Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppasprobleem frustratie

<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 17 Jan 2014 21:41

Oppasprobleem frustratie

Laat ik beginnen met dat ik ontzettend dankbaar ben dat mijn ouders/schoonouders op mijn zoontje passen. Natuurlijk hoeven ze het niet te doen en doen ze het voor ons, kan ik ook betaalde opvang regelen etc. Dat heb ik nu niet, toch moet ik het volgende even kwijt.

Sinds dat mijn zoontje 5 maanden oud is passen mijn ouders en schoonouders op mijn zoontje. Schoonouders 1 dag en mijn ouders 1 dag. Mijn schoonmoeder moet een operatie aan haar been ondergaan binnenkort, herstel kun je nooit voorspellen maar aangezien ze deze operatie al een keer eerder heeft gehad vroeg ik haar naar een inschatting van de herstelperiode. Eerst was dat twee weken, een week later waren dat drie weken en vanavond krijg ik een bericht dat er voor zes weken iets anders geregeld moet worden. Oke, geen probleem maar ik vind het een rotgevoel. De relatie tussen mij en mijn schoonmoeder is moeizaam. Ik kan niet ontkennen dat ik soms het idee heb dat ze op mijn zoontje past omdat ze ook op de kinderen van mijn schoonzussen past, dat ze mijn zoontje eigenlijk vooral een lastige handenbinder vindt. En nu dit, mijn schoonvader is ook thuis en de kinderen van mijn schoonzussen mogen wel komen. Die zijn 3+ of jonger dan 1 jaar. Mijn zoontje is een druktemaker, een dwarskikker en een bezig baasje dat klopt helemaal. Toch is het mijn zoontje en hun eerste kleinzoon, ik gun hem zijn opa en oma en vooral op opa is hij erg gek. Voor zes weken andere opvang regelen valt niet mee, de kans dat hij hen in die zes weken niet/nauwelijks ziet is groot als wij geen poging ondernemen om langs te gaan. We wonen een straat verderop maar er zal geen moeite gedaan worden om mijn zoontje een knuffel te komen brengen.

Een zeurverhaal, ik weet het. Ik zit er even heel erg mee, mijn vriend zegt dat ik me niet zo druk moet maken.
<<

Anoniem144

Bericht 17 Jan 2014 21:45

Re: Oppasprobleem frustratie

Ik snap dat het frustrerend is dat de andere kleinkindren wel mogen komen. Het klopt gewoon niet. Heb je ook gevraagd waarom ze deze keuze gemaakt hebben? Is dat omdat ze hem druk enzo vinden?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jan 2014 22:02

Re: Oppasprobleem frustratie

Volgens mij vind je het niet zo erg dat je tijdelijk andere opvang mogelijkheden moet regelen maar vind je het wel erg dat de andere kleinkinderen wel mogen komen en jou zoontje niet. Ik zou je schoonouders dat vertellen. Je kan ze vragen waarom ze die keuze's maken, maar aan de andere kant zijn ze jou die verantwoording niet schuldig.
:heart: :heart: 2011
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 18 Jan 2014 14:47

Re: Oppasprobleem frustratie

Dat ik tijdens haar herstelperiode andere opvang moet regelen, dat is gewoon zo. Zij kan het niet helpen dat ze geholpen moet worden en ik gun haar een goed herstel. Het gevoel dat ze mij geeft, dat ze mijn zoontje het minst belangrijk vindt. Het gevoel dat mijn zoontje voor haar niet belangrijk is, dat ze het oppassen doet omdat het moet. Echter, als we aangeven dat we de opvang anders kunnen regelen hebben we heibel omdat we haar geen oma laten zijn. Mijn zoontje is een handenbinder maar hij loopt, eet goed, kan zelf spelen en slaapt goed. Een ondernemend mannetje. Eigenlijk moet ik denken: "Bekijk het dan maar, dan zie je mijn zoontje maar niet". Dat kan ik alleen niet, juist omdat het hier om mijn zoontje gaat en hij het allerbelangrijkste is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers