Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

<<

Anoniem16

Bericht 17 Jan 2014 19:42

Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Vandaag kreeg ik een magazine over het bevolkingsonderzoek over het uitstrijkje omdat ik dit jaar 30 word. Er zijn hier vast meer dames die dit jaar 30 worden/ de eerste keer dat uitstrijkje gaan krijgen.

Gaan jullie dit doen en waarom wel/ niet?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Jan 2014 20:11

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik ga hem ook krijgen binnenkort, ik laat het sowieso doen.
<<

Anoniem286

Bericht 17 Jan 2014 20:14

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

vorig jaar had ik die brief ook ja, ben nog niet geweest.. :redface: volgende week maar eens bellen
<<

Anoniem16

Bericht 17 Jan 2014 20:18

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Aan de ene kant vind ik het doodeng. Heb al eens een uitstrijkje gehad, inmiddels al zo´n 10 jaar geleden denk ik, maar het wachten op die uitslag vond ik vreselijk. Maar ja het is natuurlijk wel verstandig om gewoon te doen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 17 Jan 2014 20:22

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Het is zeker verstandig, daarom ga ik het ook zeker doen.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 17 Jan 2014 20:24

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik laat het structureel doen. Het is eng, maar als het foute boel is, kun je er maar beter op tijd bij zijn.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 17 Jan 2014 20:28

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik heb hem vorig jaar gehad en heb het wel laten doen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem16

Bericht 17 Jan 2014 20:30

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Zien ze trouwens zoiets niet tijdens een zwangerschap trouwens. Daar hangt mij iets van bij maar het staat ook niet in dat magazine dus het zal wel niet.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 17 Jan 2014 20:32

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Nee volgens mij niet.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Jan 2014 20:35

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik weet ook niet hoe ik erbij kom hoor, maar ik dacht dat wanneer het niet goed zou zijn zoiets ook bij een zwangerschap te zien is. Maar dat zal wel niet omdat zoiets ook niet in de magazine staat.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 17 Jan 2014 20:43

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik heb het vorig jaar ook laten doen. Ik vond het geen prettige ervaring. Ik wil jullie geen angst aan jagen want dit is voor ieder anders. Maar ik vind het wel nuttig om te doen. Want als er dan wat is kunnen ze het nog weghalen.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jan 2014 20:50

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik heb het vorig jaar laten doen en ik vond het ook heel vervelend. Maar ondanks dat zou ik het wel nogmaals doen de volgende keer. Je kunt er maar beter op tijd bij zijn.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Jan 2014 20:58

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik vind het eigenlijk wel meevallen. De eendenbek was geen pretje, het duurde even voor ze een goede maat eendenbek te pakken had, maar van het moment toen ze dat ding eenmaal ingebracht hadden en het uitstrijkje gingen doen, weet ik eigenlijk niets meer. Het wachten op de uitslag vond ik niet fijn maar aan de andere kant, tegen de tijd dat je klachten hebt en je dan pas voor een onderzoek gaat, ben je misschien al veel te laat.

Mijn moeder heeft eind vorig jaar ook weer een uitstrijkje gehad en bij haar was het niet helemaal goed. Wat ik dan zo vreemd vind is dat ze nu een halfjaar moet wachten en ze dan pas verder gaan onderzoeken.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 17 Jan 2014 21:01

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Maple schreef:Ik vind het eigenlijk wel meevallen. De eendenbek was geen pretje, het duurde even voor ze een goede maat eendenbek te pakken had, maar van het moment toen ze dat ding eenmaal ingebracht hadden en het uitstrijkje gingen doen, weet ik eigenlijk niets meer. Het wachten op de uitslag vond ik niet fijn maar aan de andere kant, tegen de tijd dat je klachten hebt en je dan pas voor een onderzoek gaat, ben je misschien al veel te laat.

Mijn moeder heeft eind vorig jaar ook weer een uitstrijkje gehad en bij haar was het niet helemaal goed. Wat ik dan zo vreemd vind is dat ze nu een halfjaar moet wachten en ze dan pas verder gaan onderzoeken.


Volgens mij is het zo bij een bepaalde pap, dat de cellen wel afwijkend naar maar niet direct kanker hoeven te betekenen. Dan onderzoeken ze a een half jaar nog eens en an het zich hersteld hebben. Of niet en kijken ze verder.
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2014 21:05

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Surya schreef:
Maple schreef:Ik vind het eigenlijk wel meevallen. De eendenbek was geen pretje, het duurde even voor ze een goede maat eendenbek te pakken had, maar van het moment toen ze dat ding eenmaal ingebracht hadden en het uitstrijkje gingen doen, weet ik eigenlijk niets meer. Het wachten op de uitslag vond ik niet fijn maar aan de andere kant, tegen de tijd dat je klachten hebt en je dan pas voor een onderzoek gaat, ben je misschien al veel te laat.

Mijn moeder heeft eind vorig jaar ook weer een uitstrijkje gehad en bij haar was het niet helemaal goed. Wat ik dan zo vreemd vind is dat ze nu een halfjaar moet wachten en ze dan pas verder gaan onderzoeken.


Volgens mij is het zo bij een bepaalde pap, dat de cellen wel afwijkend naar maar niet direct kanker hoeven te betekenen. Dan onderzoeken ze a een half jaar nog eens en an het zich hersteld hebben. Of niet en kijken ze verder.

Ja precies. Een vriendin van me had pap 2, maar een half jaar later was het weer normaal.

Ik heb ook een keer uitstrijkje gehad. Ik vond het wel meevallen. Heel even niet zo prettig als ze dat met dat stokje echt bezig zijn, maar dat is misschien tien tellen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 17 Jan 2014 21:06

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Highway schreef:vorig jaar had ik die brief ook ja, ben nog niet geweest.. :redface: volgende week maar eens bellen


Ik moet ook nog steeds bellen..maar wil het wel doen...vind het alleen erg spannend/eng.
<<

Anoniem7

Bericht 17 Jan 2014 21:07

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Oké gelukkig, dan stelt dat me weer wat gerust :)
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Jan 2014 21:12

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Die is hier vandaag ook op de mat gevallen. Ik vind het enorm spannend, maar ga wel een afspraak maken. Als er wel wat gaande is, ben ik er hopelijk op tijd bij.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2014 21:16

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Mensen vertellen ook echt liever horrorverhalen. Als je heel ontevreden ergens over was, heb je toch eerder de behoefte om het te delen. Daarom zijn recensies en dergelijk op internet nooit heel betrouwbaar. Extreme emoties delen mensen nu eenmaal sneller. Dus ook als mensen heel enthousiast zijn waarschijnlijk, maar ja, wie is er nou heel enthousiast over een onderzoek met een eendenbek?

Ik denk dat je er vooral gewoon ontspannen in moet gaan. Het valt voor de meeste mensen echt heel erg mee. Ik zou de volgende keer echt totaal niet zenuwachtig meer zijn. Zo totaal niet interessant was het voor mij. En natuurlijk kunnen er mensen zijn die het wel heel vervelend vonden, maar ik zou er niet van uitgaan. Sowieso gaan de meeste onderzoeken denk ik beter als je ontspant.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 17 Jan 2014 21:36

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Printje schreef:Ik weet ook niet hoe ik erbij kom hoor, maar ik dacht dat wanneer het niet goed zou zijn zoiets ook bij een zwangerschap te zien is. Maar dat zal wel niet omdat zoiets ook niet in de magazine staat.


Volgens mij kunnen ze dat niet zien als je zwanger bent. Ik kreeg de oproep toen ik zwanger was van F en dan moest je een formulier terug sturen met je uitgerekende datum etc. Paar maanden na de bevalling kreeg ik weer een oproep.
Ik heb een paar maanden na de bevalling van de oudste een uitstrijkje gehad en dat was goed. Denk dat ik volgend jaar er weer eens een laat doen, heb nu even geen zin in gedoe daaronder. En het advies is om de 5 jaar toch?
14-01-2011
01-04-2013
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 17 Jan 2014 21:40

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

June schreef:Mensen vertellen ook echt liever horrorverhalen. Als je heel ontevreden ergens over was, heb je toch eerder de behoefte om het te delen. Daarom zijn recensies en dergelijk op internet nooit heel betrouwbaar. Extreme emoties delen mensen nu eenmaal sneller. Dus ook als mensen heel enthousiast zijn waarschijnlijk, maar ja, wie is er nou heel enthousiast over een onderzoek met een eendenbek?

Ik denk dat je er vooral gewoon ontspannen in moet gaan. Het valt voor de meeste mensen echt heel erg mee. Ik zou de volgende keer echt totaal niet zenuwachtig meer zijn. Zo totaal niet interessant was het voor mij. En natuurlijk kunnen er mensen zijn die het wel heel vervelend vonden, maar ik zou er niet van uitgaan. Sowieso gaan de meeste onderzoeken denk ik beter als je ontspant.


Het valt ook heel erg mee. Natuurlijk ga je er niet juichend liggen, maar echt pijn heeft het bij mij nooit gedaan. Eerder ongemakkelijk dan echt vervelend.
Het wachten vind ik het ergst, maar als je het goed bijhoudt ben je er meestal gewoon op tijd bij.
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2014 21:48

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ja dat wel inderdaad, ik vond het wachten wel spannend, maar ja, anders weet je helemaal niets als je het niet laat doen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2014 22:53

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Mijn laatste ervaring met een eendenbek was meer een aanvaring. Maar als ik een oproep krijg (ik wordt dit jaar 30) dan ga ik het wel laten doen. Al heb ik eigenlijk nauwelijks benul van waar het precies voor is (baarmoederhalskanker?) en hoe ze dat zien en waar ze naar kijken en zo. Maar goed...
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2014 22:59

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Nee, zo oud ben ik nog niet;)

Volgend jaar, en dan last ik het ook zeker doen.
<<

Anoniem162

Bericht 17 Jan 2014 23:30

Re: Wie ook een brief over uitstrijkje gehad?

Ik heb het dit jaar laten doen. Zag er vreselijk tegenop en vond het doodeng, dat heb ik dan ook meteen maar huilend gemeld bij degene die het uitstrijkje ging maken :palm:
Ze heeft me wel gerust gesteld, de kleinste eendenbek gebruikt (die eerst nog verwarmd zelfs). Ik vond het geen prettig onderzoek maar ik vind het wel belangrijk.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]

cron