Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

<<

ChiQ

Bericht 17 Jan 2014 10:50

Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ik ga er zowat aan kapot. Julian is alweer ziek. Hij is al vanaf eind november 2x 1 week niet ziek geweest, de rest van de weken alleen maar verkouden, snotneus, koorts. En nu dus sinds gisteren wéér, 40 graden koorts, en hoesten erbij. We hebben vannacht bijna niet geslapen, hij was de hele tijd aan het jammeren/kreunen/huilen. Ik kan zo weinig voor hem doen, ik ben ook gewoon bang. Alsof er een olifant op mijn borst zit. Hij wil dan ook niet eten/drinken waardoor mijn zorgen alleen maar groter worden. Is het normaal dat hij zoveel ziek is? Hij komt bijna niet met kinderen in aanraking en gaat niet naar een kdv.

Hoe voelen jullie je als je kleine ziek is? :nopompom:
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jan 2014 10:57

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ligt eraan hoe erg het is, maar meestal voel ik me bijna nog ellendiger dan A zelf. Vind het zo sneu als ze ziek is en ik niks kan doen. Laatst had ze hele hoge koorts en was best wel suf, maar helaas was het volgens de huisarts afwachten en paracetamol geven. Heb toch wel wat angsten gehad, de koorts was wel erg hoog en ik was zo bang dat er iets zou gebeuren. Of toen ze zo verkouden was dat ze 's nachts steeds bijna in haar slijm stikte, ik kreeg het er zelf ook benauwd van als ik haar zo zag.

Hier trouwens het laatste jaar gelukkig maar weinig ziek geweest, maar tussen dat ze een maand of 9 en 2 jaar was is ze best vaak ziek geweest. Vroeg me ook af of dat wel normaal was en heb eens aan de huisarts gevraagd wat nou 'gemiddeld' is. Dacht dat ze toen zei eens per maand, en daar zaten we ook ongeveer wel aan. Verkoudheid niet meegerekend trouwens, het schijnt vaak voor te komen dat jonge kinderen bijna doorlopend verkouden zijn in de winter.
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jan 2014 10:58

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Zo erg als je kindje ziek is hè... :(
Mijn dochter is echt nooit ziek, nooit geweest ook. Kind heeft echt een bizarre weerstand.
Maar zoon daarentegen. Hij is verkouden ter wereld gekomen en sindsdien vaker wel dan niet verkouden. Zo vervelend.
Het verschilt dus echt per kind. Overigens is er bijna een griepepidemie las ik van de week.
<<

Anoniem97

Bericht 17 Jan 2014 10:59

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Eerst geruststelling, ja het is normaal.

Daarna je vraag beantwoorden, ik vind het heel rot als mijn kinderen ziek zijn het is ook dodelijk vermoeiend want die nachten mogen we blij zijn als we 3 uurtjes slapen ( en dan niet aan 1 stuk maar slaapjes van 10min)
Het liefst neem ik het van ze over, vooral als ze echt heel ziek zijn.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 17 Jan 2014 11:34

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Volgens mij is het wel normaal. Louise was vorige winter ook constant ziek.

Ik vind het ook vermoeiend en zielig. Vooral het stukje zeuren en jammeren wordt dan erger en ik kan niet goed tegen zeuren en jammeren.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 17 Jan 2014 11:43

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Mijn zoontje was tot zijn 2e jaar ook constant ziek, vooral in de winter.
Ik vind het vooral erg vermoeiend, vooral als hij slecht sliep.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem103

Bericht 17 Jan 2014 12:11

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ik vind het zielig voor ze een doe alles om het zo comfortabel mogelijk te maken voor ze maar ik ben niet bang ofzo. Als ik me echt zorgen maak ga ik naar de huisarts en anders gaat het vanzelf wel weer over.
<<

Anoniem123

Bericht 17 Jan 2014 12:20

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Het kan normaal zijn, sommige kinderen zijn de hele winter door verkouden en als ze goed verkouden zijn kan daar ook koorts bij zijn. Dat is heel vervelend maar wel normaal.

Ik vind het altijd zo zielig, je wilt zoveel doen maar je kan er zo weinig aan doen. Nu is S zelden ziek, hij is met oud en nieuw flink verkouden geweest met veel hoesten maar voor de rest niet ziek geweest nog. Je kan niet meer doen dan luuf op smeren, eventueel hoestdrank/neusspray geven en lekker vertroetelen.

Beterschap voor je mannetje.
<<

Anoniem66

Bericht 17 Jan 2014 12:35

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Als hij vaak koorts heeft zou ik wel een keer langs de huisarts gaan voor de zekerheid. Wie weet is het gewoon door de verkoudheid, maar terugkomende koorts kan ook een teken zijn van een ontsteking die uit zichzelf niet weg gaat. Je lichaam probeert het dan zelf, maar omdat het uiteindelijk niet lukt krijg je weer koorts. Ik bedoel het niet om je bang te maken, want al zou het een ontsteking zijn is het 9 van de 10 keer nog niet ernstig, alleen maar lastig. Maar veel mensen weten het niet, vandaar de tip.

Het kunnen niet zijn oren zijn?

Sterkte en beterschap voor de kleine man.
<<

Anoniem64

Bericht 17 Jan 2014 13:50

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ik voel me letterlijk gebroken, nu met de jongste.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 17 Jan 2014 13:55

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Dan loop ik ook echt met de ziel onder de arm. Gelukkig is L. zelden ziek.. *klopt af*
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 17 Jan 2014 16:10

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Lastig is dat hè. Ik vind het ook zo lastig dat je niet precies weet wat er is.
Van de week had ze twee dagen alleen koorts en was ze hangerig. Zou dan best makkelijk zijn als ze kon vertellen of ze ergens pijn heeft ofzo.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 17 Jan 2014 16:35

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ik vind het heel zielig, maar ben er wel vrij nuchter onder. Borstvoeding helpt hier in zoverre dat hij dat ook wil als hij verder niets anders eet of drinkt, dus daar hoef ik me niet zo snel zorgen om te maken.

In het geval van Sterrin... pfoeh, ik vind het al zo vreselijk om eraan te denken, laat staan dat je je kind echt zoiets moet zien doormaken. Vreselijk. :hug:
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 17 Jan 2014 18:16

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Sterrin_ schreef:Ik voel me letterlijk gebroken, nu met de jongste.


Een hele dikke knuffel voor jou!
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 17 Jan 2014 18:18

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ja het is normaal dat je kindje wel vaker ziek word.
Van gewoon ziek en koorts word je heel moe vind ik het heel zielig.
Waar ik nu met mijn oudste mee zit word ik wel echt heel verdrietig.
Ik kan zo weinig voor haar doen alleen afwachten wat het plan van de kinderarts word.
<<

ChiQ

Bericht 17 Jan 2014 18:44

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Sterrin.. Pff ik vind t zo erg voor jullie!

Meisjesmama, wat is er met je oudste?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 17 Jan 2014 19:33

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

*weg*
Laatst gewijzigd door meisjesmama op 18 Jan 2014 01:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Jan 2014 19:39

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ik vind zieke kinderen ook vreselijk. Verkouden kan ik mee leven, zal wel moeten iedere winter 24/7 maar overgeven daar word ik echt enorm onrustig van. Ik kan daar echt niet tegen.
<<

Anoniem24

Bericht 17 Jan 2014 19:52

Re: Hoe voel jij je als je baby/peuter/kleuter ziek is

Ik vind het ook heel sneu om te zien, maar ik ben ook wel erg nuchter over het algemeen. Ik maak me niet snel ongerust en kan ook redelijk goed inschatten wanneer iets wel en niet "onschuldig" is. En als er echt wat is dan ben ik kan ik mijn gevoel helemaal uitschakelen, puur en alleen handelen en dan komen de emoties later pas. (En dat is een hele goed eigenschap met een man die wel heel snel in paniek is)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Juliet