Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is de thermometer kaduuk?

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 16 Jan 2014 22:19

Is de thermometer kaduuk?

Louise heeft vandaag weer koorts. Had haar eerst gemeten op 38,8°, perdolan gestoken omdat ze zich duidelijk erg slecht voelde, halfuurtje later meet ik weet tijdens de luierwissel en staat er op de thermometer 41,5°? Nog een halfuurtje later was het 39,6° en nu 37,7°.

Ik vind het zo raar dat ie plots zo piekt, een halfuur na een koortswerend middeltje. Morgen gaan we sowieso weer de huisarts (waren maandag al geweest). Vraag me af of het aan de thermometer ligt of dat ze effectief deze hoge temperatuur had.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 16 Jan 2014 22:27

Re: Is de thermometer kaduuk?

Hoe voelde ze toen ze 41,5 zou hebben? Da soort hoge temperaturen vel ik altijd wel heel duidelijk.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Jan 2014 22:54

Re: Is de thermometer kaduuk?

Ik denk dat hij kapot is, de thermometer. Volgens mij zijn kinderen met 41.5 eht wel enorm ziek.
<<

Anoniem32

Bericht 16 Jan 2014 23:03

Re: Is de thermometer kaduuk?

Dat valt wel mee printje. Koorts is relatief.
Zo kan S bij 38 lamlendig zijn en bij 40,5 rond rennen alsof er niks is.

Of je thermometer kapot is geen idee, maar zo te zien heeft het medicijn wel even nodig gehad om in te werken en de temp is gaan dalen. Ik vermoed dat tussen de 38.8 en 41,5 de zetpil nog niet werkte en dus de koorts kon stijgen. Daarna zie je dat het weer zakt en dus de zetpil helpt.
Als je het niet vertrouwd even bellen maar zolang ze alert is, en genoeg drinkt (heel belangrijk) kan een arts ook niet veel voor je doen.
Kinderen kunnen echt een enorme piek in temp krijgen en mij is verteld toen bij S dat ze bij 42 graden nog niet schrikken.

Beterschap!
<<

Anoniem16

Bericht 16 Jan 2014 23:06

Re: Is de thermometer kaduuk?

Ow oke, ik dacht altijd dat boven de 40 gr koorts kinderen echt wel erg ziek waren. Bedankt voor de info.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 17 Jan 2014 00:41

Re: Is de thermometer kaduuk?

Ondertussen heeft ze geen koorts meer, maar is ze heel erg uit haar doen. Ze wordt constant huilend wakker, heeft wel zin in drinken en eten, maar als ik an iets vast heb (water, melk of bouillon) wilt ze opeens niet meer dan een paar slokken. Morgen naar de dokter dus.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers