Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Jan 2014 13:12

Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Even een vraag. Vandaag heb ik R. gewogen. Ze weegt 8000 gram (bij 9 maanden). Vorige maand (16-12, 8 maanden) woog ze 7910 gram. Ze is dus in 1 maand tijd maar 90 gram gegroeid.

Ze is deze maand wel gaan rollen en tijgeren, dus ze is veel actiever geworden. Dat verklaart voor mijn gevoel het niet aankomen. Maar moet ik hier iets mee? Heeft ze meer eten nodig? Wij geven bijvoeding volgens de rapley methode, maar ze krijgt wel kunstvoeding.

Ze dronk al een hele tijd 2x 150+5, ik ben nu weer 3x 180+6 gaan aanbieden, maar ze laat de meeste keren de 30 ml extra gewoon staan (of nog meer). Brood en groente eet ze heel goed en zou ze ook nog wel meer lusten denk ik.

Het schema is nu

wakker; 180+6
11.00; 1 boterham
13.00 180+6
15.00 fruit (vaak 1 a 1,5 stuks) en soms nog een rijstwafel met roomboter (en soms kaas)
17.30 200 gram groenten (ongeveer, gaat ook wat op de grond, in de haren etc.) en 1/2 aardappel, wat pasta of wat rijst.
19.00 180+6

Tussendoor krijgt ze nog ongeveer 150 ml water, soms thee.

Ik maak me geen zorgen hoor, maar vraag het me gewoon af.
Laatst gewijzigd door Olivia op 19 Jan 2014 12:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jan 2014 13:28

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

R is ook toen minder gaan groeien, ik dacht ook dat het door het vele bewegen komt.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Jan 2014 13:29

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Carool schreef:R is ook toen minder gaan groeien, ik dacht ook dat het door het vele bewegen komt.


Ben je toen meer eten gaan aanbieden of niet?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jan 2014 14:02

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Hij krijg standaard meer dan hij eet. Hij drinkt de flessen die hij krijgt eerder minder dan meer.
R. 2013
D. 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Jan 2014 17:41

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Waarom gaf je 2 flessen van 150 en geen 3 flessen?
Ik zou me niet heel veel zorgen maken en het in de gaten houden. Het kan ook een momentopname zijn, mss juist van te voren geen fles gehad, of juist wel flink geplast oid. Mss over 2 weken weer eens wegen. Het is normaal dat ze minder aan gaan komen. En als zij tevreden is is het ook goed.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 16 Jan 2014 17:45

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Ik weet niet hoe lang ze is, maar hier had ze dat ook maar dan met 11 maanden. Maar de lengte en het gewicht waren toen wel mooi in verhouding. L was toen ook actiever omdat ze kon kruipen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Jan 2014 18:30

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

R. is 71 cm, dat is dus net boven de middellijn.

Elsa; 3x 150+5 dus.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 16 Jan 2014 21:07

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Hier hadden beide kinderen ook een dip met 6/7 maanden toen ze gingen kruipen, optrekken etc.
Ik heb niks extra aangeboden, het volgende consult op het cb waren ze weer goed aangekomen.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem28

Bericht 16 Jan 2014 21:13

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Maar ik zie geen dip hoor? Ze groeit toch perfect volgens haar lijn. De vorige keer had ze even een uitschieter naar boven, maar wie weet had ze toch een volle blaas en net gegeten ofzo. Ze zit al maanden tegen de middenlijn aan en bij de laatste meting ook. Dit is toch een perfect lijntje en zeker geen afbuigend lijntje?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Jan 2014 22:42

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Tussen 8 maanden en een jaar was mijn dochter ook maar een ons gegroeid. Met een jaar woog ze 6,5 kilo. Daarna is ze ineens weer 2 kilo gegroeid in 9 maanden tijd, terwijl de meeste kinderen russen 1 en 2 jaar niet meer zoveel groeien. Nu staat ze alweer even stil.

Wat ik ermee wil zeggen, is dat ieder kind anders groeit en zo snel als ze in het begin groeien, kunnen ze niet door blijven gaan natuurlijk.

En zo te lezen eet ze prima!
Dat is het belangrijkste!
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 16 Jan 2014 23:27

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Ik zou me ook zeker geen zorgen maken. Zolang ze rond die P50 blijft hangen, lijkt het me allemaal prima.
2012 & 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Jan 2014 20:38

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Ik maak me ook geen zorgen hoor! Het enige wat mij opvalt is dat ze dus een hele maand niet gegroeid is. Het lijntje buigt wel niet echt af, maar een hele maand niet groeien is natuurlijk niet echt veel.

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik binnenkort even een keertje extra ga wegen en verder zal het allemaal wel goed zijn. Ze doet het verder helemaal super.
<<

Anoniem28

Bericht 18 Jan 2014 21:03

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Ik vraag me af of ze inderdaad niet gegroeid is, of dat de meetomstandigheden anders waren. Het kan maar zo zijn dat ze de vorige keer net een fles had gehad en een flink volle blaas had, dan scheelt dat direct een paar honderd gram. Ze heeft zo'n mooi lijtje met één rare hobbel erin. Dan denk ik eerder dat de meetomstandigheden niet hetzelfde waren dan dat ze vorige maand ineens een stuk harder groeide en deze maand nauwelijks.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Jan 2014 21:25

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Rejoy schreef:Ik vraag me af of ze inderdaad niet gegroeid is, of dat de meetomstandigheden anders waren. Het kan maar zo zijn dat ze de vorige keer net een fles had gehad en een flink volle blaas had, dan scheelt dat direct een paar honderd gram. Ze heeft zo'n mooi lijtje met één rare hobbel erin. Dan denk ik eerder dat de meetomstandigheden niet hetzelfde waren dan dat ze vorige maand ineens een stuk harder groeide en deze maand nauwelijks.


Ja, dat kan natuurlijk ook. Ik merk aan mijzelf, dat ondanks dat ze het geweldig doet, ik toch altijd nog bezig ben met haar groei. Ik denk dat het door haar start komt.

Ze heeft als we het vorige meetpunt weg laten inderdaad gewoon een super mooie curve.

Bedankt! :good:
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Jan 2014 23:28

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Olivia, ik herken het wel hoor. Mijn zoontje heeft ook een hele moeilijke start gehad en daardoor was ik ook altijd heel gefocust op zijn gewicht. Ik had een babyweegschaal geleend en woog hem wekelijks. Dat ding heb ik er met een jaar uitgedaan wat het werd echt een obsessie.
2012 & 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jan 2014 00:05

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Ik heb er ook wel een beetje last van dat ik doordat L. zo klein was in het begin ik nog steeds best wel gefocust ben op zijn groei en zijn gewicht. Ik ben nu alleen al een hele tijd niet bij het CB geweest. L. heeft een giga groeispurt gemaakt maar ik heb nu al een tijdje het gevoel dat hij vooral in de lengte groeit en vele minder hard qua gewicht en hoewel dat volgens mij prima is, ben ik toch steeds er mee bezig dat ik me stiekem af vraag of dat wel goed is.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 19 Jan 2014 12:30

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft.

Aan het begin was alles zo gericht op groeien, daar moet ik echt nog een beetje vanaf stappen. Ik weeg R. niet wekelijks, maar nog wel 1x per maand/6 weken.

Ik ga er maar rekening mee houden dat ze niet heeel veel meer gaat groeien. Ik heb gelezen dat een kindje rond de 1 jaar gemiddeld rond de 9 kg zit, dus dan groeit ze de komende 3 maanden nog max 1 kg.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 19 Jan 2014 13:59

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Pompoen schreef:Ik heb er ook wel een beetje last van dat ik doordat L. zo klein was in het begin ik nog steeds best wel gefocust ben op zijn groei en zijn gewicht. Ik ben nu alleen al een hele tijd niet bij het CB geweest. L. heeft een giga groeispurt gemaakt maar ik heb nu al een tijdje het gevoel dat hij vooral in de lengte groeit en vele minder hard qua gewicht en hoewel dat volgens mij prima is, ben ik toch steeds er mee bezig dat ik me stiekem af vraag of dat wel goed is.


Ik kan het me wel voorstellen, juist omdat hij in het begin zo kwetsbaar was.
Maar ik denk dat je er wel alle vertrouwen in kan hebben hoor, want hij is toch ontzettend goed en snel gegroeid?
Ik begrijp het wel hoor, ik heb me stiekem ook wel eens zorgen gemaakt over het gewicht van dochter, maar als ik dan keek en kijk naar hoe ontzettend veel ze beweegt en hoe levendig ze is, dan denk ik, het zit wel goed.
Afbeelding
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 19 Jan 2014 16:46

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

Ik heb dat ook hoor.
E is met gewoon gewicht geboren, maar kwam wekelijks onder t gemiddelde aan (niet te lasg), maar daardoor vond ik t wel 'eng'. Nu durf ik te vetrouwen op haar gemoedstoestand, daaraan zie ik dat het gewoon goed gaat, niet aan t gewicht
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Jan 2014 19:04

Re: Meer eten of is minder groeien normaal? (9 maanden)

_Lana_ schreef:
Pompoen schreef:Ik heb er ook wel een beetje last van dat ik doordat L. zo klein was in het begin ik nog steeds best wel gefocust ben op zijn groei en zijn gewicht. Ik ben nu alleen al een hele tijd niet bij het CB geweest. L. heeft een giga groeispurt gemaakt maar ik heb nu al een tijdje het gevoel dat hij vooral in de lengte groeit en vele minder hard qua gewicht en hoewel dat volgens mij prima is, ben ik toch steeds er mee bezig dat ik me stiekem af vraag of dat wel goed is.


Ik kan het me wel voorstellen, juist omdat hij in het begin zo kwetsbaar was.
Maar ik denk dat je er wel alle vertrouwen in kan hebben hoor, want hij is toch ontzettend goed en snel gegroeid?
Ik begrijp het wel hoor, ik heb me stiekem ook wel eens zorgen gemaakt over het gewicht van dochter, maar als ik dan keek en kijk naar hoe ontzettend veel ze beweegt en hoe levendig ze is, dan denk ik, het zit wel goed.


Ja, hij is van de p16 lijn naar de p75 lijn gegaan qua lengte en p50 qua gewicht. Maar daarom weet ik gewoon nooit zo goed wat ik er van moet vinden! Hij is zo absurd hard gegroeid. En is hij qua lengte nog door aan het groeien maar zijn gewicht gaat niet zo hard meer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Taeda