Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede fotografiewebsite?

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2014 00:02

Goede fotografiewebsite?

Ik heb een Canon 450D met een 18-55 kitlens. Het lukt me niet om mooie foto's te maken. Probeer veel op de AV-stand maar ik krijg de diafragma blijkbaar niet lekker ingesteld. Inmiddels ben ik zo gefrustreerd dat ik alleen nog maar m'n iPhone gebruik.

Welke informatiebron kan mij helpen? Ik kan geen video's kijken maar misschien is er een goede app of website?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 16 Jan 2014 09:16

Re: Goede fotografiewebsite?

Ik zou jezelf gelijk aanleren om op M te fotograferen, dan bedien je alles zelf, dat werkt uiteindelijk het prettigst.
Misschien staan hier wat handige tips Afbeelding

http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... efgebruik/
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jan 2014 10:00

Re: Goede fotografiewebsite?

Ik zou een boek kopen of lenen bij de bibliotheek over de Canon 450D. Ik heb daar bij mijn Nikon veel aan gehad, veel meer dan aan de gewone handleiding.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2014 11:16

Re: Goede fotografiewebsite?

Jorja, gebruik je die stand dan ook bij het fotograferen van dieren? Als ik alles nog in moet stellen dan is die ree/hond/koe al weg toch?

Susan, dat boek heb ik thuis maar was te zwaar om mee te nemen! Vandaar dat ik nu iets online zoek, uitgelegd in babytaal :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jan 2014 11:22

Re: Goede fotografiewebsite?

Edit: nee, dat werkt niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Jan 2014 11:25

Re: Goede fotografiewebsite?

Heb je wel een ereader of tablet bij je? Anders zou je deze kunnen bestellen en erop kunnen zetten:

http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-digit ... 009546597/

Of een Engelstalige via Amazon.com (even de Kindle-reader op je tablet installeren).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Jan 2014 01:37

Re: Goede fotografiewebsite?

Feline schreef:Jorja, gebruik je die stand dan ook bij het fotograferen van dieren? Als ik alles nog in moet stellen dan is die ree/hond/koe al weg toch?

Susan, dat boek heb ik thuis maar was te zwaar om mee te nemen! Vandaar dat ik nu iets online zoek, uitgelegd in babytaal :)


Ik had op reis trouwens de Lonely planet reisfotografie gekocht, erg nuttig. Wel een boek om mee te sjouwen maar niet super groot. Misschien bestaat er een ebook van.

Ik gebruik die stand ook voor dieren ja. Eigenlijk kan je veel al instellen, dus alvast een foto van het landschap maken, zodat je met de belichting al aardig goed zit. En als er dan een dier voorbij komt kan je snel een foto maken. Afhankelijk van het dier mask ik som al snel een foto en kijk daarna nog eens goed of ik iets wil veranderen in de instellingen en nog een foto maken (als het dier nog niet weg is).
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jan 2014 01:46

Re: Goede fotografiewebsite?

Eerlijk gezegd lukte mij dat ook niet met de 450 D met kitlens. Pas toen ik een betere lens kocht werd het wel wat beter. Maar goed daar heb je misschien niet zo veel aan. Wel zonde dat je bijna alleen je Iphone gebruikt, dan zou ik hem maar gewoon op de P zetten zodat je camera bijna alles regelt. Dan kun je ondertussen rustig gaan oefenen als je tijd hebt.
<<

Zero

Bericht 17 Jan 2014 10:46

Re: Goede fotografiewebsite?

Ik zou een cursus aanraden. Ik merk zelf bij mijn clubleden dat ze wel een poging hebben gewaagd iets van internet te slepen, maar er niet helemaal uit komen. Nu zijn die mensen gemiddeld wel iets ouder denk ik dan de gemiddelde forummer, maar praktijk met theorie is altijd beter.
Dus mocht je er niet uit komen, zou ik dat zeker aanraden...

Verder zou ik een site opzoeken met foto's die jij ook wilt kunnen maken en dan eens goed naar de instellingen kijken van die mensen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2014 10:48

Re: Goede fotografiewebsite?

Maar ze zit toch in het buitenland, ergens in de wildernis? Een cursus lijkt me dan lastig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zero

Bericht 18 Jan 2014 13:12

Re: Goede fotografiewebsite?

Oh geen idee, dat kon ik niet uitmaken uit haar post. Ik dacht aan een lange termijn oplossing. Iets van internet moeten plukken omdat je al ter plekken bent en je niet snapt hoe je camera werkt is natuurlijk de minst ideale situatie.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers