Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

<<

Anoniem 43

Bericht 28 Feb 2014 14:55

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Wow wat goed Snoes! Dat is echt een goedkope maand geweest :) .
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2014 14:56

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Knap hoor Snoes!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Feb 2014 15:07

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Ja, ik ben benieuwd hoe volgende maand gaat!
Wat ik trouwens ook doe, om alles goed bij te houden, is elke 1ste dag van de maand alle meterstanden noteren (kilometerstand van de auto, dag- en nachtmeter elektriciteit, waterverbruik en gasverbruik). Op een speciale website geef ik die in (www.energieID.be) en zo kan ik bijhouden hoeveel we elke maand verbruiken. Deze maand heeft bijvoorbeeld de verwarming amper opgestaan omdat we hem overdag als we werken en 's nachts afzetten. En als we wel thuis zijn, maken we de houtkachel aan. We hebben in december voor 200 euro hout gekregen van mijn schoonvader, dus al die tijd hebben we gratis warmte :).
2012 & 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Feb 2014 15:09

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Oja, ik pak nu ook veel gemakkelijker de fiets. Zoon vindt het geweldig en ik spaar er een hoop kilometers met de auto mee uit. Vanaf april ga ik ook met de fiets naar het werk (tenzij ik mijn zoon naar mijn ouders moet brengen, die wonen helemaal uit de richting) waardoor we ook weer veel kilometers uit zullen sparen.

Edit: oh ik zie nu pas dat dit een boodschappentopic is en geen algemeen "bespaartopic".
2012 & 2016
<<

Anoniem 43

Bericht 28 Feb 2014 15:09

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Dat is wel ideaal zeg! Rekent die site ook qua afleveringskosten van de energie? Of alleen met de standen?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Feb 2014 15:12

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Die rekent het niet zelf uit, aangezien elke maatschappij andere kosten aanrekent. Maar ik kan het zo wel zelf mooi bijhouden. Vorig jaar moest ik in juni al 500 euro bijbetalen, maar toen hadden we vanaf december de verwarming constant op 21 graden staan, 's nachts op 19 graden omdat onze zoon toen net geboren was. Nu doen we dus bijna altijd de kachel aan (waardoor het boven wel koud(er) is) en hebben we alsnog van juli tem december 300 euro teruggekregen.
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2014 15:12

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Snoes schreef:Edit: oh ik zie nu pas dat dit een boodschappentopic is en geen algemeen "bespaartopic".

Bestaat er eigenlijk wel een algemeen bespaartopic? Ik dacht dat er wel altijd 1 was, maar kan 'm met de zoekfunctie niet vinden.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Feb 2014 15:25

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Ja, dat dacht ik ook dat die er was. Maar ik weet niet of het "bespaartopic" noemde of dat het een andere naam had. Iets met "Op budget" ofzo misschien (zoals in de mamapijler)?
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 28 Feb 2014 15:32

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Ja, zoiets dacht ik ook. Ik heb alle mogelijke opties gezocht (toch niets te doen), maar kan niet zo`n topic vinden. Misschien is het wel leuk om 1 te openen.

Ik ben er nu ook veel mee bezig.

Topic geopend - bespaartopic-t7270.html#p249398
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 28 Feb 2014 17:39

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Ah super, dan houd ik het in dit topic bij de boodschappen ;)
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mrt 2014 16:26

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Hoe gaat het met iedereen? Ik ben gezonder gaan eten en merk wel dat dat meer kost dan koek en andere ongezonde tussendoortjes, maar aan de andere kant eet ik ook bijna geen vlees meer, dus onder de lijn zal het ongeveer op hetzelfde uitkomen. Ik heb nog maximaal €160 tot de 27ste, dus dat moet makkelijk lukken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mrt 2014 18:51

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

wij hadden in februari 149euro aan boodschappen gehaald. Budget is 200 per maand. Dus goed gedaan. En hadden zelf een keer broodjes van de bakker en lekkere koeken van de markt gehaald.

Mijn man dronk eerst een pak melk en een pak sap per dag. Is toch al snel 2 euro per dag. Nu drinkt hij alleen maar spa rood met ranja. Ik koop dan bij jumbo per week 4 flessen spa rood voor 1,85. en daar kan die een week mee doen.
Op dit moment is de voorraad kast enorm leeg. Maar we eten eerst alles op dan haal ik weer nieuwe voorraad.
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Mrt 2014 13:40

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Cotton, dan heb je nog een mooi budget voor ruim 2 weken. Ben je gezonder gaan eten in de zin van minder koekjes etc of in de zin van "clean fit en healthy"?

Sarah, ook goed gegaan zeg vorige maand!


Hier gaat het ook weer prima. Geen idee wat er al op is gegaan aan budget. Nog steeds veel voorraad in de kasten/kelder/diepvries dus ook hier weer een goedkope maand. Alleen nu bij de kruidvat ook weer luiers in de aanbieding 1+1 dus die ga ik ook kopen. Maar goed, dan heb ik echt wel genoeg pampers voor dit jaar denk ik haha.
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mrt 2014 13:44

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Snoes, vooral gezonder in de zin van dat ik tegenwoordig ontbijt (dat deed ik nooit, of met een koekje ofzo), neem ik idd geen koekjes meer en eet ik meer groente/fruit.
Jij bent wel lekker bezig met pampers inslaan haha!

Goed gedaan sarah. Binnenkort dus weer voorraad inslaan?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 12 Mrt 2014 23:13

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Haha ja, maar dan moet ik er dit jaar écht écht écht geen meer kopen, dus dat is wel ideaal. Dit zijn ook echt geweldige acties 1 + 1 gratis, die krijg je niet vaak.
2012 & 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Mrt 2014 20:03

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

mijn man had boodschappen gedaan 40 euro koste het. En de kast weer aardig gevuld
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Mrt 2014 22:39

Re: inkomsten/uitgaven schema wat heb jij aan boodschappen

Dat is fijn, Sarah!

Ik heb totnogtoe voor 57 euro boodschappen gedaan, en ook nog voor 23 euro aan pampers. Dus het gaat hier weer geweldig goed!
2012 & 2016
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers