Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap en sporten

<<

Anoniem123

Bericht 15 Jan 2014 10:24

Zwangerschap en sporten

Welke sport deed jij toen je zwanger werd?

En hoe vaak in de week deed je deze sport?

Hoe lang heb je het volgehouden?
<<

Anoniem166

Bericht 15 Jan 2014 10:29

Re: Zwangerschap en sporten

Ik heb tot ik misselijk werd en amper nog kon bewegen (met 7 weken ongeveer) drie keer per week hardgelopen. Dat was dus maar kort. Toen de misselijkheid over was met een week of 20 en toen beweging ook niet meer zorgde voor misselijkheid (met 30 weken) ben ik nog een paar weken naar fitness gegaan.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 15 Jan 2014 10:42

Re: Zwangerschap en sporten

Toen ik zwanger was, deed ik dinsdags 1 uur dance en 1 uur zumba en donderdags ook 1 uur zumba. De dinsdag werd op een gegeven moment wat veel, toen ben ik gestopt met dance. Zumba heb ik tot ergens tussen 30 en 36 weken vol gehouden. Toen F 3 maanden was, ben ik langzaam aan weer begonnen, alleen was de zumba toen vervangen door sh'bam en dance was komen te vervallen. Inmiddels doe ik 2x per week 1 uur sh'bam (dinsdag en donderdag nog steeds) en op beide dagen nog een andere les (2 verschillende lessen). Ben er dus alleen maar actiever op geworden :cheering:

Wat leuk dat je zwanger bent trouwens!!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 10:45

Re: Zwangerschap en sporten

Gefeliciteerd!! Wat fijn dat je weer zwanger bent!

Ik heb tijdens beide zwangerschappen veel gezwommen. Heerlijk vond ik dat. Verder heb ik eigenlijk weinig aan beweging gedaan.
<<

Anoniem219

Bericht 15 Jan 2014 10:46

Re: Zwangerschap en sporten

Ik ben toen ik zwanger was blijven aquajoggen tot een maand of 7, daarna zat die band die je om moest niet lekker meer


Gefeliciteerd met je zwangerschap!
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 15 Jan 2014 10:48

Re: Zwangerschap en sporten

Ik heb niet gesport tijdens mijn zwangerschap, maar wil je hier feliciteren en je een voorspoedige zwangerschap toewensen. :thumbup:
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Anoniem25

Bericht 15 Jan 2014 10:50

Re: Zwangerschap en sporten

Ik deed niets en ik doe niets. Achteraf best wel spijt van, aangezien ik denk dat een zwangerschap en bevalling wel makkelijker kunnen zijn als je fysiek fit bent. Ik probeer nu het fietsen naar mijn werk wel vol te houden en verder ook zo min mogelijk de auto te pakken.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 15 Jan 2014 11:14

Re: Zwangerschap en sporten

Ik sporte niet meer tijdens mijn zwangerschap. Was de eerste weken te ziek ervoor en vanaf 14 weken moest ik al plat. Zou het de volgende keer wel graag doen, al is het maar zwemmen of fitnessen.

Wat fijn dat je weer zwanger bent zeg! Jullie waren gestopt om het via de medische molen te doen toch?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Jan 2014 11:15

Re: Zwangerschap en sporten

Ik heb tot 10 weken kunnen wielrennen. Dit deed ik 1x per week.
Helaas zat ik al snel niet meer lekker op de fiets. Een combinatie van maagzuur en bang om te vallen.
Kan niet wachten tot ik weer op de racefiets kan stappen!

Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 15 Jan 2014 11:55

Re: Zwangerschap en sporten

ik heb tot 8 weken spinning en pilates gedaan toen ging ik spugend van de fiets.
toen tot 16 weken pilates maar toen kreeg ik erge bekkeninstabiliteit dus deed ik alleen nog maar oefeningen van de therapeut en zwangerschapsyoga. volgende keer zou ik denk ik mn armen en romp nog door trainen met fitness want ik merk nu dat ik ook op dat vlak veel aan heb moeten sterken
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 15 Jan 2014 12:07

Re: Zwangerschap en sporten

Ik ben toen ik zwanger was gaan zwangerschapszwemmen. Dit heb ik tot een week of 30 gedaan, toen had ik s avonds geen zin meer om de deur uit te gaan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Jan 2014 12:24

Re: Zwangerschap en sporten

Ik spinde 2x in de week. De eerste paar weken in de zwangerschap ging ik 1x per week omdat ik moe en misselijk was. Na eenweek of 10 ben ik weer 2x in de week gegaan. Inmiddels ben ik ggestopt sinds 2 weken. Moest mezelf de fiets echt ophijsen en kon het tempo niet meer bijbenen, kreeg ook steeds een zeurend gevoel in mijn buik. Voor nu dus even sportloos en het bevalt me prima! :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 15 Jan 2014 12:30

Re: Zwangerschap en sporten

Ik ben veel gaan zwemmen toen ik zwanger was, vond dat heerlijk.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 15 Jan 2014 12:42

Re: Zwangerschap en sporten

Voordat ik zwanger was deed ik al een tijd aan fitness en dit doe ik nu nog steeds, al is het op een wat lager pitje. Het bevalt goed. ik ben blij dat ik nog lekker kan bewegen en ga proberen het zo lang mogelijk vol te houden. Het voordeel van fitness vind ik dat ik zelf de oefeningen en de intensiviteit daarvan kan bepalen.
2014 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 15 Jan 2014 14:27

Re: Zwangerschap en sporten

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik reed paard, hier ben ik gelijk mee gestopt vanwege het risico. (er af vallen ect.)
Samen met mijn vriend hebben we één avond in de week stijldansles. We zijn nog beginners en dit is heel goed vol te houden. Je bent samen lekker in beweging en dat voelt erg goed. Hier ga ik gewoon mee door tot mijn lijf aangeeft dat het te veel is.
En ik ga iedere week naar ZwangerFit lessen, dit zwangerschapsgym gericht op het voorkomen van klachten en het opbouwen van conditie. De lessen zijn dus best pittig, maar dat vind ik alleen maar fijn.

Het liefste zou ik ook even een hometrainer in huis halen, zodat ik iedere dag even 20 minuutjes kan fietsen.
<<

Anoniem75

Bericht 15 Jan 2014 14:44

Re: Zwangerschap en sporten

Hey je bent zwanger! Gefeliciteerd!! :D
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 15 Jan 2014 20:00

Re: Zwangerschap en sporten

Ik deed altijd 2 keer per week pilates en ook meestal 2 x p.w. hardlopen.
Tijdens de icsi behandeling doorgegaan met pilates, maar vond t al minder prettig vanwege gevoelige buik/opgezette eierstokken. Na de positieve test durfde ik niets met buikspieren haha, dus direct gestopt. Hardlopen deed ik al niet meer.
Ben wel doorgegaan met veel wandelen met de hond en fietsen enz.
Met 18 weken ofzo kreeg ik wel meer bekkenklachten en iets later veel harde buiken bij lopen, dus vanaf toen rustiger aan gedaan met bewegen.
Vanaf 25 weken wel aan zwangerschapsyoga gedaan.
Inmiddels heb ik best wel zin om weer lekker te kunnen sporten.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 15 Jan 2014 20:04

Re: Zwangerschap en sporten

Ik deed hiervoor al niet aan sport en ben ook niet van plan om daar nu ineens mee te beginnen. Misschien iets van yoga maar verder niet.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Jan 2014 20:28

Re: Zwangerschap en sporten

Nu doe ik niet aan sport. Bij mijn eerste zwangerschap liep ik hard. Maar voordat ik wist dat ik zwanger was ging het al niet meer.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 15 Jan 2014 20:54

Re: Zwangerschap en sporten

Wat super dat je zwanger bent, gefeliciteerd! :cheering:
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Jan 2014 23:59

Re: Zwangerschap en sporten

Ik deed al niet aan sport, en nu moet ik er al helemaal niet aan denken :laughcry: Maar ik heb wel plannen om weer na lange tijd te gaan hardlopen, als ik weer een beetje in staat ben om te sporten na de bevalling.
<<

Anoniem123

Bericht 16 Jan 2014 08:47

Re: Zwangerschap en sporten

Bedankt voor jullie felicitaties! Wat lief!

En fijn om jullie antwoorden te lezen.

Ik doe 1 keer in de week zumba en heb eerst gevraagd aan degene die dat geeft of je wel mag zumbaén als je zwanger bent. Ik vind alles rete spannend en ben zo onzeker, straks gebeurd er wat. Maar nee je mag gewoon sporten, alleen niet springen en rechte buikspieroefeningen doen.
Dus ik blijf gaan tot het echt niet meer gaat.

Tijdens de zwangerschap van S deed ik aan fitniss, dat was makkelijk vol te houden (tot een week of 20-22) want dat kun je op je eigen tempo doen.

Zwemmen is ook een goede tip/idee.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Jan 2014 14:38

Re: Zwangerschap en sporten

Ik deed nog hardlopen, de eerste weken van de zwangerschap was ik zo misselijk en moe dat ik er geen puf voor had. Daarna helaas ook niet meer opgepakt. Heb het 1x geprobeerd maar was geen succes
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 16 Jan 2014 16:45

Re: Zwangerschap en sporten

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb tot 10 weken hardgelopen (3x pwk) en nu probeer ik 2x pwk te fitnessen en ga binnenkort beginnen met yoga.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Jan 2014 16:56

Re: Zwangerschap en sporten

Gefeliciteerd!!

Ik korfbalde toen ik zwanger raakte. Dit heb ik gedaan tot het seizoen afgelopen was, toen was ik bijna 12 weken. Ik trainde 2 keer per week en 1 wedstrijd. Ik vond het erg zwaar vanwege misselijkheid en vermoeidheid en heb dan ook vrij regelmatig de training afgezegd met een smoes.
Vanaf 25 weken heb ik Fit for two gedaan.
19-12-2012
04-07-2015
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers