Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cake Smash

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 20:21

Cake Smash

Ik heb zo'n beetje besloten dat ik een Cake Smash fotoshoot wil gaan doen voor de uitnodiging voor R zijn eerste verjaardag.

Maar, blauwe taart? Voor een baby? Hoe dan? Dat is toch hartstikke slecht?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2014 20:22

Re: Cake Smash

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel! Een verjaardagstaart is er 1 van. :cheering:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 20:23

Re: Cake Smash

Maar ten tijde van de uitnodiging is hij nog geen 11 maanden.. Haha maar je maakt dus gewoon echt een taart met veel suiker en kleurstof?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 14 Jan 2014 20:24

Re: Cake Smash

Ze eten er niet zoveel van, iig S niet.ik durfde het wel met normale kleurstof te kleuren, ging er al vanuit dat ze er weinig van zou eten. Ik heb maar een klein beetje gebruikt en het met botercreme gemixt. Ze vond het overigens heel vies dus ze heeft het bij 1 likje gehouden. Ik had biscuit gebakken, klein beetje jam ertussen (maar zover is ze niet eens gekomen) en opgespoten met botercreme.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 14 Jan 2014 20:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Jan 2014 20:25

Re: Cake Smash

Je zou kunnen kijken voor een natuurlijke kleurstof, en dan daarmee bijvoorbeeld de botercreme kleuren. Dat is al wat minder slecht dan die "chemische" kleurstoffen die er gebruikt worden.
<<

Anoniem286

Bericht 14 Jan 2014 20:25

Re: Cake Smash

TukTuk schreef:Je zou kunnen kijken voor een natuurlijke kleurstof, en dan daarmee bijvoorbeeld de botercreme kleuren. Dat is al wat minder slecht dan die "chemische" kleurstoffen die er gebruikt worden.


Kan maar dan moet je wel een andere kleur kiezen, blauw is geen niet natuurlijke kleur, dat wordt dan paars.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2014 20:26

Re: Cake Smash

Je kan natuurlijk ook op zoek gaan naar een gezonde, verantwoorde taart. Die zijn er ook wel te vinden. Maar ze krijgen inderdaad vast niet zo heel veel binnen. Ik zou me er niet zo druk om maken voor die ene keer.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Jan 2014 20:27

Re: Cake Smash

Highway schreef:
TukTuk schreef:Je zou kunnen kijken voor een natuurlijke kleurstof, en dan daarmee bijvoorbeeld de botercreme kleuren. Dat is al wat minder slecht dan die "chemische" kleurstoffen die er gebruikt worden.


Kan maar dan moet je wel een andere kleur kiezen, blauw is geen niet natuurlijke kleur, dat wordt dan paars.


Het bestaat wel:
http://www.vrouwtjedeeg.nl/producten/EK ... ulina.html
<<

Anoniem286

Bericht 14 Jan 2014 20:28

Re: Cake Smash

TukTuk schreef:
Highway schreef:
TukTuk schreef:Je zou kunnen kijken voor een natuurlijke kleurstof, en dan daarmee bijvoorbeeld de botercreme kleuren. Dat is al wat minder slecht dan die "chemische" kleurstoffen die er gebruikt worden.


Kan maar dan moet je wel een andere kleur kiezen, blauw is geen niet natuurlijke kleur, dat wordt dan paars.


Het bestaat wel:
http://www.vrouwtjedeeg.nl/producten/EK ... ulina.html


oh wat goed, dat kende ik nog helemaal niet. Heb er een tijd terug zelf naar gezocht, handig :)

edit: hmm het lijkt meer groen via plaatjes op google :(
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 20:30

Re: Cake Smash

Ik zou me er allemaal niet zo druk om maken. Dat beetje suiker voor die ene keer overleeft hij vast wel.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 14 Jan 2014 20:34

Re: Cake Smash

Ik zou me er dus ook niet druk over maken, er gaat echt maar een heel klein beetje kleurstof in. Als ik een taart maak (en dan heb ik het over een grote) gaat er vaak maar een druppeltje kleurstof in de marsepein om het te kleuren. Dat suiker en kleurstof overleeft hij wel ;) En daarbij, grote kans dat hij er amper van eet. N. kreeg spekjes op haar fotoshoot voor haar eerste verjaardag, en ze mocht uiteraard proeven. En ipv dat ze het lekker vond, begon ze elke keer te kokhalzen.
<<

Anoniem122

Bericht 14 Jan 2014 20:36

Re: Cake Smash

Highway schreef:
TukTuk schreef:
Highway schreef:
Kan maar dan moet je wel een andere kleur kiezen, blauw is geen niet natuurlijke kleur, dat wordt dan paars.


Het bestaat wel:
http://www.vrouwtjedeeg.nl/producten/EK ... ulina.html


oh wat goed, dat kende ik nog helemaal niet. Heb er een tijd terug zelf naar gezocht, handig :)

edit: hmm het lijkt meer groen via plaatjes op google :(


Ja als ik op google zoek ook, maar in het flesje ziet het er wel echt blauw uit. Dit staat er ook bij:

Er zijn over de jaren vele wetenschappelijke artikelen geschreven over de gezondheidsvoordelen van spirulina. Het bevat veel voedingsstoffen en zou helpen tegen infecties. Daarom vind je spirulina ook in veel gezondheidswinkels (in groene tabletvorm).
Uit dit wier kan een mooie blauwe kleurstof verkregen worden. Deze kleurstof wordt onder andere gebruikt voor blauwe smarties. Het is een natuurlijk alternatief voor het synthetische azo blauw.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2014 20:43

Re: Cake Smash

Ik snap die hype niet zo geloof ik. 10 jaar geleden deed niemand het en nu wil iedereen ineens z'n baby met een cake op een foto? Waarom willen ineens zoveel mensen precies hetzelfde?
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 14 Jan 2014 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 20:46

Re: Cake Smash

Ik snap de hype ook niet, maar ook niet van die meptaartjes dus dat zal wel het verschil zijn. Ik vind het helemaal niet grappig wanneer een kind onder de zooi zit. Maar goed smaken verschillen gelukkig.
<<

Anoniem40

Bericht 14 Jan 2014 20:47

Re: Cake Smash

UN; dat is toch altijd zo met populaire dingen die 'in' zijn? Qua mode, qua kindernamen, etc. Nu is het blijkbaar in om zo'n cake smash fotoshoot te doen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Jan 2014 20:51

Re: Cake Smash

Whoop! schreef:UN; dat is toch altijd zo met populaire dingen die 'in' zijn? Qua mode, qua kindernamen, etc. Nu is het blijkbaar in om zo'n cake smash fotoshoot te doen.



Ja inderdaad, zo heb je altijd wel dingen die mensen leuk vinden, en de ander niet.
Ik snap bijvoorbeeld niet waarom iedereen het in zijn hoofd haalt om in zo'n vreselijke broek met 'Azteken' print te gaan lopen... :palm:

Maar gewoon, biscuitje bakken, en opspuiten met botercreme of wat slagroom.
Vaak eten ze er toch niet veel van en gaat het meer om het betere mep en smijt werk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 20:53

Re: Cake Smash

Dat het nu 'in' is maakt het toch niet minder leuk? 10 jaar geleden had ik er nog nooit van gehoord, maar nu ik het ken lijkt het me leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem30

Bericht 14 Jan 2014 20:54

Re: Cake Smash

Prima toch? Gewoon lekker doen dan :cheering:
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 14 Jan 2014 21:02

Re: Cake Smash

Hij eet echt geen hele taart op dus kan geen kwaad lijkt me.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 21:03

Re: Cake Smash

Hij eet normaal alles op wat voor zijn neus staat, dus ik denk dat hij best wel wat er van gaat eten eigenlijk..
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Jan 2014 21:06

Re: Cake Smash

Carool schreef:Hij eet normaal alles op wat voor zijn neus staat, dus ik denk dat hij best wel wat er van gaat eten eigenlijk..


Na de shoot snel weghalen :P
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 21:06

Re: Cake Smash

hahaha ach ja, geef hem eigenlijk eens ongelijk ;)

N heeft vd week mijn chocolaatjes te pakken gekregen, vond ze ook erg lekker.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 21:07

Re: Cake Smash

Hij had vandaag ook al een nijntje koekje afgepakt van een ander kind.. Oeps :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 21:08

Re: Cake Smash

hahaha kijk daar heb je het al ;)

Geef hem anders een klein cakeje om mee te meppen;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Jan 2014 21:08

Re: Cake Smash

Carool schreef:Hij had vandaag ook al een nijntje koekje afgepakt van een ander kind.. Oeps :)



:good:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers