Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


NS Dal voordeel abonnement

<<

Anoniem 52

Bericht 14 Jan 2014 16:18

NS Dal voordeel abonnement

Heeft iemand er zo één? Is het een kaart náást je OV chipkaart? zit er een foto op?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Jan 2014 16:21

Re: NS Dal voordeel abonnement

Je kan 1 abonnement per kaart hebben. Ik kreeg wel een nieuwe kaart (met foto), maar je kan het ook op een kaart zetten die je al hebt. Wel hoort er een foto op volgens mij.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Jan 2014 16:36

Re: NS Dal voordeel abonnement

Het is een persoonlijke chipkaart met je foto erop. Je kan dan gewoon in en uitchecken en dan berekent hij automatisch korting als je er recht op hebt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Jan 2014 16:38

Re: NS Dal voordeel abonnement

Ah tis eigenlijk zo... Mijn moeder reist met iemand mét voordeelkaart naar Amsterdam maar gaat mss alleen terug. Maar een vriendin van ons heeft ook zo'n kaart, dus ik dacht, mss kan ze die lenen, maar ze lijken niet op elkaar... ;)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Jan 2014 16:43

Re: NS Dal voordeel abonnement

Nee dan gaat het idd niet :lol:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem173

Bericht 14 Jan 2014 16:59

Re: NS Dal voordeel abonnement

Ach je zou de gok kunnen nemen, afhankelijk van het aaibaarheidsgehalte van je moeder. Ten eerste hoe vaak word je nou gecontroleerd? Ten tweede als je gecontroleerd wordt geef je de kaart gewoon ondersteboven bij mij kijken ze écht nooit naar de foto. En als ze er toch achter komen, ach gewoon doen of je neus bloed. De boete is 35 euro.
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Jan 2014 17:02

Re: NS Dal voordeel abonnement

Tja ik weet niet of ik mijn aaibaar-zijn van haar heb geërfd of van m'n vader.. We gaan even overleggen en anders maar geen korting op de terug!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Jan 2014 17:03

Re: NS Dal voordeel abonnement

Misschien ligt het aan het traject, maar ik word 9 van de 10 keer gecontroleerd als ik in de trein zit. Daarnaast wordt er bij mij wel gekeken naar een foto. Blijkbaar heb ik dus geen hoog aaibaarheidsgehalte.

Als je 35 euro bovenop de ritprijs kan missen, kan je het natuurlijk proberen.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 15 Jan 2014 11:54

Re: NS Dal voordeel abonnement

Atelier Madame schreef:Ach je zou de gok kunnen nemen, afhankelijk van het aaibaarheidsgehalte van je moeder. Ten eerste hoe vaak word je nou gecontroleerd? Ten tweede als je gecontroleerd wordt geef je de kaart gewoon ondersteboven bij mij kijken ze écht nooit naar de foto. En als ze er toch achter komen, ach gewoon doen of je neus bloed. De boete is 35 euro.


Ik zou dan echt niet rustig in de trein kunnen zitten en zou de nerven kapot hebben als de controleur zou komen. Daarnaast vind ik het ook echt een heel onverstandig idee. Het zou het mij niet waard zijn.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Jan 2014 13:07

Re: NS Dal voordeel abonnement

Haha, als ik dat zou proberen was ik nu toch wel een stukje armer geweest denk ik! Bij mij controleren ze inderdaad ook wel 9 van de 10 keer en ik denk dat ze de helft van de tijd wel even naar de foto kijken.
<<

Anoniem22

Bericht 15 Jan 2014 13:33

Re: NS Dal voordeel abonnement

Bij mij kijken ze ook regelmatig wel naar de foto, ik zou de gok met iemand anders haar kaart dus ook niet durven nemen. Ik geef 'm ook wel eens op de kop aan, maar dan draaien ze vrijwel altijd zelf de kaart om.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Jan 2014 14:54

Re: NS Dal voordeel abonnement

"Oh oh, nou heb ik toch de kaart van Truus! We vonden elkaars foto zo grappig en toen lukte het inchecken bij Tru niet, ik heb haar geholpen en nu zit zij natuurlijk met mijn kaart in de trein! Oh... Wat zal ze balen! Wat nu?"
Toegegeven, zelf zou ik dit nooit durven en echt van zenuwen in mn broek piesen...
<<

Anoniem30

Bericht 15 Jan 2014 18:57

Re: NS Dal voordeel abonnement

Ik zou gewoon een normaal enkeltje kopen op de terugweg en de gok niet wagen. Ik word dagelijks gecontroleerd..
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jan 2014 19:32

Re: NS Dal voordeel abonnement

Atelier Madame schreef:Ach je zou de gok kunnen nemen, afhankelijk van het aaibaarheidsgehalte van je moeder. Ten eerste hoe vaak word je nou gecontroleerd? Ten tweede als je gecontroleerd wordt geef je de kaart gewoon ondersteboven bij mij kijken ze écht nooit naar de foto. En als ze er toch achter komen, ach gewoon doen of je neus bloed. De boete is 35 euro.


Plus de kosten van het treinkaartje.
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jan 2014 19:34

Re: NS Dal voordeel abonnement

Ik ziet het al helemaal voor me dat een vrouw van rond de 60 dat zo tegen de conducteur verteld. Inclusief dik Amsterdam accent en een lekker schel stemmetje.

Alleen of de conducteur er in trapt? Het valt te proberen... Hahaha
<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:20

Bericht 21 Jan 2014 22:21

Re: NS Dal voordeel abonnement

Hele late reactie!

Het is niet alleen 35 euro + de ritprijs mocht je zo willen reizen. Het is ook inname van het abbo en een proces verbaal voor misbruik van de kaart. Plus dat de rechtmatige eigenaar dan de kaart dus voor langere tijd kwijt is en deze wel terug dient te krijgen.
Daarbij als ik voor mezelf spreek. Het kan lijken dat ik niet naar de foto kijk, maar ik bekijk ze wel degelijk
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Jan 2014 00:00

Re: NS Dal voordeel abonnement

Ik zou het er niet op wagen met die van een ander. Zat laatst een jongen bij ons in de trein waarvan de foto op zijn paspoort niet echt op hem leek, die van zijn ns kaart ook niet, terwijl hij het allebei was maar hij een totaal ander kapsel had. Was best een groot probleem en hij moest ook met de conducteurs de trein uit. Ondanks dat hij zijn rijbewijs met naam en pasfoto met huidige kapsel erbij had.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Jan 2014 01:02

Re: NS Dal voordeel abonnement

Chaos schreef:Ik zou het er niet op wagen met die van een ander. Zat laatst een jongen bij ons in de trein waarvan de foto op zijn paspoort niet echt op hem leek, die van zijn ns kaart ook niet, terwijl hij het allebei was maar hij een totaal ander kapsel had. Was best een groot probleem en hij moest ook met de conducteurs de trein uit. Ondanks dat hij zijn rijbewijs met naam en pasfoto met huidige kapsel erbij had.


Huh! Dat vind ik wel echt erg! Ik ben ook weleems bang voor gedoe met mijn paspoort omdat ik daar nog 25 kg zwaarder was, maar als de namen idd overeen komen etc..
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem173

Bericht 23 Jan 2014 14:04

Re: NS Dal voordeel abonnement

Fenix schreef:Hele late reactie!

Het is niet alleen 35 euro + de ritprijs mocht je zo willen reizen. Het is ook inname van het abbo en een proces verbaal voor misbruik van de kaart. Plus dat de rechtmatige eigenaar dan de kaart dus voor langere tijd kwijt is en deze wel terug dient te krijgen.
Daarbij als ik voor mezelf spreek. Het kan lijken dat ik niet naar de foto kijk, maar ik bekijk ze wel degelijk


Goed om te weten! Nee dan is de kaart uitlenen echt geen optie. Beter koop je er dan zelf een.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers