Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kitten en verf

<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 14 Jan 2014 15:12

Kitten en verf

Geen idee waar dit hoort te staan dus maar even hier in Algemeen.

Ik heb net iets staan verven (voorwerp bungelde aan een ijzerdraad aan het plafond van de kelder), maar onze kitten dacht er wel even mee te kunnen spelen en is er tegenaan gesprongen. Nu heeft ze een blauwe verfvlek op d'r borst en poot zitten. Aan de ene kant heb ik zoiets van ach laat lekker zitten, maar blauw op een witte vacht zie je zo erg...

Wassen zou een optie zijn, ware het niet dat het verf is op terpetine basis. Wat zal ik doen, laten zitten of toch met een beetje terpetine schoonmaken?
<<

Anoniem12

Bericht 14 Jan 2014 15:23

Re: Kitten en verf

Uh, laten zitten. Je gaat een kat toch niet met terpetine schoonmaken? Je kan het er altijd nog een beetje uitkammen als het droog is.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 14 Jan 2014 15:31

Re: Kitten en verf

Nou dat was mijn gedachte ook, maar hoe schadelijk is verf? En ik was sowieso niet van plan om d'r onder te dompelen in terpetine, maar dan misschien met een wattenschijfje afnemen ofzo... Stom idee eigenlijk, want dat stuk kan ze wel wassen en dan zit er terpetine op...
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 14 Jan 2014 15:34

Re: Kitten en verf

Alsof ik d'r al met die stank in bedwang zou kunnen houden trouwens ook. Maar de verf is een industriele lak en dat vind ik nou ook nIet echt een gezond idee.
<<

Anoniem12

Bericht 14 Jan 2014 15:40

Re: Kitten en verf

Kan je de dikke druppels (als die er zitten) niet een beetje afvegen met een wattenschijfje en haar daarna kammen? Dan zal het meeste er wel uit zijn. Als ze er daarna nog aan likt dan is het droog, denk niet dat dat schadelijk is. En een beetje natte verf ook niet direct, denk ik.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 14 Jan 2014 15:48

Re: Kitten en verf

Nouja echt dikke druppels zijn het niet, meer twee aardige vegen. Primair blauw op witte vacht. Ik kam het zo wel even door met een vlooienkammetje en laat t maar zo. Terrorkitten met punkervacht...
<<

Anoniem12

Bericht 14 Jan 2014 15:49

Re: Kitten en verf

Ja, vlooienkammetje zal het ergste wel weghalen en daarna is het vast wel droog. Ik vind het wel een foto waard! :D
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 14 Jan 2014 16:02

Re: Kitten en verf

Met een vlooienkam trek je haar haren eruit, die zitten nu door de verf aan elkaar geplakt. Als je dan wil kammen pak dan je eigen kam. Alleen ik zou het laten zitten en het er gewoon voorzichtig uit plukken/tussen je vingers rollen. In ieder geval niet de haren eruit trekken.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 14 Jan 2014 16:10

Re: Kitten en verf

Afbeelding


Het valt op zich wel mee, op d'r poot zit een hele lange streep, maar die krijg ik niet op de foto. Daar zitten de haartjes ook wel aan elkaar geplakt, dus daar moet ik dan misschien maar even wat knippen. Door de rest wilde de kam wel heen (niet hard getrokken uiteraard).
<<

Anoniem12

Bericht 14 Jan 2014 16:12

Re: Kitten en verf

Hihi, het staat wel stoer!
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Jan 2014 16:24

Re: Kitten en verf

Fritsie is als.. Nou kitten was-ie niet helemaal meer, ietsjes ouder, maar hij liep toen over een verfdeksel. Dus hij had verfpootjes en op z'n buik verf zitten. Ik heb 'm zo veel mogelijk geplukt en m daarna laten gaan; buiten gebeurt 't katten ook vast wel 's...
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 16:26

Re: Kitten en verf

Eruit knippen desnoods.
<<

Anoniem260

Bericht 14 Jan 2014 20:28

Re: Kitten en verf

desnoods wat? Als het er met terpentine niet uit gaat?

Als de verf droog is, zal het niet zo schadelijk meer zijn, dat is dan al vervlogen. Denk dat het gewoon moet slijten

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers