Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verticaal bevallen

<<

Anoniem180

Bericht 13 Jan 2014 21:43

Verticaal bevallen

Wie van jullie heeft er ervaring met verticaal bevallen, of in ieder geval een groot gedeelte van de bevalling verticaal door te brengen? Was dit een bewuste keuze en hoe heb je dit ervaren? Heb je dit vooraf besproken met je verloskundige/arts en wat vonden ze hiervan? Moest je voor controles weer op bed liggen?
<<

Anoniem28

Bericht 13 Jan 2014 21:46

Re: Verticaal bevallen

Ik heb het grootste deel van de bevalling verticaal doorgebracht. Ik heb vooral rechtop gezeten in het bevalbad en ook zittend bevallen, terwijl ik met mijn moeten iets afzette op de bodem. Ik hoefde niet gaan liggen bij controles. Met de doptone kon ik gewoon blijven zitten, toucheren heeft ze maar één keer gedaan en hoefde ik alleen iets onderuit te zakken, ik hoefde niet uit het bevalbad of helemaal te gaan liggen. Verticaal bevallen was geen bewuste keuze, maar het bevalbad wel.
<<

Anoniem171

Bericht 13 Jan 2014 22:16

Re: Verticaal bevallen

Ik heb tijdens mijn laatste twee bevallingen op een stoel gezeten tijdens de ontsluitingsfase. Pas met persweeen ben ik op bed geklommen. Beviel mij heel goed, kon mijn weeën zo erg goed opvangen.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 13 Jan 2014 22:25

Re: Verticaal bevallen

Ik wilde perse verticaal bevallen bij de tweede (gehurkt in bad of op de baarkruk) omdat dit veel voordelen heeft tov liggend op bed. 'Helaas' ging t bij mij zo snel op t laatst dat dat niet gelukt is.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Jan 2014 22:26

Re: Verticaal bevallen

Nana schreef:Ik heb tijdens mijn laatste twee bevallingen op een stoel gezeten tijdens de ontsluitingsfase. Pas met persweeen ben ik op bed geklommen. Beviel mij heel goed, kon mijn weeën zo erg goed opvangen.


Nou ik dus ook bij Mirthe. Al zat ik op een kratje onder de douche te bijten in de doucheslang ;-) Achteraf gezien was het erg prettig!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 13 Jan 2014 22:28

Re: Verticaal bevallen

Bij de oudste heb ik staan en gehurkt de weeën opgevangen, liggend op bed met de persweeen.
Met de jongste heb ik gezeten en geperst op de baarkruk.
Bij de jongste was het bewust omdat ik bij de eerste had gemerkt dat ik zo goed weeën op kon vangen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Jan 2014 22:42

Re: Verticaal bevallen

Ik heb staand de weeën opgevangen hangend over het bed. Voor het breken van de vliezen ben ik op bed gegaan daar een tijdje gehangen niet echt gelegen. Toen ik persweeën kreeg op de baarkruk gegaan en daarop ben ik bevallen.
Dit had Ik van te voren aangegeven dat ik dat wilde proberen. Dat leek me na verhalen op de zw.curcus veel natuurlijker.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem16

Bericht 13 Jan 2014 22:46

Re: Verticaal bevallen

Ik heb de hele tijd wat heen en weer gewandeld/ onder de douche gestaan. Pas bij de persweeën ben ik op bed gaan liggen. Beiden waren er binnen 6 min persen dus een goede tactiek hier;)
<<

Anoniem64

Bericht 13 Jan 2014 22:48

Re: Verticaal bevallen

Bij de oudste 2 alleen tijdens het persen op bed gelegen. Verder constant gelopen en zittend de weeën opgevangen.
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Jan 2014 23:39

Re: Verticaal bevallen

Ik heb het grootste deel van de ontsluitingsweeën op een stoel gezeten. Overigens niet mijn keuze, vonden ze in het ziekenhuis wel een goed plan omdat de zwaartekracht dan beter meewerkt. Ik vond het maar niks, ik wilde liever in bed liggen. Maar ik had dan ook voornamelijk rugweeën en vond daardoor de tegendruk op mijn rug wel fijn als ik op mijn rug lag. Zittend deed het meer pijn. Ik had nog wel willen kijken of lopen fijn was geweest, maar dat mocht helaas niet omdat ik aan allerlei snoeren vast zat.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Jan 2014 11:06

Re: Verticaal bevallen

Ik heb heel rechtop gezeten totdat de hartslag van dochter omlaag ging. Toen moest ik op mijn zij liggen. Zittend kon ik de rugweeen goed opvangen, liggend deed dat heel veel meer pijn. Ik ben uiteindelijk wel liggend bevallen.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2014 11:10

Re: Verticaal bevallen

In het begin zat ik gewoon op de bank. Daarna op m'n knieën in het bevalbad. Ik ben half zittend, half liggend in bad bevallen.

Robin, leuk dat je weer zwanger bent! Gefeliciteerd! Wanneer is de uitgerekende datum?
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 14 Jan 2014 21:19

Re: Verticaal bevallen

Leuk dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Bij de oudste heb ik de meeste tijd op een stoel gezeten, zo kon ik de weeën het beste opvangen, als ik ging liggen raakte ik in paniek. Uiteindelijk ben ik met persweeën weer op bed gaan liggen en bevallen m.b.v. een pomp, dus verdere ervaring heb ik niet.
2010 & 2012

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers