Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lichamelijk moe :-(

<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 14:51

Lichamelijk moe :-(

Zijn hier meiden die lichamelijke vermoeidheid kennen? Dat je benen niet meer willen en je je overal toe moet zetten? Dat je na een nacht goed slapen nog steeds extreem moe bent.

Wat is/was bij jou de oorzaak van de vermoeidheid? En hoe kom je er vanaf?
<<

Anoniem9

Bericht 13 Jan 2014 15:03

Re: Lichamelijk moe :-(

Check :) Bij mij is het omdat ik al maanden oververmoeid ben. Ik kan slapen wat ik wil, maar dat werkt niet. Oorzaak? Psychologische klachten.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 15:08

Re: Lichamelijk moe :-(

Hey forti, voel je je al beter? Wanneer heb je het maagonderzoek? Wat verschrikkelijk zeg die moeheid.. Alles kost 10x meer energie en die heb ik niet :(. Hoe weet jij dat het oververmoeidheid is en niet iets anders?
<<

Anoniem9

Bericht 13 Jan 2014 15:12

Re: Lichamelijk moe :-(

Mwah.. het gaat met ups en downs. Ik heb helaas de verwijsbrief nog niet binnen. Die komt binnen nu en 1,5 week binnen.

Ik ben in maart vorig jaar ingestort en ben toen naar de psycholoog gegaan. Die constateerde dat ik overwerkt/overspannen/oververmoeid was. En aangezien de oorzaak daarvan nog niet weg is, heb ik die klachten nog steeds.

Die moeheid is inderdaad killing. Ik heb het heel erg als ik alleen thuis ben. Als mijn vriend er is, kan ik me nog wel tot dingen zetten. Ik moet nu bijvoorbeeld van mezelf om 15:00u aan mijn scriptie werken. Als dat lukt, ben ik echt supertrots op mezelf.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 15:19

Re: Lichamelijk moe :-(

Oh balen zeg, dat dat zo lang moet duren :(. Wat vervelend dat de oorzaak nog niet weg is waardoor jij nog niet helemaal jezelf bent. Hopelijk komt daar gauw verandering in. Bizar dat je lijf ineens zo anders kan doen :(. Deze vermoeidheid is zo anders dan moe zijn van een dag werken oid.. Mijn lichaam wilt gewoon niet grrr.. En rusten blijkt ook niet echt te helpen.

Succes met je scriptie.. Je kan het! Even doorzetten en daarna lekker op de bank met een kop thee.
<<

Anoniem9

Bericht 13 Jan 2014 15:21

Re: Lichamelijk moe :-(

Ik heb mijn lijf wel leren kennen ja, en je lijf zegt echt wel 'STOP' wanneer hij dat wil. Ik heb namelijk sinds ik zoveel psychische klachten heb, een weerstand van 0,0. Wat ik ook slik of eet, ik krijg het niet omhoog. Drukt je wel met je neus op de feiten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Jan 2014 15:22

Re: Lichamelijk moe :-(

Champagne, ik vind je berichten de laatste tijd wel verontrustend! Ik hoop echt dat er snel ists ( onschuldigs ) gevonden wordt, want dit is toch niets. En ook al zo lang!
In ieder geval veel sterkte en beterschap!
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 15:25

Re: Lichamelijk moe :-(

Thanks Lana, het gaat de laatste maanden niet zo goed idd. Zit nog vollop in de medische molen.. Wil zo graag weten wat er aan de hand is. Hoop snel op verbetering :).
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 15:26

Re: Lichamelijk moe :-(

Forti schreef:Ik heb mijn lijf wel leren kennen ja, en je lijf zegt echt wel 'STOP' wanneer hij dat wil. Ik heb namelijk sinds ik zoveel psychische klachten heb, een weerstand van 0,0. Wat ik ook slik of eet, ik krijg het niet omhoog. Drukt je wel met je neus op de feiten.

Zo vervelend Forti! Goed voor jezelf blijven zorgen.. Ook al denk je soms dat het geen resultaat geeft. De aanhouder wint zeggen ze altijd ;). Kan je trouwens die verwijsbrief niet bij je huisarts ophalen?
<<

Anoniem9

Bericht 13 Jan 2014 15:28

Re: Lichamelijk moe :-(

Verwijsbrief heb ik, alleen datum voor de afspraak nog niet. Die komt met de post.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 15:29

Re: Lichamelijk moe :-(

Oooh zo! Hopelijk plannen ze je snel in. Ben je nog steeds thuis van je werk?
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Jan 2014 17:19

Re: Lichamelijk moe :-(

Herkenbaar, heb zelfs op een gegeven moment op het ergste punt (jaar of 8 geleden, aantal maanden na het begin van mijn klachten) maanden bijna alleen maar in bed of op de bank kunnen liggen. Echt een duidelijke oorzaak was er op dat moment niet te vinden, maar de huisarts vond het toen wel verontrustend hoe 'ziek' ik was. Ik had naast de vermoeidheid ook nog wat andere klachten. Uiteindelijk in België de diagnose CVS gehad. Of dat het ook echt is, geen idee. Zolang er geen aanwijzing voor iets anders is ga ik er in elk geval maar vanuit. Hier gaat het tegenwoordig met ups en downs, maar gelukkig is het nooit meer zo erg geweest als in het begin van mijn klachten.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 17:28

Re: Lichamelijk moe :-(

Hoe ben je er vanaf gekomen Roze? Heb je in die tijd meerdere onderzoeken gehad voordat je de diagnose cvs kreeg? Kan je nu weer normaal functioneren?
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 18:44

Re: Lichamelijk moe :-(

Ik heb het heel erg gehad. Uiteindelijk bleek ik oa een b12 tekort te hebben, noemen ze het fybromyalgie en ben ik een soort van chronisch vermoeid. Bij mij gaan er in de ochtend 7 lampjes branden en bij een ander 10. Ik moet dus wat meer verdelen op een dag. En dat gaat best goed. Heel langzaam heb ik alles weer kunnen opbouwen tot waar ik nu ben. Ik hoop door aanpassing van voeding nog een stapje te kunnen maken.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 19:40

Re: Lichamelijk moe :-(

Krijg je nu injecties Jip? Merk je het verschil? Ik heb volgens de artsen geen b12 tekort alhoewel ik het wel laag vindt nl 249. Heb je ook veel pijn gezien de diagnose fybromyalgie? Ik zag dat er voor cvs ook een speciale behandeling is gericht op therapieen. Wellicht is dat nog iets..
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 19:56

Re: Lichamelijk moe :-(

Ik injecteer mezelf. Zo'n beetje elke twee weken. Ik merk ook als ik het weer nodig heb. Krijg dan zere spieren enzo.
Ik had eigenlijk altijd hoofd en nekpijn en veel last van mijn onderrug. Ook wel snel last van mijn aanhechtingen.
Ik hoef geen therapie hoor, ik denk dat ik er al heel goed mee om ga, gezien wat ik allemaal weer kan en doe. Ik luister heel goed naar mijn lijf, moe is moe en dan train ik een dag niet.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 20:03

Re: Lichamelijk moe :-(

Wat fijn dat je dat zelf kan doen Jip. Heb je nu geen hoofd/spierpijn meer? Ik bedoelde het niet verkeerd hoor.. Ik las dat die therapieen bestaande uit verschillende lichamelijke en psychische behandelingen kan bij dragen aan het herstel van cvs. Alhoewel het niet bewezen is. Gelukkig weet jij hoe je ermee om moet gaan, dat maakt het denk ik wel wat makkeljjker. Ben je er zelf weer zo bovenop gekomen of heb je daar hulp bij gehad?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 13 Jan 2014 20:07

Re: Lichamelijk moe :-(

Ik ben al een jaar of twaalf chronisch vermoeid helaas. Meerdere keren van alles laten onderzoeken, maar uiteindelijk toch deze 'diagnose' gekregen. Ik voel me nooit uitgerust als ik wakker word. Ben een dag minder gaan werken en moet doordeweeks gewoon op tijd naar bed. Toch weiger ik me als een bejaarde te gedragen en ik ga nog wel geregeld op stap bijvoorbeeld, al moet ik daar dan wel goed rekening mee houden bij de rest van de planning. Het is kut, maar je leert ermee leven :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem30

Bericht 13 Jan 2014 20:09

Re: Lichamelijk moe :-(

Check. Ik ben áltijd moe, word nooit uitgerust wakker en als ik mijn wekker niet zou zetten, lig ik lang te slapen. Het komt bij mij door de Fibromyalgie....
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Jan 2014 20:17

Re: Lichamelijk moe :-(

Jip83 schreef:Ik injecteer mezelf. Zo'n beetje elke twee weken. Ik merk ook als ik het weer nodig heb. Krijg dan zere spieren enzo.
Ik had eigenlijk altijd hoofd en nekpijn en veel last van mijn onderrug. Ook wel snel last van mijn aanhechtingen.
Ik hoef geen therapie hoor, ik denk dat ik er al heel goed mee om ga, gezien wat ik allemaal weer kan en doe. Ik luister heel goed naar mijn lijf, moe is moe en dan train ik een dag niet.


Ik heb ook een B12 tekort en een traag werkende schildklier. Bij mij kwamen de klachten vrijwel zeker daardoor.

Helaas mag ik mezelf niet injecteren en ga ik elke 5 weken bij de DA langs voor een injectie. Merk ook zeker wel de week voordat ik mijn injectie krijg dat ik hem nodig heb. Ben dan moe en niet vooruit te branden. Zere schouders, tintelende handen en mijn weerstand is dan slecht.

Ik vind een waarde van 249 btw wel laag hoor, die van mij was 130 toen het ontdekt werd en mijn huisarts zei dat ie op zijn minst boven de 350 moest zijn.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 20:24

Re: Lichamelijk moe :-(

Als ike r goed over bedenk heb ik altijd wel iets spierpijn. Maar het is goed te handelen. Ik moet nu wel weer spuiten, merk het dat ik nu dus wel meer pijn heb.

Ik heb nu ook hoofdpijn omdat ik stress heb, maar daarbuiten ook wel snel. Ik ga soms naar de acupuncturist, die helpt even de zere spieën nog beter te ontspannen en wat energie toevoeren.

Ik ben er zelf uitgekomen met hulp van acupuncturist, sport, een geduldige en meewerkende huisarts, en voedingsanalyse.
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 20:25

Re: Lichamelijk moe :-(

Ik ben wel blij dat ik zelf mag spuiten! De ene keer kan ik er wat langer tussen laten en als ik veel train heb ik het wat meer nodig.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 20:26

Re: Lichamelijk moe :-(

Kan je dan niet een week eerder een injectie halen? Merk je dan gelijk verschil of duurt dat een paar dagen? Hmm in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben vinden ze 249 normaal (jammer genoeg).
<<

Anoniem130

Bericht 13 Jan 2014 20:27

Re: Lichamelijk moe :-(

Hmm, weet jij misschien of hij nuchter hoger of lager uitvalt?

Ik heb het laatst een keer meegeprikt en nu vond ik 270 ook al best laag als 130-700 normaal is (wel goed opletten pmol vs pg), maar ik wist helemaal niet dat dat nuchter geprikt moest worden. Als het nou niet-nuchter hoger uitvalt, moet ik miss nog eens prikken.

Ik heb vooral last van vermoeidheid, duizeligheid, zwakte in mijn benen en tintelingen in handen.
<<

Anoniem30

Bericht 13 Jan 2014 20:28

Re: Lichamelijk moe :-(

Ik denk dat ik het toch (nog) een keer ga laten testen, mijn B12, want ik ben zó moe gewoon. En een andere keer met bloedprikken vonden ze mijn schildklier iets te traag, dus dat moet ik ook even in de gaten houden.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers