Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lichamelijk moe :-(

<<

Anoniem30

Bericht 14 Jan 2014 20:50

Re: Lichamelijk moe :-(

Bliss, bij mij zetten ook mijn klieren helemaal op als ik teveel heb gedaan, heel vervelend...
<<

Anoniem253

Bericht 14 Jan 2014 20:51

Re: Lichamelijk moe :-(

Bliss schreef:Ja, het begint bij mij altijd met keelpijn en opgezette klieren in mn nek (zijkanten) en verder gewoon dood- en doodmoe. Die keelpijn is vooral echt zwaar irritant, omdat ik de hele dag moet praten op mn werk. Gelukkig ben ik morgen vrij. Ik slaap in elk geval uit dan, verder verschilt het per week wat ik doe. Morgen moet ik eerst nog toetsen nakijken en 's avonds heb ik met mn scharrel afgesproken, wat ik eigenlijk echt niet af wil zeggen, aangezien hij daarna drie weken op vakantie gaat :laughcry: Hopelijk wordt het iig niet erger. De huisarts heeft de diagnose gegeven, omdat er verder niks gevonden werd. Heb volgens mij ook ooit een hele vragenlijst ingevuld bij een psycholoog (? ofzo) waar ook CVS uit kwam. Het is een diagnose bij uitsluiting, dus je koopt er weinig voor verder. Ben ook tegen véél onbegrip aan gelopen. Heb het op mn werk wel verteld en gelukkig wordt er door de directeur best goed op gereageerd.

Wat balen zeg! Heb je dat vaak of kan het ook een aantal maanden goed gaan? Niet leuk dat je steeds dingen af moet zeggen. Het is inderdaad een diagnose waar je niet veel mee kan maar het geeft wel rust als je weet dat er verder niks aan de hand is. Wie weet gaat het ooit nog helemaal over.. Ik hoop het. Vanavond lekker vroeg naar bed, uitslapen, goed eten en afscheid nemen van je scharrel ;). Daarna weer lekker rustig aan doen en op tijd naar bed. Jammer dat de vermoeidhrid na een nacht goed slapen nog niet weg is :(.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Jan 2014 20:59

Re: Lichamelijk moe :-(

Meestal heb ik het wel eens per maand/zes weken. Heb de komende maand ook weer een hele drukke periode op het werk, dus ik kan dit niet gebruiken! Gelukkig heb ik zaterdag en zondag weinig plannen (behalve beginnen met m'n rapporten...), dus ga dan ook ff goed m'n rust pakken. Dat het ooit over gaat, daar geloof ik niet in, dus ik moet het hier maar mee doen vrees ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Jan 2014 21:15

Re: Lichamelijk moe :-(

Whatever schreef:
Beachgirl schreef:
Champagne schreef:
154 is laag.. Zie de website van stichting b12 tekort. Als je nog andere klachten hebt dan zou dit onderzocht moeten worden.


Mijn moeder is ook wel eens getest en zij zat rond de 200 maar bij haar weigert de huisarts ook om haar B12 injecties te geven. Terwijl diezelfde dokter bij mij bij waarde rond de 130 wel injecties voorschreef. Echt heel vreemd. En mijn moeder heeft nog meer klachten dan ik.


Das wel vrij logisch juist, gezien het feit dat het afkappunt voor de normaalwaarde op 130 ligt.. :P


Ja maar onze huisarts is wel iemand die heel erg naar klachten luistert en minder naar bloedwaardes kijkt. Ben toen met mijn schildklier medicatie ook nog omhoog gegaan omdat ik me nog niet goed voelde terwijl mijn bloedwaarden wel "goed" waren.
B12 is niet iets wat kwaad kan als je er teveel van krijgt dus had wel verwacht dat ie het mijn moeder ook voor zou schrijven als je haar klachtenlijstje hoort.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem253

Bericht 14 Jan 2014 21:15

Re: Lichamelijk moe :-(

Ooh bah zo vaak :-(. Heel vervelend zeg.. Gelukkig heb je het niet zo erg dat je je er door ziek moet melden maar fijn is anders. Goed je rust proberen te pakken.. En goed voor jezelf zorgen :).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 14 Jan 2014 21:19

Re: Lichamelijk moe :-(

Ja ga ik doen, thanks!!
❤ 7 juni 2018
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 14 Jan 2014 22:00

Re: Lichamelijk moe :-(

Sterkte Bliss! Nu maar eens goed rustig aan doen dan!

Okee 154 is dus wel aan de lage kant.
Mijn huisarts heeft gezegd dat ze inderdaad pas onder de 130 injecties geven en zelfs dat 154 niet heel laag is.
Terwijl ik wel alle klachten heb die bij het vitaminetekort 'horen'.
Ik slik nu sinds een paar dagen vitamine B complex. Zouden jullie dit blijven slikken of toch aangeven bij de huisarts dat je die injecties wil proberen?
Afbeelding
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 14 Jan 2014 22:38

Re: Lichamelijk moe :-(

_Lana_ schreef:Sterkte Bliss! Nu maar eens goed rustig aan doen dan!

Okee 154 is dus wel aan de lage kant.
Mijn huisarts heeft gezegd dat ze inderdaad pas onder de 130 injecties geven en zelfs dat 154 niet heel laag is.
Terwijl ik wel alle klachten heb die bij het vitaminetekort 'horen'.
Ik slik nu sinds een paar dagen vitamine B complex. Zouden jullie dit blijven slikken of toch aangeven bij de huisarts dat je die injecties wil proberen?



Als je écht een B12 tekort hebt dan mis je een bepaalde stof of enzym in je maag/darm stelsel waardoor je geen B12 opneemt uit je voedsel, en daardoor krijg je een tekort.
Pillen slikken met vitamine B erin heeft dan dus ook geen zin, want ook dat wordt dan niet opgenomen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 14 Jan 2014 23:37

Re: Lichamelijk moe :-(

Beachgirl schreef:
_Lana_ schreef:Sterkte Bliss! Nu maar eens goed rustig aan doen dan!

Okee 154 is dus wel aan de lage kant.
Mijn huisarts heeft gezegd dat ze inderdaad pas onder de 130 injecties geven en zelfs dat 154 niet heel laag is.
Terwijl ik wel alle klachten heb die bij het vitaminetekort 'horen'.
Ik slik nu sinds een paar dagen vitamine B complex. Zouden jullie dit blijven slikken of toch aangeven bij de huisarts dat je die injecties wil proberen?



Als je écht een B12 tekort hebt dan mis je een bepaalde stof of enzym in je maag/darm stelsel waardoor je geen B12 opneemt uit je voedsel, en daardoor krijg je een tekort.
Pillen slikken met vitamine B erin heeft dan dus ook geen zin, want ook dat wordt dan niet opgenomen.


Kun je geen tijdelijk tekort hebben?
Ik heb het idee dat het nav. mijn zwangerschap is gekomen namelijk.
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2014 12:34

Re: Lichamelijk moe :-(

Wat doen jullie tegen de vermoeidheid? (Behalve b12 spuiten ;))
<<

Anoniem38

Bericht 15 Jan 2014 12:44

Re: Lichamelijk moe :-(

Goed naar mijn lijf luisteren. Meestal op tijd naar bed. Sporten.
Moe is moe en ik neem dan soms ook extra rust.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jan 2014 13:10

Re: Lichamelijk moe :-(

Zo ik heb ff twaalf uur geslapen vannacht en ga zo nog een uurtje liggen denk ik. Keelpijn is ietsje minder gelukkig, maar wat er ook altijd meteen bij komt is dat ik van het ene op het andere moment strontverkouden word! Straks dus ff neusspray halen, want een verstopte neus is nog vermoeiender!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2014 13:16

Re: Lichamelijk moe :-(

Dat wordt je inderdaad moe van Bliss. Neusspray is wel echt een uitkomst :). Mijn lichaam is moe en heb nare tintelingen rondom mijn hoofd/schedel.. Niet leuk!
<<

Anoniem38

Bericht 15 Jan 2014 13:16

Re: Lichamelijk moe :-(

Oja, ik krijg trouwens ook altijd keelpijn als ik teveel gedaan heb.

Lekker zeg 12 uur slapen! Dat zou ik weleens willen. Ik slaap, helaas, altijd slecht!
<<

Anoniem253

Bericht 16 Jan 2014 12:48

Re: Lichamelijk moe :-(

Zijn jullie ook na zo snel buiten adem? Pffff :-(
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers