Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Knijp jij wel eens een oogje toe?

<<

ChiQ

Bericht 13 Jan 2014 12:26

Knijp jij wel eens een oogje toe?

Als je ziet dat je kind met wat bezig is; wat eigenlijk niet mag? Ik deze ochtend al 2x..
Julian heeft zelf een oreo uit de lade gejat. Ik hoorde wel wat ritselen maar ik dacht dat hij met een knisperspeeltje speelde. Tijd voor ladeslots.. Maar toen ik de Oreo afpakte was hij compleet over de zeik en greep toen naar de tissuebox op de koffietafel en normaal corrigeer ik hem altijd maar nu wilde ik in rust mijn koffie drinken dus trok hij een voor een de tissues eruit en nu lijkt het hier wel een sneeuwoord want hij heeft het ook nog versnipperd.

En jullie?
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jan 2014 12:28

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

owja hoor dat doe ik wel eens. Soms heb ik echt even geen zin in drama.
<<

Anoniem103

Bericht 13 Jan 2014 12:29

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja, dan doe ik net alsof ik het niet zie. Als ze doorhebben dat ik wel gezien heb wat ze doen zeg ik er wel wat van.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jan 2014 12:29

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja hoor :D
Wij hebben een zitzak waar ze op mogen liggen of zitten. Maar springen op die zak en je laten vallen is ook erg leuk.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 12:36

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja ik ook, dingen die geen kwaad kunnen maar ik zo af en toen door de vingers zie omdat ze zo lief aan het spelen zijn.
<<

Anoniem123

Bericht 13 Jan 2014 12:46

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Nee, dat soort dingen dan grijp ik in. Anders snapt een kind er weinig meer van als het de ene keer wel mag en de andere keer niet.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Jan 2014 12:50

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

SarahKey schreef:Nee, dat soort dingen dan grijp ik in. Anders snapt een kind er weinig meer van als het de ene keer wel mag en de andere keer niet.


+1
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 13 Jan 2014 12:52

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Het principe van "Pick your battles"... Ik knijp alleen een oogje toe als ik kan doen alsof ik het niet zie, als ik het heb gezien en B. weet dat dan reageer ik altijd. B. stond laatst op de bank terwijl ik in de keuken stond. Dit mag niet maar ik had echt geen zin in een bui, ik kon doen alsof ik het niet had gezien en B. vond het reuzespannend dat hij iets deed wat niet mocht. Zodra ik de keuken uit kwam ging hij direct zitten, ook goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jan 2014 12:53

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Wat Tania zegt, dan doe ik alsof ik het niet zie.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 13 Jan 2014 13:00

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja hoor ook ik doe dat wel eens. Heb ook niet altijd zin in drama
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 13 Jan 2014 13:07

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja, maar alleen als ik het zogezegd niet gezien heb en het ongevaarlijk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

ChiQ

Bericht 13 Jan 2014 13:09

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Haha, Julian weet dat 't niet mag, want toen ik hem recht aankeek stopte hij meteen en kwam snel naar me toegekropen haha.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 13 Jan 2014 13:13

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Pleun schreef:Het principe van "Pick your battles"... Ik knijp alleen een oogje toe als ik kan doen alsof ik het niet zie, als ik het heb gezien en B. weet dat dan reageer ik altijd. B.


:yes:
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 13 Jan 2014 13:21

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ik doe ook soms alsof ik iets niet zie, maar zodra hij ziet dat ik het heb gezien, corrigeer ik ook.
Wel is het hier zo dat hij van papa minder mag als van mij. Dingen waarvoor mijn vriend hem corrigeert, laat ik wel toe. Maar volgens mij snapt F dat wel, want hij stopt er ook mee, als papa hem corrigeert. Het is niet zo dat hij dan door blijft gaan.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 13 Jan 2014 13:24

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja, soms doe ik ook of ik iets niet zie. Maar natuurlijk alleen bij ongevaarlijke dingen en alleen als ze niet merkt dat ik het heb gezien.
Maart 2012 September 2014
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 13 Jan 2014 13:46

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

ja hoor!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 13 Jan 2014 14:02

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Sheherazade schreef:
SarahKey schreef:Nee, dat soort dingen dan grijp ik in. Anders snapt een kind er weinig meer van als het de ene keer wel mag en de andere keer niet.


+1


Hier grijp ik ook in om verwarring te voorkomen. Bovendien is ze nu van alles aan het ontdekken en aan het uitproberen, dus ik moet wel streng zijn. Het komt hier ook wel eens voor dat ze iets doet wat niet mag, maar dan trekt ze haar breedste grijns en probeer dan maar eens te corrigeren! :palm:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:56

Bericht 13 Jan 2014 15:24

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja, ik doe dat ook weleens. Met name omdat ik dan even zin heb in mijn koffie inderdaad en ten tweede omdat ik ook wel vind dat ze wat 'scharrelruimte' mag hebben. Soms mag ze best eens iets doen wat niet mag (veiligheid natuurlijk voorop), dat doe ik ook weleens namelijk ;).
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 13 Jan 2014 15:50

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Ja hoor, hier knijp ik ook regelmatig een oogje toe.
Idd als ik kan doen alsof ik iets niet gezien heb.
Dan kies ik liever voor gezelligheid dan om meteen weer een strijd aan te gaan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Jan 2014 17:06

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

oja zeker weten. Maar ik denk dat bij ons ook best veel mag dus qua kastjes open doen, drinken pakken, fruit pakken, zelf een dvdtje opzetten, op de tafel zitten etc hoef ik niets te zeggen. En dat gaat ook eigenlijk gewoon goed. Al is J nu wel meer bezig met grenzen zoeken (gister had ze nog 12 schepjes hagelslag in de yoghurt gedaan) als N.
T begint nu te teigeren, dus nog even en dan moet ik weer gaan omschakelen wat wel en niet kan!

Laatst kwam ik beneden, toen hadden ze samen het nieuwe keukentrappetje gebruikt om bij een zak dropjes te komen, drop was op natuurlijk. Ik word daar niet boos om, ik heb alleen gezegd dat ze van teveel snoepen een zere buik kunnen krijgen.
Mother of 3 adorable children
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Jan 2014 17:15

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Totnogtoe eigenlijk niet. Ik moet zeggen dat hij mij daar ook nog maar weinig redenen toe gegeven heeft haha, al verwacht ik niet dat dat zo zal blijven ;-).

Maar de keren dat het nodig is doe ik het wel, zeker omdat hij nu juist in een fase zit dat hij alles leert en onthoudt. Als hij nu iets doet wat eigenlijk niet mag en ik corrigeer hem niet, gaat hij de volgende keer misschien niet begrijpen waarom hij iets niet mag.
2012 & 2016
<<

Anoniem171

Bericht 13 Jan 2014 17:55

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Jahoor, vooral als ik moe ben...
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Jan 2014 18:00

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

of als de kinderen moe zijn... dan verwacht ik minder van ze qua luisteren. Soms is het tegen bedtijd echt gewoon helemaal op.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jan 2014 18:30

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

maia schreef:of als de kinderen moe zijn... dan verwacht ik minder van ze qua luisteren. Soms is het tegen bedtijd echt gewoon helemaal op.

Heel herkenbaar ja. Ik merk dan ook dat het totaal niet aankomt als ik corrigeer met een uitlegje erbij etc. Dus òf ik knijp een oogje toe, òf als hij echt een grens over gaat, gaat hij op de trap. Terwijl ik 's ochtends prima een gesprekje met hem kan voeren over waarom iets niet mag.
<<

Anoniem123

Bericht 13 Jan 2014 19:44

Re: Knijp jij wel eens een oogje toe?

Pinkel schreef:
Sheherazade schreef:
SarahKey schreef:Nee, dat soort dingen dan grijp ik in. Anders snapt een kind er weinig meer van als het de ene keer wel mag en de andere keer niet.


+1


Hier grijp ik ook in om verwarring te voorkomen. Bovendien is ze nu van alles aan het ontdekken en aan het uitproberen, dus ik moet wel streng zijn. Het komt hier ook wel eens voor dat ze iets doet wat niet mag, maar dan trekt ze haar breedste grijns en probeer dan maar eens te corrigeren! :palm:


haha ja haar heerlijke snoetje! :heart:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers