Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

<<

Anoniem13

Bericht 13 Jan 2014 10:08

2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Ik snap even niets meer van mijn lichaam. Op 30 december jl. kreeg ik opeens last van een lichte bloeding, op dat moment had ik ook een duidelijk 2e streepje aanwezig op de ovulatietest, dinsdag was het 2e streep nog duidelijker aanwezig en op woensdag 1 januari had ik in de ochtend een positieve ovulatietest (ik test met de clearblue digitale ovulatietesten). Woensdagavond was de test alweer negatief en was het streepje alweer bijna verdwenen. Ik ben er dus vanuit gegaan dat ik een deze dagen mijn eisprong heb gehad. Normaliter heb ik pas een positieve test rond dag 23/24 en nu dus al op dag 15. Ik ben toch blijven testen, omdat ik het toch wat raar vond. De testen waren ook in die periode ná de positieve ovulatietest duidelijk negatief en er was geen 2e streepje te bekennen. Afgelopen vrijdag was hij in de ochtend weer duidelijk aanwezig en in de avond kreeg ik weer een smiley te zien. Zaterdag en zondag geen smiley meer, maar het streepje was ook nog bijna net zo donker als de teststreep. Ik heb meerdere zwangerschapstesten gedaan, maar die zijn negatief (zondag wel een licht streepje buiten de afleestijd, maar dat zal wel een indrooglijntje zijn geweest).

Ik snap er dus niets meer van! Wat denken jullie? Moet ik er dan maar vanuit gaan dat mijn eisprong bij de eerste positieve ovulatietest niet is gesprongen? Kan zoiets of zeg ik nu iets heel geks?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 13 Jan 2014 10:39

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Geen idee eigenlijk of dat kan. Bij mij was de ovulatietest wel positief als ik zwanger was. Ik zou even door testen en als de ovulatietest positief blijft over twee dagen nog eens een zwangerschapstest doen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem13

Bericht 13 Jan 2014 11:00

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Ja, ik test woensdag nog even voor de zekerheid om het uit te sluiten. Woensdag zit ik ook officieel 2 weken ná de positieve ovulatietest.
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jan 2014 11:13

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Een positieve ovulatietest betekent dat je veel LH aanmaakt, maar helaas betekent dat niet altijd dat je daadwerkelijk een eisprong hebt. Ik heb ook wel eens gehad wat jij omschrijft. Alsof je lichaam het nog een keer wil proberen of zo. Kun je je eisprong voelen? Een ovulatietest kan inderdaad ook positief uitvallen bij een eventuele zwangerschap omdat LH en HCG op elkaar lijken, maar dan zou je ook een positieve zwangerschapstest moeten hebben. Hopelijk heb je gauw duidelijkheid!
<<

Anoniem13

Bericht 13 Jan 2014 11:25

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Ik denk ook inderdaad dat ik geen eisprong heb gehad bij de 1e positieve ovulatietest. Het ging wel gepaard met een bloeding, dat is de reden dat ik voor de zekerheid een ovulatietest had gedaan om uit te sluiten of het mijn eisprong zou kunnen zijn. De 2e positieve ovulatietest is meer te "verklaren", aangezien ik normaliter ook pas zo laat mijn eisprong heb. Maar ná je eisprong verdwijnt het 2e streepje toch meestal gelijk?
<<

Anoniem272

Bericht 13 Jan 2014 11:31

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Als het tweede streepje blijft kàn dat duiden op een zwangerschap. Ik heb dat twee keer gehad en was toen beide keren zwanger.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Jan 2014 13:16

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Geen PCO toch, of wel? Dan heb je dat namelijk ook soms...
Afbeelding
<<

Anoniem13

Bericht 13 Jan 2014 13:39

Re: 2 keer positieve ovulatietest in cyclus?

Annie, zover ik weet niet nee. Ik had voorgaande maanden altijd een nette regelmatige cyclus van 32 dagen met een keer een uitschieter naar 37 dagen. Maar ik heb ook vaker al gebruik gemaakt van ovulatietesten en hij is nog nooit 2 keer positief geweest. Daarom vind ik het zo raar. Ik ben wel sinds 2 maanden begonnen met tarwekiemolie, misschien dat dat het door de war gooit?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers