Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een baby voeren

<<

ChiQ

Bericht 13 Jan 2014 11:41

Re: Een baby voeren

Julian eet heel veel zelf. Gewoon met zijn lepel. Het eten zat overal, Julian kon elke keer na het eten in bad, maar sinds hij 11 maanden is gaat het prima. Hij kan ook uit een klein glaasje drinken, soms als ik geen zin heb in gerotzooi dan voed ik hem, en dan grijpt hij heel vaak maar ben hem te snel af of ik laat hem dat lepeltje houden en pak ik snel een andere. Wordt beter hoor!

Ik heb trouwens bij de praxis heleboel van dat afdekzeil gekocht en in een paar stukken geknipt, als hij moet eten gooi ik zo een onder zijn stoel, stoel erop Julian erin, dan valt alle smerigheid op het zeiltje en dat gooi ik na afloop weer weg. Wij hebben heel slim een onbehandelde houtenvloer en dat wordt zo lelijk en smoezelig, bah!
Laatst gewijzigd door ChiQ op 13 Jan 2014 11:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 13 Jan 2014 11:43

Re: Een baby voeren

Stomme rapley. Je had hem ook vanaf 4/6 maanden gelijk met een lepel moeten voeren, dan wist hij nu tenminste dat hij het niet met zijn vingers van die lepel af moet halen.

* sarcastische modus uit*

Wij gaven yoghurt in een beker en lieten het opdrinken, net al Nana, ideaal om mee te oefenen.

Edit: Kleine aanvulling, mijn zoon is nu 3 en als het hem niet snel genoeg gaat met een lepel eet hij vla/yoghurt nog steeds met zijn handen :eyes:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Jan 2014 11:44

Re: Een baby voeren

Ik doe ook geen vliegtuigje hoor. Maar R kijkt je sowieso alleen wat dommig aan als je een lepel in zijn mond wil doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 13 Jan 2014 11:47

Re: Een baby voeren

Carool schreef:Ik doe ook geen vliegtuigje hoor. Maar R kijkt je sowieso alleen wat dommig aan als je een lepel in zijn mond wil doen.


Haha, L. die is door de yoghurt nog wel een beetje getraind. Maar hij wil het vooral heel graal zelf doen en dat wordt steeds erger... Maar gelukkig wordt hij er ook steeds handiger in. Maar een bakje of bordje kan ik hem nog niet geven. Hij wil op de rand bijten en hij gooit er mee. Beker hetzelfde verhaal, hij vind de onderkant net zo interessant als er uit drinken... niet zo handig dus!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 13 Jan 2014 11:53

Re: Een baby voeren

R. laat het hier nog prima toe om hem te voeren (maar ik doe geen rapley). Al doe ik meestal zijn eten op zijn lepel of vork en geef ik hem gewoon zijn lepel/vork in zijn hand en stopt hij het zelf in zijn mond. Alleen als het snel moet gaan/we weinig tijd hebben, voer ik hem zelf.

Vliegtuigjes doe ik hier ook niet na hoor haha. Aan tafel zitten is om te eten, niet om te spelen (vind ik dan).
2012 & 2016
<<

ChiQ

Bericht 13 Jan 2014 12:02

Re: Een baby voeren

Ik doe wel eens vliegtuigje hoor, eten en spelen verward hij echt niet. Hij heeft ook hele toffe lepels in de vorm van vliegtuigjes, vogels enzo! Hij moet er van lachen, doet zijn mond open en giechelt. Tenzij hij iets echt niet lekker vindt, dan werkt niets.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers