Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomerjob in het buitenland, tips?

<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2014 07:27

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Is zeilen nou echt leuk? M'n vriend wil komende zomer met me gaan zeilen in Friesland. Hij kan zeilen, ik niet. Het lijkt mij helemaal niet leuk ook en heel ingewikkeld en totaal niets voor mij.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Jan 2014 07:34

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Marin schreef:Is zeilen nou echt leuk? M'n vriend wil komende zomer met me gaan zeilen in Friesland. Hij kan zeilen, ik niet. Het lijkt mij helemaal niet leuk ook en heel ingewikkeld en totaal niets voor mij.


Ik vind zeilen heerlijk ontspannend!
En tja ingewikkeld, het hangt er ook vanaf wat jouw vriend van je verwacht. Als hij je wil keren zelf te zeilen misschien wel. Maar als jullie gewoon gezellig gaan zeilen en hij geeft jou af en toe wat instructies van wat jij moet doen (even een schoot aantrekken, een zeil hijsen of laten zakken) is het niet moeilijk hoor. Je bent ook niet continue bezig, je kunt tussendoor gewoon genieten van op het water zijn.
Ik zou het wel een kans geven hoor.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2014 07:41

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Haha ja ik kan niet goed tegen dat jargon. Dan heeft ie t nu ook al over dit en over dat en dan denk ik dude praat gewoon Nederlands?! Maar ik ga t wel eens proberen. Hij wil dan zo'n boot huren waarin je kunt slapen en dan stappen in de Ald Wal :wtf: lol.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Jan 2014 11:44

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Marin schreef:Haha ja ik kan niet goed tegen dat jargon. Dan heeft ie t nu ook al over dit en over dat en dan denk ik dude praat gewoon Nederlands?! Maar ik ga t wel eens proberen. Hij wil dan zo'n boot huren waarin je kunt slapen en dan stappen in de Ald Wal :wtf: lol.


Hahaha. Misschien kun je voorstellen eerst een keer een valk te huren om de boel een beetje onder de knie te krijgen.
Ik ken het jargon, ik ben er mee opgegroeid. Maar ik heb nooit goed kunnen onthouden wat nou wat was (bakboord, stuurboord, oploeven, afvallen). Ik weet het wel ongeveer, maar moet er diep over nadenken. En zeg gewoon tegen je vriend dat hij wat jou betreft net zo goed Chinees tegen je kan praten en dat hij daar rekening mee moet houden.

Want anders krijg je dat je bijvoorbeeld gaat gijpen (bij een gijp vliegt de giek (die onderste paal waar het zeil aan vast zit) meestal hard naar de andere kant en moet je echt een beetje opletten. ) en hij roept, Marin, naar bakboord er komt een gijp aan. Schoot vieren, NU! En dat jij dan nog steeds zit waar je zat met open mond en dat je vervolgens de giek tegen je kop krijgt en in het water kukelt en de boot stil valt omdat de fok (voorste zeiltje) nog vast zat.
Ja echt leuk hoor dat zeilen ;-).
<<

Anoniem23

Bericht 16 Jan 2014 12:11

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Haha Marin! Ik zou een keer een valk huren ja. Zeilen is echt leuk, als het mooi weer is :P.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2014 14:07

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Ja dat is dus precies echt precies mijn angst pompoen! En dat ik dan daar in het water ligt en m'n vriend zegt: "ik zei toch, gijpen!"
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2014 14:18

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Ik heb ook eens een blauwe maandag gezeild, ik bleef gewoon continue laag, zodat ik geen klap tegen mijn kop kreeg bij een gijp:P
Stuur- en bakboord snap ik wel, maar verder is het abracadabra voor mij.
<<

Anoniem23

Bericht 16 Jan 2014 15:23

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Marin schreef:Ja dat is dus precies echt precies mijn angst pompoen! En dat ik dan daar in het water ligt en m'n vriend zegt: "ik zei toch, gijpen!"

Whahaha, ik denk dat dat zou kunnen gebeuren als ik met mijn vriend zou gaan zeilen. Maar het lijkt me wel echt leuk om eens te doen. Hoe relax is het als je lekker met een picknickmandje de boot in stapt, de Friese meren overvaart en ergens in een weiland even gaat chillen en dan weer lekker het water op.

Nou moet ik zeggen dat ik ongeveer 90% van de keren dat ik ga zeilen kutweer heb (vooral regen is echt vervelend in een valk), tenzij in het buitenland, en dat maakt het er oprecht minder leuk op. Harde wind is tof, maar regen.. Regen haat ik. Ook als ik niet zeil overigens. Maar ik krijg dan altijd van die mega koude handen en alle lijnen doen dan extra zeer en ik krijg een schrale kin van mijn fleece aan de binnenkant van mijn zeiljas en zo kan ik nog wel even doorgaan haha.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Jan 2014 00:32

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Ik ga even een nieuw topic openen want anders gaan we wel heel lang off topic.
R. 2013
D. 2016
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 19 Jan 2014 12:25

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Ik meld me aan voor een zeilmeeting!

En alle termen is niet belangrijk, maar zodra mensen het over 'touwen' of 'keren' gaan hebben plons ik je het water in ;)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 19 Jan 2014 12:28

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Ontopic:

Ik ben summernanny geweest, soort aupair voor de zomermaanden (veel landen hebben de gehele zomer vrij van school en ouders die werken zoeken voor die tijd iemand niet per see voor het hele jaar. Ik was de avonden en weekenden vrij kreeg kost en inwoning en daarnaast een bijdrage! Heb denk ik niets mee naar huis genomen maar dat was ook niet het punt :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Jan 2014 13:14

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

je kunt ook hotel entertainment doen op bijv. Mallorca
Afbeelding
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Jan 2014 14:31

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Pompoen schreef:Want anders krijg je dat je bijvoorbeeld gaat gijpen (bij een gijp vliegt de giek (die onderste paal waar het zeil aan vast zit) meestal hard naar de andere kant en moet je echt een beetje opletten. ) en hij roept, Marin, naar bakboord er komt een gijp aan. Schoot vieren, NU! En dat jij dan nog steeds zit waar je zat met open mond en dat je vervolgens de giek tegen je kop krijgt en in het water kukelt en de boot stil valt omdat de fok (voorste zeiltje) nog vast zat.
Ja echt leuk hoor dat zeilen ;-).


Ik snap niks van wat je zei, dus ik moet maar niet gaan zeilen haha!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 22 Jan 2014 20:55

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Haha regelmatig met niet zeilers op een boot gezeten en in dat geval zou roep ik: gooi alles los, kop omlaag NU!

Begrijpt iedereen :)
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem14

Bericht 24 Jan 2014 16:56

Re: Zomerjob in het buitenland, tips?

Bedankt voor alle tips! Ik zal het eens rustig bekijken.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers