Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handbagage... Daar issie weer :)

<<

Anoniem80

Bericht 12 Jan 2014 17:24

Handbagage... Daar issie weer :)

Wat mag absoluut niet ontbreken in jouw handbagage als jij gaat vliegen?
We vertrekken over 13 dagen naar de VS en ben aan het bedenken of we nog iets moeten kopen.

Dit neem ik sowieso standaard mee:
Reisbescheiden
Paspoort
Oplader gsm/ereader/fotocamera
E-reader of boek/tijdschriften
Extra sokken
Schoon slipje
Labello
Deo
Kauwgum/Smint
Zuurtjes
Pen en papier
Fotocamera
Gsm
Laatst gewijzigd door Anoniem80 op 12 Jan 2014 17:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2014 17:26

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Sowieso altijd een schone onderbroek en sokken en evt een hemdje. Zodat mochten we stranden ik me niet zo vies voel als we een nachtje moeten doortrekken oid. En sowieso dus ook deo, tandpasta, tandenborstel, wat makeup, makeup remover en een haarborstel.

Wereldstekker!
<<

Anoniem80

Bericht 12 Jan 2014 17:31

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Tandpasta enzo neem ik nooit mee op vakantie. Koop ik daar. Waar we ook stranden dat is vast wel te krijgen ergens. O ja, deo was ik er vergeten bij te zetten, thanks!

En wereldstekker is niet nodig, we hebben Europese stekkerdozen met Amerikaanse stekker eraan. Bedankt voor de tips!
<<

Anoniem162

Bericht 12 Jan 2014 17:37

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Medicijnen/de pil
Reserve bril
Zonnebril
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jan 2014 11:46

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Heel suf, maar kan me er toch altijd wel mee vermaken in 't vliegtuig: een puzzelboekje!
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 12:06

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

SkyWise schreef:En wereldstekker is niet nodig, we hebben Europese stekkerdozen met Amerikaanse stekker eraan. Bedankt voor de tips!


Haha dat doen wij ook altijd, super handig!
Ik heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen behalve wat eigen dingetjes die ik altijd gebruik maar dat is misschien zo specifiek:

Ik draag meestal slippers in het vliegtuig en zit dan lekker in m'n sokken opgekruld op m'n stoel. En dan als ik naar de wc moet, even m'n voeten in m'n slippers wurmen. Dus extra paar sokken mee.
Ik zorg ook altijd voor Purol, sowieso heb ik droge lippen, maar met lange vluchten heb ik ook altijd droge andere gezichtsdelen, en dan kan ik het zo invetten, bij m'n neus enzo.

Mijn handbagage is mijn cameratas dus die is heel strak ingericht op het vervoer daarvan, dus ik heb weinig ander vermaak bij me. Boek zal in m'n koffer zitten, maar m'n iPad neem ik wel mee aan boord.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Jan 2014 12:18

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik heb van die Wetties (maar dan goedkoop merk van de action) in mijn rugtas zitten die ik mee neem als handbagage.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 12:35

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Oh ja die moet ik ook nog kopen. Het liefst koop ik gewoon zo'n pak gezichtsreinigingsdoekjes omdat die pakjes groter zijn en doe je er langer mee.
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jan 2014 12:41

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

waarvoor heb je die nodig dan? (zegt de leek die pas 1x heeft gevlogen en binnenkort 2x gaat)
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 12:50

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Oh niet alleen tijdens het vliegen, ik gebruik ze gewoon altijd op reis. Maar als ik een dutje doe, wordt m'n huid altijd mega vet op de één of andere manier. Dat vind ik heel vies voelen, dus dan maak ik het schoon. Je krijgt tijdens lange vluchten meestal wel even een opfrisdoekje overigens hoor, maar ik vind het altijd wel fijn om dat soort doekjes bij me te hebben.
<<

Anoniem122

Bericht 13 Jan 2014 13:34

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Mirthe schreef:waarvoor heb je die nodig dan? (zegt de leek die pas 1x heeft gevlogen en binnenkort 2x gaat)


Vind het wel prettig om gewoon mijn gezicht en oksels etc te kunnen opfrissen na of tijdens een vlucht. Ik heb wel een overstap op Abu Dhabi en daar zijn gratis douches, maar ik heb waarschijnlijk onvoldoende tijd tussen de 2 vluchten.
Heb sowieso 3 van die pakjes al mee omdat sowieso ideaal zijn voor op reis, dus heb dan een extra pakje in mijn handbagage, komt wel op.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Jan 2014 13:43

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Heel veel water (als je dat na de douane kunt kopen). Ik werd de eerste keer dat we naar de VS vlogen enorm beroerd van uitdroging omdat ze alleen maar blikjes frisdrank of alcohol hadden en als je water wilde kreeg je maar een heel klein glaasje per keer. Verschilt ook wel per luchtvaartmaatschappij (dit was United), maar ik neem voortaan het zekere voor het onzekere.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 14:11

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik drink me inderdaad ook suf aan water, maar ik heb gewoon altijd m'n eigen gevulde flesje (vul ik op de wc na de security, als dat nog kan met soms die scans aan de gate pas), en ik vraag gewoon heel veel water. Altijd twee glaasjes vragen bij 't eten enzo.
<<

Anoniem83

Bericht 13 Jan 2014 14:58

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Hier vaker met United gevlogen maar in het midden van het vliegtuig was gewoon zo'n watertapje waar je vrij kon pakken hoor.
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 15:34

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik neem ook altijd een klein flesje desinfectiegel mee. Voor als ik naar de wc ben geweest in het vliegtuig ;). Oh en een elastiekje voor als mijn haar statisch wordt.
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 16:10

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Mini schreef:Hier vaker met United gevlogen maar in het midden van het vliegtuig was gewoon zo'n watertapje waar je vrij kon pakken hoor.

Echt? Dat heb ik nog nooit gezien!
<<

Anoniem253

Bericht 13 Jan 2014 16:41

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Bij arkefly hebben ze ook watertaps in het vliegtuig.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Jan 2014 17:11

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Mini schreef:Hier vaker met United gevlogen maar in het midden van het vliegtuig was gewoon zo'n watertapje waar je vrij kon pakken hoor.
Oh dat is heel handig! Ik moest het echt hebben van een chagrijnige steward die per keer een bekertje van 100ml inschonk en weigerde me gewoon een fles water te geven terwijl ik gewoon echt beroerd was.
<<

Anoniem29

Bericht 13 Jan 2014 17:48

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik ben niet zo'n handbagage freak omdat ik 'sjouwen' echt zo vreselijk vind. Nou eigenlijk kan ik wel haten zeggen. Ik vind dat een van de ergste dingen die er is haha.

Mijn handbagage is dus meestal voor een lange vlucht (+8 uur):

Portomonnee/paspoort/Reisdocumenten etc.
Zonnebril
Muziek
Telefoon
Kauwgum
Iets lekkers (pringles meestal, dat is mijn op reis verslaving)
Flesje water
E-reader
Tijdschrift
Hygiënische doekjes
Tandenborstel
Tandpasta
Lenzenbakje+vloeistof+bril
Creme
(Eventueel een shortje voor grote tempratuursverschillen)


Korte vlucht (-7 uur):
Portomonnee/paspoort/Reisdocumenten etc.
Zonnebril
Muziek
Telefoon
Kauwgum
Iets lekkers (pringles meestal, dat is mijn op reis verslaving)
Flesje water
E-reader
Tijdschrift
Hygiënische doekjes (die gebruik ik eigenlijk nooit, omdat ik gelijk mijn handen was na de vlucht).
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jan 2014 17:53

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik bedenk me net dat ik trouwens ook vaak een vestje meeneem (voor als het koud is of als extra steuntje voor je hoofd of rug) en soms ook zo'n opblaaskussentje voor om je nek
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2014 23:48

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Marin, KLM heeft dat ook, die waterpas! Op de 777 en de 747-400 heb ik ze gezien.
Als je vanaf Schiphol naar de USA vliegt, moet je nog door een extra security voordat je naar de gate mag. Daar pakken ze je vloeistof/flesje drinken er ook uit als het niet leeg is. In sommige gevallen (hangt van het type toestel af en van welke gate je vertrekt) hebben ze tussen de gate en de security in ook nog een wc. Dan zou je je flesje kunnen vullen.

Ik heb altijd teveel bij me, maar liever dat dan verveling:
- iPad/iPod/iPhone (net wat ik mee heb)
- ereader
- oordopjes voor iPad/iPod/iPhone
- puzzelboekjes
- labello
- gezichtscreme
- reinigingsdoekjes
- deo
- kauwgum
- snoepjes
- mueslirepen
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2014 08:55

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik ga er eens op letten. Ben t echt nog nooit tegengekomen namelijk!
<<

Anoniem80

Bericht 14 Jan 2014 11:52

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Reinigingsdoekjes en zonnebril! Dat is een goede! Ik kreeg bij American Airlines vorige keer zoveel water als ik wilde. We vliegen nu met United vanaf Schiphol, bedankt voor de tips. Ik heb nog nooit vanaf Schiphol gevlogen zelf. h jawel, 1 keer naar Turkije geloof ik, maar toen was ik nog heel klein.
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2014 16:30

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Wat leuk, you'll love Schiphol!
<<

Anoniem80

Bericht 14 Jan 2014 18:12

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Dat denk ik ook Marin. Ik vind vliegvelden sowieso leuk! We zijn er alleen al 's nachts. Is er dan ook wat te beleven?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers