Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handbagage... Daar issie weer :)

<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2014 18:15

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Hoe laat 's nachts? Ik geloof dat de winkels wel vroeg open gaan daar.
<<

Anoniem80

Bericht 15 Jan 2014 10:34

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ron 5 uur/half 6. Maar dan komt dat wel goed denk ik.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jan 2014 10:40

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

SkyWise schreef:Reinigingsdoekjes en zonnebril! Dat is een goede! Ik kreeg bij American Airlines vorige keer zoveel water als ik wilde. We vliegen nu met United vanaf Schiphol, bedankt voor de tips. Ik heb nog nooit vanaf Schiphol gevlogen zelf. h jawel, 1 keer naar Turkije geloof ik, maar toen was ik nog heel klein.


Ik heb ook nog nooit vanaf Schiphol gevlogen! Baal daar wel een beetje van, want ondanks dat ik toch wat flinke vluchten al heb gemaakt over heel de wereld, stress ik stiekem toch wel een beetje omdat ik er straks alleen voor sta. De vorige keer zijn we vanaf Londen naar Bangkok gevlogen.
Ik heb de plattegrond van Schiphol al bekeken maar wordt er niet echt wijs uit.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Jan 2014 10:44

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Eenmaal daar vind ik het wel prima aangegeven, wijst zich vanzelf wel. Ik vind Schiphol echt een geweldig vliegveld, er zijn er nog een paar die ik leuker / beter vind (Singapore bijvoorbeeld), maar over het algemeen denk ik altijd als ik op een buitenlands vliegveld van hoe fijn Schiphol toch is om van / naar te vliegen!
<<

Anoniem321

Bericht 15 Jan 2014 12:29

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Ik ben ook een groot fan van Schiphol, fijne luchthaven om van te vertrekken én weer thuis te komen. Ik vind dat alles erg duidelijk staat aangegeven.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jan 2014 17:35

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Er zijn wereldwijd vele luchthavens die 'les' krijgen van Schiphol over hoe ze hun luchthaven in moeten delen en gebruikersvriendelijk kunnen maken. Schiphol is zo slecht dus nog niet. Het is echt heel erg duidelijk ingedeeld en het was één van de eerste luchthavens die zulke gebruikersvriendelijke bewegwijzering gebruikte. Komt goed dus meiden!

Bovendien is het één van 's werelds grootste luchthavens (misschien wel de) die maar één terminal gebruikt. Je hebt wel verschillende vertrekhallen, maar je hoeft nooit van terminal naar terminal te gaan, met busjes/monorails etc zoals op andere luchthavens. Dit maakt het tot één van de gebruikvriendelijkste luchthavens ter wereld!
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jan 2014 17:49

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Marin schreef:Er zijn wereldwijd vele luchthavens die 'les' krijgen van Schiphol over hoe ze hun luchthaven in moeten delen en gebruikersvriendelijk kunnen maken. Schiphol is zo slecht dus nog niet. Het is echt heel erg duidelijk ingedeeld en het was één van de eerste luchthavens die zulke gebruikersvriendelijke bewegwijzering gebruikte. Komt goed dus meiden!

Bovendien is het één van 's werelds grootste luchthavens (misschien wel de) die maar één terminal gebruikt. Je hebt wel verschillende vertrekhallen, maar je hoeft nooit van terminal naar terminal te gaan, met busjes/monorails etc zoals op andere luchthavens. Dit maakt het tot één van de gebruikvriendelijkste luchthavens ter wereld!


Ohh maar ik zeg ook niet dat het slecht is hoor! Maar juist omdat het dus zo groot is en het lastig is om vanaf een plattegrond iets te bekijken.
En het stomme is ook, ik kan me gewoon niet zo goed meer herinneren hoe dat op alle andere luchthavens ging kwa inchecken etc en straks ben ik alleen ipv samen met mijn vriend die toch altijd iets relaxter is met di dingen :P
Dat speelt ook mee.

Maar wat ik tot nu toe iedere keer kon zien bij dezelfde vluchten, is dat ik bij departure 3 moet zijn, en dan de E gates, maar als ik dan op de map kijk ziet dat er niet logisch uit :P Of is het allemaal 1 ruimte, en kom je in dezelfde ruimte of je nou via departure 1, 2 of 3 gaat? Zal wel een stomme vraag zijn hoor :nopompom:
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jan 2014 17:57

Re: Handbagage... Daar issie weer :)

Maar het is dus niet zo groot, that's what I'm trying to say ;) Het is juist zo compact en daardoor overzichtelijk. Maarre serieus, je komt in een groot deel van de luchthaven niet eens, dus ik zou je niet te veel zorgen maken.

Even voor je gecheckt en je kunt gewoon online inchecken bij Etihad.
Na de check in, is er per vertrekhal één verzamelpunt waar je naar door de gates gaat. Dan ga je eerst door de douane, en daarna kom je in het gedeelte met de tax free winkels. Daar zijn meerdere gates en wandelroutes op aangesloten (bij vertrekhal 3 kom je in het winkel gedeelte links terecht, dat is het intercontinentale gedeelte) en er staat heel duidelijk vermeld welke gate waar zit met hele grote letters. Er zijn zelfs borden waar op staat hoe ver het precies lopen is naar je gate, want soms is het wel 20 minuten lopen, en dan kan je daarop voorbereid zijn dat je op tijd weg gaat bij de winkels. Dat is dus echt heel goed geregeld.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Harrison