Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer naar school.. wat nodig?

<<

Anoniem134

Bericht 12 Jan 2014 17:12

Weer naar school.. wat nodig?

Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar eind deze maand ga ik weer starten met een studie.

Nu ben ik er al zo'n tijd uit (5 en half jaar) en ik weet gewoon niet meer wat ik nodig heb op school.
En wat is handig om mee te nemen, een laptop of een tablet of neem je juist niets mee.
<<

Anoniem22

Bericht 12 Jan 2014 17:16

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Wat voor soort studie ga je doen? Als je hoorcolleges krijgt dan is het sowieso handig om iets mee te nemen waarop je aantekeningen kan maken. Het is aan jezelf of je hier pen en papier of een laptop of tablet voor neemt. Als je eenmaal bezig bent dan merk je snel genoeg wat er nog ontbreekt aan benodigdheden. Ik heb vaak niet meer bij me dan pen en papier, mijn agenda, wat te eten en een flesje water. Verder is iets van een USB stick wel handig.
<<

Anoniem134

Bericht 12 Jan 2014 17:18

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Ik start met de management in zorg. USB is inderdaad wel erg handig ja!
Oh en studieboeken? Die kunnen toch zeker wel thuisblijven he. Ik vind het zo stom van mezelf maar ik weet gewoon niet meer of ik dat soort dingen een paar jaar geleden nu meenam of niet.
<<

Anoniem22

Bericht 12 Jan 2014 17:22

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Ik gebruik studieboeken alleen bij het leren van tentamens, thuis dus. Colleges worden bij ons gegeven middels een powerpoint presentatie waar info uit het boek in is opgenomen. Je docent zal in het inleidende college vast en zeker aangeven wat hij/zij van je verwacht en of je dus boeken dient mee te nemen de les in.
<<

Anoniem23

Bericht 13 Jan 2014 14:25

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Wat ik veel gebruik:
- Gele markeerstiften!!
- Collegeblokken
- Chille pennen
- Wetbundels en jurisprudentie
- Laptop (maar die neem ik niet mee naar colleges, aantekeningen maak ik met pen en papier).
- En natuurlijk boeken maar die neem ik ook niet mee naar colleges

Ik heb ook zo'n to do ringband/schriftje daar kun je handige lijstjes op maken, vind ik tijdens het leren van tentamens vooral handig.

Leuk dat je weer gaat studeren!
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 13:56

Bericht 13 Jan 2014 14:33

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Ik denk dat het zich wel vanzelf wijst hoor. Als je begint met een kladblok en pen tijdens de eerste les, dan kom je er vanzelf achter wat prettig werkt. Zelf heb ik trouwens dropbox ipv een USB, werkt heel prettig. Je hebt alles bij je en of je nou thuis werkt of op een andere pc je kan altijd alles openen. Ga je de studie deeltijd doen? Wie weet heb je wel een aantal werkcollege's, daar heb je je studieboeken soms wel bij nodig. MAar ook dat wijst zich vast vanzelf. Veel plezier! :)
<<

Anoniem22

Bericht 14 Jan 2014 22:03

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Heb je voor dropbox geen internetverbinding nodig? Ik heb soms opdrachten buiten de deur, waar ik dus niet altijd beschik over internet maar waar ik wel bestanden nodig heb.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jan 2014 22:18

Re: Weer naar school.. wat nodig?

ik neem mijn boeken wel altijd mee, docenten verwijzen tijdens de lessen toch wel vaak en soms hebben anderen vragen over bepaalde passages. Dan is het handig als je zelf je boek bij je hebt.

ik gebruik:
- dik collegeblok (hema)
- pen/potlood (en verschillende kleuren)
- markeerstiften
- kleine postits/plakkertjes om pagina's mee te markeren
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 14 Jan 2014 22:23

Re: Weer naar school.. wat nodig?

Willem schreef:Heb je voor dropbox geen internetverbinding nodig? Ik heb soms opdrachten buiten de deur, waar ik dus niet altijd beschik over internet maar waar ik wel bestanden nodig heb.
Klopt!

Ik zorg altijd voor pen en papier en een flesje water. Voor hoorcolleges geen boeken, voor werkcolleges vaak wel, omdat je dan dingen moet opzoeken of werken met de stof. Ik gebruik veel collegeblokken, markeerstiften en verschillende kleuren pennen. Elastomap met informatie heb ik vaak ook wel bij indien nodig.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers