Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Midweekje/weekend weg naar België

<<

Anoniem50

Bericht 12 Jan 2014 14:52

Midweekje/weekend weg naar België

Aankomende zomer wil ik een weekend/midweek naar Beverce-Malmedy (België). Als puber ben ik er twee keer twee weken op vakantie geweest met mijn middelbare school. Ik wil al jaren terug, maar als ik het iemand voorstel dan krijg ik hele scheve gezichten. Want wat is er nu te zien in Beverce en/of Malmedy, als ze al weten waar het ligt. Maar ik moet en zal terug. En deze zomer ga ik terug. Ik weet het zeker.

Maar nu het probleem; Het hotel waar ik naartoe wil is geheel in het frans, zonder mogelijkheid om hem om te zetten naar het Nederlands. Ik ben dan ook bang dat als ik zou bellen om te reserveren dat het ook in het frans moet gebeuren en mijn Frans is niet heel goed. Bagger zelfs. Hoe doe ik dat? En dan zie ik andere hotels met een totaalprijs (rond de 250 euro) met twee poppetjes ervoor, maar is dat dan ook voor twee personen een totaalprijs?

Ik ben al zolang niet meer op vakantie geweest, ik zou niet weten hoe het werkt. Maar er is hier vast iemand die het wel weet?
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2014 19:22

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Wat is de naam van het hotel? Kun je het niet ook vinden via bijvoorbeeld hotels.com of booking.com, dan kun je het via zo'n site in het Engels reserveren.
Ik heb de website van jouw hotel natuurlijk niet gezien, maar doorgaans betekent 2 poppetjes dat het gaat om een tweepersoonskamer.
<<

Anoniem100

Bericht 12 Jan 2014 19:34

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Wat leuk dat je daar naartoe wil! I :heart: Malmedy!! Ik kom al zo'n 18 jaar in de Ardennen, mijn ouders hebben een huisje in de buurt van Stavelot, vlakbij Malmedy. Kom er nu zelf nog zo'n 2x per jaar. Mooie natuur, lekker wandelen, lekker eten, omgeving sfeervol qua bouw etc. Ben er begin november nog een weekje geweest! Mocht je nog tips willen om te doen in de buurt dan laat je het maar weten :)

Over je hotel, dat zou ik eerlijk gezegd niet weten... Bij booking.com is het wel zo dat 2 poppetjes betekent dat dat de totaalprijs is, meestal per kamer en in dat geval dan geschikt voor 2 pers.

Succes!
<<

Anoniem50

Bericht 12 Jan 2014 19:59

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Wat leuk, Bloempje! Ik vind vooral de natuur erg mooi. De vakantie met school was primitief. Kamperen, wassen in een beek en twee weken lang elke dag door de natuur sjokken. Geweldig vond ik dat. Maar ik snap ook dat dat voor anderen niet echt een vakantie is. Ik vind het alleen echt een manier om tot rust te komen. Dat vond ik toen al.

Heb zo even geen vragen, maar mocht ik het hebben dan zal ik je een bericht sturen. :)

Het hotel waar ik het liefst naartoe wil is http://www.fermelibert.be. Het ligt op de helft van een berg (uit mijn hoofd Coebergh?) en dat leek me als kind nu al leuk om daar eens te logeren. Ik zie op de foto's dat er het er precies nog zo uitziet als 13 jaar geleden. :P Met mijn frans kan ik zien ik kan kiezen uit een kamer met douche, kamer met pad en zelfs nog een kind mee kan nemen. De prijzen zijn per nacht. En ik zie nu ook opeens dat je online kunt reserveren. :palm:

Via Bookings.com had ik nog niet gekeken. Ik had het via de hotels zelf bekeken. Bookings.com is misschien nog wel makkelijker.
<<

Anoniem100

Bericht 12 Jan 2014 20:12

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Ziet er sfeervol uit! :) En valt ook best mee qua prijs volgens mij.

Het huisje van mijn ouders staat op een vakantiepark, in een dal en omringd met bomen en een grote rivier waar je 's zomers in kan zwemmen en vissen. Het park is heel basic, voornamelijk gericht op survival-activiteiten en het buiten zijn. Dus geen luxe dingetjes in de huisjes. Ik hou daar wel van :)
<<

Anoniem50

Bericht 12 Jan 2014 20:37

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Ja, dat is leuk!

Ik ben ook niet op zoek naar luxe, maar echt naar de locatie. Ik wil veel wandelen, naar het kluizenaarshuisje. Vraag me af of ik daar een gids bij moet zoeken? Want ik kan wel redelijk de weg vinden, maar ik ben ook zo maar verdwaald. Zelfs als ik nog maar vijf km van mijn woonplaats ben. :P
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2014 11:16

Re: Midweekje/weekend weg naar België

De prijzen zijn per necht per kamer inderdaad, en je kunt online boeken. Zo kom je er wel uit, toch? Veel plezier!
<<

Anoniem124

Bericht 18 Jan 2014 11:03

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Ik woon echt heeeeeel dicht bij Malmedy, is mooi he!

Nou en verder heb je dus niks aan deze post haha sorry.
<<

Anoniem100

Bericht 18 Jan 2014 11:15

Re: Midweekje/weekend weg naar België

M-Train waar woon je dan ongeveer? Ik ken inmiddels vrij veel in de omgeving, ben er in november nog geweest :)
<<

Anoniem124

Bericht 18 Jan 2014 11:25

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Oh ik zie net dat het toch niet zoooo dichtbij is als ik dacht! Ik pendel veel tussen zuid-limburg en sankt Vith, dan komen we er langs!
<<

Anoniem100

Bericht 18 Jan 2014 11:32

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Haha :) St. Vith is idd voorbij Malmedy. Wij zitten altijd tussen Stavelot en Trois-Ponts in.
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 11:33

Re: Midweekje/weekend weg naar België

Je woont in ieder geval dichterbij dan ik doe. Vanaf het noorden is het volgens mij zes uur rijden. En wij houden altijd vier uur aan om in Maastricht te komen.

Weet iemand wanneer de 24u races op Francorchamps worden gehouden? Ik dacht altijd Juli? Want dan kan ik die maand gelijk afstrepen. Dan zitten alle hotels zeer zeker vol.

Edit: Zie op de site eind Juli.
<<

Anoniem100

Bericht 18 Jan 2014 12:18

Re: Midweekje/weekend weg naar België

http://www.spa-francorchamps.be/nl/kalender-meeting.php Hier staat ook een hoop info, had je die gezien?

Juli is wel een drukke maand daar idd, dat zou ik vermijden als ik jou was...

Ik kom uit de randstad, vanaf ons is het tot het huisje exact 3,5 uur via Antwerpen, soms iets korter als het rustig is op de weg. Alleen bij grote drukte en wegwerkzaamheden rijden we wel eens via Maastricht.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers