Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe heet jij?

<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 16:19

Re: Hoe heet jij?

Elliot schreef:
caribbeanlover schreef:
COW schreef:Ik heet Maaike. Hoor je niet heel veel, vind het alleen jammer dat mensen altijd moeten vragen hoe je het schrijft er zijn nl nog al wat varianten.....


Als je zegt dat je jouw naam niet veel hoort wat wel zo is overigens en je wel zegt dat er veel spelvarianten zijn, dan geeft dat toch aan dat die naam wel veel voorkomt?

Niet persé, want het kan ook zijn dat al die spelvarianten maar één keer voorkomen. Stel dat er 6 spelvarianten zijn, dan kan het dus ook zo zijn dat die naam maar 6 keer voorkomt.


Het klinkt toch hetzelfde, dat bedoelde ik.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2014 16:22

Re: Hoe heet jij?

Het is maar net in welk gebied je woont én welke leeftijd je hebt en waarmee je je omringt, denk ik. Ik ken behoorlijk veel Maaikes en dan voornamelijk in Friesland. Irma's ken ik ook, maar het is zéker geen veelvoorkomende naam, als je het over heel Nederland bekijkt. Mijn eigen naam komt onder mijn leeftijdsgenoten veel voor, maar tegenwoordig zie je hem nauwelijks nog. Namen als Anna en Sara zie je juist heel veel en gespreid over alle leeftijden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2014 16:23

Re: Hoe heet jij?

Op die link die ik neergezet hebt, kan je ook de verspreiding zien.

Ik ken in Brabant trouwens ook veel Maaikes.

(oh en is ook goed te zien dat Marieke inderdaad nu een stuk minder populair is)
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 16:52

Re: Hoe heet jij?

Tabbie schreef:http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/vnb/ (betekenis)

Hier kan je opzoeken hoe vaak je naam voorkomt in Nederland :D

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/english


Ik snap geen zak van die site. Ik zie bij een bepaalde kleur geel 101- 250 staan. Bedoelen ze dan dat mijn naam in de gebieden met die kleur voorkomt van 101 tot 250x? Is nogal een verschil. Die verschillende kleuren geel zijn totaal niet handig, want ze lijken teveel op elkaar.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jan 2014 16:59

Re: Hoe heet jij?

De kleuren liggen inderdaad dicht bij elkaar. Ik denk dat ze dat expres hebben gedaan: hoe donkerder, hoe vaker een naam voorkomt.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 17:42

Re: Hoe heet jij?

Maar wel tussen die 2 aantallen die ze aangeven is, zegt nog niks. Het is gemeten vanaf 2010 dus ook vrij nutteloos.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 14 Jan 2014 17:56

Re: Hoe heet jij?

Tabbie schreef:http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/vnb/ (betekenis)

Hier kan je opzoeken hoe vaak je naam voorkomt in Nederland :D

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/english

Wat een grappige site, leuk!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2014 18:11

Re: Hoe heet jij?

caribbeanlover schreef:Maar wel tussen die 2 aantallen die ze aangeven is, zegt nog niks. Het is gemeten vanaf 2010 dus ook vrij nutteloos.


Nou sorry dat ik eens wat deel :cry:
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 14 Jan 2014 18:16

Re: Hoe heet jij?

Ik heet . Vind het wel een mooie naam.
Laatst gewijzigd door Rouxxxe op 14 Jan 2014 23:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2014 18:20

Re: Hoe heet jij?

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:Maar wel tussen die 2 aantallen die ze aangeven is, zegt nog niks. Het is gemeten vanaf 2010 dus ook vrij nutteloos.


Nou sorry dat ik eens wat deel :cry:


Ahhww arme meid. Ik neem je in bescherming oké? :hug:
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Jan 2014 18:21

Re: Hoe heet jij?

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:Maar wel tussen die 2 aantallen die ze aangeven is, zegt nog niks. Het is gemeten vanaf 2010 dus ook vrij nutteloos.


Nou sorry dat ik eens wat deel :cry:


Je had beter moeten weten. :face:
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2014 18:26

Re: Hoe heet jij?

Ik neem je ook in bescherming tegen Bazinga. Wat een akelige meiden hier :eyes:
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 14 Jan 2014 18:26

Re: Hoe heet jij?

Daniëlle
D. 💙14-01-2019💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jan 2014 19:18

Re: Hoe heet jij?

Dank je Exo! Heb ik tenminste nog iemand op dit forum dat aardig tegen me doet :hulde:
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jan 2014 19:53

Re: Hoe heet jij?

Mijn naam komt maar 1 keer voor. :cheering: en dat ben ik.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 14 Jan 2014 20:05

Re: Hoe heet jij?

COW schreef:
Joontjuh schreef:Ik heet Joni en hier in Brabant hoor je dat niet zo vaak, dus vind het wel leuk.


Super leuke naam! Waar woon je ergens? Of wil je dat liever niet zeggen?
Een vriend van mij heeft een ex die Joni heet, zou toevallig zijn!


Ik woon sinds 2 jaar in Veghel, maar kom oorspronkelijk uit Odiliapeel.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 21:21

Re: Hoe heet jij?

Jerry, waarom open je dit topic, je zegt je naam en haalt het dan weg? Waarom mag men niet quoten? Dat is geen regel hoor, als iemand dat wel doet heb je gewoon pech!
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 14 Jan 2014 21:23

Re: Hoe heet jij?

Sorry hoor heb me jaren ingehouden maar cbl echt doe iets aan je toon jeetje mina heb jij.issues ofzo?take a chill pill!men!
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 14 Jan 2014 21:25

Re: Hoe heet jij?

En on topic ik heet.... Weg!
Laatst gewijzigd door Churrito op 17 Feb 2014 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem260

Bericht 14 Jan 2014 21:30

Re: Hoe heet jij?

caribbeanlover schreef:Jerry, waarom open je dit topic, je zegt je naam en haalt het dan weg? Waarom mag men niet quoten? Dat is geen regel hoor, als iemand dat wel doet heb je gewoon pech!



Serieus? :palm:

Vraag me echt af waar jij last van hebt.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 14 Jan 2014 22:01

Re: Hoe heet jij?

Brooke schreef:Ik heet Anneloes.
Vroeger vond ik het een stomme naam, omdat mensen altijd Annelies of Marloes zeiden en echt tig keer dat fout bleven zeggen en ze ook mijn naam verkeerd schreven met een streepje ertussen.
Nu vind ik het wel een mooie naam, hoor je niet heel veel.


Mijn ouders hebben me juist Loes genoemd omdat ze niet wilde dat het steeds afgekort werd.. en nu zijn er mensen die mij Marloes noemen omdat ze de naam Loes niet gewend zijn :laughcry:
2019
2022
<<

Mika

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:03

Bericht 14 Jan 2014 22:30

Re: Hoe heet jij?

K ar in a - opzich prima, had liever een e achteraan gehad ipv de a. Maar ben vernoemd naar mijn oma en daar wel trots op!
Carpe Diem!
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 22:50

Re: Hoe heet jij?

Churrito schreef:Sorry hoor heb me jaren ingehouden maar cbl echt doe iets aan je toon jeetje mina heb jij.issues ofzo?take a chill pill!men!


Ik heb toch gelijk. Waarom zoiets openen en vervolgens haar naam niet noemen. Slaat nergens op!
<<

Anoniem260

Bericht 14 Jan 2014 23:09

Re: Hoe heet jij?

caribbeanlover schreef:
Churrito schreef:Sorry hoor heb me jaren ingehouden maar cbl echt doe iets aan je toon jeetje mina heb jij.issues ofzo?take a chill pill!men!


Ik heb toch gelijk. Waarom zoiets openen en vervolgens haar naam niet noemen. Slaat nergens op!



Dat maak ik toch zeker zelf wel uit! Als er een fototopic wordt geopend, worden foto's ook regelmatig weer weggehaald, daar hoor ik je ook niet over.

Bak een taart. Tuthola
<<

Anoniem 52

Bericht 14 Jan 2014 23:09

Re: Hoe heet jij?

Oh CBL, how I've missed you... Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers