Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhuis?

<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Jan 2014 05:49

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Rejoy schreef:
Peach schreef:Er valt hier niet te kiezen. Het is geboorte huis of ziekenhuis.



ivm een medische indicatie?

ik ben twee keer thuis bevallen.



Het ziekenhuis is te ver weg. Hier word het kanaal als scheidingslijn gehouden. Wij wonen dus in dit geval aan de verkeerde kant van het kanaall. Dus moet je of naar geboorte huis hier in de buurt. Of naar het hoofd ziekenhuis 30 km verder op. Met medische indicatie moet je sowieso naar het zh.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Jan 2014 05:54

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ooh La La! schreef:Ziekenhuis.
Thuis bevallen zie ik niet zitten en in de andere opties heb ik me niet verdiept.

dit dus. Ik wil sowieso nooit thuis bevallen.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 12 Jan 2014 07:19

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik ben in het ziekenhuis bevallen met een medische indicatie en dat is maar goed ook! Mocht er eventueel een tweede komen, dan moet ik sowieso weer in het ziekenhuis bevallen en zal ik waarschijnlijk ook ingeleid gaan worden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 12 Jan 2014 07:29

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

De eerste keer wilde ik in het ziekenhuis bevallen, maar ben ik uiteindelijk 17 van de 18 uur durende bevalling thuis geweest. Bij de tweede wilde ik thuis bevallen en werd het een ingeleide ziekenhuisbevalling die eindigde met een spoedkeizersnede, een ambulancerit en een kraamtijd in een groot ziekenhuis in de hoofdstad. Ik heb geleerd dat je een bevalling niet kunt plannen :)
<<

Anoniem97

Bericht 12 Jan 2014 07:55

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik ben beide keren thuis bevallen, ik vond dat heel fijn. Mocht er een derde komen dan ga ik het weer thuis proberen (badbevalling)
Het was zo fijn om in je eigen omgeving te zijn, ik kon hier goed ontspannen, hoefde niet met de auto weg. Mijn eigen bed en douche.
BIj de jongste, kon de oudste heel lang thuisblijven wat ook voor minder stres zorgde bij hem enzv.

Ik heb geen moment getwijfeld over bijvoorbeeld angst gehad, ik had alle vertrouwen in mijn lichaam/de baby en de VK.
En gelukkig ging het beide keren heel goed en ben ik 2 keer redelijk vlot bevallen zonder complicaties thuis.
<<

Anoniem112

Bericht 12 Jan 2014 08:01

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Net als bij Peach geen keuze ivm afstand naar het ziekenhuis

Ik ben bij beide dus in het ziekenhuis bevallen.

Peach waar woon jij? Volgens mij heel dicht bij mij...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Jan 2014 08:09

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik moest in het ziekenhuis bevallen, maar anders had ik daar ook wel voor gekozen. Iets anders is hier ook niet in de buurt.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 12 Jan 2014 08:17

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Eerste bevalling gekozen voor het ziekenhuis. Was maar goed ook want F is uiteindelijk met de vacuümpomp geboren.
Deze keer waarschijnlijk ook weer naar het ziekenhuis. Al neig ik wel steeds meer naar een thuisbevalling omdat het gewoon fijn is dat je in je eigen omgeving bent, niet meer de deur uit hoeft en lekker onder je eigen douche kunt staan. We kijken even hoe het loopt. Mocht het opeens snel gaan dan kan ik alsnog thuis blijven. Enige is dat ons bed niet op klossen staat. Dit omdat we een schuin aflopend dak hebben en met klossen zou mijn man bijna tegen dat dak aanliggen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 12 Jan 2014 08:48

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Thuis, heel graag. Helaas met 36 weken een indicatie vanwege hypertensie en dus in het ziekenhuis. Bij een tweede zou ik weer thuis willen, maar de kans is heel groot dat de hypertensie terug komt en we dus weer een indicatie krijgen. Het ziekenhuis beviel overigens heel goed!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Jan 2014 08:48

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Bij de eerste wilde ik graag thuis bevallen, maar toen de bevalling al meer als 24 uur duurde en totaal niet vorderde, heb ik de vk gesmeekt of ik alsjeblieft naar het ziekenhuis mocht. Uiteindelijk is deze bevalling ook geëindigd in een keizersnede. Dus nu moet ik op medische indicatie sowieso in het ziekenhuis bevallen.

Stiekem vind ik dat nu wel jammer. Bij dochter vond ik het fijn, was heel bang voor een herhaling van de eerste bevalling. Maar bij dochter ging het zo soepel dat ik nu heel graag thuis zou willen bevallen. Maar helaas, dat zit er niet in.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem80

Bericht 12 Jan 2014 09:01

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik wilde in het ziekenhuis bevallen, maar moest ook beide keren ivm zwangerschapsvergiftiging en torenhoge bloeddruk bij Jason en bij Hayley ivm hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes.
<<

Anoniem171

Bericht 12 Jan 2014 09:05

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

sophiee schreef:Thuis, heel graag. Helaas met 36 weken een indicatie vanwege hypertensie en dus in het ziekenhuis. Bij een tweede zou ik weer thuis willen, maar de kans is heel groot dat de hypertensie terug komt en we dus weer een indicatie krijgen. Het ziekenhuis beviel overigens heel goed!


Dat dacht ik ook maar dat kans is juist helemaal niet zo groot. Ik had bij de eerste ook hypertensie en moest ingeleid worden in het ziekenhuis. Bij de tweede en derde bleef mijn bloeddruk heel netjes en ben ik thuis bevallen.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Jan 2014 09:32

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Wij MOETEN in het ziekenhuis bevallen, thuis mag bij ons op het eiland niet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem198

Bericht 12 Jan 2014 09:50

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ooh La La! schreef:Ziekenhuis.
Thuis bevallen zie ik niet zitten en in de andere opties heb ik me niet verdiept.


Bij ons net zo.
<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 12 Jan 2014 09:56

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik ben beide keren in het zkh bevallen. De eerste keer werd ik ingeleid, dus moest sowieso. Maar dit stond ook al op de planning. Dit is meer de keuze van mijn vriend geweest. Ik zou thuis ook wel bijzonder hebben gevonden. Maar hij vond in het zkh een fijner idee, dus ik vond dat ook prima!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Anoniem275

Bericht 12 Jan 2014 10:24

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik ben beide keren thuis bevallen.
Na de geboorte van de eerste moesten we naar het zkh om te hechten (was achteraf niet nodig geweest), maar de tweede keer niet, dat was echt fijn en relaxed!
<<

Anoniem166

Bericht 12 Jan 2014 10:27

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik ben thuis bevallen en ik vond het heerlijk. Na de bevalling heerlijk een tijd met dochter in bed gelegen, toen even kort onder de douche en toen ik klaar was, was het bed alweer schoon en kon ik weer terug met dochter. Ik vond het fijn dat het allemaal zo kon en dat we de deur niet uit hoefden.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Jan 2014 10:54

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik wilde graag thuis bevallen maar mijn vliezen braken en er kwamen geen weeën. Na 24 uur dus naar het ziekenhuis en daar ben ik ingeleid. In het ziekenhuis hebben ze sinds een paar jaar mama en kind kamers. In die kamer ben ik bevallen en zijn we met z'n drieën gebleven tot we de dag erna naar huis mochten.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2014 11:37

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik wil graag thuis bevallen.
2014 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 12 Jan 2014 11:51

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik wilde heel graag thuis bevallen, maar ik had helaas een medische indicatie (pre-existentiele hoge bloeddruk). Een eventuele volgende bevalling zal dus weer in het ziekenhuis moeten, maar dan kiezen we wel voor het andere ziekenhuis in onze woonplaats. Wij waren allebei niet tevreden helaas.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:41

Bericht 12 Jan 2014 12:43

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Bij de 1e wilde ik graag thuis bevallen, maar doordat het erg lang duurde uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen.
Bij de 2e in het ziekenhuis bevallen i.v.m. een medische indicatie.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem261

Bericht 12 Jan 2014 12:44

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ziekenhuis. Thuis bevallen was voor mij geen optie, dat wilde ik echt niet. Vanuit m'n werk teveel gezien denk ik waarin het (bijna) fout ging, dus thuis was voor mij een no go. Daarbij heb ik niks met het hele "gezellig en knus thuis bevallen" idee. Tijdens m'n bevalling ben ik niet gezellig, dus daarvoor hoef ik ook niet thuis te blijven :wink: . Er zijn hier 2 ziekenhuizen op 20 minuten rijden. Een daarvan heeft ook een kraamhotel, maar dat ziekenhuis had ik geen fijn gevoel bij. Dus gekozen voor het ziekenhuis waar ik ook werk, gaf een vertrouwd en veilig gevoel. Ben daar ook onder controle van de VK gegaan, kon ik gewoon onder werktijd even, wel zo makkelijk.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 12 Jan 2014 12:54

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Wij wonen vrij ver van het ziekenhuis, 25 minuten rijden met de auto... Bij de eerste wilde ik dan ook gewoon lekker thuis blijven, niet al die rompslomp met puffend in de auto, gewoon lekker thuis in mijn eigen huisje. Tijdens de bevalling besloten toch naar het ziekenhuis te gaan. Dat was uiteindelijk maar goed ook.
Deze keer dan dus ook maar besloten op voorhand naar het ziekenhuis te gaan. Het is niet mijn ideaalbeeld, maar het is gewoon slim.
Ik heb de keuze uit twee ziekenhuizen, die allebei ongeveer even ver zijn. Ik ben blij dat ik me hierin verdiept heb, want het ene is heel klinisch en de ander (waar ik nu dus voor gekozen heb) hebben hele huiselijke bevalkamers, incl eigen badkamer met ligbad. Ik heb er dan ook vrede mee dat ik nu naar het ziekenhuis ga.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 12 Jan 2014 13:15

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

ivm mijn gewicht mocht ik niet boven bevallen en beneden zag ik niet zitten met een bed in de woonkamer enz. Dus moest het in het zkh.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:28

Bericht 12 Jan 2014 15:38

Re: Thuisbevalling, kraamhotel, geboortecentrum of ziekenhui

Ik wilde beide keren thuis bevallen maar ik ging beide keren 2 weken overtijd waardoor ik in het ziekenhuis moest bevallen. Wat ik een volgende keer wil weet ik niet. Op zich lijkt thuis me nog steeds fijn maar de laatste keer vond ik het ziekenhuis ook wel prima eigenlijk. Ik denk dat ik maar weer uit ga van het ziekenhuis want ik kan me niet voorstellen dat ik nu ineens wel op tijd beval. Er is nu sowieso een kans dat ik een medische indicatie krijg.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers