Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgeven...

<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 21:39

Overgeven...

Nadat ik van de week al een paar overgevende kinderen in de klas had was vandaag R aan de beurt. Hij zei al de hele dag dat hij zich niet lekker voelde en opeens kwam alles er flink uit. Natuurlijk net op het punt dat we weg wilden gaan dus gevraagd wat hij wilde maar nee hij wilde perse naar mijn broer. Daarna ook weer gegeten en gedronken dus hopelijk blijft het hierbij maar pff ik vind overgeven zo vreselijk.

Ja natuurlijk weet ik dat het erbij hoort etc etc etc. Maar ik kan er erg slecht tegen, ik ben meteen ' bang' voor uitdroging etc. Van de huis tuin en keuken kinderziekten vind ik dit wel een van de ergste dingen.

Jullie ook overgevende kinderen gehad? Ik hoor er op school nu veel over en nu dus ook R. Dus het zal wel weer heersen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5682

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Jan 2014 22:07

Re: Overgeven...

Ja, het is hier ook al meerdere keren voorgekomen.
Soms is puur iets wat dwars zit, er gespuugd wordt en ze het kwijt zijn. En soms door het vele hoesten.

Maar Anouk is ook een door ziek zijn (griep) flink aan het spugen geweest. Dat was op vakantie, dus alles op haar tempo gedaan en goed gekeken wat ze wilde.
Wel voorzichtig gedaan met eten en drinken (qua vette hap etc).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2014 22:07

Re: Overgeven...

Bang zijn voor uitdrogen zou ik echt gelijk mee stoppen. Kinderen moeten best veel en lang overgeven en diarree hebben willen ze uitdrogen.

Mijn oudste was van de week ook ziek. Kwam ze me midden in de nacht vertellen. Alles kwam over me heen, hoe vies was dat! Ik zat er onder, ons bed zat er onder, ze zat er zelf onder, de vloer lag bezaaid.. brrrr!
Nadien een emmer gegeven, en na wat uitleg gaf ze flink over in de emmer. Dat maakt het al wat minder vies gelukkig.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5682

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Jan 2014 22:09

Re: Overgeven...

Owja, heerlijk.
Op vakantie was ik tot 2x toe de klos.... Konden we meteen samen in de douche. Het zat toen tot in mijn haren.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:10

Re: Overgeven...

Ja dat weet ik nog wel dat jullie meisje toen zo moest spugen. Las het toen op fb.

R moet idd ook wel eens spugen van het hoesten. Maar dat is anders als dit, gevoelsmatig voor mij. Hij wilde vanavond wel gewoon wat eten/ drinken en was weer zichzelf maar klaagt nog wel over buikpijn. Natuurlijk hoop ik dat hij niet meer hoeft over te geven maar ik word altijd zo nerveus van dat overgeven..zo stom.

R heeft als kleine baby ook eens een paar dagen flink overgegeven, en daarna ook nog wel eens natuurlijk maar toen moest hij zelfs aan de domperidom? zoiets tenminste het is tegen spugen in ieder geval.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:11

Re: Overgeven...

Tangerine; ow bah das ook fijn idd. Heeft ze er nog lang last van gehad?

Verstandelijk weet ik natuurlijk prima dat het echt geen kwaad kan een keer of wat spugen, maar gevoelsmatig word ik er erg onrustig van.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2014 22:14

Re: Overgeven...

2 dagen. klassiek griepje. Ik vind de nasleep altijd lastiger, ze zijn zo lang nog moe, en net niet 100%
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:16

Re: Overgeven...

Hij ligt nu ook in ons bed... '' want dan is de buikpijn minder'' nou ja daar trappen we wel even in natuurlijk;)
Emmertje ernaast dus ben benieuwd.

Onze aap had wel zijn humor teruggevonden want hij zei/ vroeg; mama ik mag daar zeker niet in plassen he...dan ga jij zeker niet lachen...
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 11 Jan 2014 22:36

Re: Overgeven...

N had begin december een hele nacht elk half uur gespuugd tot het gal aan toe, zo sneu. Donderdag weer een ochtend lang spugen elk slokje water, of hapje beschuit kwam er direct weer uit. Beide keren hield hij weer wat binnen na het drinken van wat cola. Ik las op Internet dat dat kon helpen.
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem85

Bericht 11 Jan 2014 22:36

Re: Overgeven...

Het lijkt mij erg vervelend een ziek spugend kindje, mijn zoontje heeft het ook weleens gehad maar heel klein beetje. Ik kan mij er nu al druk om maken als hij groter is en alles onderspuugd, ik kan daar echt niet tegen, van het geluid en geur alleen al ga ik over mijn nek, hopelijk is het van mijn eigen kind minder erg, die hoop houd ik maar :^^:
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:37

Re: Overgeven...

jeetje dan had hij het enorm goed te pakken zeg, wat zielig.

Ik heb idd ook gehoord over cola ( waar de prik helemaal af is toch?).
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Jan 2014 22:44

Re: Overgeven...

D heeft vorige week ook 1 keer gespuugd, alles er onder. Bah...

Nu zit ze echt helemaal onder de waterpokken, haar buik is 1 grote waterpok.
Zeis nog steeds wakker helaas.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:45

Re: Overgeven...

Ow gossie kwak, wat sneu zeg. Heb je haar al in een zemelenbadje gezet? Ik hoor altijd dat dat goed werkt. Beterschap!
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 11 Jan 2014 22:47

Re: Overgeven...

Ja het was echt heel zielig. En je voelt je zo machteloos! Oh ik gaf met prik, dat wist ik niet!
Mother of 3 adorable children
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 11 Jan 2014 22:49

Re: Overgeven...

Ah bah waterpokken, dat hebben ze hier eind vorig jaar alle 3 gehad. Badje havermout werkte hier goed!
Mother of 3 adorable children
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Jan 2014 22:50

Re: Overgeven...

Printje, nee niet in huis. We iets van vsm maar ze wil geen zalf, geen PCM helemaal niks.
Morgen krijg ik waterpokken schuim van m'n schoonzus.
Ach...nog een week en dan zijn we hier er klaar mee ;)

Beetje jammer alleen dan J vrijdag jarig is en de helft van de visite niet durft te komen :(
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:51

Re: Overgeven...

Maia; volgens mij wanneer de kracht eraf is maar dat weet ik niet helemaal zeker. Idd je voelt je zo machteloos, eigenlijk altijd wanneer ze ziek zijn maar overgeven geeft mij zo de kriebels..en ik hoopte dat wanneer hij ouder wordt, en er dus vaker last van gehad heeft, het minder wordt maar ik blijf het vreselijk vinden.

Overigens vind ik de stank etc niet zo erg ( of nou ja wel erg maar kan er goed tegen) Ik heb dus maandag ook twee keer van kindjes uit mijn klas alles kunnen opruimen en ze kunnen omkleden.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:51

Re: Overgeven...

Kwak; wil ze ook niet van die vloeibare pcm? Ik ben de naam ff kwijt, volgens mij sinaspril ofzo?
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2014 22:55

Re: Overgeven...

Mijn dochter heeft ook midden in de klas staan overgeven. Ik schaamde me eerst gewoon een beetje dat de juf dat op heeft moeten ruimen!
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:57

Re: Overgeven...

Welnee joh daar moet je je niet voor schamen. Je kunt er niets aan doen toch? En je kind ook niet.

Ik ruim het met alle liefde op ( het plezier laat ik wel even zitten;) ) maar ik vind het zo sneu voor het kindje altijd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 11 Jan 2014 22:58

Re: Overgeven...

Printje, ik heb een PCM geplet en opgelost in dubbel fris, ik dacht dat ze het niet door had. Toen ze het op had zei ze mama, daar zaten betermaak snoepje in!!
Maar goed, ze had het op ;)
Misschien dat ik nog de vloeibare haal, morgen inde apotheek open.

Ik vind overgeven echt vies, tenzij het mijn eigen kinderen zijn al had ik wel de neiging om toen d had over gegeven handschoentjes aan te doen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 23:04

Re: Overgeven...

Ik vind het ook wel vies, maar ik zet mijn verstand op nul en ruim het op.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2014 23:09

Re: Overgeven...

Printje schreef:Welnee joh daar moet je je niet voor schamen. Je kunt er niets aan doen toch? En je kind ook niet.

Ik ruim het met alle liefde op ( het plezier laat ik wel even zitten;) ) maar ik vind het zo sneu voor het kindje altijd.


Je hebt gelijk hoor, maar ook omdat ik het zelf zo vies vind vond ik het vervelend voor de juf.
<<

anoniem196

Bericht 11 Jan 2014 23:35

Re: Overgeven...

Ik krijg al helemaal de zenuwen als ik dit topic lees. Waarom open ik het dan ook voor het slapen!?!

Ik heb een overgeeft fobie. Ze is nu net 3 en gelukkig pas twee keer ziek geweest met overgeven.
Laatste keer was afgelopen zomer. Gelukkig snachts en was mijn man thuis.
Ik sta dan echt te trillen op mijn benen. En ben dan doodsbang.
Blijf bij haar, we lezen een boekje, maar zodra ze weer bijna gaat spugen neemt mijn man het over.
En waar ik bang voor was gebeurde.. ik werd zelf 2 dagen later ook ziek.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Jan 2014 23:36

Re: Overgeven...

Hoe ruim je dat eigenlijk op?
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers