Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 22:27

tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Om me heen heb ik de laatste tijd veel mensen die (vrij) snel hun relatie opgeven. Relaties waarbij meerdere kinderen in het spel zijn! Ik steun die mensen, luister naar ze en help waar ik kan, maar toch heb ik ergens het idee dat er tegenwoordig wel heel snel een stop gezet wordt in de relatie, omdat het niet helemaal lekker loopt. Zonder hulp te zoeken, te proberen een oplossing te vinden en er echt voor te gaan, alleen al voor de kinderen er alles aan doen om het gezin bij elkaar te houden. Natuurlijk kan het fout gaan, en kan je relatie stuk lopen, maar iedereen maakt het elkaar wel erg moeilijk en wil ook totaal niet meewerken, waardoor de kinderen de stress ook mee krijgen als ze bij papa, of mama zijn. Ik vind dit toch wel zorgwekkend, je ziet het op de televisie ook veel, dat er veel alleenstaande ouders zijn.

Ik bedoel niks verkeerd in dit topic, en doel op niemand specifiek. Maar wat denken jullie daarover?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 10 Jan 2014 22:37

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik ben het met je eens. Wat echt niet gaat, gaat niet.
Verder mogen mensen er best voor werken. Niemand zei dat het makkelijk was. Zeker met kinderen ben je (in mijn ogen) dat naar ze verplicht.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem108

Bericht 10 Jan 2014 23:37

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Merk dat niet zo om me heen eigenlijk en ken toch wel redelijk wat stellen met kinderen die zijn gaan scheiden. Ik ga ervan uit dat het gevoel er dan ook echt niet meer is, als iemand dat aangeeft. Dat kan je nou eenmaal niet afdwingen. Ik zou ook niet snel hulp inschakelen van een professional. Zelf weet ik heel goed wat ik voel of juist niet (meer) voel. Een gezin heb ik nooit gehad, maar ik vertrouw erop dat als ik ooit in deze situatie terecht zou komen, onze kinderen ook het liefst hun ouders gelukkig willen zien en ook aanvoelen als dat niet meer zo is. Het belang van de kinderen zou ik dan altijd voorop stellen, in die zin dat zij er zo weinig mogelijk van mee zullen krijgen, maar ik blijf niet in een relatie waarbij ik zelf ongelukkig ben en dat dus ook uit zal stralen naar mijn directe omgeving. Dat is m.i. voor niemand goed.
<<

Anoniem7

Bericht 10 Jan 2014 23:41

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik deel deze mening absoluut niet.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Jan 2014 23:43

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Soms lijkt het voor anderen alsof mensen het veel te snel opgeven. In realiteit hebben ze er al uren praten (met en zonder therapeut) opzitten, hebben ze honderdduizend keer geprobeerd om de liefde voor elkaar te voelen, maar komen ze na een tijd er toch achter dat het gewoon echt niet werkt. Ik geloof niet dat mensen van het één op andere moment kunnen zeggen dat het over is, daar gaat altijd iets aan vooraf dat anderen niet meekrijgen.

Het enige verschil met vroeger is dat scheiden destijds taboe/niet toegestaan was. Door dit topic vroeg ik me opeens af of mijn grootouders bijna 62 jaar getrouwd zouden zijn geweest, als het geen taboe was geweest. Ik weet het niet. Ik weet wel dat ze ongelofelijk veel van elkaar hielden en dat ze hoe dan ook bij elkaar moesten blijven, anders werd niet geaccepteerd. Maar of je daar gelukkiger van wordt?

Ik vind het ergens wel een positieve ontwikkeling dat eigen geluk ook geldt.
<<

Anoniem108

Bericht 10 Jan 2014 23:51

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Marley schreef:Ik geloof niet dat mensen van het één op andere moment kunnen zeggen dat het over is, daar gaat altijd iets aan vooraf dat anderen niet meekrijgen.



Vooral bovenstaande zin sluit ik me bij aan. Er zijn maar heel weinig stellen die op een goede dag met elkaar om de tafel gaan zitten en zeggen: "Joh, eerlijk gezegd voel ik het niet meer." En dat die ander dan zegt: "Wauw, zo fijn dat je dit uitspreekt, want zo denk ik er ook over." Vaak is het al een heel proces geweest en speelde het bij beiden of 1 van beiden al heel lang. Maar aan een dood paard kan je nou eenmaal niet trekken. Ik zou persoonlijk niet vechten tegen beter weten in, want dat is een wandelende tijdbom: voor een tijdje is het weer stabiel en leuk, maar het escaleert toch weer en dat is domweg omdat het gevoel niet meer op die manier er is.
Dan heb ik liever dat eventuele kinderen niet de dupe worden van een vechtscheiding en bij zowel papa als mama afzonderlijk gelukkig zijn, dan dat ze continu in een gespannen sfeer zitten wat toch voelbaar is, doordat er geen warmte meer is binnen het gehele gezin.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jan 2014 00:11

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Er zijn ook genoeg mensen die tijden in een relatie blijven zitten, terwijl iedereen weet, ziet en zegt dat ze er mee moeten kappen.
Zo heeft elke relatie meerdere kanten en als buitenstaander kun je daar geen mening over hebben, omdat je er gewoon niet altijd bij bent en niet weet wat er allemaal speelt.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 11 Jan 2014 03:35

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik weet niet of ik die mening deel. Ik ken een aantal stellen waarvan ik in eerste instantie dacht: praat toch eens goed met elkaar, jullie moeten er toch uit komen? Maar als je het "fijne" ervan kent dan snap je ook wel waarom ze uit elkaar zijn gegaan, alleen het jammere aan het verhaal is dat de kinderen soms moeten delen of nog erger moeten "kiezen"... Dat vind ik dan wel heel erg jammer.... kinderen die "moeten" kiezen.... Dan denk ik dat er toch ergens iets mis is gegaan...


Daar en tegen zie ik ook situaties in mijn omgeving waarvan ik denk dat ze niet genoeg "gevochten" hebben voor hen relatie. Mensen die het zich er wel heel gemakkelijk vanaf maken...

Ik vind het lastig, ik ken meerdere verhalen: mensen die elkaar doodongelukkig maken door bij elkaar te blijven, mensen die niet durven te praten en daardoor elkaar ongelukkig maken, mensen die gelukkiger zijn doordat ze uit elkaar zijn, mensen die het goed met elkaar kunnen vinden zolang ze maar niet afhankelijk zijn van elkaar... ik ken veel soorten relaties en vind het lastig te beoordelen... Het verschilt denk ik per situatie maar als je kinderen samen hebt, denk ik dat je het verplicht bent aan je kinderen om het op meerdere manieren te proberen... werkt het niet.. dan werkt het niet maar dan heb je het in ieder geval op alle mogelijke manieren geprobeerd. Zolang je het maar niet opgeeft omdat je "even" geen zin meer hebt.
Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 11 Jan 2014 08:17

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook wel eens heb gedacht, dat uit elkaar gaan tegenwoordig wel heel makkelijk gaat en dat mensen minder moeite doen dan vroeger. Maar het probleem is dat je nou eenmaal niet het hele verhaal kent. Je weer niet wat er gebeurt als twee mensen samen zijn, hoeveel er aan de breuk vooraf is gegaan. Uit elkaar gaan is een ingrijpende en heftige gebeurtenis, ik kan me niet voorstellen dat iemand bij het minste of geringste de handdoek in de ring gooit, zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
<<

Anoniem66

Bericht 11 Jan 2014 08:48

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Minder moeite dan vroeger? Dat weet je toch eigenlijk niet? Je leefde namelijk niet vroeger (als je dat met vroeger bedoelt).

Ik denk dat er vroeger minder scheidingen voorkwamen omdat daar meer een taboe op rustte. Dat maakt de huwelijken niet beter natuurlijk. Mijn stiefopa en stiefoma zijn bij elkaar gebleven omdat het zo hoort en je scheiden nou eenmaal niet deed, maar tot op de dag van vandaag zijn ze allebei niet echt gelukkig. Dat zeggen ze allebei zelfs. Maar ja, oud he, 'dan ga je echt niet meer scheiden'.

Ik denk dat de meeste stellen gewoon hard voor hun relatie vechten maar op gegeven moment ook concluderen dat het niet meer werkt en dus voor geluk kiezen. Je ziet niet wat er gebeurt aan de binnenkant. Toen mijn man en ik op het punt stonden uit elkaar te gaan snapte ook niemand er wat van. Want we waren zo leuk samen enzovoort. Niemand die door had dat er inmiddels al heel veel speelde en er ook hard gewerkt was.

Ik zou daar niet zo snel een oordeel over vellen als buitenstaander. De meeste mensen geven een relatie echt niet zomaar op, het is gewoon hartstikke pijnlijk, ook als je niet meer genoeg van elkaar houdt.
<<

Kannibaal

Bericht 11 Jan 2014 11:10

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik ben het er ook niet mee eens. Wat hiervoor ook al gezegd is: je weet niet wat er allemaal al aan vooraf is gegaan. Vroeger waren mensen ook ongelukkig met elkaar, denk dat dat al in de tijd van de Romeinen niet anders was, maar kon je niet of moeilijker scheiden. Mensen wilden wel, maar deden het niet. Nu kun je al scheiden als een van de twee wil. Vroeger kon je alleen scheiden als je er allebei achter stond. Zo konden kwaadwillende partners ook een scheiding tegenhouden door niet mee te werken.

En het grote verschil van nu en vroeger is de druk die op mensen wordt gelegd in deze tijd veel hoger is. Vroeger kon je een huis met 1 inkomen kopen, moeders zat thuis op de kinderen te wachten met een kopje thee en een koekje en hield het huishouden draaiende, en wellicht kon er nog wel gespaard worden. Van kinderopvang had nog niemand gehoord. En beviel je baan niet, dan kon je zo aan de slag bij een andere werkgever.
Tegenwoordig moet je allebei hard werken om überhaupt je vaste lasten te betalen, zeker als je kinderen heb. ' Morgens zat gesjeesde moeders die hun kinderen naar de opvang brengen, ook hard moeten werken bij een baas en dan nog even 's avonds het huishouden moeten runnen. En dan maar hopen dat je je baan niet verliest, een half jaar of jaar werkeloos thuiszitten is tegenwoordig geen uitzondering meer.

Ik denk dat de huidige situatie in Nederland een flinke druk legt op relaties en dat dat ook zeker bijdraagt aan het percentage (echt)scheidingen.
<<

Anoniem17

Bericht 11 Jan 2014 12:23

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Luce schreef:Minder moeite dan vroeger? Dat weet je toch eigenlijk niet? Je leefde namelijk niet vroeger (als je dat met vroeger bedoelt).

Ik denk dat er vroeger minder scheidingen voorkwamen omdat daar meer een taboe op rustte. Dat maakt de huwelijken niet beter natuurlijk. Mijn stiefopa en stiefoma zijn bij elkaar gebleven omdat het zo hoort en je scheiden nou eenmaal niet deed, maar tot op de dag van vandaag zijn ze allebei niet echt gelukkig. Dat zeggen ze allebei zelfs. Maar ja, oud he, 'dan ga je echt niet meer scheiden'.

Ik denk dat de meeste stellen gewoon hard voor hun relatie vechten maar op gegeven moment ook concluderen dat het niet meer werkt en dus voor geluk kiezen. Je ziet niet wat er gebeurt aan de binnenkant. Toen mijn man en ik op het punt stonden uit elkaar te gaan snapte ook niemand er wat van. Want we waren zo leuk samen enzovoort. Niemand die door had dat er inmiddels al heel veel speelde en er ook hard gewerkt was.

Ik zou daar niet zo snel een oordeel over vellen als buitenstaander. De meeste mensen geven een relatie echt niet zomaar op, het is gewoon hartstikke pijnlijk, ook als je niet meer genoeg van elkaar houdt.

Heb je het (in je eerste en laatste alinea) nou tegen mij? Want ik zeg juist dat ik dat ook wel eens gedacht heb, maar dat ik daar juist op teruggekomen ben. Dus dat ik dat nu NIET meer denk.
<<

Anoniem29

Bericht 11 Jan 2014 13:47

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik snap ergens wel wat je bedoelt denk ik.

Ik las vanmorgen de 'achterklap' (haha, ja wat erg!) en daar las ik dat Hilary Duff en haar man gaan scheiden. Ze gaan uit elkaar omdat ze vonden dat ze meer als vrienden samen leven dan dat ze een liefdesrelatie hebben.

Dan is ergens toch het eerste wat ik denk 'tja, dat doe je zelf'. Als je elkaar nog gewoon heel leuk/aardig/knap vindt en je laat de seks versloffen, dan wordt het toch bij iedereen een vriendschappelijke relatie. In mijn ogen is dat echt een punt waar je zelf voor zorgt en wat (denk ik) in iedere relatie op een moment gaan gebeuren als je niet investeert.


Maar goed, ik weet er het fijne niet van. Maar als 'vrienden' uit elkaar zijn vind ik maar moeilijk. Ik lees dan tussen de regels door dat je de seks gewoon seksloos is en het verder nog gewoon op rolletjes loopt.
<<

Anoniem23

Bericht 11 Jan 2014 13:54

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik denk dat het vanaf de zijlijn heel makkelijk oordelen is maar dat je alleen kan oordelen als je er zelf in zit.
Ik denk dan ook eigenlijk dat ik het er niet mee eens bent. Niemand gaat voor de lol uit elkaar. Meestal is er dan heel veel gebeurd, gepraat en geprobeerd.

Als ik Hilary Duff was zou ik ook een zo neutraal mogelijke reden naar buiten brengen. Wie weet is er veel meer gebeurd maar willen ze gewoon niet 1 van de 2 als boeman neerzetten, of gewoon niet hun sores met de hele wereld delen.

Er zullen vast uitzonderingen zijn en mensen zijn die te makkelijk uit elkaar gaan. Maar wat is te makkelijk? Dat kun je toch als buitenstaander helemaal niet beoordelen?
<<

Anoniem66

Bericht 11 Jan 2014 15:45

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Nee, niet specifiek tegen jou hoor. Meer een combi van de opmerkingen die ik hier lees van verschillende mensen en wat er in het verleden al in soortgelijke topics gezegd is als deze.
<<

Anoniem108

Bericht 11 Jan 2014 15:52

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Intoxicated: iemand die heel dichtbij me staat is ook uit elkaar gegaan met ex als vrienden. Eigenijk vind ik dat alleen maar 'mooi' na een jarenlange relatie. Elkaar vooral geluk gunnen en erkennen dat je dit geluk niet meer bij elkaar vindt op de manier zoals beiden wel altijd voor ogen hadden. Geen ruzies, elkaar besodemieteren om zo maar de ander ertoe te zetten er een punt achter te zetten, geen continue spanningen et cetera et cetera. Dat ene speciale gevoel was weg bij beiden. Niemand vindt uit elkaar gaan leuk en als dat dan zonder allerlei drama kan, vind ik dat heel volwassen.
<<

Anoniem168

Bericht 12 Jan 2014 13:44

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Is het niet ook gewoon zoiets van dat je naarmate je opgroeit en ouder wordt, dat je er gewoon meer over hoort, omdat je zelf ook meer met relaties/ liefde bezig bent?

Verder deel ik niet echt de mening dat mensen tegenwoordig de relatie snel opgeven. Je weet gewoon niet wat er speelt en je bent er gewoon meestal niet bij. Bij mij bijvoorbeeld weten mensen niet eens dat het tussen mij en mijn man het op dit moment ook niet heel super gaat. Heb het pas alleen aan een vriendin verteld wat er speelt en ja als ik niks had gezegd, dan dacht ze ook dat het wel goed zou gaan. Laatst merkte die vriendin spanning op tussen mij en man, maar dat was echt voor het eerst, terwijl het al langer speelt en na aanleiding daarvan ben ik erover gaan praten met die vriendin.
<<

Anoniem78

Bericht 12 Jan 2014 13:49

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

"Vroeger" was het not done om te scheiden en bleven mensen bij elkaar omwille van de kinderen. Ik denk dat tegenwoordig veel mensen voor zichzelf kiezen, hun eigen geluk, en dat lijkt me alleen maar een gezonde ontwikkeling. Ik heb mijn relatie na 7 jaar ook verbroken en als iemand zegt dat ik te snel heb opgegeven dan zou ik echt enorm uit mijn slof schieten vrees ik. Natuurlijk is elk geval anders, maar niemand geeft voor zijn lol een lange relatie en kinderen op.
<<

Anoniem130

Bericht 12 Jan 2014 13:51

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Brooke schreef:Is het niet ook gewoon zoiets van dat je naarmate je opgroeit en ouder wordt, dat je er gewoon meer over hoort, omdat je zelf ook meer met relaties/ liefde bezig bent?

Verder deel ik niet echt de mening dat mensen tegenwoordig de relatie snel opgeven. Je weet gewoon niet wat er speelt en je bent er gewoon meestal niet bij. Bij mij bijvoorbeeld weten mensen niet eens dat het tussen mij en mijn man het op dit moment ook niet heel super gaat. Heb het pas alleen aan een vriendin verteld wat er speelt en ja als ik niks had gezegd, dan dacht ze ook dat het wel goed zou gaan. Laatst merkte die vriendin spanning op tussen mij en man, maar dat was echt voor het eerst, terwijl het al langer speelt en na aanleiding daarvan ben ik erover gaan praten met die vriendin.


Naa, volgens mij is dat het wel deels, maar valt er ook echt geen ontkennen aan dat de scheidingspercentages gewoon enorm zijn toegenomen.

Volgens mij is dat deels het taboe (kon je vroeger scheiden bij mishandeling of echte problemen en dan zelfs nog niet, kun je nu makkelijker scheiden 'als de liefde weg is').

En wat volgens mij HEEL sterk meespeelt. Is dat iedereen tegenwoordig veel meer op zoek is naar geluk en ook overtuigd is recht te hebben op geluk en dingen te veranderen om dat te bereiken. Terwijl er vroeger veel meer een acceptatie-mentaliteit bestond.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 13:59

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Dat laatste van Whatever denk ik ook.

Op totaal ander vlak dan de liefde ook hoor. Ik heb soms echt het idee dat sommige mensen niet blij of gelukkig kunnen zijn met dingen die ze hebben, maar dat het altijd groter, beter, beste moet zijn. Als je maar beter, mooier, rijker, gelukkiger dan je buurman bent.

Ik ben blij dat ik gewoon oprecht gelukkig met mezelf ben hoe ik ben. Ik heb amper geld, heb een leuke vriend die studeert dus ook geen geld heeft, hij is 'maar' 1.76 whoo kan niet hoor, hij heeft geen bruin haar en lichte ogen wat mijn 'droomman' wel zou hebben. Maar ik ben gelukkig. Natuurlijk heb ik dromen en hoop ik op een betere baan en een beter inkomen. Maar echt niet dat ik mijn fijne relatie, mijn lieve vriend ga dumpen omdat hij niet voldoet aan het ideale plaatje (wat ik ook in mijn hoofd heb).

Ik denk serieus dat er van onze generatie (vooral veel vrouwen) alleen zullen blijven of eindigen. (Ben ik nu heel onaardig :P ) haha. Zo bedoel ik het niet natuurlijk. Maar goed.. laat maar. Ik ben het eens met whatever :D
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 16:15

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik vind dat wat jij zegt, Intoxicated, wel erg kort door de bocht. Alsof relaties tegenwoordig daar echt op stranden? Het lijkt me eerder dat je voor je überhaupt een relatie begint het al afkapt als dat afknappers zijn en dat moet een ieder lekker zelf weten. Maar niet dat je na 5 jaar denkt, 'oh, hij is 5 cm te kort en hij heeft groene ogen in plaats van blauwe ogen, laat ik hem dumpen'.
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 16:18

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Intoxicated schreef:Ik snap ergens wel wat je bedoelt denk ik.

Ik las vanmorgen de 'achterklap' (haha, ja wat erg!) en daar las ik dat Hilary Duff en haar man gaan scheiden. Ze gaan uit elkaar omdat ze vonden dat ze meer als vrienden samen leven dan dat ze een liefdesrelatie hebben.

Dan is ergens toch het eerste wat ik denk 'tja, dat doe je zelf'. Als je elkaar nog gewoon heel leuk/aardig/knap vindt en je laat de seks versloffen, dan wordt het toch bij iedereen een vriendschappelijke relatie. In mijn ogen is dat echt een punt waar je zelf voor zorgt en wat (denk ik) in iedere relatie op een moment gaan gebeuren als je niet investeert.


Maar goed, ik weet er het fijne niet van. Maar als 'vrienden' uit elkaar zijn vind ik maar moeilijk. Ik lees dan tussen de regels door dat je de seks gewoon seksloos is en het verder nog gewoon op rolletjes loopt.


Precies, je weet het fijne er niet van. Zeker van een Hilary Duff niet. Sorry, ik zoom in op jouw uitspraken, maar ik vind ze dan ook nogal kortzichtig.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Jan 2014 18:39

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik heb zelf zeven jaar in een relatie gezeten waar ik na een jaar al had moeten opgeven, ik ken verhalen van meer relaties waar het al jarenlang al niet goed zat voordat de kogel daadwerkelijk door de kerk ging. Eigenlijk is mijn ervaring van relaties die in mijn omgeving voorbij gaan vooral dat er eerst jarenlang aan een dood paard getrokken wordt en er gevochten wordt en gevochten wordt, en beide partners zelf uiteindelijk veel verder van huis zijn emotioneel gezien, dan wanneer ze de relatie jaren eerder beëindigd zouden hebben.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 19:26

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik heb het over vrienden worden binnen een relatie. Daar ben je zelf bij. Ik heb het niet over mishandeling og onderdrukking binnen een relatie natuurlijk.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Jan 2014 19:30

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Reageer je op mij? Ik had het namelijk niet specifiek tegen jou, maar in z'n algemeenheid.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers