Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ww en ziekte-verzekering

<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Jan 2014 22:03

ww en ziekte-verzekering

Hey meiden

ik werk sinds een paar maanden bij een gezin in huis, via PGB. Bij het uwv betekend dit dat je dan alphahulp bent en geen ww of ziektewet premie betaald. Zou ik ziek worden of ontslagen, dan heb ik dus geen recht op ww of ziektewet-uitkering. Nou ben ik de afgelopen weken druk bezig geweest om uit te zoeken hoeveel ik per maand kwijt zou zijn, als ik me vrijwillig verzeker bij het uwv en had ik besloten om die verzekering af te sluiten.
Nu ben ik echter benaderd door het KDV van mijn zoon, om daar als invaller te werken. Ik krijg wel een contract, maar op 0-uren basis. Op dat moment ben ik dan weer verzekerd voor beide zaken, maar volgens mijn vriend alleen voor de uren die ik op het kdv werk en niet wat ik bij het gezin werk. Ik weet het niet en kan het op de site van UWV niet vinden. Wie heeft er verstand van deze verzekeringen en kan me meer vertellen?
07.12.2011
11.12.2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Jan 2014 23:10

Re: ww en ziekte-verzekering

Ik weet niks over de vrijwillige verzekering die je bij he UWV af kunt sluiten. Maar ik weet wel dat je vriend in deze kwestie gelijk heeft. Het is niet zo dat je nu voor beide verzekert bent als je gaat werken bij het kdv. Niet om je af te vallen, maar ik ben wel benieuwd hoe je dat voor je zag.

Je betaalt namelijk premies bij je werkgever, het kdv in dit geval. Die premies betaal je per elk gewerkt uur, etc. Van die premies worden oa de ww en de zw van betaald. Dat geld komt dan wel in de algemene pot terecht (het is niet zo dat je premies opbouwt voor jezelf in het bijzonder). Maar het is dus niet zo dat als je uit andere werkzaamheden waar je geen premies voor betaald ziek wordt of ontslagen bent, je alsnog gebruik kan maken van de ww en zw rechten. Je hebt daar immers niet aan bijgedragen.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Jan 2014 23:30

Re: ww en ziekte-verzekering

Inmiddels ben ik erachter dat ik gewoon giga blond aan't nadenken was en dat mn vriend (en jij :P) inderdaad gelijk had. Bedankt voor je uitgebreide antwoord in ieder geval!
07.12.2011
11.12.2014
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Jan 2014 08:42

Re: ww en ziekte-verzekering

Haha. Geeft helemaal niks. Ik vond het nogal creatief gedacht. Jammer maar helaas werkt het zo niet he.
Succes met het uitzoeken en regelen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers