Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handige hulpmiddelen voor schone ramen

<<

Anoniem180

Bericht 10 Jan 2014 19:25

Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik heb een gruwelijke hekel aan de ramen wassen en kan het ook totaal niet. Gevolg is wekenlange smerige ramen, omdat ik het maar blijf uitstellen :laughcry:. Nu weet ik dat er hier een aantal meiden zijn die daar handige attributen voor hebben. Kärcher heb ik wel eens gelezen of speciale doeken/sponzen. Mijn eis is dat het vooral heel makkelijk moet zijn, zodat ik het eerder en sneller doe. Verder vind ik het belangrijk dat het echt streeploos is.

Wat gebruik jij en hoe duur was het ongeveer? En waar heb je het vandaan?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 10 Jan 2014 19:28

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik heb er ook een hekel aan. Wij wonen aan een dijk waar nogal wat auto's langs rijden en kan haast iedere week ramen schoon maken (niet dat ik dat doe haha).
Ik gebruik allesreiniger met spiritus.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2014 19:36

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik gebruik al 5 jaar Hara! Duur in aanschaf, maar doe al 5 jaar met deze ene gekochte fles!
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 19:37

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Mijn vader en stiefmoeder hebben een ideaal attribuut sinds gisteren: een glazenwasser. Hij komt eens per drie maanden. Als je hem wat geld geeft, wast hij je ramen.
<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 19:45

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

June schreef:Mijn vader en stiefmoeder hebben een ideaal attribuut sinds gisteren: een glazenwasser. Hij komt eens per drie maanden. Als je hem wat geld geeft, wast hij je ramen.


Helaas doen ze bij ons alleen niet de ramen aan de binnenkant en op het balkon, dus ik zal toch zelf aan de slag moeten ook :thumbdown: Maar wij hebben een Karcher window vac, I-DE-AAL!

Afbeelding

Kost wat in aanschaf, maar alle ramen/spiegels/tegels kunnen er perfect mee schoongemaakt worden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Jan 2014 19:50

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Citronella, een spons, een trekker en een microvezeldoekje.
Werkt hier als een malle :)

Maar ik vind ramen lappen stiekem leuk :laughcry:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem121

Bericht 10 Jan 2014 19:52

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Tangerine schreef:Ik gebruik al 5 jaar Hara! Duur in aanschaf, maar doe al 5 jaar met deze ene gekochte fles!


Dit dus. Geen strepen en snel klaar.
<<

Anoniem28

Bericht 10 Jan 2014 19:53

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik heb deze:

http://www.prodemonederland.nl/webshop/ ... n-set.html

werkt heel goed en snel. De gele doek maak je nat en met de blauwe doek droog je na. Echt streeploos schoon.
<<

Anoniem180

Bericht 10 Jan 2014 19:56

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Een emmer met een sopje, een trekker en een zeem lukt mij dus echt niet. Overal druppeltjes, strepen, kozijnen helemaal nat, enz. Ik ben er duidelijk niet voor in de wieg gelegd.

Pippa; welke tegels maak je hiermee schoon? Die van de badkamer? Doe je er dan badkamerreiniger in ofzo?

Tangerine; Is dat puur een schoonmaakmiddel wat jij hebt? Dus dan moet je alsnog met trekker en zeem in de weer?

June; ja een glazenwasser lijkt me geweldig, haha!
<<

Anoniem180

Bericht 10 Jan 2014 19:59

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Rejoy: klinkt simpel! Dus die gele doek gebruik je als eens soort spons en de blauwe om droog te maken? Ik vraag me dan wel af hoeveel ramen je hiermee in 1x kan doen want het lijkt mij dat die blauwe doek na een paar ramen ook wel zeiknat is en niet meer werkt? En kun je die doeken ook uitwassen?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 10 Jan 2014 19:59

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Heb ook weleens gehoord dat mensen een ui opensnijden en in het water leggen, dan schijn je ook streeploze ramen te krijgen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 20:00

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Onze hele badkamer bestaat uit tegels, en dat doe ik gewoon met het schoonmaakspul dat bij de Karcher hoort, maar ook wel eens met een doek met heel heet water, en dan nadrogen met deze trekker.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Jan 2014 20:02

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik spray gewoon ruim Glassex er op en met een wonderdoekje/microvezel doekje wrijf ik het droog, werkt perfect en je bent binnen no-time klaar, geen gedoe met water etc. Plus het is niet duur.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 10 Jan 2014 20:09

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

ik heb jemako doeken gekregen, alleen water en die doeken en mn ramen zijn echt streeploos schoon.Zijn wel heel duur,maar cadeau gekregen en ben er heel blij mee
<<

Anoniem28

Bericht 10 Jan 2014 20:12

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

De ramen buiten doe ik eerst even met de tuinslag of een spons zodat het meeste zand eraf is. De gele doek wring ik goed uit, waardoor de blauwe doek gerust alle ramen en een hele badkamer mee gaat. Ik doe de tegels van het toilet of badkamer er ook altijd mee. De doeken kun je gewoon uitwassen. Zijn een soort microvezeldoeken, maar dan van bamboe.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jan 2014 20:16

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

@Robin ik heb de trekker er bij. Daar gaat het schoonmaakmiddel op. Dus geen emmer en sop. En biologisch afbreekbaar.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Jan 2014 20:25

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik hoor veel mensen dat ze het vervelend vinden om ramen te wassen, maar ik snap nooit zo goed waarom. Als ik iets leuk vind is het ramen wassen, vooral omdat ik dan gelijk resultaat zie.

Ik gebruik spiritus of gewoon Dreft als sopje. Ik spons de ramen in met een doodnormale spons. Haal de trekker erover heen en vooral niet in gelijke halen (en maak hem tussendoor droog in een theedoek). Zorg dat het hele raam droog is en als ik dan nog een streepje zie, dan wrijf ik hem op met een droge theedoek. Overtollig water haal ik weg met een vaatdoekje. Ik denk dat ik ongeveer tien minuten bezig ben met de ramen?
<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 20:28

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Hoeveel ramen heb jij dan Marley? Wij hebben sowieso 19 (kleine) ramen aan de binnenkant die gedaan moet worden, en dan aan de achterkant ook nog 12 ramen, dus dat red ik niet in 10 minuten :nopompom:
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jan 2014 20:30

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Pippa schreef:
June schreef:Mijn vader en stiefmoeder hebben een ideaal attribuut sinds gisteren: een glazenwasser. Hij komt eens per drie maanden. Als je hem wat geld geeft, wast hij je ramen.


Helaas doen ze bij ons alleen niet de ramen aan de binnenkant en op het balkon, dus ik zal toch zelf aan de slag moeten ook :thumbdown: Maar wij hebben een Karcher window vac, I-DE-AAL!

Afbeelding

Kost wat in aanschaf, maar alle ramen/spiegels/tegels kunnen er perfect mee schoongemaakt worden.


Deze hebben wij ook en I Love It!
<<

Anoniem50

Bericht 10 Jan 2014 20:41

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Pippa schreef:Hoeveel ramen heb jij dan Marley? Wij hebben sowieso 19 (kleine) ramen aan de binnenkant die gedaan moet worden, en dan aan de achterkant ook nog 12 ramen, dus dat red ik niet in 10 minuten :nopompom:

11 ramen in totaal. Ik moet alleen bekennen dat ik ze niet allemaal tegelijk doe. De ramen aan de, voor mij, voorkant neem ik 'maar eens in de zoveel tijd mee. Niet omdat ik het erg vind om het te moeten doen, maar omdat ik ze altijd maar weer opnieuw vergeet. En ik heb het geluk dat ik een glazenwasser voor de buitenkant van de ramen heb.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 10 Jan 2014 21:42

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik doe het meestal met een sopje met afwasmiddel, trek de ramen dan zo goed als droog en droog na met een theedoek, of met mijn nieuwe Tupperware-ramendoek. Beide streeploos, alleen bij een theedoek zie ik soms nog kleine pluisjes en dat is met die tupperwaredoek niet dus hij bevalt me best goed. Ik moet de ramen echt weer eens gaan wassen trouwens..
<<

Anoniem9

Bericht 10 Jan 2014 23:01

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik heb zo'n speciale doek van Tupperware. Kost geloof ik € 11,00 maar ik vind hem ideaal! Je sopt het raam in met alleen lauwwarm water en gaat vervolgens met die doek er over heen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 10 Jan 2014 23:29

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Pippa schreef:
June schreef:Mijn vader en stiefmoeder hebben een ideaal attribuut sinds gisteren: een glazenwasser. Hij komt eens per drie maanden. Als je hem wat geld geeft, wast hij je ramen.


Helaas doen ze bij ons alleen niet de ramen aan de binnenkant en op het balkon, dus ik zal toch zelf aan de slag moeten ook :thumbdown: Maar wij hebben een Karcher window vac, I-DE-AAL!

Afbeelding

Kost wat in aanschaf, maar alle ramen/spiegels/tegels kunnen er perfect mee schoongemaakt worden.


Deze hebben wij ook!! Ik lap tegenwoordig gewoon met plezier de ramen :dance:
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 11 Jan 2014 11:19

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Ik heb ook de doeken van Jemako. Werken echt super. Inderdaad ook voor spiegels en tegels.
En ik laat mijn vriend de ramen lappen, scheelt ook!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem178

Bericht 11 Jan 2014 11:29

Re: Handige hulpmiddelen voor schone ramen

Afdrogen met kranten werkt ook heel goed.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers