Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Denkbeeldig vriendje?

<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Jan 2014 18:55

Denkbeeldig vriendje?

Onze dochter heeft sinds een paar dagen een denkbeeldig vriendinnetje. Nou ja, het is haar echte vriendinnetje, maar nu verzint ze haar overal. De hele dag is ze er, gaat mee naar bed (ligt dan ook zelf aan de kant van haar bed zodat vriendinnetje er naast kan liggen...), gaat mee in de auto, moedert ook echt over haar. Houdt feestjes, bakt taartjes voor haar en de hele familie, die dan vervolgens ook echt allemaal aanbellen en langskomen. Echt heel schattig om te zien. Ik maak me er verder niet druk om, maar man vindt het toch beetje gek.. Hehe. Ik weet van mezelf dat ik dat wel met knuffels deed, die ik dan ook echt allerlei persoonlijkheden gaf, maar toen was ik veel ouder... Geen idee bij welke leeftijd dit bv "normaal" is...

Nou vroeg ik me af, gewoon nieuwsgierig, dit is echt nieuw voor me... Wie van de kinderen hier heeft dat ook? Of heeft gehad? Hoe oud waren/zijn jullie kinderen toen ze die fase hadden? Hoe lang duurde dat? Wat hebben jullie er zelf meegedaan? (ik laat haar bijvoorbeeld en ga er vaak ook in mee).

Ben benieuwd!
Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 18:59

Re: Denkbeeldig vriendje?

Toen ik 2-4 was, had ik ook een denkbeeldig vriendinnetje. Mijn ouders hebben me mee naar de huisarts genomen, omdat ik heel de dag met haar gesprekken zat te voeren en ze bang waren dat ik schizofreen was :nerd:. De huisarts vertelde toen dat het op die leeftijd heel normaal was. Ik weet wel nog dat ik haar later nog een tijdje heb 'gehouden', omdat mijn broer er zo boos van werd. Ze was het namelijk nooit met hem eens en altijd met mij :dance:. Nu heb ik al tijden geen denkbeeldige vriendinnetjes meer. Het is allemaal goedgekomen.

Volgens mij hoort het echt bij die leeftijd en komt het vaker voor, daarom reageerde mijn huisarts denk ik ook heel luchtig. Ik kan me ook herinneren dat er wel vaker een topic over is geweest. Maar ja, die topics zijn er natuurlijk niet meer nu.
<<

Anoniem29

Bericht 10 Jan 2014 19:17

Re: Denkbeeldig vriendje?

Mijn zus had ook een denkbeeldig vriendje toen ze 3/4 jaar was. Het erge is dat ze het zich nu nog kan herinneren, inclusief de naam die ze hem gaf. Ze is inmiddels 28 haha :D
<<

Anoniem24

Bericht 10 Jan 2014 19:21

Re: Denkbeeldig vriendje?

Als je J moet geloven zit hier ook elke dag het hele huis vol met vriendjes :P

Sassa en Toto van het zandkasteel, haar favoriete Disney prinsessen, de ridders van Raveleijn, haar neefjes, haar 'echte' vriendinnetje... Laatst was ze zelfs boos omdat ik geen extra beker drinken in wilde schenken voor prinses Anna (uit Frozen) :razz:
Volgens mij is dat heel normaal voor deze leeftijd, die gaan zo op in hun fantasiewereld en hun spel.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 19:22

Re: Denkbeeldig vriendje?

Intoxicated schreef:Mijn zus had ook een denkbeeldig vriendje toen ze 3/4 jaar was. Het erge is dat ze het zich nu nog kan herinneren, inclusief de naam die ze hem gaf. Ze is inmiddels 28 haha :D


Ik ben nog steeds teleurgesteld dat ik haar Lia heb genoemd :nopompom:.
<<

Anoniem219

Bericht 10 Jan 2014 19:28

Re: Denkbeeldig vriendje?

Hier ook denkbeeldige vriendjes, vriendinnetjes, baby's en dieren..... Ik gooi het maar op levendige fantasie :yes:
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:56

Bericht 10 Jan 2014 22:11

Re: Denkbeeldig vriendje?

Aagje! schreef:Hier ook denkbeeldige vriendjes, vriendinnetjes, baby's en dieren..... Ik gooi het maar op levendige fantasie :yes:


+1

S gaat hier ook naar haar 'werk' waar denkbeeldige kinderen zijn. Afgelopen zomer werd haar paard nog op de trap gezet omdat hij de andere denkbeeldige paarden aan het pesten was.

Mijn vriend had vroeger een denkbeeldige kabouter. Oh wee als iemand op de stoel ging zitten waar kabouter Wouter al zat!
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 10 Jan 2014 22:17

Re: Denkbeeldig vriendje?

Y. had in het oude huis zijn vriendje Nick. Die riep ook regelmatig 'Nee, Nick, mag niet' of 'Kom Nick, dan gaan we spelen'. Toen we gingen verhuizen zei hij dat Nick in het oude huis bleef wonen en niet mee mocht naar het nieuwe huis. Nu heeft hij het nooit meer over Nick....

Geen idee waarom Nick niet mee mocht :laughcry:
Afbeelding
<<

Anoniem73

Bericht 11 Jan 2014 11:52

Re: Denkbeeldig vriendje?

Mijn dochter heeft een denkbeeldig draakje met spikkels. En daar speelt ze heel de dag mee en daar maakt ze ruzie mee en die gaat mee boodschappen doen enz enz.
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 11 Jan 2014 12:35

Re: Denkbeeldig vriendje?

Toen ik een jaar of 6 was had ik een denkbeeldig vriendje. Ik noemde hem Weedy en had ook een plek in een straat achter ons verzonnen waar hij woonde. Daar haalde ik hem dan ook op haha. Ik weet het ook nog goed allemaal. Hield vanzelf op, weet niet meer precies hoe lang het geduurd heeft. Ik mijn kat naar hem vernoemd :d

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers