Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet naar de huisarts durven

<<

Anoniem8

Bericht 10 Jan 2014 11:26

Niet naar de huisarts durven

Hebben meer mensen dat? Niet dat ik bang ben voor mijn huisarts (ik heb er twee, broer en zus en allebei even lief), maar ik ben altijd bang dat ik me aanstel of dat ik voor niks kom.

Ik heb nu al weken last van mijn oor. Sinds een week doet het ook echt pijn. En toch durfde ik niet te gaan en bleef maar denken dat ik me aanstel en het vanzelf weg gaat. Nu ben ik vanochtend toch maar geweest. En wat bleek? Een dubbele oorontsteking (in 1 oor), antibiotica en een doorverwijzing naar de kno-arts...en een standje dat ik zo lang door ben blijven lopen. Toen hij in mijn oor ging kijken was ik in staat hem tussen zijn benen te schoppen van pure pijn :laughcry: .

Hoe snel gaan jullie naar de huisarts?
<<

Anoniem40

Bericht 10 Jan 2014 11:30

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga eigenlijk nooit naar de huisarts, omdat ik sommige dingen eng vind en ik ben eigenlijk gewoon nooit ziek. Ik heb een moedervlek die ik weg wil laten halen, maar ik durf niet. Ik wil hem op kweek laten zetten, dus ze moeten m wegsnijden :pale:
Ik moet ook nog een verstandskies laten trekken, maar dat durf ik ook niet nadat de vorige best wel pijn deed. Dit jaar moet echt het jaar worden waarin ik dat laat doen, want volgend jaar willen we een jaar op reis en ik wil niet in Afrika met kiespijn komen te staan.
<<

Anoniem119

Bericht 10 Jan 2014 11:37

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik heb dat precies ook zo! Ik ga ook zelden naar de huisarts, maar als ik ga, zijn het van die lullige dingetjes. Dus dan voelt het net alsof ik voor elke scheet bij de huisarts zit en dan schaam ik me daarvoor. Ik heb nu ook al maanden last van m'n voet, maar ik vind dat zo suf om daarvoor naar de huisarts te gaan, voor zo'n plekje. Of ik ben wel eens gegaan toen ik erge last had van buikpijn van m'n spiraal. Maar daar kunnen ze toch niks aan doen, dus dan is het eigenlijk ook een nutteloos bezoekje.
Ik ben niet bang voor de huisarts, maar ik ben bang dat ze mijn klachten te suf vinden.
<<

Anoniem19

Bericht 10 Jan 2014 11:41

Re: Niet naar de huisarts durven

Marin schreef:Ik heb dat precies ook zo! Ik ga ook zelden naar de huisarts, maar als ik ga, zijn het van die lullige dingetjes. Dus dan voelt het net alsof ik voor elke scheet bij de huisarts zit en dan schaam ik me daarvoor. Ik heb nu ook al maanden last van m'n voet, maar ik vind dat zo suf om daarvoor naar de huisarts te gaan, voor zo'n plekje. Of ik ben wel eens gegaan toen ik erge last had van buikpijn van m'n spiraal. Maar daar kunnen ze toch niks aan doen, dus dan is het eigenlijk ook een nutteloos bezoekje.
Ik ben niet bang voor de huisarts, maar ik ben bang dat ze mijn klachten te suf vinden.


Compleet + 1. Volgens mij vindt mijn huisarts mij een hypochonder (en hij heeft gelijk). Dat vindt hij vast niet maar zo voelt het :laughcry: Ik heb ook altijd van die suffe dingen en dan denk ik meteen dat ik doodga.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 10 Jan 2014 11:46

Re: Niet naar de huisarts durven

Nu ga ik ten eerste niet zo snel naar de huisarts omdat ik er samenwoon met een. Maar buiten dat kijk ik dingen vaak ook wel een tijdje aan.
Ik ben laatst wel geweest omdat ik iets had waarop een andere kijk ook wel fijn was. Voor kleine klachten of recepten vraag ik mijn vriend maar voor grotere dingen ga ik wel naar mijn huisarts.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 10 Jan 2014 11:52

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga ook niet vaak naar de huisarts maar wel als ik iets niet vertrouw of als een keelpijn ofzo te lang duurt. Ik ga liever een keer vaker en dat het niets blijkt te zijn dan dat ik te lang met iets doorloop.
Wat anderen of de huisarts ervan zou vinden als ik vaker zou komen interesseert me eigenlijk niets. Het is mijn gezondheid/lichaam en als ik me zorgen maar om iets en dat wil laten controleren moet dat gewoon kunnen.
<<

Anoniem19

Bericht 10 Jan 2014 11:53

Re: Niet naar de huisarts durven

Mijn huisarts geeft trouwens wel altijd aan dat hij liever heeft dat ik langskom dan dat me een tijd zorgen maak.
<<

Anoniem 53

Bericht 10 Jan 2014 12:32

Re: Niet naar de huisarts durven

Darcy schreef:Mijn huisarts geeft trouwens wel altijd aan dat hij liever heeft dat ik langskom dan dat me een tijd zorgen maak.

Dit doet mijn huisarts ook. Ben jaren terug echt voor ieder wissewasje naar de huisarts geweest, ze zag me al aankomen. Maar daar moest ik me niet druk om maken, liever 99x komen en er is niks dan 1x komen en er is wel iets, zoals ze zei.

Nu ga ik veel minder vaak, alleen als mijn gevoel zegt dat ik moet gaan.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 11 Jan 2014 04:23

Re: Niet naar de huisarts durven

Niet snel... ik zou hetzelfde hebben en een hele tijd ermee doorlopen met een oorontsteking.
Zelf loop ik niet zo snel naar een huisarts... ik moet toch al een behoorlijke tijd last hebben van iets (zoals nu één jaar van mijn handen) dan ga ik een keer naar de huisarts en nu gaan ze een allergietest doen (achteraf gezien had dat veel eerder gekund, hij (de arts van dermatologie) vroeg ook wel waarom ik niet eerder was gekomen) Ik heb inmiddels ook al anderhalf jaar last van mijn nek en ik ben 8 maanden geleden voor het eerst naar een manueel therapeut geweest wat voor even heeft geholpen maar al snel kwam de pijn terug. Dan ben ik er wel even klaar mee. Ik wil dit jaar eens een afspraak maken met een osteopaat. Misschien dat dat mij verder kan helpen maar we zullen het wel zien.
Afbeelding
<<

Anoniem115

Bericht 11 Jan 2014 10:16

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga niet snel naar een huisarts. Maar als ik ga is er wel altijd iets.
Nu werk ik zelf als verpleegkundige, dus dan streep je al heel snel symptomem af die niet belangrijk zijn.
Maar ik wacht ook vaak wel te lang.
Tijd geleden ook. Had ik keelpijn, dan neem ik thee met honing en eet paar extra dropjes.
Na een paar week toch maar eens mee heen gegaan. Toen was mijn keelontsteking doorgeschoten naar een strottehoofdsontsteking.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 11 Jan 2014 10:21

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga ook niet snel. Het is niet dat ik er een angst voor heb, maar ik had voorheen (in oude woonplaats) een huisarts die toch vaak zei van kijk het nog maar een week aan en als het dan niet minder is kom nog maar eens.
Dus dat zit er zo ingebakken eigenlijk. Nu heb ik ook tijden niks meer gehad geloof ik dat ik naar de huisarts moet.
O ja ben wel voor iets geweest nog omdat ik tijden erg moe was en zo..maar was niks ernstigs en kon de tijd van het jaar zijn. Maar ik wilde het toch ff nagekeken hebben. Meteen werd bloeddruk gemeten en die was goed. Dus wisten we dat ook gelijk weer haha.
<<

Anoniem73

Bericht 11 Jan 2014 12:19

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik heb 4 jaar bij een huisarts gewerkt en geloof mij hoeveel mensen naar de huisarts gaan voor elke scheet die dwars zit!
Ik ga zelf niet zo snel, gewoon als ik ergens last van krijg en net niet zelf opgelost krijg. Ben vorig jaar alleen voor een verwijzing geweest voor mn maagbandje en voor mijn depressie. En afentoe oren uitspuiten maar dat doe ik bij de assistente.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Jan 2014 13:39

Re: Niet naar de huisarts durven

Magenta schreef:Ik heb 4 jaar bij een huisarts gewerkt en geloof mij hoeveel mensen naar de huisarts gaan voor elke scheet die dwars zit!


Ja daar ben ik dan dus bang voor, dat de doktersassistenten of arts zelf dat denken van 'jeetje, komt die alleen al voor een plekje op d'r teen?!' Maar ik ga dus echt vrijwel nooit, alleen zijn het toevallig altijd van dat soort lullige dingen.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 11 Jan 2014 13:53

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik heb dat ook hoor Marin. Ik stel een bezoek aan de huisarts zo lang mogelijk uit, of ga uiteindelijk helemaal niet. Maar ben ook een paar keer uiteindelijk wel geweest en was er niks aan de hand, had toen ook echt het gevoel alsof ik voor elke poep en scheet ga.
<<

Anoniem185

Bericht 11 Jan 2014 14:32

Re: Niet naar de huisarts durven

In principe ga ik wel op tijd naar de huisarts. Soms voel ik me wel een zeur als ik daar weer sta, maar eigenlijk valt het best mee.
Afgelopen jaar ben ik er drie keer geweest. Daar van was één keer onnodig (ik had ineens allemaal steken aan één kant van mijn hoofd) en ben weg gestuurd met paracetamol. De andere keer had ik een oorontsteking en de derde keer ben ik doorverwezen naar een psycholoog en heb slaapmiddelen gekregen.

Iedere keer heb ik trouwens een andere dokter omdat er heel veel verloop is. Ze zitten allemaal bij elkaar in één gebouw en als je een afspraak maakt, maak je een afspraak met degene die als eerste beschikbaar is, tenzij dat je aangeeft specifiek één bepaalde arts te willen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jan 2014 09:39

Re: Niet naar de huisarts durven

Marin schreef:Ja daar ben ik dan dus bang voor, dat de doktersassistenten of arts zelf dat denken van 'jeetje, komt die alleen al voor een plekje op d'r teen?!' Maar ik ga dus echt vrijwel nooit, alleen zijn het toevallig altijd van dat soort lullige dingen.
En als ze dat nou in het ergste geval inderdaad denken, wat maakt dat dan eigenlijk uit? Denken ze dat dan savonds nog, in de rij bij de supermarkt? Of tijdens het tandenpoetsen?

Het is hun werk he, ook kleine frutselklachtjes. Als ze die niet hadden willen krijgen hadden ze een spannendere tak van geneeskunde moeten kiezen :)

Ik ga zelf niet heel snel maar als ik ergens last van heb wel. En als het onnodig was geweest moeten ze dat maar gewoon zéggen, dat lijkt me handiger dan het zelf invullen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem 47

Bericht 12 Jan 2014 12:41

Re: Niet naar de huisarts durven

Herkenbaar. Ik loop ook altijd veel te lang door met iets. Elke keer denk ik bij mezelf dat ik de volgende keer eerder moet gaan en elke keer ga ik weer vrij laat of helemaal niet.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Jan 2014 15:48

Re: Niet naar de huisarts durven

Ook hier herkenbaar. Bij mijn kinderen riskeer ik niets maar bij mezelf denk ik ach laat maar zitten.
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2014 15:02

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga ook niet snel. In mijn hele leven ben ik zo'n 5 keer naar de huisarts geweest denk ik. Ik weet zelfs nog waarvoor:
-hersenschudding door een schep in m'n fietswiel (ik was 5 ofzo)
-aanvragen van de pil
-tijdens een hevige migraine aanval
-onderzoekje vanwege opgezette klieren in de nek
-en de meest recente was een onderzoekje voor klieren in de borsten.

Voor een verkoudheid, griep of ontstoken holtes ga ik niet heen. Mocht het weken duren, dan bel ik even met de assistente.
<<

Anoniem50

Bericht 13 Jan 2014 15:07

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik was 'bang' voor mijn huisarts. Ik snapte dan ook maar niet dat mijn vader hem zo'n fijne man vond, want ik vond er helemaal niets aan. Hij begreep me niet, wilde me niet begrijpen en stuurde me altijd met een recept naar huis waar ik eigenlijk helemaal niets mee kon. Anderhalf jaar geleden kwam ik met een bepaald probleem bij hem en sindsdien kunnen we met elkaar lezen en schrijven. Ik vind het dan ook helemaal niet meer erg om naar hem toe te moeten. Het blijkt nu achteraf dat hij mij meer doorhad, dan een mens zou willen. En hij vond me een rotkind. Maar ja, daarin was hij niet de enige. :P Maar goed, inmiddels ben ik niet meer 'bang' voor de huisarts. En laat ik me eigenlijk ook alles wel zeggen, dus dat scheelt voor hem ook weer.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 13 Jan 2014 15:13

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga ook niet snel naar de huisarts, wacht liever altijd even tot iets vanzelf overgaat. In mijn vorige woonplaats, waar we 4 jaar gewoond hadden, kende ik mijn huisarts niet eens ;-) Ik heb me ingeschreven bij de assistente en ook weer uitgeschreven toen we gingen verhuizen en heb nog steeds geen idee hoe de beste man eruit zag. De keren dat ik naar de huisarts ben geweest in mijn leven, kan ik echt op mijn vingers tellen. Ik weet net als Exogenesis ook nog precies waarvoor dat was :-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem27

Bericht 13 Jan 2014 16:01

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga ook weinig allen wanneer echt nodig. Laatste keer was voor vervanging spiraal in augustus 2013. En ben in april hetzelfde jaar een keer geweest voor antibiotica omdat ik op vakantie ging. Ik ga verder eigenlijk nooit.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Jan 2014 17:56

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik ga wanneer ik vind dat ik ergens last van heb en daardoor niet goed functioneer. Het zal me jeuken wat mijn huisarts daarvan vindt, aangezien hij mij vast niet zo belangrijk vindt dat hij er 's avonds na werktijd aan denkt. De keren dat ik naar de huisarts ben geweest (wat de laatste tijd vaak is voor dezelfde klachten), bleek het telkens 'terecht' te zijn, omdat ik daadwerkelijk niet gezond ben en dit ook werd bevestigd.
<<

Anoniem 63

Bericht 13 Jan 2014 20:33

Re: Niet naar de huisarts durven

Als ik ergens last van heb en ik denk dat de huisarts daar iets aan kan doen (of doorverwijzen, of informatie geven) dan ga ik gewoon. Daar is een huisarts namelijk voor. Mijn huisarts neemt me altijd erg serieus,ook als het om iets kleins gaat. Voor een verkoudheid of een schrammetje ga ik dan ook niet natuurlijk. En als ik een kleine vraag heb waarvoor ik niet een heel consult nodig heb kan ik bellen tijdens het telefonisch spreekuur. Daar heb ik ook wel eens gebruik van gemaakt.
<<

Anoniem87

Bericht 14 Jan 2014 16:51

Re: Niet naar de huisarts durven

Ik heb geen problemen met m'n huisarts, ik kom er zelden en eigenlijk alleen voor bloeddrukcontrole omdat dat moet. Waar ik wel een hekel aan heb zijn de doktersassistentes, wat een onvriendelijke trollen werken er zeg. De keren dat ik bel zijn ze 8 van de 10 keer onaardig, doen ze moeilijk of nemen ze me niet serieus.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron