Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindjes die buiten slapen

<<

Anoniem119

Bericht 11 Jan 2014 13:29

Re: Kindjes die buiten slapen

Zora schreef:Op de kdv's die ik ken in Groningen ziet het er ook echt niet zo uit als op de foto van Marin. Die vind ik er toch wat gek uit zien. Op de kdv bij mijn werk bijvoorbeeld staat het lutjepotje buiten tegen het raam van de kdv aan. Als het kind dus besef zou hebben van buiten en binnen lijkt het net of 'ie gewoon binnen is, maar wel in de frisse lucht :)


Zoals op die foto kende ik t geloof ik wel, was wel t beeld wat ik in m'n hoofd had van een KDV uit het Groningse dorp waar ik vandaan kwam. Het trekt me niet aan omdat ik het er zielig uit vind zien, hoewel ik rationeel gezien weet dat t veilig en gezond is.
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 13:29

Re: Kindjes die buiten slapen

Mirthe schreef:Ik zou er denk ik niet echt iets op tegen hebben maar ik zou er ook niet bewust voor kiezen. Ik heb mijn kind ook nooit in de kinderwagen buiten laten slapen.


Waarom niet? Omdat je geen tuin hebt waar de kinderwagen kan blijven staan? Klinkt wat aanvallend misschien, maar zo bedoel ik het absoluut niet.
<<

Anoniem162

Bericht 11 Jan 2014 13:35

Re: Kindjes die buiten slapen

waarom wel? :P
Ik zie het nut er echt niet van, hem proberen in slaap te krijgen in een kinderwagen in een achtertuin. Nee dank je, ik had al moeite genoeg om hem in bed te laten slapen.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 13:42

Re: Kindjes die buiten slapen

Darius; het lijkt me helemaal niet heerlijk haha. Zoals ik al zei vind ik het zelf ook vreselijk om het koud te hebben/ buiten te slapen. Ze zullen echt wel goed ingepakt in die dingen liggen maar het zou mijn keuze dus niet zijn. Ik heb ze ook nooit in een wandelwagen (bewust) buiten laten slapen. Het doet me denken aan kamperen en daar heb ik een gruwelijke hekel aan, dus dat speelt ook mee;)

N ligt bijv altijd op dr buik, dat lijkt me al helemaal niet handig wanneer je zo dik ingepakt bent.
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 13:45

Re: Kindjes die buiten slapen

Ja, sorry, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je kinderen niet buiten laat slapen. Ik bedoel, ik snap ook wel dat niet iedereen zo'n lutjepotje thuis in de tuin heeft, maar als ik met L en P ging wandelen en ze vielen in slaap in de kinderwagen, dan liet ik ze lekker in de tuin staan als ik weer thuis was. Ik heb ook wel eens met ze gewandeld en dat het ging regenen, maar toen heb ik ze in de garage verder laten slapen. Ik heb ze niet bewust wakker gemaakt om ze weer naar binnen te halen. Maar jij wel dan, Printje?
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 13:48

Re: Kindjes die buiten slapen

Mirthe schreef:waarom wel? :P
Ik zie het nut er echt niet van, hem proberen in slaap te krijgen in een kinderwagen in een achtertuin. Nee dank je, ik had al moeite genoeg om hem in bed te laten slapen.


Snap ik ook hoor. Maar hier hielp het dus wel om even een rondje te wandelen, en dan sliepen ze zo in de kinderwagen en kon ik ze lekker buiten laten slapen.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 14:27

Re: Kindjes die buiten slapen

Wanneer ze in slaap vielen na het wandelen zette ik ze in de keuken/ woonkamer neer. Nooit buiten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 11 Jan 2014 14:32

Re: Kindjes die buiten slapen

Printje schreef:Wanneer ze in slaap vielen na het wandelen zette ik ze in de keuken/ woonkamer neer. Nooit buiten.

Maar dan krijgen ze het toch heel warm? Of kleedde je ze dan eerst uit? Dan worden ze alsnog wakker.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 14:38

Re: Kindjes die buiten slapen

-Ieniemienie- schreef:
Printje schreef:Wanneer ze in slaap vielen na het wandelen zette ik ze in de keuken/ woonkamer neer. Nooit buiten.

Maar dan krijgen ze het toch heel warm? Of kleedde je ze dan eerst uit? Dan worden ze alsnog wakker.


Ik ritste heel voorzichtig hun jasje open of, toen ze heel klein waren, het dekentje een stukje van ze af. Ik moet zeggen dat het ook nooit in me op is gekomen om ze buiten te laten staan.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 11 Jan 2014 15:47

Re: Kindjes die buiten slapen

Het is bij mij ook nooit opgekomen om F buiten in de wandelwagen te laten slapen. Ja, in de zomer als ik zelf ook buiten zat. Als F in slaap was gevallen in de wagen zette ik de wagen gewoon in de gang. Dekentje eraf en klaar.
Ik vind dat buitenslapen ook echt niets. Zou bang zijn dat het toch te koud is.
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 15:48

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik heb een heel goede reden waarom ik nooit de kinderwagen binnen neer ging zetten: wij hebben namelijk een gietvloer, en dat materiaal reageert op de rubberen banden van de kinderwagen. Je krijgt dan lelijke bruine plekken die niet meer weggaan. Daarom staat onze kinderwagen dus altijd in de schuur of buiten.

Maar toch vind ik het eerlijk gezegd wel wat gek (althans, ik kan me er niets bij voorstellen) dat je de kinderwagen niet gewoon buiten in de tuin liet staan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2014 16:22

Re: Kindjes die buiten slapen

Darius schreef:Ik heb een heel goede reden waarom ik nooit de kinderwagen binnen neer ging zetten: wij hebben namelijk een gietvloer, en dat materiaal reageert op de rubberen banden van de kinderwagen. Je krijgt dan lelijke bruine plekken die niet meer weggaan. Daarom staat onze kinderwagen dus altijd in de schuur of buiten.

Maar toch vind ik het eerlijk gezegd wel wat gek (althans, ik kan me er niets bij voorstellen) dat je de kinderwagen niet gewoon buiten in de tuin liet staan.


Dat is jouw goed recht, en kun je wel blijven herhalen, maar zoals jij het raar vindt dat iemand het niet buiten laat staan, vindt iemand anders het raar dat je de kinderwagen wél buiten laat staan.
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 16:25

Re: Kindjes die buiten slapen

Lejow schreef:
Darius schreef:Ik heb een heel goede reden waarom ik nooit de kinderwagen binnen neer ging zetten: wij hebben namelijk een gietvloer, en dat materiaal reageert op de rubberen banden van de kinderwagen. Je krijgt dan lelijke bruine plekken die niet meer weggaan. Daarom staat onze kinderwagen dus altijd in de schuur of buiten.

Maar toch vind ik het eerlijk gezegd wel wat gek (althans, ik kan me er niets bij voorstellen) dat je de kinderwagen niet gewoon buiten in de tuin liet staan.


Dat is jouw goed recht, en kun je wel blijven herhalen, maar zoals jij het raar vindt dat iemand het niet buiten laat staan, vindt iemand anders het raar dat je de kinderwagen wél buiten laat staan.


Klopt hoor, dat is mijn mening en soms vind ik het wel eens wat lastig om dat los te laten, zeker omdat ik buitenlucht gewoon heel gezond vind en dat het ook bewezen is dat het gezond is.
<<

Anoniem123

Bericht 11 Jan 2014 16:27

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik heb S nooit buiten laten slapen. Was als de dood dat de katten van de buren zouden komen gluren.
Buitenlucht vind/vond ik ook belangrijk en liep daarom heel veel met S. Zo was hij toch in de buitenlucht maar ik was er wel bij. Of ik zat gewoon zelf bij hem in de tuin.

Zo'n slaaphokje lijkt mij echt handig, ik had S er gerust in gelegd als ik zo'n ding zou hebben. En ook op het kdv zou ik zo toestemming geven.
<<

Anoniem162

Bericht 11 Jan 2014 16:52

Re: Kindjes die buiten slapen

Darius schreef:
Mirthe schreef:waarom wel? :P
Ik zie het nut er echt niet van, hem proberen in slaap te krijgen in een kinderwagen in een achtertuin. Nee dank je, ik had al moeite genoeg om hem in bed te laten slapen.


Snap ik ook hoor. Maar hier hielp het dus wel om even een rondje te wandelen, en dan sliepen ze zo in de kinderwagen en kon ik ze lekker buiten laten slapen.


Hij sliep nooit in de kinderwagen ook niet tijdens een wandeling dus als hij 's morgens of 's middags een slaapje moest doen dan ging hij gewoon naar bed, ik was altijd al 1.5 uur bezig om hem in slaap te krijgen dus daarom heb ik nooit gedacht 'goh laat ik hem in de kinderwagen in de tuin in slaap proberen te krijgen'
<<

Anoniem19

Bericht 11 Jan 2014 17:21

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik vind het super! Als ik een kind had bracht ik hem/haar naar zo'n kdv :yes:
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2014 17:23

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik zou buiten slapen ook geen probleem vinden. Ja, het is net een konijnenhok, maar so what? Een ledikant is toch ook net een apenkooi?
<<

dolfijn1982

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:40

Bericht 11 Jan 2014 20:27

Re: Kindjes die buiten slapen

SarahKey schreef:Ik heb S nooit buiten laten slapen. Was als de dood dat de katten van de buren zouden komen gluren.
Buitenlucht vind/vond ik ook belangrijk en liep daarom heel veel met S. Zo was hij toch in de buitenlucht maar ik was er wel bij. Of ik zat gewoon zelf bij hem in de tuin.

Zo'n slaaphokje lijkt mij echt handig, ik had S er gerust in gelegd als ik zo'n ding zou hebben. En ook op het kdv zou ik zo toestemming geven.


onze katten doen toch nooit wat haha
mama van een mooie zoon 1 november 2015
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 11 Jan 2014 22:03

Re: Kindjes die buiten slapen

Wij staan er wel positief tegenover maar mijn schoonmoeder moet er blijkbaar niks van hebben.
Sommige mensen laten de kinderen tot -10 buiten maar bij dit kdv gaan ze tot het vriespunt, daarna niet meer.
Er hangt er thermometer en een babyfoon bij en de stelling wordt tegen de ramen aan gezet zodat ze de kindjes goed in de gaten kunnen houden. Alhoewel de kindjes in de zomer niet in de volle zon liggen houden ze hierbij ook een bepaalde temperatuur aan.
Aan de buitenkant van de poort zit een codeslot en aan de binnenkant ook. Het duurde ook even voordat wij binnen waren dus je bent niet zomaar binnen of op het erf van dit kdv.
Ze hebben er ook een moestuintje en er zitten kippen, konijnen en cavia's. Het sprak mij gewoon heel erg aan.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2014 22:08

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik had beide kinderen altijd buiten staan met de kinderwagen. Sliepen als een mud!
Ik zou ook nog wel zo gek zijn om zo'n lutjepot er voor aan te schaffen, of te laten maken? Ik wist toen alleen niet dat het bestond, jammer genoeg. Het is inderdaad heel gezond, wij stonden vroeger ook altijd buiten.
<<

Anoniem286

Bericht 11 Jan 2014 22:25

Re: Kindjes die buiten slapen

doen ze bij ons ook, wij hebben aangegeven dat we het in de herft/winter sowieso niet willen. lente en zomer met 'ok' weer(18 graden) vind ik het prima indien goed gekleed. ze hebben ook inderdaad van die hokjes op poten. het ziet er wat gek uit maar ze slaapt goed buiten, dus ik vind het prima.
<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:30

Re: Kindjes die buiten slapen

Zouden jullie zelf ook buiten slapen als dat een mogelijkheid was? Gewoon echt uit nieuwsgierigheid.
<<

Anoniem57

Bericht 11 Jan 2014 22:31

Re: Kindjes die buiten slapen

Darius schreef:De moeders die hier zeggen dat ze dat niets vinden voor hun kind (oa Parel en Printje), kunnen jullie ook uitleggen waarom niet? Zit het in het feit dat het konijnenhokjes zijn? Want dit is wel veel veiliger dan bijvoorbeeld een kinderwagen met eventueel een muskietennet erover heen.


Omdat ik zelf ook niet graag buiten en in de kou slaap. In de kinderwagen sliep en slaapt ze ook niet buiten (met uitzondering van als we lopen en ze valt in slaap natuurlijk). Ik heb het gezien maar ik vind het zielig, wij slapen alledrie het liefste in een donkere, rustige kamer.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 11 Jan 2014 22:33

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik heb wel eens buiten geslapen, toen was er een hittegolf ofzo.
Toen heb ik in de hangmat geslapen en mijn broertje in het speelhuisje.
Heerlijk geslapen hoor!

Ik liet d & J ook buiten slapen als ze sliepen na het wandelen. Als ik ze naar binnen reed en de jas open deed oid werden ze wakker.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem286

Bericht 11 Jan 2014 22:34

Re: Kindjes die buiten slapen

ik vind het heerlijk om een dutje buiten te doen ja, mits het weer er naar is.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Godsavethequeen