Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindjes die buiten slapen

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Jan 2014 22:40

Re: Kindjes die buiten slapen

Op ons kdv hebben ze die ook. Met speciale slaapzakken voor als t kouder is. T. sliep er altijd heerlijk in. J. heeft er volgens mij nog niet in gelegen, die slaapt meestal in de hangwieg.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 10 Jan 2014 22:42

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik zou daar zeker voor kiezen. Het is erg gezond.
Mijn kinderen sliepen ook regelmatig buiten, maar dan in de kinderwagen.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Jan 2014 22:47

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik ben dan ook echt anti camping dus dit vind ik echt niets. Ik, en de kinderen ook, hebben het snel koud. Ik zou zelf ook nooit buiten gaan slapen.

Tot welke temperaturen doen ze zoiets eigenlijk
<<

Anoniem66

Bericht 10 Jan 2014 22:50

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik zou er niet voor kiezen geloof ik
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Jan 2014 22:50

Re: Kindjes die buiten slapen

Bij ons ook als het vriest ik weet niet tot hoeveel graden , de hoeveelheid wind is van grotere invloed.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Jan 2014 22:52

Re: Kindjes die buiten slapen

Maar als het vriest das toch echt kei koud? Of liggen ze dan met mutsen op enzo?
<<

Anoniem24

Bericht 10 Jan 2014 22:56

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik denk dat J dat heerlijk had gevonden. Bij mijn moeder sliep ze ook regelmatig in de kinderwagen buiten. Lekker in een warme voetenzak.
Wij slapen trouwens ook zonder verwarming op de slaapkamers en overdag zijn de ramen open zelfs als het vriest. Nu hebben we dubbel glas maar in ons vorige huis enkel en daar stonden in de winter ook het ijs op de ramen inderdaad. Heerlijk, koude kamer en een heerlijk warm bed (stiekem zou ik ook best buiten willen slapen denk ik, maar dan wel in een echt bed)
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 10 Jan 2014 22:56

Re: Kindjes die buiten slapen

Ja natuurlijk en ook een dikkere slaapzak.het is niet om die kinderen te martelen hoor, :razz: het is zelfs aangetoond dat het heel goed is voor de ontwikkeling van de longen en er wordt (bij het kdv van A) goed gekeken of de kindjes het ook prettig vinden.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Jan 2014 22:59

Re: Kindjes die buiten slapen

Ow oké maar op d buik slapen kan dan niet of wel?

Het zal best gezond zijn, dat heb ik idd ook ooit eens gelezen of gehoord.
<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 22:59

Re: Kindjes die buiten slapen

Wat heeft in de buitenlucht slapen met kamperen te maken dan? Ik vind kamperen ook verschrikkelijk, maar vind frisse lucht voor mijn kind dan weer wel goed :thumbup:
<<

Anoniem28

Bericht 10 Jan 2014 23:00

Re: Kindjes die buiten slapen

Hier heeft de jongste ook veel buiten geslapen, kinderwagen naar buiten, kap omhoog en lekker warm instoppen. Ze sliep een stuk langer als ze buiten lag.
<<

Anoniem16

Bericht 10 Jan 2014 23:01

Re: Kindjes die buiten slapen

Pippa schreef:Wat heeft in de buitenlucht slapen met kamperen te maken dan? Ik vind kamperen ook verschrikkelijk, maar vind frisse lucht voor mijn kind dan weer wel goed :thumbup:



Hahaha voor mij alles haha. Slapen in de buitenlucht link ik aan kamperen en dat soort gruwelijkheden ;)

Bij ons zijn boven de verwarmingen ook grotendeels uit nog maar het is dan ook gelukkig nog steeds lekker weer.
<<

Anoniem124

Bericht 10 Jan 2014 23:17

Re: Kindjes die buiten slapen

Mij spreekt het wel aan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jan 2014 23:21

Re: Kindjes die buiten slapen

Op de kdv's die ik ken in Groningen ziet het er ook echt niet zo uit als op de foto van Marin. Die vind ik er toch wat gek uit zien. Op de kdv bij mijn werk bijvoorbeeld staat het lutjepotje buiten tegen het raam van de kdv aan. Als het kind dus besef zou hebben van buiten en binnen lijkt het net of 'ie gewoon binnen is, maar wel in de frisse lucht :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 10 Jan 2014 23:27

Re: Kindjes die buiten slapen

Overigens staan bij ons boven de ramen ook open, ook als het vriest.
<<

Anoniem73

Bericht 11 Jan 2014 12:37

Re: Kindjes die buiten slapen

In de lente/zomer zou ik het wel ok vinden maar de winter niet. Liggem de kinderen niet op de tocht dan?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 11 Jan 2014 12:41

Re: Kindjes die buiten slapen

wij hebben ook de lutjepotjes op het kdv waar ik werk, en mijn kinderen hebben er altijd heerlijk in geslapen!
Ze mogen er in principe het hele jaar in. Ook met regen en als het vriest.
Met onweer en harde wind leggen we ze er niet in. Maar op kou kun je kinderen kleden, en van getik op de bedjes krijgen ze ook niks.
Ik ben echt fan van de bedjes, en ben heel blij dat onze kinderen er in hebben geslapen.
Onze zoon was ook buikslaper, en ook die heeft gewoon op zn buik buiten gelegen.

Dochter (op rug):
Afbeelding
Afbeelding

Zoon (op buik):
Afbeelding
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem57

Bericht 11 Jan 2014 12:45

Re: Kindjes die buiten slapen

Bij ons op de crèche hadden ze het ook, en mij trok het niet. Ik lig zelf inderdaad ook niet graag buiten te slapen.
<<

Anoniem85

Bericht 11 Jan 2014 12:48

Re: Kindjes die buiten slapen

Als mijn kind naar een kdv zou gaan war ze dat hebben, zou dat mij echt aanspreken. Lijkt mijzelf ook heerlijk. Beetje lawaai in de verte, rijdende auto's, vogeltjes die fluiten. Op het strand val ik ook áltijd zo in slaap, heerlijk die gillende kinderen op de achtergrond. En een koude slaapkamer vind ik ook fijn, en dan een heerlijk warm bed.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Jan 2014 12:58

Re: Kindjes die buiten slapen

Het trekt mij niet, ik zou veel te bang zijn dat er een wesp of iets hun mond in vliegt. Hoewel ik op die foto iets van een hor zie, toch?
<<

Anoniem261

Bericht 11 Jan 2014 12:59

Re: Kindjes die buiten slapen

M. heeft van de zomer een paar keer buiten geslapen bij het kdv. Ze sliep heerlijk, en gelijk een stuk langer dan normaal daar.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 11 Jan 2014 13:01

Re: Kindjes die buiten slapen

Jans schreef:Het trekt mij niet, ik zou veel te bang zijn dat er een wesp of iets hun mond in vliegt. Hoewel ik op die foto iets van een hor zie, toch?

Ja dat klopt, ze liggen achter een hor. Er kunnen geen beestje oid bij komen. Omdat ze aan drie kanten dicht zijn, kunnen ze ook niet in de wind liggen.

Zo zien ze er uit, alleen staan ze hier op hogere poten ivm ergonomie:
Afbeelding
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 13:52

Re: Kindjes die buiten slapen

De moeders die hier zeggen dat ze dat niets vinden voor hun kind (oa Parel en Printje), kunnen jullie ook uitleggen waarom niet? Zit het in het feit dat het konijnenhokjes zijn? Want dit is wel veel veiliger dan bijvoorbeeld een kinderwagen met eventueel een muskietennet erover heen.
<<

Anoniem112

Bericht 11 Jan 2014 14:08

Re: Kindjes die buiten slapen

Oh dat is toch heerlijk en gezond ook!
Mijn kinderen gaan niet naar een dagverblijf maar hier sliepen ze ook heel vaak buiten in de wagen.
<<

Anoniem162

Bericht 11 Jan 2014 14:15

Re: Kindjes die buiten slapen

Ik zou er denk ik niet echt iets op tegen hebben maar ik zou er ook niet bewust voor kiezen. Ik heb mijn kind ook nooit in de kinderwagen buiten laten slapen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers