Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met de trein reizen in Italië

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2014 18:44

Re: Met de trein reizen in Italië

Heb net ook ff contact opgenomen met mijn Japanse FB-vriendinnetje dat ik in Florence heb ontmoet bij de taalcursus 2,5 jaar geleden. Volgens mij woont en werkt zijn nog steeds daar, of in elk geval een deel van het jaar. Zou gaaf zijn om haar weer terug te zien :D
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 20 Jan 2014 20:04

Re: Met de trein reizen in Italië

Klinkt nu al als een vette vakantie, Bliss. Stoer dat je dat durft!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2014 20:07

Re: Met de trein reizen in Italië

Nou ik neem mn laptop iig mee, kan ik altijd nog elke avond gaan forummen! :D
❤ 7 juni 2018
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 20 Jan 2014 20:49

Re: Met de trein reizen in Italië

Komt vast goed! Niet te druk maken over dat je per se contact moet leggen. De ene avond zal gezelliger zijn dan de ander, maar dat lukt je wel!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Jan 2014 11:10

Re: Met de trein reizen in Italië

Carra schreef:Komt vast goed! Niet te druk maken over dat je per se contact moet leggen. De ene avond zal gezelliger zijn dan de ander, maar dat lukt je wel!


Ja ik hoop het :) Hoef ook niet elke avond van alles te doen hoor, maar af en toe zou wel leuk zijn. In elk geval heb ik mijn Japanse vriendinnetje een bericht gestuurd en waarschijnlijk gaan we elkaar weer zien in Florence :thumbup:
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2014 20:56

Re: Met de trein reizen in Italië

Pffff net úren bezig geweest om treinen en hotels te boeken! Wat een gedoe vind ik dat toch altijd, ik zie qua hotels vaak door de bomen het bos niet meer. Heb 2x een hotel met eenpersoonskamer en gedeelde badkamer, hopelijk is dat een beetje te doen... Scheelt wel weer wat geld in elk geval.
En Carra gaat mee naar Napels, yay! Daarvoor hebben we nog niks geboekt, moeten we binnenkort ff doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 07 Mei 2014 21:05

Re: Met de trein reizen in Italië

Nee johhhh, ik weet niet of je hostels van plan was (zou ik wel doen) maar daar heb je ook meer dan voldoende aanspraak!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2014 21:36

Re: Met de trein reizen in Italië

Heb geen hostels gedaan, omdat ik niet zo'n zin heb om met anderen op een kamer te liggen. Qua aanspraak is t wel weer handig idd. Ik vind t een lastig dilemma (kan nog wel annuleren).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 07 Mei 2014 21:43

Re: Met de trein reizen in Italië

Bliss schreef:Heb geen hostels gedaan, omdat ik niet zo'n zin heb om met anderen op een kamer te liggen. Qua aanspraak is t wel weer handig idd. Ik vind t een lastig dilemma (kan nog wel annuleren).


Ah zo, ja dat is een nadeel ja. Hoewel dat juist wel voor de hele makkelijke sociale contacten zorgt. :) Eventueel kun je ook nog naar een hostel kijken met privé kamers.

Anders gewoon socializen tijdens van die free walking tours ofzo!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Mei 2014 18:52

Re: Met de trein reizen in Italië

Superstoer Bliss! Krijg je geen spijt van!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem213

Bericht 20 Aug 2014 10:23

Re: Met de trein reizen in Italië

Ik steel even dit topic. Ik heb op trenitalia.it gekeken, maar ik snap de site denk ik niet helemaal goed,
Kan ik daar ook de prijzen en tijden zien van de trage treinen? Ik zie wel dat met een trein waar ik voor kan reserveren een retourtje Bologna-Firenze ongeveer 35 minuten is en 28 euro, maar hoelang doet een nationale trein er dan over en wat kost dat dan ongeveer? En rijden die gewoon heel de dag? Het gaat om dinsdag 26 augustus. We willen in de ochtend heen en in de avond weer terug.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Aug 2014 09:45

Re: Met de trein reizen in Italië

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g1 ... magna.html

Ik had even snel voor je gekeken via Die Bahn, en ik kan zo in de ochtend alleen treinen vinden die er 35 of 37 minuten over doen. Waarschijnlijk rijden er op dit traject maar weinig van die langzame treinen. De link vond ik nog via google, misschien heb je er wat aan.
<<

anoniem213

Bericht 22 Aug 2014 12:39

Re: Met de trein reizen in Italië

Bedankt nog voor je reactie! Uiteindelijk heb ik het gevonden via de app van trenitalia die ik gedownload had. Er rijden inderdaad gewoon maar weinig langzame treinen lijkt het en dan ook nog op onhandige tijden. De reistijd zou dan 1 uur en 45 minuten zijn en het zou retour maar tien euro schelen. We hebben dus toch maar gewoon tickets gekocht voor de snelle trein. Dan kunnen we op handige tijden en zijn we er lekker snel!
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 22 Aug 2014 12:51

Re: Met de trein reizen in Italië

Wat leuk dat je naar Florance gaat!! Het is daar zo mooi!
<<

anoniem213

Bericht 22 Aug 2014 12:53

Re: Met de trein reizen in Italië

Ja :heart:, ik ben er al weleens geweest, maar toen ook maar een dagje en de vriendin met wie ik ga is er nog nooit geweest.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Aug 2014 12:57

Re: Met de trein reizen in Italië

Ooh, ik dacht dat je met W. ging :) Anyways, nogmaals veel plezier!
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 22 Aug 2014 12:59

Re: Met de trein reizen in Italië

Bliss schreef:Ooh, ik dacht dat je met W. ging :) Anyways, nogmaals veel plezier!

:love: Nee, met hem was ik in Boedapest. En bedankt :D.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 22 Aug 2014 18:26

Re: Met de trein reizen in Italië

June, het klopt niet hoor wat jij zegt. Er rijden ongeveer 3 treinen per uur, kosten enkele reis. €13,00, dan doe je er 35 minuten over.

O, en die goedkope treinen kan je volgens mij niet reserveren. Is ook helemaal niet nodig joh, gewoon kaartje op het station kopen bij loket of automaat. Op zo'n klein stukje is het helemaal niet nodig je om met de hogesnelheidstrein te gaan.

o sorry, zie dat ik er eerst had geschreven dat de kosten voor retour zijn, dat klopt niet.
Laatst gewijzigd door Luisa op 22 Aug 2014 19:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 22 Aug 2014 19:11

Re: Met de trein reizen in Italië

luisa schreef:June, het klopt niet hoor wat jij zegt. Er rijden ongeveer 3 treinen per uur, kosten retour €13,00, dan doe je er 35 minuten over.

O, en die goedkope treinen kan je volgens mij niet reserveren. Is ook helemaal niet nodig joh, gewoon kaartje op het station kopen bij loket of automaat. Op zo'n klein stukje is het helemaal niet nodig je om met de hogesnelheidstrein te gaan.


Idd zoiets stond mij ook bij. Toen ik 7 jaar geleden interrailde met een vriendin namen wij altijd de lokale stoptreinen omdat die niet gereserveerd hoefden te worden. Kostte dus niets extra's op die kaart.
<<

anoniem213

Bericht 22 Aug 2014 19:30

Re: Met de trein reizen in Italië

luisa schreef:June, het klopt niet hoor wat jij zegt. Er rijden ongeveer 3 treinen per uur, kosten enkele reis. €13,00, dan doe je er 35 minuten over.

O, en die goedkope treinen kan je volgens mij niet reserveren. Is ook helemaal niet nodig joh, gewoon kaartje op het station kopen bij loket of automaat. Op zo'n klein stukje is het helemaal niet nodig je om met de hogesnelheidstrein te gaan.

o sorry, zie dat ik er eerst had geschreven dat de kosten voor retour zijn, dat klopt niet.

Hmm, ja dat kon ik dus niet vinden, daarom stelde ik in eerste instantie de vraag :). Nou ja, jammer dan. Nu is het wel geregeld. Misschien gaan we de dag erna ook nog wel en dan doen we het wel zo. Bedankt nog voor je antwoord :D. We hebben nu retour overigens 28 euro betaald, dus het scheelt ook niet veel, haha.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers