Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Langdurig ziek, wie ook?

<<

Anoniem253

Bericht 15 Jan 2014 16:32

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Hoe gaat het met jullie?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Jan 2014 12:01

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Met mij helaas hetzelfde...Ben moed aan het verzamelen om bij mijn werk aan te geven dat ik minder wil gaan werken.. maar ze is niet bepaald meelevend dus dat word nog wat..
Gisteren weer bloed wezen prikken voor de prolactine.. moet de 22e weer terug naar de internist..

Hoe is het met jou Champagne?
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem253

Bericht 16 Jan 2014 12:09

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Balen zeg! Hoeveel uur wil je gaan werken? Ik hoop voor je dat het geen probleem is. Spannend.. Met mij ook hetzelfde, geen verbetering. Volgende week weer een onderzoek.. Hopelijk duurt het niet lang meer voor ze weten wat het is. Ik ben nog steeds hele dagen thuis en tot weinig in staat :(.
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2014 12:39

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Lieve Anousch,

Echt probeer aan jezelf te denken, hoe moeilijk het ook is!
Sorry ik heb nog niet de tijd gevonden op je PM te reageren, maar ik heb je berichtje wel gelezen.
Meelevend of niet, jou gezondheid is op dit moment het aller belangrijkste, hoe lastig en vervelend het ook is.

Ik ben zelf continu over mijn strepen heen gegaan, en maar zoveel mogelijk blijven werken, maar wel tot gevolg dat ik uiteindelijk helemaal ingestort ben, helemaal niet meer kon werken, en volledig mijn baan kwijt ben... Ondanks alle goede bedoelingen naar mijn werkgever toe.....

Als je nu op wat voor manier dan ook, je grenzen aan kan geven, en ook bewaakt, maar daardoor wel gedeeltelijk kan blijven werken, en een situatie kan creëren die redelijk stabiel blijft, ipv alleen maar slechter word, dan is dat uiteindelijk zowel voor jou als voor je werkgever positiever dan wanneer je straks misschien volledig thuis komt te zitten.

Knuffel meis, ik weet hoe moeilijk het is!

Als ik ook maar iets voor je kan doen oid, geef maar een gil

Sterkte!
<<

Itsmemaris

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2014 12:47

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Champagne,

Wat ontzettend rot dat je je nog steeds zo vervelend voelt, maar ook dat men niet weet wat het nou eigenlijk is....
Ik weet hoe ontzettend machteloos je je daarvan kunt gaan voelen.
Maar ook hoe rot het is hele dagen thuis te zitten, van alles te willen, maar het uiteindelijk niet te kunnen

Ook voor jou een hele dikke knuffel! ik hoop dat je snel wat op knapt, en dat er duidelijkheid zal komen wat hier de oorzaak van is, zodat er wat aan gedaan kan worden.

Zelf zit ik inmiddels vanaf september 2013 volledig thuis, waar ik heel erg tegenaan liep, is dat er totaal geen ritme meer in mijn dagen zat, dat ik überhaupt elk besef van tijd en dag op een gegeven moment kwijt was.

Inmiddels volg ik een revalidatietraject om om te leren gaan met de CVS en Fibromyalgie, de basis hiervan is toch wel vrij extreem een ritme in je dagen te houden, regelmatig even actief bezig te zijn, al is het maar een kwartiertje te wandelen. Niet te veel tegelijk te willen, maar ook geen uren achter elkaar te slapen.
Ik "mag" maximaal 1,5 uur slapen in de middag, beslist niet langer, dan nog maximaal 2x 30 minuten rust, maar liever niet slapen. en 4x 15 minuten rust, en dan rust in de zin van, even op de bank liggen, met alleen een muziekje aan oid, geen tv, ipad, computer..... maar echt rust....

Ik weet niet of je er iets mee kunt, jou situatie zal compleet anders zijn dan de mijne, maar misschien heb je er wel iets aan.

Heel veel sterkte!!
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2014 15:02

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Thanks! Heel lief van je! Ik probeer zo veel mogelijk ritme te houden dwz in de ochtend opstaan, ontbijten, douchen daarna ben ik moe dus doe ik met chill outfit aan en plof ik op de bank. Ik probeer tussendoor wat kleine dingetjes te doen. In de avond ben ik heel snel moe en lig ik al vroeg in bed. Ik probeer daarom ook in de middag niet te slapen maar gewoon te liggen/rusten.

Hoe lang heeft het bij jou geduurt toen je die diagnoses kreeg? Heb je verl onderzoeken gehad? Is er al zicht op herstel zodat je je werk/leven weer op kunt pakken? Mag ik vragen welke symptomen jij hebt van cvs? Ik las namelij dat koorts ook bij cvs kan horen. Ik hoop dat het revalidatietraject je gaat helpen, hoe lang duurt dat? Merk je er al iets van?

Ik heb maandag een scan en vrijdag dan de uitslag en hoor ik hoe nu verder.


Jij ook heel veel sterkte meisje! Kop op! :-)
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2014 18:12

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Hoe gaan jullie werkgevers met jullie ziek zijn om? Moeten jullie ook naar de bedrijfsarts?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 18 Jan 2014 10:01

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Succes maandag met de scan Champagne! Hopelijk komen ze er dan achter wat er met je aan de hand is! Weet dat het erg vervelend is dat je je zo voelt maar het geen naam heeft en er dus niks aan gedaan kan worden..

Nou gister bij allebei de gezinnen een gesprek gevoerd over dat ik minder wil gaan werken,
de ene vrouw reageerde met: "oke" en ze werd best wel boos...
Het was echt een nare reactie waar ik best van schrok..

Andere gezin zag het al aankomen, omdat ik best open ben over hoe ik mij voel. Dus dat was een veel fijner gesprek.

Ik werk bij een gastouderbureau, waar niks geregeld is over ziekte..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem255

Bericht 18 Jan 2014 15:06

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Ik ben sinds dinsdag middag weer thuis.
Heerlijk geslapen in mijn eigen bedje, lekker douchen onder mijn eigen douche, knuffelen met de kindjes en lekker eten. Ik mg ook echt niet klagen, naast de vermoeidheid en nog wat wiebelig op mijn benen gaat het best goed.

Succes me de scan Champagne! Hopelijk krijg je dan meer duidelijkheid.
De arbo arts heeft mij toevallig van de week gebeld. Dat is echt een hele geschikte en aardige kerel. Ik moet bij hem langskomen na mijn controle afspraak bij mijn internist half februari. Als ik me blijf voelen zoals nu hoop ik wel dat ik dan langzaam weer mag gaan starten met werken, hangt ook een beetje van de dosis Prednison af en hoe mijn HB gehalte dan is. Op het werk vinden ze het natuurlijk vervelend maar ze weten ook dat ik niet voor niks thuis zit. Nou ja, een enkele collega zal wel weer denken dat ik vakantie aan het vieren ben. Sommige hebben echt geen begrip voor andermans situatie. Ik ben "gelukkig" niet de enige met deze ziekte. In totaal lopen er geloof ik 5 met crohn/colitis rond ds de ziekte is bij ons aardig bekend.

Anousch, wat een naar mens. Zelf zeker nooit ziek?
Trek je het niet teveel van aan. Het zegt meer over haar dan over jou hoor.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 18 Jan 2014 15:10

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Wat fijn dat je weer thuis bent Mien!
Hopelijk knap je snel helemaal op! Kindjes zullen je ook wel gemist hebben!

Nou dat is het probleem, zij komt heel vaak "ziek" thuis, als ze hoest zit ze al thuis. (En ik moet dan dus gewoon in haar huis werken, waar ik me niet prettig bij voel.)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem253

Bericht 20 Jan 2014 14:54

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Ik ben ook weer thuis.. (Van de scan). Nu wachten op de uitslag eind deze week, ben benieuwd. Wat fijn Mien dat je weer thuis bent! En fijn dat je een goede arbo arts hebt maar ook zeker fijn dat de ziekte bekend is op het werk. Dat scheelt al veel :).


Hoe gaat het met de rest?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 20 Jan 2014 19:55

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Viel het mee Champagne? Hopelijk krijg je dan meer duidelijkheid!

Ik ben inmiddels "ontslagen" bij dat gezin, ze gaan voor een andere oppas...
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem253

Bericht 20 Jan 2014 20:03

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Aaah dat is balen! En nu?

Op zich viel het mee.. Het nadeel was dat ik toen de radioactieve vloeistof werd toegediend een uur alleen in een bed moest liggen. Mocht niks doen dus dat duurde lang.. Scan duurde een half uur dus dat viel mee.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 21 Jan 2014 22:15

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Oh dat lijkt me vervelend! Wat duurt een uur dan lang he!

Ik moet morgen weer naar de internist... uitslag van de prolactine en laten weten dat ik geopereerd wil worden.. Blijft spannend.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem253

Bericht 22 Jan 2014 12:34

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Succes bij de internist! Pff ja wachten duurt lang..

Hoe is het met de rest?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 22 Jan 2014 16:19

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Nou mijn prolactine was nu goed... (hopelijk gaat die moeheid weg na het verwijderen van mijn stenen maar dat is afwachten zei de internist)
Moet morgen al naar de chirurg.

Hopelijk is het voor jou snel einde van de week!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem253

Bericht 22 Jan 2014 16:21

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Wat fijn! Worden ze morgen al verwijderd? Ik hoop dat je vermoeidheid snel verdwijnt. :-)
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 22 Jan 2014 18:10

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Nee morgen is het praten, die chirurg gaat de beslissing maken of ze wel of niet verwijderd worden...
Maar internist zei al, de kans is groot dat hij ze gewoon weg wilt halen hoor (als ik nou 80 was geweest of er geen last van had gehad was het een ander verhaal geweest)
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 23 Jan 2014 14:40

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Net bij de chirurg geweest, ik moet dinsdag voor een screening komen en dan binnen 3 weken halen ze mijn stenen + galblaas er helemaal uit...

Ik vind het echt heel erg spannend.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem253

Bericht 23 Jan 2014 14:48

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Jeetje.. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Maar als het goed is ben je daarna van de pijn af. Dat is ook wat waard!

Ik heb pijn in mijn kaken.. Alsof er enorm veel spanning op staat. Zit te denken om naar een kaakfysio te gaan, iemand daar ervaring mee?
<<

Anoniem108

Bericht 23 Jan 2014 18:24

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Rot dat je zoveel last hebt van een niet meewerkend lijf, Champagne. Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt, zodat je klachten ook echt effectief aangepakt kunnen worden en je snel weer vrolijk rondhuppelt.:)

Ik zit inmiddels verplicht in de ziektewet en daar heb ik zogezegd flink de tering over in. Wist wel dat dit het oordeel zou worden van tenminste 1 arts, maar had niet ingecalculeerd dat meerdere artsen dit als oordeel zouden vellen. Omring me maar met lieve mensen en neem de 'verplichte' rust tussen de onderzoeken door.
<<

Anoniem253

Bericht 23 Jan 2014 18:52

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Thanks Izar! Waarom zit jij verplicht in de ziektewet? Wel heftig als meerdere artsen dit adviseren/verplichten. Heb je enig idee hoe lang het gaat duren?

Veel sterkte!
<<

Anoniem108

Bericht 24 Jan 2014 00:35

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Ik voel niet de behoefte dat hier te delen, want het is en blijft gewoon internet. Ik weet niet hoe lang het gaat duren, maar heb er vertrouwen in dat ik binnen een x-aantal weken mijzelf beter kan melden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jan 2014 12:00

Re: Langdurig ziek, wie ook?

Champagne, heb je al de uitslag van de scan?

Ik heb ondertussen ook gezellig in het ziekenhuis geweest. Echt raar haha, even al m'n intieme lichamelijke dingen bespreken met z'n jong co-broekie en de bejaarde arts. Ik denk dat nu echt niemand meer dingen over mij en m'n lichaam weet dan zij twee.
<<

Anoniem253

Bericht 29 Jan 2014 13:53

Re: Langdurig ziek, wie ook?

De scan was goed.. Niks gevonden. Hoe gaat het met jou Tabbie? Voel je je al beter? Heb je al meer duidelijkheid?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers