Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


MRI scan been/knie

<<

Anoniem 53

Bericht 09 Jan 2014 09:51

MRI scan been/knie

Ik mag morgen, voor mijn knie. Wie heeft dit wel eens gehad? Is dit eng? Hoe lang duurt het altijd? Krijg je altijd een infuus met een of andere vloeistof? Moet je helemaal in die koker in het geval van een knie?

Ik heb wel zo'n leuk foldertje gekregen, maar daar staat het allemaal maar algemeen in, ben meer benieuwd naar ervaringen.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:44

Bericht 09 Jan 2014 09:58

Re: MRI scan been/knie

Geen idee, wil je succes wensen
<<

Agdm

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 28 Okt 2013 21:06

Bericht 09 Jan 2014 10:18

Re: MRI scan been/knie

Ik ben in totaal 3 keer in de mri geweest. 2x voor mijn onderrugen 1x voor mijn knie. Met mijn knie ging ik er maar voor de helft in. Met mijn rug wel verder, maar vond het prima te doen. De laatste mri was heel licht en voelde heel ruim. Bij de laatste keer rug heb ik ook vloeistof gehad, maar daar merk je helemaal niks van. Als het goed is zijn er geen bijwerkingen van.

Succes!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Jan 2014 10:18

Re: MRI scan been/knie

Ik heb afgelopen dinsdag een botscan gehad. Ik kreeg een prik met radioactieve vloeistof. Daarna gelijk een scan van 2x 5 minuten om te kijken of de vloeistof goed door de aders stroomt. Daarna moest ik ruim 2,5 uur wachten, omdat daarna de vloeistof pas goed in de botten opgenomen is. Toen kreeg ik een scan van in totaal 30 minuten. Voor de zekerheid hebben ze mijn hele lichaam gescand, daarom duurde het wat langer. Alleen voor mijn been was ik sneller klaar geweest en had ik niet helemaal in die koker gehoeven. Nu wel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem 53

Bericht 09 Jan 2014 11:25

Re: MRI scan been/knie

Zou wel fijn zijn als ik er niet helemaal in hoef, ben daar niet zo'n held in denk ik.
<<

Anoniem 49

Bericht 09 Jan 2014 11:34

Re: MRI scan been/knie

Toch een MRI dus, vanwaar de keuze hiervoor?
Ben even benieuwd voor mezelf.

Iig heel veel succes morgen!
<<

Anoniem 53

Bericht 09 Jan 2014 11:53

Re: MRI scan been/knie

De orthopeed kwam hier zelf mee, hij heeft het (nog) niet over een kijkoperatie gehad. En ik hoop eigenlijk dat er wat uitkomt, dan weet ik tenminste dat ik me niet 'aanstel'.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 09 Jan 2014 17:15

Re: MRI scan been/knie

Ik heb een MRI voor mijn knie gehad. Was bij mij zonder contrastvloeistof. Ik moest er tot aan mijn borst in voor ongeveer een half uur volgens mij.
<<

Anoniem129

Bericht 09 Jan 2014 19:46

Re: MRI scan been/knie

Ik heb ook een MRI voor mijn knie gehad, vond het helemaal niet vervelend. Pas voor mijn nek geweest dat was een stuk minder! Ik kreeg ook geen contrastvloeistof. Volgens mij is dat bij een knie niet zo vaak nodig. Als je contrastvloeistof krijgt moet je volgens mij ook eerst bloed laten prikken om te kijken of je nieren goed genoeg werken. Dat was bij mijn nek tenminste!

Waar denken ze aan bij je knie?
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 09 Jan 2014 20:22

Re: MRI scan been/knie

Thunder schreef:Ik heb afgelopen dinsdag een botscan gehad. Ik kreeg een prik met radioactieve vloeistof. Daarna gelijk een scan van 2x 5 minuten om te kijken of de vloeistof goed door de aders stroomt. Daarna moest ik ruim 2,5 uur wachten, omdat daarna de vloeistof pas goed in de botten opgenomen is. Toen kreeg ik een scan van in totaal 30 minuten. Voor de zekerheid hebben ze mijn hele lichaam gescand, daarom duurde het wat langer. Alleen voor mijn been was ik sneller klaar geweest en had ik niet helemaal in die koker gehoeven. Nu wel.


Thunder dat is echt een totaal ander onderzoek en niet te vergelijken met een MRI.


Auxo als je nog meer wilt weten kun je mij ook een PM sturen, ik ben zelf röntgenlaborant en maak dus ook MRI's.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem 53

Bericht 09 Jan 2014 20:37

Re: MRI scan been/knie

Lien schreef:Ik heb ook een MRI voor mijn knie gehad, vond het helemaal niet vervelend. Pas voor mijn nek geweest dat was een stuk minder! Ik kreeg ook geen contrastvloeistof. Volgens mij is dat bij een knie niet zo vaak nodig. Als je contrastvloeistof krijgt moet je volgens mij ook eerst bloed laten prikken om te kijken of je nieren goed genoeg werken. Dat was bij mijn nek tenminste!

Waar denken ze aan bij je knie?

Er stond AKB op de brief, dus ik denk dat dat achterste kruisband betekent. Daar dacht de fysio ook al aan en nu dus waarschijnlijk de orthopeed dus ook.

Beachgirl, ik ga je even een PM sturen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 09 Jan 2014 21:04

Re: MRI scan been/knie

Auxo schreef:
Lien schreef:Ik heb ook een MRI voor mijn knie gehad, vond het helemaal niet vervelend. Pas voor mijn nek geweest dat was een stuk minder! Ik kreeg ook geen contrastvloeistof. Volgens mij is dat bij een knie niet zo vaak nodig. Als je contrastvloeistof krijgt moet je volgens mij ook eerst bloed laten prikken om te kijken of je nieren goed genoeg werken. Dat was bij mijn nek tenminste!

Waar denken ze aan bij je knie?

Er stond AKB op de brief, dus ik denk dat dat achterste kruisband betekent. Daar dacht de fysio ook al aan en nu dus waarschijnlijk de orthopeed dus ook.

Beachgirl, ik ga je even een PM sturen.


Auxo ik heb je wat teruggestuurd!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Vanilla Queen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 71

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 09 Jan 2014 21:11

Re: MRI scan been/knie

Ik heb ook een MRI voor mijn knie gehad. Mijn knie werd in een soort van beugeltje gedaan zodat ik die niet kon bewegen. Verder werd ik tot mijn middel in die tube geschoven. Ik mocht een CD mee nemen en heb ongeveer een half uur naar muziek op m'n kop gehad dat klonk alsof je onderwater zit haha. Verder maakt zo'n MRI scanner wel lawaai. Ik ben echt geen held, maar ik vond dit weinig voorstellen :-) veel drukker van te voren gemaakt dan nodig was haha.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 09 Jan 2014 22:04

Re: MRI scan been/knie

Mijn dochter van 6 moest 1 maand terug 2x en ik mocht erbij blijven. Het maakt een vreselijke herrie ik kreeg ook een koptelefoon op. Mijn, dochter ook, maar die hoorde muziek en er werd telkens verteld wat er ging gebeuren.
Het viel me dochter mee. Ze moest er tot haar ribbenkast in.
<<

Anoniem 53

Bericht 09 Jan 2014 22:13

Re: MRI scan been/knie

Bedankt Beachgirl!

Bedankt voor de verhalen. Ik denk dat het stil liggen erger is dan de rest, en het lawaai dan, want daar houd ik ook niet zo van. Gelukkig mag ik morgen al lekker op tijd, zit het er ook zo weer op.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 10 Jan 2014 17:25

Re: MRI scan been/knie

Auxo schreef:Bedankt Beachgirl!

Bedankt voor de verhalen. Ik denk dat het stil liggen erger is dan de rest, en het lawaai dan, want daar houd ik ook niet zo van. Gelukkig mag ik morgen al lekker op tijd, zit het er ook zo weer op.


Hoop dat het je meegevallen is!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem 53

Bericht 10 Jan 2014 20:15

Re: MRI scan been/knie

Het viel inderdaad reuze mee. Hoefde niet helemaal in die buis gelukkig. Het vervelendste vond ik het stil liggen, een half uur lang. Had gezellig Q-Music door de koptelefoon, en had lekker mijn ogen dicht gedaan. Nu wachten op de uitslag.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 11 Jan 2014 00:11

Re: MRI scan been/knie

Wanneer krijg je de uitslag?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem 53

Bericht 11 Jan 2014 00:16

Re: MRI scan been/knie

Vrijdag.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 11 Jan 2014 03:09

Re: MRI scan been/knie

Fijn dat het mee viel. Hopelijk heb je een goede uitslag waar je iets mee kunt!
Afbeelding
<<

Anoniem 53

Bericht 11 Jan 2014 22:11

Re: MRI scan been/knie

Ik hoop dat er sowieso iets uit komt, dan weet ik waar de pijn vandaan komt en waar ik aan toe ben.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 12 Jan 2014 20:55

Re: MRI scan been/knie

Fijn dat het meeviel! Hoop dat je vrijdag meer duidelijkheid krijgt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem 53

Bericht 13 Jan 2014 15:34

Re: MRI scan been/knie

Ik hoop het ook. Bedankt nog voor je tips!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 13 Jan 2014 15:45

Re: MRI scan been/knie

Pff..dat is nog best even wachten.
Hopelijk vinden ze wat, kun je daar ook eindelijk mee verder.

Ik heb toevallig vandaag een foto laten maken van mijn enkel. Ben benieuwd of ze er wat op gaan zien.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem 53

Bericht 14 Jan 2014 02:06

Re: MRI scan been/knie

Dus jij hebt ook nog steeds last Meneer de Uil? :( Duurt allemaal maar lang zo hè.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers