Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk worden

<<

Anoniem121

Bericht 08 Jan 2014 21:57

Zindelijk worden

Wanneer waren jullie kindjes zindelijk?

Onze zoon is nu ruim 3 en is nog niet zindelijk. Hij heeft een behoorlijk sterk karakter en als hij iets niet wil gebeurt het ook echt niet. Hij wil dus niet op de wc of op het potje en als je hen dan zo ver hebt dat hij op de wc zit doet hij een klein plasje en daarna de rest in z'n broek of luier. Belonen helpt niet want alles waar ik mee aankom en hem uitleg dat dat voor het plassen of poepen is zegt hij 'oh maar dan hoef ik het niet'. Zonder luier rond lopen heeft geen zin want meneer gaat met groot gemak tegen de tafelpoot staan plassen. Onderbroek in een luier al geprobeerd maar dat doet hem ook niks als het nat is. Opa is z'n grote vriend en stuurt hem steeds weg met de woorden jij bent vies met je luier dus ga maar weer met mama mee maar na 2x maakt dat ook geen indruk en gaat hij rustig in de auto zitten.

Douchen heeft hij een hekel aan dus na iedere poepbroek moet hij onder de douche in de hoop dat hij het door krijgt. Maar hij is nu zo ver dat hij zegt mama ik heb een vieze luier mag ik weer lekker warm onder de douche?

Bij mij is de trukendoos wel een beetje leeg. Iemand nog tips? Nog even en z'n zus van bijna 2 is sneller zonder luier dan hij.
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2014 21:59

Re: Zindelijk worden

Beide ruim voor ze 3 waren beide overdag en 's nachts.

Ik moet wel een beetje lachen ook, want hij heeft er geloof ik echt geen zin in. Ik heb dan ook geen tips voor je, zoals ik het lees heb je het allemaal al geprobeerd.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 08 Jan 2014 22:01

Re: Zindelijk worden

Ik lees mee. Onze dochter heeft ook geen zin om op het potje plasjes of poepjes te doen, maar roept wel na elke boodschap: ik moet een schone luier! En gaat al het aankleedkussen halen, de billendoekjes en een luier en braaf op het kussen liggen met de beentje omhoog :thumbup: Jaja...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 08 Jan 2014 22:02

Re: Zindelijk worden

R was bijna 2.5 jaar en eigenlijk van de ene op andere dag (overdag) zindelijk. Hij zei opeens ik wil op het potje en zo geschiede..
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Jan 2014 22:15

Re: Zindelijk worden

Ik zou het laten rusten, klinkt alsof hij er nog niet aan toe is.
Mijn dochter was zindelijk met 2,5 jaar ongeveer. Mijn zoon wil niet eens op het potje of de wc gaan zitten met zijn kleren aan dus bij hem zal het nog wel even duren. Hij heeft inmiddels wel heel goed door als hij moet poepen en gaat dan ergens achter zitten om meteen daarna te komen vertellen dat hij heeft gepoept.
<<

Anoniem121

Bericht 08 Jan 2014 22:18

Re: Zindelijk worden

Tangerine schreef:Beide ruim voor ze 3 waren beide overdag en 's nachts.

Ik moet wel een beetje lachen ook, want hij heeft er geloof ik echt geen zin in. Ik heb dan ook geen tips voor je, zoals ik het lees heb je het allemaal al geprobeerd.


Stiekem moet ik er vaak ook wel om lachen. Hij maakt een opmerkingen waarvan je denkt hoe verzint hij het en probeer je lach maar eens in te houden als je broer tegen je kind zegt 'J. jij bent wel een baby met je luier' dat hij zonder een spier te vertrekken zegt 'Nou en? Mijn mama wou graag baby'
<<

Anoniem121

Bericht 08 Jan 2014 22:21

Re: Zindelijk worden

Liadan schreef:Ik zou het laten rusten, klinkt alsof hij er nog niet aan toe is.
Mijn dochter was zindelijk met 2,5 jaar ongeveer. Mijn zoon wil niet eens op het potje of de wc gaan zitten met zijn kleren aan dus bij hem zal het nog wel even duren. Hij heeft inmiddels wel heel goed door als hij moet poepen en gaat dan ergens achter zitten om meteen daarna te komen vertellen dat hij heeft gepoept.


Zelfs het ergens achter zitten doet hij niet. Hij kan rustig naast je zitten poepen en als je aan hem vraagt of hij gepoept heeft zegt hij 'Nee hoor ik denk het niet'
<<

Anoniem331

Bericht 08 Jan 2014 22:21

Re: Zindelijk worden

Pluis schreef:
Tangerine schreef:Beide ruim voor ze 3 waren beide overdag en 's nachts.

Ik moet wel een beetje lachen ook, want hij heeft er geloof ik echt geen zin in. Ik heb dan ook geen tips voor je, zoals ik het lees heb je het allemaal al geprobeerd.


Stiekem moet ik er vaak ook wel om lachen. Hij maakt een opmerkingen waarvan je denkt hoe verzint hij het en probeer je lach maar eens in te houden als je broer tegen je kind zegt 'J. jij bent wel een baby met je luier' dat hij zonder een spier te vertrekken zegt 'Nou en? Mijn mama wou graag baby'



Heerlijk!! :cheering:
<<

Anoniem8

Bericht 08 Jan 2014 23:13

Re: Zindelijk worden

Hier ook een zoon van ruim drie die nog lang niet zindelijk is. Daar moet ik best aan wennen, want zijn zus was met 2,5 volkomen zindelijk.

Het vreemdste is nog dat hij 's nachts wel zindelijk is :laughcry: . Rond zes uur wordt hij wakker en gaat doodleuk op de wc zitten plassen (volledig zelfstandig), trekt zijn luierbroekje weer aan en gaat terug naar bed. Maar overdag doet hij alles vrolijk in zijn luier. Hij poept ook zeker 3,4 keer per dag en weigert het op een potje of wc te doen. Ik begin intussen een beetje zenuwachtig te worden: vanaf september gaat hij naar de basisschool en moet hij toch wel echt zindelijk zijn.

Het kom ook wel een beetje vreemd over: hij ziet eruit als 4, praat als een 6-jarige, articuleert als een nieuwslezer maar weigert zindelijk te worden...
<<

Anoniem 82

Bericht 08 Jan 2014 23:51

Re: Zindelijk worden

Hier een kindje van ruim drie met poepissues. Op zich is ze overdag al wel een tijdje zindelijk, en plast netjes op de wc. Ook wanneer ze moet poepen kan ze het keurig aangeven, maar dat doet ze dus op een enkele uitzondering na echt niet op de wc (of potje). Of ze vraagt een luier, of ze zegt niks en wacht tot ze er eentje aankrijgt voor de nacht, binnen 5 minuten zit hij dan vol :laughcry:

Heb helaas niet echt tips voor je, bij ons lijkt het trouwens ook meer angst dan geen zin. Het enige wat ik probeer is er geen druk op te leggen. Al probeer ik wel zo nu en dan op een positieve manier met haar te communiceren over poepen op de wc of het potje. Maar meestal geeft ze dan aan het niet te gaan doen, en dan laat ik het weer even. Maar ik hoop wel dat ze voordat ze naar de basisschool gaat gewoon op de wc durft te poepen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Jan 2014 23:52

Re: Zindelijk worden

Mijn stiefzoontje is nu vier en 's nachts ook nog steeds niet zindelijk. Hij lijkt het wel prima te vinden. Weet ook niet zo goed of dat abnormaal is of niet? En hoe je hier eventueel aan kunt werken? Hij weet dat hij een cadeautje krijgt wanneer hij een droge pamper heeft, maar dat werkt nog niet echt stimulerend ofzo.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem186

Bericht 09 Jan 2014 00:20

Re: Zindelijk worden

Mijn dochter was met 2,5 jaar overdag zindelijk. En vlak voor haar derde verjaardag ook 's nachts. Inmiddels is ze vergeten dat ze überhaupt ooit een luier om heeft gehad.
Wij hadden het potje altijd in de woonkamer staan, al ruim voor we met zindelijkheid bezig waren.
Zelf ging ik altijd naar het toilet met de deur open. Meestal kwam ze kijken wat ik aan het doen was en dan praatten we er over. Uiteindelijk wilde zij het ook, dat ging vanzelf. Soms wilde ze her niet en dan deed ik er ook niet moeilijk over. Belonen met stickers of snoep hebben we nooit gedaan, daar ben ik niet zo'n voorstander van.

Het klinkt inderdaad alsof hij er gewoon nog niet klaar voor is. Ik zou het een poosje helemaal laten rusten en het dan nog eens opnieuw proberen.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Jan 2014 07:38

Re: Zindelijk worden

Wat Jans zegt! Ik herken je verhaal wel. Bij T. ging er toen hij ruim 3,5 was plotseling een knop om en was hij van de ene op de andere dag zindelijk. Zindelijkheidstraining is vooral effectief als je kind er aan toe is en interesse toont, maar nog wat hulp nodig heeft. Een kind dat totaal geen zin heeft in zindelijk worden kun je niet zo makkeijk zindelijk maken. Ik vond het best vervelend dat bepaalde mensen om ons heen (leidsters op het KDV bijvoorbeeld) dat wel leken te denken.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 09 Jan 2014 09:00

Re: Zindelijk worden

Ik had de pot met 1.5 jaar al in de kamer staan.
Ik beloofde hem vanalles, en ja ook vanalles geprobeerd.
Maar helaas lukt het hier ook niet, zoon had geen intresse.
Zelfs als hij gepoept had in de luieren bleef hij er in lopen. Ik moet echt oppakken en meenemen anders lukt het niet.

Afgelopen dec. is kwartje wat gevallen.
Maar het soms nog dagen mis. Ik kan zeggen ga op de wc, maar hij doet het gewoon niet. Het is na mij mening gewoon luiheid. Wat op de psz gaat het gewoon goed. En als we winkelen of weg zijn ook.

Onze zoon wordt eind febr. 4 jaar.

Het komt vanzelf denk ik..
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 09 Jan 2014 09:54

Re: Zindelijk worden

Ik denk ook dat het vanzelf komt. Ik was van het zomer ook heel duidelijk dat ik mijn dochter wel even zindelijk ging maken. het lukte heel goed op de dagen dat we het zwembadje buiten hadden staan en ze in bikini liep, maar toen dat afgelopen was gingen ook de plasjes weer in de onderbroek. Toen gestopt. Vervolgens werd M geboren en ging alles weer in de luier. ook de ontlasting, terwijl ze dat al heel lang niet meer deed. Dochter wilde ook echt niet naar de wc. Nu hebben we afgelopen 30 dec. gewoon gezegd nu gaat de luier af en je doet alles op de wc. Zo gedaan. De eerste twee dagen drama echt constant alles nat, maar nu gaat het met af en toe een drupje in de luier heel goed. Ze geeft het zelf aan en we moeten haar niet elk uur naar de wc sturen, want dan gaat ze echt niet en plast ze ook niet. Ze kan het blijkbaar nu heel goed ophouden. Z is er nu dus ineens wel aan toe. Dus ik zou het nog even aanzien. Ze is eind okt 3 geworden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Jan 2014 10:48

Re: Zindelijk worden

De oudste was met 3,5 jaar zowel overdag als 's nachts zindelijk. Mijn jongste is overdag zindelijk sinds hij 3 jaar is, maar in de nacht nog niet, hij is nu 4,5 jaar. Volgens de kinderarts hoeft dat ook nog niet op deze leeftijd ('s nachts zindelijk).

@HoS, geweldig je laatste stukje :lol:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem97

Bericht 09 Jan 2014 11:12

Re: Zindelijk worden

Mijn zoontje was met 2 jaar en 4 maanden zindelijk ( dag en nacht)

Mijn dochter is er sinds 14 maanden al mee bezig, ze was een paar dagen zindelijk toen, daarna geen interesse meer, nu gaat ze elke dag een paar keer naar de wc/potje, ik hoop dat ze voor haar 2de zindelijk is :)
Ik dwing verder niet maar blijf het wel stimuleren.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers