Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keuken vervangen voor verkoop huis? EINDRESULTAAT op pag. 2!

<<

Anoniem87

Bericht 08 Jan 2014 15:33

Keuken vervangen voor verkoop huis? EINDRESULTAAT op pag. 2!

Doen of niet? We hebben een showroomkeuken op het oog en als het lukt zouden we maximaal 5000 euro willen uitgeven incl. plaatsen.
Zouden jullie dit nog investeren in een huis om het verkoopbaarder te maken? Er is heel veel concurrentie (25 appartementen te koop in 1 straat) dus je moet ergens mee opvallen heb ik het idee.

De keuken die er nu inzit is oud, heb hem geschilderd dus op het eerste gezicht wel netjes, maar als je beter kijkt niet zo. Heeft geen inbouwapparatuur en is gewoon heel gammel (lang leve ikea..).

Oja nog even als poll, vinden jullie deze keuken mooi? De kleur is kiezelgrijs, dat is niet zo goed zichtbaar.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 08 Feb 2014 15:10, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem253

Bericht 08 Jan 2014 15:37

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou de keuken niet vervangen omdat iedereen een andere smaak heeft. Ik vind deze keuken niet mooi maar hij is ook niet afgrijselijk lelijk :). Kunnen die onderkastjes niet wit gemaakt worden?
<<

Anoniem253

Bericht 08 Jan 2014 15:38

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Oooh ik dacht dat dit jullie keuken is.. Sorry!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 08 Jan 2014 15:41

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou het alleen doen als het maar een kleine investering is voor jullie. Vraag het anders eens aan de verkoopmakelaar die jullie eventueel al op het oog hebben. Hij weet vast of het de moeite loont om de oude keuken er nog voor de verkoop uit te gooien. Er komt toch altijd meer bij kijken dan je denkt ben ik bang...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 08 Jan 2014 15:41

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Kan je niet alleen nieuwe keukendeurtjes doen om het zo goedkoop m ogelijk te houden?

Wij hebben onlangs voor een paar duizend euro overal in ons appartement dubbel glas laten zetten. ook om de verkoop (hoop ik ) te bevorderen.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem87

Bericht 08 Jan 2014 15:48

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Champagne: Nee joh die van mij is 100x erger, type Ikea uit de jaren 80 met ruitjes-deurtjes.

Travel: Maar dan zit je weer met Ikea, daar heb ik al naar gekeken. Die niet-inbouwapp. blijft dan even lelijk en het blad is ook lelijk (zit ook een naad in de hoek enzo). Koelkast staat los, zit een loze ruimte naast de keuken, dat soort dingen. Dat los je allemaal niet op dan.

Pineco: Hebben we gevraagd met de intake (mn huis staat nu 4 mnd te koop) en hij vond het niet nodig, want je haalde het geld er niet uit zei hij. Maarja, daar gaat het niet persé om, we willen het huis kwijt en zeker niet met dubbele lasten komen te zitten. Als we de prijs gaan laten zakken moet het minimaal met 10.000 zei hij, dan investeer ik persoonlijk liever in een keuken.
<<

Anoniem287

Bericht 08 Jan 2014 15:50

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Hmm een lastig dilemma. Deze kleur moet maar net de smaak zijn van mensen die op zoek zijn naar een appartement. Ik vind zelf deze kleur keuken verschrikkelijk en knap juist af op huizen met zo'n kleur keuken. Als je al een nieuwe keuken erin zou laten zetten, zou ik het zo neutraal mogelijk houden; wit dus.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jan 2014 16:13

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Nee, dat zou ik niet doen. Dan liever genoegen nemen met 5000 euro minder als verkoopprijs dan 5000 geïnvesteerd in een keuken. Als wij een ander huis gaan kopen, koop ik juist liever een huis met een waardeloos oude keuken, omdat ik die toch eruit wil halen. Als de keuken net 2 jaar oud is, zit dat ook nog verwerkt in de prijs van de woning, terwijl de meeste keukens mijn smaak helemaal niet zijn.
<<

Anoniem87

Bericht 08 Jan 2014 16:23

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Sanne schreef:Nee, dat zou ik niet doen. Dan liever genoegen nemen met 5000 euro minder als verkoopprijs dan 5000 geïnvesteerd in een keuken. Als wij een ander huis gaan kopen, koop ik juist liever een huis met een waardeloos oude keuken, omdat ik die toch eruit wil halen. Als de keuken net 2 jaar oud is, zit dat ook nog verwerkt in de prijs van de woning, terwijl de meeste keukens mijn smaak helemaal niet zijn.


Maar dat is nu niet het geval, want de vraagprijs blijft hetzelfde. En als we zouden zakken in prijs, moet dat minimaal met €10.000 zegt de makelaar, want anders 'vissen we in dezelfde vijver'.
<<

Anoniem122

Bericht 08 Jan 2014 16:42

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou het of niet of echt gewoon goed (en dus geen low budget keuken) maar dan kan je misschien net zo goed in de prijs zakken. De keuken die je showt vind ik persoonlijk echt niet mooi en dat is ook het lastige, iedereen heeft een andere smaak.
Kan je anders geen foto showen van je keuken nu, zodat we eventueel mee gedacht kan worden over wat er veranderd kan worden zonder al te veel uit te geven?
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 08 Jan 2014 16:49

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zag laatst bij een huis op Funda dat de verkopende partij aanbiedt om de kosten voor het vernieuwen van de badkamer te betalen tot 10.000 euro. Ik weet niet of je er iets mee kan, maar schijnbaar wordt dat tegenwoordig ook wel eens aangeboden als je al van je eigen huis weet dat de keuken of badkamer aan vervanging toe is.
<<

Anoniem119

Bericht 08 Jan 2014 16:49

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik snap de overweging maar ik zou het niet doen. Ik denk dat je met een prijsverlaging een grotere kans hebt op snellere verkoop dan met een nieuwe keuken. Voor hetzelfde geld vervang je nu de keuken, helpt dat niets, en ga je alsnog die prijsverlaging doen. Het is niet zo dat ineens meer mensen je appartement gaan vinden door die keuken, waarschijnlijk wél door een prijsverlaging.
<<

Anoniem87

Bericht 08 Jan 2014 17:00

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Marin, maar weet je wat ik denk wat het probleem is, er is zoveel keuze.. Ik heb kijkers gehad, 4, er er zijn er 2 geweest voor een tweede keer. Maar die hebben toch allemaal voor een ander appartement gekozen. Je moet ergens in opvallen en volgens mij is de prijs wel oké, er zijn er 5 goedkoper en 22 duurder. Dus daar zou het niet aan moeten liggen, denk ik zelf. Maarja, ik ben ook geen expert..
<<

Anoniem87

Bericht 08 Jan 2014 17:03

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Dit is mijn keuken, alle suggesties zijn welkom!
Hier lijkt het uiteraard heel mooi, maar het is niet super netjes geschilderd (binnenkant is gewoon houtkleur) en het aanrecht is dus ook niet mooi meer (zit in de hoek een kier).

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 08 Jan 2014 17:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 08 Jan 2014 17:09

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik vind jouw eigen keuken mooier eigenlijk.

Zelf zou ik ook denk ik niet snel er 5000 euro voor over hebben. Keuken is zo persoonlijk ook.
<<

anoniem213

Bericht 08 Jan 2014 17:09

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik vind je huidige keuken mooier :nerd:. Alleen het blad zou ik zelf ook onaantrekkelijk vinden. Is dat geen optie? Alleen een nieuw aanrechtblad? Lastige keuze hoor. Ik kan me goed voorstellen dat je dit soort dingen wil doen voor een snelle verkoop.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 08 Jan 2014 17:12

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou dat ook niet doen. Een keuken is heel erg smaakgevoelig, ik vind de keuken die je showt wel heel erg mooi, maar mijn smaak wordt vaak niet gedeeld ;).
<<

Anoniem87

Bericht 08 Jan 2014 17:17

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Jules schreef:Ik zou dat ook niet doen. Een keuken is heel erg smaakgevoelig, ik vind de keuken die je showt wel heel erg mooi, maar mijn smaak wordt vaak niet gedeeld ;).


Hahaha dan zal dat de reden zijn waarom de meesten hier hem niet mooi vinden, want ik vind de bovenste keuken ook super mooi. Zou hem zo kopen voor in ons nieuwe huis :nerd:

Maar dat is wel goed om te weten, want ik wil absoluut geen kopers afstoten natuurlijk!
<<

Anoniem119

Bericht 08 Jan 2014 17:28

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Jouw huidige keuken is minder mijn smaak maar ziet er een stuk chiquer uit dan die van je eerste plaatje. Ik zou daar als koper blijer mee zijn denk ik.
<<

Anoniem253

Bericht 08 Jan 2014 17:34

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou de keuken zo laten en eventueel het blad vervangen. Als koper zou ik me niet storen aan deze keuken.
<<

Anoniem23

Bericht 08 Jan 2014 17:36

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou het ook niet doen! Je keuken is dan misschien niet fantastisch maar ook echt niet verschrikkelijk.
Op die manier kan de koper er later nog voor kiezen er zelf een keuken in te zetten.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Jan 2014 18:19

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik vind je huidige keuken ook mooier, ik ben helemaal uitgekeken op de steakke keukens (en toch wordt de mijne hoogglans wit :razz:)
Wij hebben het aanrechtblad van onze keuken vervangen en dat is echt al zoveel beter. We hebben er gewoon een van de gamma en was rond de 100 euro kwijt. De keuken is nog niet geverfd maar ziet er direct al een stuk beter uit.
Nieuwe keuken zou ik niet doen. Onze keuken was vrij nieuw toen wij hier kwamen wonen waardoor ik hem nu verf ipv vervang omdat ik dat gewoon zonde vind. Je zou wel kunnen aanbieden om (als je het geld hebt) een nieuwe keuken (of inbouwapparatuur bijv) naar smaak te kopen tot een bepaald bedrag. Dit omdat een bouwdepot niet altijd mogelijk is voor een keuken die niet per se aan vervanging toe is. Wellicht ook laten aanpassen in de tekst op funda dan zodat het aantrekkelijker oogt.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem129

Bericht 08 Jan 2014 18:21

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou ook de keuken niet vervangen! Misschien de open deurtjes zeg maar vervangen door gewoon dichte deurtjes, ik weet niet of die er nog zijn bij Ikea? Het blad vervangen kan ook een hele andere uitstraling hebben!
<<

Anoniem122

Bericht 08 Jan 2014 18:23

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou ook liever je huidige keuken hebben! Ik zou desnoods zoals al geopperd was, een nieuw blad monteren en desnoods ook alle kastjes schuren en schilderen, binnen en buitenkant. En eventueel de deurtjes van de bovenkastjes vervangen, zodat deze dicht zijn.
<<

Kannibaal

Bericht 08 Jan 2014 21:22

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou er ook geen andere keuken in zetten, vind je huidige keuken mooier dan de nieuwe keuken.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers