Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keuken vervangen voor verkoop huis? EINDRESULTAAT op pag. 2!

<<

Anoniem28

Bericht 08 Jan 2014 21:37

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Ik zou de keuken niet vervangen, die nieuwe keuken je nu laat zien zou er direct uitgesloopt worden als ik je huis zou kopen. Dan zou ik er eerder een keukencheque bij doen bijvoorbeeld, of zou dat raar zijn?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Jan 2014 21:52

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Rejoy schreef:Ik zou de keuken niet vervangen, die nieuwe keuken je nu laat zien zou er direct uitgesloopt worden als ik je huis zou kopen. Dan zou ik er eerder een keukencheque bij doen bijvoorbeeld, of zou dat raar zijn?


Mijn zus kreeg ook een keukencheque bij het huis! Vind ik niet gek. Was wel bij een nieuwbouwhuis, maar ik had dat bij woningen die wij hebben bezichtigd ook niet gek vinden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem87

Bericht 09 Jan 2014 00:21

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Niks is raar meer tegenwoordig in de huizenmarkt ;) Alleen had ik die cheque al bedacht voor de cv-ketel, die moeten nl in het hele complex in het voorjaar van 2015 vervangen worden. Dus mocht het tegen die tijd nog te koop staan geef ik daar een cheque voor.

We hebben vanavond nog ff de opties doorgenomen en neigen nu toch naar renoveren, de Ikea Adel frontjes zouden het dan worden. Dat is echt neutraal. Van het weekend maar eens de kosten berekenen..
<<

Anoniem121

Bericht 09 Jan 2014 01:53

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Als je dan om nieuwe frontjes gaat. Probeer dan naast je vaatwasser nog een kastje te maken. Dan oogt het iets completer.
<<

Anoniem87

Bericht 09 Jan 2014 07:32

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Doen we hoor Pluis :)
<<

Anoniem87

Bericht 12 Jan 2014 14:52

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis

Uiteindelijk hebben we toch een mooi showmodel kunnen vinden! Hebben hem gisteren al gezien en gereserveerd, straks hebben we een afspraak. Moet alleen nog één kastje veranderd worden, maar verder is hij perfect! Hopen dat hij snel geleverd kan worden.

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 12 Jan 2014 14:55

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik hoop dat het werkt, elin! Een keuken is zo smaak gevoelig. Ik zou er zelf persoonlijk juist wel een beetje van balen als er net een nieuwe keuken in is gezet maar het is niet mijn smaak. Dan zou ik toch minder geneigd zijn m te vervangen, want hij is net nieuw dus onwijs zonde om m direct weer er uit te halen, maar toch niet m'n smaak dus dan van balen (of daardoor besluiten het huis niet te kopen en juist eerder voor een keuken te gaan die je nog wél op kunt knappen naar eigen smaak).
<<

Anoniem87

Bericht 12 Jan 2014 15:11

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

De kopers hoeven er niet voor te betalen want de vraagprijs blijft hetzelfde, dus wij denken dat dat wel meevalt :) De appartementen die verkocht worden zijn juist allemaal 'af', dat is wat veel mensen willen tegenwoordig.
<<

anoniem213

Bericht 12 Jan 2014 15:15

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Elin schreef:De kopers hoeven er niet voor te betalen want de vraagprijs blijft hetzelfde, dus wij denken dat dat wel meevalt :) De appartementen die verkocht worden zijn juist allemaal 'af', dat is wat veel mensen willen tegenwoordig.

Deze keuken vind ik veel mooier dan de eerste die je liet zien, maar ik zou wel de kastjes bovenin missen. Een huis ziet er wel meteen verzorgd uit als er een goede keuken in zit!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 12 Jan 2014 15:27

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Mooie keuken die laatste.
Ik vind het zeker een positieve verandering.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Jan 2014 15:34

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik zou er echt geen andere keuken in gaan zetten, maar een nieuw blad en het daarbij laten. Iedereen vindt iets anders mooi natuurlijk.

Edit; ik sluit me aan bij Marin. Het zou voor mij misschien een reden zijn om verder te kijken want een nieuwe keuken sloop je er ook niet zomaar weer uit.
Laatst gewijzigd door Anoniem16 op 12 Jan 2014 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 12 Jan 2014 15:35

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik vind het een mooie keuken met mooie neutrale kleur (zoals ik nu zie), maar ik weet niet of het kan bijdragen aan een snellere verkoop of hogere verkoopprijs. Het is al vaker gezegd, maar keukens zijn zo smaakgevoelig. Maar ik hoop echt dat het werkt! Ik zou mezelf trouwens wel in zo'n keuken zien koken.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jan 2014 16:09

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Niks mis met jouw eigen keuken, sterker nog, jouw keuken vind ik veel warmer! Ik zou het niet doen, onze makelaar raadt het ook af. Je eigen keuken kan je low budget een kleine opknapbeurt geven als je perse wil maar een nieuwe keuken... Ik vraag me af of je er wat mee op schiet.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 12 Jan 2014 16:36

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik zou het ook niet doen. Dan zou ik liever, zoals hierboven gezegd, een keukencheque geven of een budget van bv 10.000 euro (ik zeg maar wat hoor) voor de keuken aan je kopers geven. Dan kunnen ze tenminste zelf kiezen.
Ik zou persoonlijk liever een huis kopen met een hele oude keuken die ik dan zelf kan vervangen dan een nieuwe keuken die net niet mijn smaak is. Je zit er dan toch jarenlang 'aan vast' zeg maar.
Op zich vind ik de keuken die je nu op het oog hebt best mooi, maar als ik zelf zou mogen kiezen zou ik 'm nooit gekozen hebben. Als ik dan een vergelijkbaar huis tegenzou komen wat net wat goedkoper was maar met een oude keuken die ik dan zelf zou kunnen vervangen zou ik denk ik eerder daarvoor kiezen.
<<

Anoniem122

Bericht 12 Jan 2014 16:45

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik zou het ook echt niet doen.. Zoals iemand al zei, ik zou ook de bovenkastjes missen. Wij hebben ook weinig kastruimte in de keuken en ik vervloek dat iedere keer. Zeker als je zegt dat er zoveel vergelijkbare woningen zijn, zou ik niet zo'n keuken uitkiezen. Je wilt er niet teveel aan uit geven, dus moet je toch concessies doen, en ik vind het persoonlijk niet een enorme vooruitgang. Kan me niet voorstellen dat deze keuken mensen eerder over de streep trekken als je oude keuken. Terwijl je ook dat geld idd kan reserveren voor de kopers, zodat ze zelf dat budget kunnen besteden aan een keuken naar hun wensen.
<<

Anoniem22

Bericht 12 Jan 2014 16:51

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik zou hooguit het blad van je eigen keuken vervangen. Je eigen keuken vind ik echt niet zo dramatisch dat ik dat direct zou aanmerken als het punt waarop een eventuele koper het zal afketsen.
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2014 16:53

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Het is zeker een mooie keuken, maar als ik het zo zie zit er een zwart granieten blad op? Dat vinden veel mensen wel mooi maar bij dit soort keukens zie je ook wel vaak houten bladen.. ik sluit me echt aan bij de vorige reacties, zorg gewoon dat je huis netjes geverfd is en heel neutraal is qua rommeltjes. Maar de keuken zou ik hooguit aanvullen. Houdt er rekening mee dat je zelf in je nieuwe huis wellicht ook weer een nieuwe keuken wil doen..
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jan 2014 17:15

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Weet je wat het is, als een koper de keuken niet ziet zitten, dan kan je altijd nog het geld wat je nu in de nieuwe keuken steekt, van de vraagprijs afhalen zodat de nieuwe bewoners zelf een keuken naar hun zin kunnen kopen. Als ze straks de nieuwe keuken niet zien zitten of iets anders, dan ben je het geld van eventueel de vraagprijs naar beneden halen daar bovenop ook nog eens kwijt.
<<

ChiQ

Bericht 12 Jan 2014 17:52

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

In de stad waar wij (dus ook waar Elin woont) wonen, verkopen apartementen die af zijn véél eerder. Zeker haar appartement. Ik ken toevallig haar huis omdat een vriend van mij erin woont, en in die keuken komen geen bovenkastjes hebben echt beter uit. Er is namelijk geen raam oid en je voelt je al gauw opgesloten.

Succes Elin, hopelijk verkoopt t gauw!
<<

Anoniem87

Bericht 12 Jan 2014 18:32

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

We hebben de keuken na onderhandelen voor €4000 kunnen kopen :thumbup: Als ik dat van de vraagprijs van mn huis afhaal maakt het geen zak uit en aan een keukencheque van dat bedrag heb je ook weinig. We gaan het zien of het helpt en anders genieten we er zelf van haha :D
<<

Anoniem22

Bericht 12 Jan 2014 18:47

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Dat is zeker een nette prijs! Hopelijk helpt het jullie aan een koper.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 12 Jan 2014 21:14

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Is dit ook een keuken die jullie zelf straks in jullie nieuwe huis zouden willen, dat je deze die je nu hebt uitgezocht eventueel daar nog weer zou kunnen plaatsen als nieuwe kopers bijv. een landelijke keuken willen? Of zit daar al een keuken bij de prijs in?
Is je keuken eigenlijk gedeeltelijk open? Bij een open keuken zou het mij namelijk meer uitmaken wat voor keuken erin zit dan bij een dichte aangezien de keuken dan wel bij mijn stijl dat ik in de woonkamer wil zou moeten passen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem87

Bericht 12 Jan 2014 21:24

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

De keuken is helemaal dicht (met 1 opening naar de woonkamer toe). We kunnen de keuken helaas niet meenemen omdat we in het nieuwe huis 3 ramen in de keuken hebben, dan kunnen we de afzuigkap of de koelkast niet kwijt. Anders was dat zeker nog een optie geweest.

Het is trouwens echt een luxe keuken met Pelgrim en Bosch apparatuur en er zit ook een koffiemachine (met koffiebonen) in. De plankjes met verlichting erin horen er ook bij.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 14 Jan 2014 16:20

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Ik vind het een goede zet! Mooie neutrale en luxe keuken werkt altijd mee in de verkoop.
Hopelijk is het snel verkocht!

Ben ook benieuwd naar het eindresultaat van je keuken.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem87

Bericht 08 Feb 2014 15:10

Re: Keuken vervangen voor verkoop huis? UPDATE pag. 2!

Hierbij het eindresultaat! We zijn er erg blij mee, maar hopen natuurlijk op een snelle verkoop..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers