Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwaar kind uit ledikant tillen

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 21:42

Zwaar kind uit ledikant tillen

M'n zoontje is 19 maanden, slaapt in een slaapzak in z'n ledikant met vaste spijlen. Hij weegt een dikke 14 kilo en ik merk dat m'n rug die 'til' niet zo lekker vindt.. Zou alleen niet weten wat ik daar aan kan doen. Zo'n jonkie leg je toch nog niet in een kleuterbed? Maar ik wil m'n rug ook niet aan gruzels, wat nu?
#teammaple🍁
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 21:43

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Onze jongste lag al rond haar eerste jaar in een peuterbedje, gaat prima hoor.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Jan 2014 21:46

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Ik zou dan of een peuter/eenpersoons bed of een ledikant met uitneembare spijlen doen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 21:46

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Hmm rejoy wat me doet twijfelen...: ik ben zo bang dat hij dan z'n kamer uit gaat sneaken smorgens. En onze nachtrust verstoort :) Hij is nu ook vaak wakker om 5.00, dan schreeuwt hij een aantal dingen of liedjes en dan valt hij weer in slaap. Maar straks gaat hij er uit!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 21:48

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Thunder schreef:Ik zou dan of een peuter/eenpersoons bed of een ledikant met uitneembare spijlen doen.

Ja zoiets zou ik willen, met een soort traphekje dat alleen van buitenaf open kan!
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jan 2014 21:48

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Urban Naked schreef:M'n zoontje is 19 maanden, slaapt in een slaapzak in z'n ledikant met vaste spijlen. Hij weegt een dikke 14 kilo en ik merk dat m'n rug die 'til' niet zo lekker vindt.. Zou alleen niet weten wat ik daar aan kan doen. Zo'n jonkie leg je toch nog niet in een kleuterbed? Maar ik wil m'n rug ook niet aan gruzels, wat nu?


Ehm, ik laat L. altijd eerst staan, dus ik trek hem voorzichtig op en dan pas als ik hem ook goed kan pakken en rechter op sta til ik hem er uit. Maar goed ik weet niet hoe zwaar jouw zoontje is? L. is 9,5 kg ongeveer en ik vind het zo prima te doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 21:49

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Mijn nicht had toen haar dochtertje zo klein was een ledikantje waarvan de ene kant uit deurtjes bestond die ze kon opendoen, dat was echt ideaal. Het was ook een heel mooi bed, mijn kleine nichtje heeft er volgens mij vrij lang in geslapen. Misschien kun je op zoek gaan naar zoiets? Of naar iemand die zoiets zelf kan timmeren, een handig familielid of misschien ben je zelf handig?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem134

Bericht 07 Jan 2014 21:49

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

T.ess slaapt ook alweer een tijdje in haar peuterbedje. Ze komt er trouwens niet zelf uit hoor. Meestal gaat ze als ze 's nachts of 's ochtends wakker worden zitten en dan roept ze heel zielig mama. Ze wacht dan ook echt tot ik er ben. Ook al ziet ze het licht al branden in de gang en ziet ze dat ik kom, dan nog blijft ze zitten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jan 2014 21:49

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Zo'n kdv-bedje? Is dat niet iets?
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 21:55

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Pompoen, hij is 14 of 14,5 kg, ik doe het ook vanuit staan, maar het is echt pittig!
Susan, tnx, m'n man is wel handig en misschien vindt hij dat ook wel een leuk project :)
Carool, goeie tip! Die dingen staan vast op marktplaats nu al die kdv's over de kop gaan.
#teammaple🍁
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 21:56

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Zowel de jongste als de oudste zijn op jonge leeftijd echt nooit zelf uit hun bed gekomen. De oudste komt nu sinds een paar maanden zelf uit bed, maar pas nadat wij in den treuren moesten zeggen dat ze zelf naar ons toe mag komen. De jongste begint te mopperen als ze wakker wordt en gaat hooguit zitten, die is er in het half jaar dat ze nu in een peuterbedje ligt er ook nog nooit zelf uit gekomen.
<<

Anoniem124

Bericht 07 Jan 2014 21:57

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Ohja daar heb ik ook zin last van, niet normaal. M'n knieën en rug kraken gewoon enorm ervan. En dat bij elke handeling ook nog twee keer. Nou, ik laat ze dus ook eerst staan. En dan ga ik een beetje door de knieën en dan slaan ze hun armpjes om m'n nek. Dat gaat redelijk. Erin leggen vind ik lastiger.
<<

Anoniem28

Bericht 07 Jan 2014 21:59

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Kan hij trouwens niet springen? Onze dochter van 17mnd gaat door de knieën en zet zich af (niet dat ze dan echt van de grond komt hoor), dat scheelt ook al een stuk met optillen. De oudste moet van mij ook altijd springen als ik haar op til.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 22:01

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Rejoy schreef:Kan hij trouwens niet springen? Onze dochter van 17mnd gaat door de knieën en zet zich af (niet dat ze dan echt van de grond komt hoor), dat scheelt ook al een stuk met optillen. De oudste moet van mij ook altijd springen als ik haar op til.

Haha dat ga ik proberen :) Hij komt nog niet van de grond nee maar hij oefent wel elke dag heel hard :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jan 2014 22:26

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Ik snap je angsten heel goed hoor, ik weet vrij zeker dat onze dochter ook uit bed komt dan, grote reden dat ze nog lekker blijft liggen waar ze ligt. Onze dochter weegt denk ik een kilo of 13, maar ik heb er eigenlijk geen last van. Zo´n bedje met een deurtje zou in dat geval wel ideaal zijn, inderdaad!
<<

ChiQ

Bericht 07 Jan 2014 22:33

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Julian weegt ook 13 kilo, is echt niet makkelijk om hem eruit te pakken, ik vraag hem te gaan staan zodat ik alleen hem even onder zijn oksels moet pakken. Is dat een idee? Of staat hij ook?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 23:03

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Zo ik heb nog even nagedacht. Als we nu nog een tussenbedje moeten kopen vind ik dat eigenlijk wat zonde want binnen een jaar gaat hij dan alsnog in een groter bed. We gaan dus toch maar naar een peuterbed op zoek.
Maar m'n man wil dat hij dan eerst zonder slaapzak leert slapen want als hij met slaapzak dan dat bed uitvalt of -klimt kan hij niks.

Chiq, hij staat als ik hem pak.
#teammaple🍁
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jan 2014 23:16

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

in een slaapzak kunnen ze uiteindelijk ook lopen hoor.
Hier ligt hij met slaapzak in peuterbed zodat hij er niet uit gaat (hij denkt dat hij er dan niet uit kan). Maar beneden op de bank met slaapzak kan hij er prima af en gaan lopen.
<<

Anoniem121

Bericht 08 Jan 2014 01:58

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Wij hebben een campingbedje met een rits aan het voeteneinde, dan kan je van buitenaf een luik openmaken en kunnen ze er zelf uit. Ik kon de oudste toen ik zwanger was ook niet meer uit z'n ledikant tillen, hij heeft er een paar maanden in geslapen met het matras uit z'n ledikant.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Jan 2014 07:47

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Whaha ja inderdaad. B kan prima lopen in haar slaapzak :P Net een rups!

Wel vervelend zeg :(
<<

Anoniem80

Bericht 08 Jan 2014 08:08

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Hier is hij met 15 maanden naar een eenpersoonsbed gegaan met slaapzak. Hij klom zelf in en uit bed met slaapzak. En hij liep er ook gewoon mee. Hij komt als hij wakker is wel gewoon uit bed maar gaat dan op zijn kamer spelen. Ons wakker maken doet hij niet. Wel staat de klink van zijn kamer omhoog. Als hij niet meer wil spelen of slapen roept hij ons, net als hij deed toen hij in zijn ledikant lag.

Hij slaapt niet meer in de slaapzak inmiddels. Zijn we op een gegeven moment mee gestopt en geen problemen mee gehad.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 08 Jan 2014 09:38

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Als je bang bent dat hij zijn kamer afgaat in een gewoon bed, een haakje op de deur geen idee? Of de deurklink kwart slag draaien?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem121

Bericht 08 Jan 2014 10:22

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Of een traphekje in de deuropening
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Jan 2014 10:44

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Beiden lagen met 14 maanden in hun omgebouwde ledikant (zijkant eraf en een plank op die plek van de bouwmarkt, heeft zn 12 euro per bedje gekost).
Mijn zoon kwam er wel uit en met slaapzak aan naar de woonkamer gelopen of naar ons bed, toen woonden we nog in een apartement. Dochter kwam er nooit uit, die riep alleen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 08 Jan 2014 11:26

Re: Zwaar kind uit ledikant tillen

Ik liet mijn jongens ook staan en pakte dan een klein krukje uit de badkamer. Dat zette ik op hun matras en dan gingen ze daar op staan en dan tilde ik ze zo al hangend met hun armpjes als apies om mijn nek het bed uit.

Ik riep dan ook altijd; 1,2,3.....APENsprong..... :razz:

Deden we het een beetje samen! Met ongeveer 19-20 maanden zijn ze bij mij wel over gegaan in een bedje waar ze zelf uit konden. Ik had ook echt drama verwacht maar het ging boven verwachting goed. Ze riepen ons in plaats van dat ze eruit kwamen. Ze gingen trouwens, bedenk ik mij nu, ook klimmen dus het was sowieso veiliger in onze situatie.

Wat een gewicht he, die kiddies van ons?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers