Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kattenbakvulling

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 07 Jan 2014 19:46

Kattenbakvulling

Welke kattenbakvulling gebruiken jullie in de kattenbak? En hoe zit het met de uitloop en geur? Hoe vaak verschonen jullie hem helemaal? En is het klontvormend?

Ik gebruik hier nu Catsan, de niet klontvormende versie. Mijn beide katten gaan samen op 1 bak en ik schep elke dag de drollen er uit en twee keer per week verschoon ik hem helemaal. Ik word alleen echt knettergek van de uitloop :nopompom:

Ik zag nu ergens de Kitty Friend Extra (groen) in de aanbieding en ik vraag mij af of dat iets is? Iemand hier ervaring mee?

Bij mijn vorige kat heb ik wel eens klontvormende korrels gehad, maar dat werden van die smerige, zompige en plakkerige klonten :thumbdown: dat ik een beetje een afkeer van klontvormende vulling heb gekregen. En ik gebruik een zak in de kattenbak, waardoor de bak zelf niet vies wordt en volgens mij werkt dat niet in combinatie met klontvormende korrels.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jan 2014 19:49

Re: Kattenbakvulling

Wij gebruiken die Kitty Friend Extra ook wel eens, maar dat is puur uit budget overweging, ben er niet erg tevreden over, voornamelijk vanwege de stank.

We hebben nu toevallig deze besteld:
Afbeelding

Die zou 90 dagen mee moeten gaan, en heeft een babypoeder geur.
Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Is wel een stuk duurder, 12 euro voor een zak van 15 kilo, maar als je er 90 dagen mee kan doen valt het wel mee kwa kosten.

Als je niet klontervormend wilt, is deze ook wel een aanrader:
Afbeelding
Alleen is dat dus maar 4 liter per zak, en gaat ie 7 dagen mee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Jan 2014 20:03

Re: Kattenbakvulling

Ik heb gewoon ordinaire houtkorrels, ik dacht dat dat ook het goedkoopste was. Nauwelijks uitloop. Lucht valt me ook wel mee.
De drollen vis ik er elke avond uit. De plas zorgt er voor dat de korrels uit elkaar vallen dus dat kan ik er niet uitscheppen. Ik verschoon 1x per week en leg nog een keer tussendoor een nieuw laagje korrels.
#teammaple🍁
<<

Anoniem152

Bericht 07 Jan 2014 20:05

Re: Kattenbakvulling

Urban Naked schreef:Ik heb gewoon ordinaire houtkorrels, ik dacht dat dat ook het goedkoopste was. Nauwelijks uitloop. Lucht valt me ook wel mee.
De drollen vis ik er elke avond uit. De plas zorgt er voor dat de korrels uit elkaar vallen dus dat kan ik er niet uitscheppen. Ik verschoon 1x per week en leg nog een keer tussendoor een nieuw laagje korrels.

Precies hetzelfde hier.
<<

Anoniem9

Bericht 07 Jan 2014 20:10

Re: Kattenbakvulling

Ik heb Tigerino korrels die ik besteld bij Zooplus. Hier kan ik gemakkelijk 1,5 - 2 maand mee doen, omdat eigenlijk maar 1 van de 2 katten het gebruikt en niet eens regelmatig. Door deze kattengrit stinkt het totaal niet (er zit een geurtje aan de korrels). Ik schep af en toe de poepjes er uit en schep ik de bak om en dan ruikt het weer fris. Ideaal!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jan 2014 20:32

Re: Kattenbakvulling

wij hebben eigen merk van de poiesz kost meende 2,69 en zit geen geurtjes aan en gaat lang mee.
Afbeelding
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 07 Jan 2014 22:56

Re: Kattenbakvulling

Die groene kitty friend laat ik wel zitten als het daardoor erg gaat stinken.

Houtkorrels kan ik ook nog wel eens proberen, dat is ook niet zo zwaar om te tillen. Lees alleen op internet wel verhalen dat sommige katten weigeren dan op de bak te gaan, omdat die korrels niet lekker aan zouden voelen. Het zelfde geldt voor die silicaatkorrels. Die zouden ook geluid maken als de kat plast.

Die kitty friend aloe Vera kan ik ook wel testen. Ga morgen wel even langs de dierenwinkel om van verschillende soorten een zak te halen, dan ga ik op onderzoek uit.
03/2019
11/2020
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 07 Jan 2014 23:39

Re: Kattenbakvulling

Ik zweer bij deze:
Afbeelding
Gaat weken mee en je ruikt echt helemaal niets.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 07 Jan 2014 23:55

Re: Kattenbakvulling

Ik vind het grit van AH eigen merk heel fijn. Het is klontvormend, maar het allergrootste voordeel is dat je de bak niet meer schoon hoeft te maken, omdat je het grit steeds bij kan vullen. Ik heb maar 1 (binnen)kat, maar tot nog toe is dit het meest ideale grit dat ik ooit heb gebruikt.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jan 2014 23:57

Re: Kattenbakvulling

Phileine schreef:Ik vind het grit van AH eigen merk heel fijn. Het is klontvormend, maar het allergrootste voordeel is dat je de bak niet meer schoon hoeft te maken, omdat je het grit steeds bij kan vullen. Ik heb maar 1 (binnen)kat, maar tot nog toe is dit het meest ideale grit dat ik ooit heb gebruikt.



Welke is dat dan? Had laatst ook grind van de AH gekocht, maar dat beviel ook niet echt.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 08 Jan 2014 08:58

Re: Kattenbakvulling

Plien schreef:Ik zweer bij deze:
Afbeelding
Gaat weken mee en je ruikt echt helemaal niets.

Deze hebben wij ook, mijn man vind hem erg fijn. Ik mag de bak nu toch niet doen :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 09:10

Re: Kattenbakvulling

Jumbo eigen merk klontvormend.

Dagelijks drollen en plasklonten scheppen, geen geurtjes en amper uitloop. Ik heb een deurmat van de Action voor de kattenbak liggen, daar blijft de uitloop op liggen.

Onze poes is nu altijd buiten dus hoef nooi meer te scheppen nu.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 12 Jan 2014 16:59

Re: Kattenbakvulling

dubbel
Laatst gewijzigd door Phileine op 12 Jan 2014 17:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 12 Jan 2014 16:59

Re: Kattenbakvulling

Phileine schreef:
TukTuk schreef:
Phileine schreef:Ik vind het grit van AH eigen merk heel fijn. Het is klontvormend, maar het allergrootste voordeel is dat je de bak niet meer schoon hoeft te maken, omdat je het grit steeds bij kan vullen. Ik heb maar 1 (binnen)kat, maar tot nog toe is dit het meest ideale grit dat ik ooit heb gebruikt.



Welke is dat dan? Had laatst ook grind van de AH gekocht, maar dat beviel ook niet echt.


Schep & schoon, die met de groene voorkant.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Jan 2014 17:11

Re: Kattenbakvulling

Plien schreef:Ik zweer bij deze:
Afbeelding
Gaat weken mee en je ruikt echt helemaal niets.


Deze inderdaad!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 12 Jan 2014 17:32

Re: Kattenbakvulling

Ik laat ze nu wennen aan houtkorrels en wil dan overgaan op het Pee Wee kattenbak systeem. Heb daar op internet goede verhalen over gelezen, nauwelijks tot geen uitloop, heel erg zuinig en het ruikt naar hout.

Die sylicaatkorrels klinken ook wel goed (afgezien van de verhalen dat het niet goed zou zijn voor de luchtwegen), dus mochten de houtkorrels niets worden, dan ga ik dat proberen
03/2019
11/2020
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 12 Jan 2014 17:41

Re: Kattenbakvulling

Wij hebben ook goedkope kattenbakvulling. En ja soms ligt alles onder :palm:.

Met oudejaarsdag een nachtje bij mijn ouders geweest en kwamen de volgende dag thuis heel de keuken onder de zooi :palm:.

Ook ik mag het niet doen. Veel schoonmaken hoeft mijn man niet, want de katten doen eigenlijk alles buiten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 12 Jan 2014 19:56

Re: Kattenbakvulling

Wij hadden altijd die van de lidl. Die is ook klontvormend.

Nu hebben we alleen een bak in huis staan als (een van) de katten binnen moet(en) blijven. Sinds we een kattenluik hebben gebruiken ze de bak niet meer. Dus hem toen maar weggehaald. Alleen met oud en nieuw weer een paar dagen in de kamer gehad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem87

Bericht 12 Jan 2014 20:07

Re: Kattenbakvulling

Ik gebruik ook houtkorrels, die loopt m'n kat tenminste niet door het huis heen.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Jan 2014 20:34

Re: Kattenbakvulling

Ooh La La! schreef:
Plien schreef:Ik zweer bij deze:
Afbeelding
Gaat weken mee en je ruikt echt helemaal niets.


Deze inderdaad!

Die schijnen echt heel slecht te zijn voor de gezondheid van je kat.

Ik gebruik Kittyfriend Aloe Vera gecombineerd met de allergoedkoopste van het C1000 basismerk.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Jan 2014 21:01

Re: Kattenbakvulling

Wij hebben nu Catsan maar die is echt niet fijn. Hij klontert niet en de korrels zijn best wel groot. We maken hem op maar daarna gaan we denk ik toch voor een kattengrit met babypowder.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 12 Jan 2014 21:10

Re: Kattenbakvulling

Ik heb Sanicat en dan wel de klontvormende (de roze). Juist handig dat je dan ook de plas eruit kan scheppen, dat zou ik niet een week willen laten liggen in de bak.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Jan 2014 21:30

Re: Kattenbakvulling

Elin schreef:Ik gebruik ook houtkorrels, die loopt m'n kat tenminste niet door het huis heen.


Welke houtkorrels gebruik je en waar bestel/koop je die? Stinken ze niet na een tijdje? Gingen je katten er ook meteen op, niet dat ze kattengrit gewend zijn en moesten wennen aan houtkorrels?

Heb zelf ook al gelezen over houtkorrels en heb gelezen op een kattenforum dat die van Peewee heel goed zijn.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 12 Jan 2014 21:36

Re: Kattenbakvulling

Peyton, Om m'n katten te laten wennen aan die houtkorrels heb ik nu een bak half om half (vulling die ze gewend zijn en dan half de houtkorrels). Ze zijn er nu beide op geweest, dus het lijkt goed te gaan.

Als ze ook een bak met alleen maar houtkorrels accepteren ga ik die peewee bak kopen, want het lijkt mij echt ideaal. Lees eigenlijk ook alleen maar positieve dingen er over, alleen jammer dat er in mijn regio geen winkel is die het verkoopt, dus zal het via internet moeten bestellen.
03/2019
11/2020
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Jan 2014 21:40

Re: Kattenbakvulling

Oh dat is wel goed zeg. Welke houtkorrels gebruik je nu, die van Peewee? Ik heb ook gelezen van die Peewee bak, dat lijkt me ook een fijn systeem. Wij hebben sinds kort een hele grote bak voor onze 2 katten en die is ideaal met uitscheppen.

Jammer dat Peewee niet in de buurt in een winkel te koop is idd, hier helaas ook niet.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron