Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Grenen kast verven

<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Jan 2014 17:16

Grenen kast verven

Wij hebben in september een grote grenen kast gekocht. Nu wou mijn man ( en is ook al begonnen ) de kast kaal schuren en washen met een grey wash. Maar het is nu januari en er zijn nog maar 2 panelen gedaan en we hebben een rotzooi in de berging omdat we nu geen voorraadkast hebben..... Ik ben er zat van, want als hij er zo mee door gaat is hij in de zomer nog niet af en zitten we tot dan in de troep e.d. Ik kan hem zelf niet schuren want dat kost heel erg veel tijd en ik heb 2 kinderen. Nu zit ik eraan te denken om hem in elkaar te zetten en dan te gaan verven. Want dat gaat natuurlijk veel sneller en kan hij binnen 1 á 2 dagen af zijn ( moet natuurlijk nog wel licht opgeschuurd worden buiten ) Heeft iemand dat al eens gedaan? In elkaar gezette kast verven? En wat voor verf zou mooi zijn?
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jan 2014 17:34

Re: Grenen kast verven

Ik heb onze buffetkast geverfd.
Deze was koloniaans (van dat super donkere hout). Na het schuren heb ik 'm met matte witte lak geverfd.
De kast bestaat uit 2 delen. Die heb ik los van elkaar geverfd, maar 'm niet helemaal uit elkaar gehaald.

Je kan je kast prima schilderen wanneer deze in z'n geheel is.
Het beste kun je lak verf gebruiken. Mat, zijdeglans of hoogglans is natuurlijk een kwestie van smaak.
Krijtverf kan ook, maar dat is wel makkelijker te beschadigen dan bijvoorbeeld zijdeglans.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem255

Bericht 07 Jan 2014 21:42

Re: Grenen kast verven

Als je verf van Annie Sloan gebruikt hoef je niet te schuren.
Verf van Painting the Past is ook heeeel mooi.
Die stinkt ook niet. Ik verf dan gewoon in de woonkamer en na korte tijd is de verf al droog.
Ik heb ook 2 kindjes maar zo kan ik wel verven.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 07 Jan 2014 22:00

Re: Grenen kast verven

Ik heb een buffetkast in z'n geheel geschilderd, binnen. Nou ja, die van ons bestaat uit 2 delen die ik van elkaar af kan halen. Ik heb hem geschuurd en ontvet met ammoniak, daarna 1 keer in de grondverf gezet en 2x in een blauwe krijtverf (van abbondanza). Daarna doorgeschuurd op verschilde plekken en ingewreven met een antiekwas (meteen een beschermlaag). Dan krijg je een beetje het idee van het onderste kastje uit dit bericht: http://verftechnieken.blogspot.nl/2013/ ... blauw.html , ik heb gekozen voor een wat lichtere kleur blauw. Het bovenste deel van mijn kast heeft glasdeurtjes, de binnenkant heb ik wit gemaakt. Nu moeten er nog andere knopjes op en de binnenkant nog 1 keer..
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Jan 2014 22:02

Re: Grenen kast verven

Kun je dat merk verf wel in de bouwmarkt kopen? En het zal wel prijzige verf zijn? Heb je misschien een foto van jou resultaat? :)
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Jan 2014 22:08

Re: Grenen kast verven

Klinkt leuk Mochi, en die foto is ook mooi
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Jan 2014 22:09

Re: Grenen kast verven

Ik wil niet al te dure verf want we hebben niet veel te besteden. Mijn ouders boden aan om de verf te betalen maar dan wil ik alsnog niet te dure verf.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 07 Jan 2014 22:10

Re: Grenen kast verven

Dit merk is niet te koop in de bouwmarkt, maar de bouwmarkt heeft tegenwoordig wel krijtverf.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan uploaden.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 07 Jan 2014 22:29

Re: Grenen kast verven

*

Dit zijn de enige 2 foto's die ik op de ipad heb staan, van tussen het verven door. De kleur komt niet helemaal goed over, hij is wat levendiger in daglicht (pale jeans).
Bij de xenos hebben trouwens hele leuke knopjes voor weinig geld. Ik heb daar ronde witte keramieken knopjes met een soort craquelé effect vandaan.
Laatst gewijzigd door Mochi op 07 Jan 2014 22:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 07 Jan 2014 22:38

Re: Grenen kast verven

Mooie kleur!
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem255

Bericht 10 Jan 2014 11:27

Re: Grenen kast verven

Bij praxis verkopen ze krijtverf van Perfection.
Op zich redelijke verf maar niet te cerglijken met bijvoorbeeld painting the past.
Ik heb mijn buffetkast met Perfection geverfd maar ik moet daar veel meer van gebruiken dan Painting the Past.
Painting the Past verft ook veel fijner, is er in veel meer kleuren en ik denk dat je uiteindelijk ook goedkoper uitbent.
wat je ook kunt doen om het matte idee te krijfen is muurverf gebruiken.
Dat is nog goedkoper en kun je in elke kleur laten mengen.
Het resultaat vind ik tussen de Perfection en de painting the past in zitten.

Ik zal straks als ik mijn laptop in het ziekenhuis heb wat foto's plaatsen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 10 Jan 2014 12:38

Re: Grenen kast verven

Wij hebben een tvkast, buffetkast, dressoir en commode geverfd toen ze al in elkaar zaten. Eerst flink geschuurd, toen gegrond met simpele witte verf van de Action. Daarna weer geschuurd en toen twee keer geverfd in de kleur die we wilden. Het resultaat is nu, na ruim 3 jaar nog steeds mooi!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Jan 2014 13:44

Re: Grenen kast verven

Mien schreef:Bij praxis verkopen ze krijtverf van Perfection.
Op zich redelijke verf maar niet te cerglijken met bijvoorbeeld painting the past.
Ik heb mijn buffetkast met Perfection geverfd maar ik moet daar veel meer van gebruiken dan Painting the Past.
Painting the Past verft ook veel fijner, is er in veel meer kleuren en ik denk dat je uiteindelijk ook goedkoper uitbent.
wat je ook kunt doen om het matte idee te krijfen is muurverf gebruiken.
Dat is nog goedkoper en kun je in elke kleur laten mengen.
Het resultaat vind ik tussen de Perfection en de painting the past in zitten.

Ik zal straks als ik mijn laptop in het ziekenhuis heb wat foto's plaatsen.


Krijtverf van perfection? Bij onze praxis hebben we alleen muurverf en lak van perfection. Geen krijtverf. Wij hebben alleen krijtwash van 't stilleven.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem255

Bericht 11 Jan 2014 11:29

Re: Grenen kast verven

Ik geloof dat het officieel geen krijtverf heet maar het is wel mat met het effect van krijtverf.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 11 Jan 2014 11:36

Re: Grenen kast verven

Mien schreef:Ik geloof dat het officieel geen krijtverf heet maar het is wel mat met het effect van krijtverf.


Dan heb je denk ik de muurverf. Er bestaat ook matte lak van perfection, maar ik denk niet dat dat een krijteffect geeft.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem255

Bericht 12 Jan 2014 13:31

Re: Grenen kast verven

Nee het is zeker geen muurverf. Dat weet ik heel zeker.
Die staat hier in een ander pad. Het zit ook in gewone literblikken (of 750ml).
<<

Anoniem173

Bericht 12 Jan 2014 17:25

Re: Grenen kast verven

Ik heb geen zin om een nieuw topic aan te maken ervoor dus stel de vraag gewoon hier. Ik heb 4 grenen gelakte stoelen die ik graag wil oppimpen zodat ze bij onze nieuwe eetkamertafel passen. Als ik het goed begrijp moet ik ze eerst helemaal opschuren, daarna kan ik ze gelijk verven in de kleur die ik wil? Of moet ik ze eerst nog in de grondverf zetten, opnieuw opschuren en daarna verven?
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 12 Jan 2014 18:15

Re: Grenen kast verven

Atelier Madame schreef:Ik heb geen zin om een nieuw topic aan te maken ervoor dus stel de vraag gewoon hier. Ik heb 4 grenen gelakte stoelen die ik graag wil oppimpen zodat ze bij onze nieuwe eetkamertafel passen. Als ik het goed begrijp moet ik ze eerst helemaal opschuren, daarna kan ik ze gelijk verven in de kleur die ik wil? Of moet ik ze eerst nog in de grondverf zetten, opnieuw opschuren en daarna verven?


Blank gelakt? Dan zou ik inderdaad schuren, grondverf, opschuren en dan verven. Misschien zelf 2 lagen verf.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jan 2014 19:50

Re: Grenen kast verven

*knip*
Laatst gewijzigd door Anoniem255 op 15 Jan 2014 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 13 Jan 2014 19:59

Re: Grenen kast verven

Wauw mooi! Van welk merk is perfection? En hoe heb je het precies gedaan?
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 13 Jan 2014 20:00

Re: Grenen kast verven

Dat eerste kastje is leuk Mien! Mijn buffetkast heb ik ook ong zo'n kleurtje gegeven, iets lichter blauw denk ik.
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jan 2014 20:04

Re: Grenen kast verven

Perfection komt van de Praxis.
De kast en de stoelen zijn massief eiken en dat hout blijft erg lang bloeden.
Dat heb ik met ammoniak helemaal afgebeten en daarna een grondlaag erop gezet en toen twee keer afgelakt.
Bij grenen is schuren voldoende en voor de stevigheid kun je gronden. Als ik geen kinderen zou hebben zou ik dat niet gedaan hebben, dan hebben meubels veel minder te lijden. Let wel op dat er bij Perfection na verloop van tijd zwarte vlekken op kastknoppen enzo kan komen. Bij Painting the Past zit er iets in de verf wat dit voorkomt.

Mochi dit is de Eucalyptus. Echt een prachtige kleur.
Als ik beter ben snel op zoek naar een kastje wat wel goed past en verven. Ben er helemaal verliefd op :)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers