Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De gruwelijke waarheid achter Uggs!

<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 17:10

De gruwelijke waarheid achter Uggs!

De normale mens onder ons is er net als ik van geschrokken van de tot stand koming van angorawol wat onlangs in het nieuws was.
Dus ik neem aan dat als men een beetje gevoel heeft dit soort wol niet zal dragen.
Uggs daarin tegen komen op een net zo gruwelijke wijze tot stand.

Google om meer te weten '' the truth about uggs '' eens in en zie dat als je ze draagt/blijft dragen bijdraagt aan deze manier van leed!

Velen weten het vast niet, maar nu dus wel. Is het zo belangrijk om daarin te lopen nu je weet hoe ze tot stand komen?
Ze zijn bovendien nog lelijk ook, vandaar de naam om te uggen................ughl!
<<

Anoniem9

Bericht 07 Jan 2014 17:14

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Hier heb je toch al 3x eerder een topic over geopend?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 07 Jan 2014 17:15

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Bedoel je dat jij ze lelijk vindt? Dat ze lelijk zijn kan jij namelijk niet stellen, een mening erover hebben wel.

Ik en mijn voeten vinden alle paren die ik heb ontzettend lekker zitten en ik draag ze nog gewoon. Dit nieuws kende ik al, echter heb ik de mijne al jaren geleden gekocht.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem9

Bericht 07 Jan 2014 17:16

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Mijn voetjes zijn er ook erg blij mee :) Ik wacht nog op een horrorwinter eigenlijk!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 17:17

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Forti schreef:Mijn voetjes zijn er ook erg blij mee :) Ik wacht nog op een horrorwinter eigenlijk!

Ik ook Forti.

Zonder Uggs trouwens, haha.

Heb ook niks in dit topic te zoeken verder. Zag laatst wel dat m`n nieuwe vestje angora bevat (gekocht voor de uitzending) en die ga ik echt niet weggooien ofzo. Heb 'm toch al gekocht.
<<

Anoniem79

Bericht 07 Jan 2014 17:18

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Het is inderdaad oud nieuws, maar voor mij wel een reden om ze nooit te kopen.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 17:45

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Herfstblaadjes schreef:Het is inderdaad oud nieuws, maar voor mij wel een reden om ze nooit te kopen.


Oud nieuws of niet, maar goed dat jij wel gevoel hebt iig. Belachelijk als men er van weet dat ze ze alsof gaan kopen of blijven dragen als je ze al had.

Voor die mensen dan ook de vraag? Vinden jullie dat mbt angora niet erg dan? Zo ja, waarom draag je dan wel uggs?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 07 Jan 2014 17:46

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Forti schreef:Mijn voetjes zijn er ook erg blij mee :) Ik wacht nog op een horrorwinter eigenlijk!


Noooo! Ik heb mijn teenslippers al uit de kast gehaald!
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 17:47

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Rush schreef:
Forti schreef:Mijn voetjes zijn er ook erg blij mee :) Ik wacht nog op een horrorwinter eigenlijk!

Ik ook Forti.

Zonder Uggs trouwens, haha.

Heb ook niks in dit topic te zoeken verder. Zag laatst wel dat m`n nieuwe vestje angora bevat (gekocht voor de uitzending) en die ga ik echt niet weggooien ofzo. Heb 'm toch al gekocht.


Ik had er 2, heb ze ingeleverd omdat ik weiger leed te dragen! Heb het geld ervan terug gehad. Kan jij ook doen. Nee, denk vooral niet aan die dieren die voor jou trui oid hebben geleden, nee niet doen hoor!
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 17:49

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

caribbeanlover schreef:
Ik had er 2, heb ze ingeleverd omdat ik weiger leed te dragen! Heb het geld ervan terug gehad. Kan jij ook doen. Nee, denk vooral niet aan die dieren die voor jou trui oid hebben geleden, nee niet doen hoor!

Okay, ik zal er niet aan denken.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Jan 2014 17:56

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Dit topic zie ik ieder jaar voorbij komen. Ik koop ze niet omdat ik ze lelijk vind.

De enige manier om het te voorkomen dat mensen zo met dieren om gaan is om dat soort schoenen niet meer te kopen. Zolang mensen ze kopen, zullen mensen op deze manier met dieren om gaan om hun geld te verdienen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem9

Bericht 07 Jan 2014 21:21

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Kowalski schreef:
Forti schreef:Mijn voetjes zijn er ook erg blij mee :) Ik wacht nog op een horrorwinter eigenlijk!


Noooo! Ik heb mijn teenslippers al uit de kast gehaald!


Haha daar hou ik ook meer van hoor, maar ik had die Uggs gekocht om ze aan te kunnen als het lekker koud is. Maar dat is het nog niet geweest, dus ik heb mijn Uggs nog nauwelijks aangehad.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 07 Jan 2014 21:31

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Wat voor uitzending Rush??


En sorry, maar mijn voeten en Uggs zijn een zeer gelukkige combinatie en ik blijf er dus wel op lopen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem187

Bericht 07 Jan 2014 21:57

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Voor 1 keer deel ik je mening CBL, ik vind Uggs ook lelijk! Hebben we toch nog een overeenkomst :D
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 23:20

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Silly-One schreef:Dit topic zie ik ieder jaar voorbij komen. Ik koop ze niet omdat ik ze lelijk vind.

De enige manier om het te voorkomen dat mensen zo met dieren om gaan is om dat soort schoenen niet meer te kopen. Zolang mensen ze kopen, zullen mensen op deze manier met dieren om gaan om hun geld te verdienen.


Precies jij snapt het ook. Zolang er vraag naar is zal deze gruwelijkheid doorgaan wat de consument in stand houd dus eraan bijdraagt.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 23:21

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Carool schreef:Wat voor uitzending Rush??


En sorry, maar mijn voeten en Uggs zijn een zeer gelukkige combinatie en ik blijf er dus wel op lopen.


Dus jij draagt bij deze bij aan het leed. Meid, wees er trots op! :thumbdown:
<<

Anoniem124

Bericht 07 Jan 2014 23:23

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

En toch mag wel eens gezegd worden CBL, dat jouw instelling t.o.v. Dierenleed jou siert.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 07 Jan 2014 23:26

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik koop ze niet! Vanwege het vreselijk dierenleed. Ik snap ook niet dat er mensen zijn die ze wel kopen, als je van dit dierenleed weet wil je ze toch niet meer kopen/dragen... Een dier heeft ook gevoel!

En als ik wel warme schoenen wil EN die ook nog eens op Uggs lijken (niet dat ik het wil) dan ga ik hiervoor:

http://www.vegetarian-shoes.co.uk/women ... 064_p.html

http://www.vega-life.nl/webshop/product ... ts_id=7173

http://www.vega-life.nl/webshop/product ... ts_id=8228

Er staan er nog meer op! Vegetarische schoenen! Fake-schapenwol, super dus! En tenminste geen dierenleed! :thumbup:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Jan 2014 23:29

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Idd en als je echt tegen dierenleed bent, dan draag je ze niet. Zo wel, dan doet het je niets!
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 07 Jan 2014 23:39

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik snap cbl hierin wel. Als ik er achter kwam dat ik bijv een vestje heb van angorawol dan zal ik hem denk ik ook niet meer aan doen. Kleding is leuk maar niet als het tenkoste van beesten gaat.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 07 Jan 2014 23:42

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik heb blijkbaar onder een steen geleefd, maar ik dacht dat er alleen een speciaal soort schapenwol ij zat...
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 00:09

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

ijsjemeisje schreef:Ik snap cbl hierin wel. Als ik er achter kwam dat ik bijv een vestje heb van angorawol dan zal ik hem denk ik ook niet meer aan doen. Kleding is leuk maar niet als het tenkoste van beesten gaat.

Dat dier heeft al geleden, ook als ik het niet meer aan doe of weg gooi. Dan kan ik het net zo goed gewoon dragen.

In de winkel let ik er nu wel op.
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 08 Jan 2014 00:53

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Rush schreef:
ijsjemeisje schreef:Ik snap cbl hierin wel. Als ik er achter kwam dat ik bijv een vestje heb van angorawol dan zal ik hem denk ik ook niet meer aan doen. Kleding is leuk maar niet als het tenkoste van beesten gaat.

Dat dier heeft al geleden, ook als ik het niet meer aan doe of weg gooi. Dan kan ik het net zo goed gewoon dragen.

In de winkel let ik er nu wel op.


Klopt! Maar ik voel mij er gewoon niet prettig bij als ik het aan heb. Ieder zijn mening daarover toch?
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 00:58

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Oh zeker ik zeg er verder ook niks over hoor ;). Ik snap best dat je je daar dan niet meer goed bij voelt.
<<

Anoniem219

Bericht 08 Jan 2014 08:24

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik snap sowieso niet waarom mensen die ontzettend dure sloffen kopen.... Angora wol of niet :laughcry:
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers