Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De gruwelijke waarheid achter Uggs!

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Jan 2014 20:14

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

caribbeanlover schreef:
Peyton schreef:Volgens mij zit er geen angorawol in Uggs hoor. Maar hoe de wol van schapen verkregen wordt en wat er daarna met de schapen gedaan wordt is gruwelijk, tenminste alles wat ik ervan gelezen heb.


Er zit idd geen angorawol in die lelijke Uggs, maar dat zei ik ook niet. Het gaat om beide wat dmv een gruwelijke manier verkregen is.
Wat er daarna met de schapen gedaan wordt? Waarom zeg je dat? Het gaat toch om het begin de manier hoe ze worden vastgebonden en de vacht die wordt losgesneden. Wat er daarna gebeurd is ook erg, maar daar gaat niet specifiek om.


Die reactie was niet op jou bedoeld.

Het is toch ook belangrijk wat er daarna met die schapen gedaan wordt? Het is gruwelijk juist en ik vind dat mensen dat ook moeten weten. Het hele proces want het gaat om dieren, en na het leed van de Uggs is het voor hen helaas nog niet over. Arme dieren :cry:
En ja, ik weet dat jij enkel bedoelt hoe de vacht wordt losgesneden maar toen ik op Uggs en dierenleed zocht kwam ik die link tegen. En ik heb de tekst niet geplakt, enkel de link. Je bent niet verplicht om op de link te klikken. Ik vind alleen dat het wel genoemd mag worden dat de schapen erna ook nog vreselijk lijden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Jan 2014 20:28

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik draag geen Uggs, want ik weiger zoveel geld neer te tellen voor lelijke pantoffelachtige gedrochten, die ook nog eens een zeer duistere afkomst hebben. Ik vind het gruwelijk dat mensen dit dieren aan kunnen doen en dat de halve wereldbevolking dit negeert. Je kunt ook gewoon een extra stel sokken aandoen in je laarzen.
<<

Zero

Bericht 09 Jan 2014 20:29

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Hm ik dacht ook dat het 'gewone' schapenwol was.
Ik kom niet bepaald in de verleiding om mijn Uggs niet meer te dragen (ik ben er juist heel zuinig op, ze zijn duur genoeg) maar mocht ik ooit geld hebben voor nog een paar, dan zal ik er misschien wel kijken of dit 'goede' uggs zijn.
Helemaal niet kopen vind ik niets - ik hou niet echt van boycotten. Dan schrijf ik liever een brief en laat ik van me horen dan dat ik het niet koop.
Iets niet kopen werkt namelijk niet als ze genoeg klanten hebben, maar als klant aangeven dat je ergens verandering in wil zien lijkt me veel effectiever.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Jan 2014 21:34

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Nu op tv bij keuringsdienst van waarde gaan ze achterhalen waar en hoe angorawol vandaan komt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 09 Jan 2014 21:55

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik heb hier niet lang geleden ook een discussie over gehad hier en vonden nog best wat mensen dat ik me niet zo druk moest maken en werd het een beetje weggelachen of gewuifd. Ik kan er nog steeds niet bij dat mensen er voor kiezen om met oogkleppen op te lopen, simpelweg omdat ze iets leuk, mooi of lekker vinden.
Maar ik zie steeds meer dat dat nu eenmaal is hoe de mens in elkaar steekt.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 23:09

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Isis schreef:Nu op tv bij keuringsdienst van waarde gaan ze achterhalen waar en hoe angorawol vandaan komt.


Is al geweest bij Radar dus oud nieuws, maar goed dat ze er aandacht aan besteden.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 23:10

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Exogenesis schreef:Ik draag geen Uggs, want ik weiger zoveel geld neer te tellen voor lelijke pantoffelachtige gedrochten, die ook nog eens een zeer duistere afkomst hebben. Ik vind het gruwelijk dat mensen dit dieren aan kunnen doen en dat de halve wereldbevolking dit negeert. Je kunt ook gewoon een extra stel sokken aandoen in je laarzen.



Haha humor jouw omschrijving van Uggs. :thumbup:
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 23:11

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Zero schreef:Hm ik dacht ook dat het 'gewone' schapenwol was.
Ik kom niet bepaald in de verleiding om mijn Uggs niet meer te dragen (ik ben er juist heel zuinig op, ze zijn duur genoeg) maar mocht ik ooit geld hebben voor nog een paar, dan zal ik er misschien wel kijken of dit 'goede' uggs zijn.
Helemaal niet kopen vind ik niets - ik hou niet echt van boycotten. Dan schrijf ik liever een brief en laat ik van me horen dan dat ik het niet koop.
Iets niet kopen werkt namelijk niet als ze genoeg klanten hebben, maar als klant aangeven dat je ergens verandering in wil zien lijkt me veel effectiever.


Goede Uggs bestaan niet! Zolang jij en anderen ze blijven kopen houd het het in stand. Hoe vaak moet ik dat nog in je oren knopen?
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Jan 2014 23:15

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Radar is een ander programma dus lijkt me sterk dat het dezelfde uitzending is. En ik ben wel positief verrast over de uitzending. De leefomstandigheden van de beestjes kunnen beter (grotere hokken) maar ze worden niet pijnlijk geplukt. In frankrijk krijgen ze gedurende enkele dagen bepaalde korrels die de haaruitval stimuleerd waardoor het niet pijnlijk is.
<<

Zero

Bericht 10 Jan 2014 01:40

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

caribbeanlover schreef:
Zero schreef:Hm ik dacht ook dat het 'gewone' schapenwol was.
Ik kom niet bepaald in de verleiding om mijn Uggs niet meer te dragen (ik ben er juist heel zuinig op, ze zijn duur genoeg) maar mocht ik ooit geld hebben voor nog een paar, dan zal ik er misschien wel kijken of dit 'goede' uggs zijn.
Helemaal niet kopen vind ik niets - ik hou niet echt van boycotten. Dan schrijf ik liever een brief en laat ik van me horen dan dat ik het niet koop.
Iets niet kopen werkt namelijk niet als ze genoeg klanten hebben, maar als klant aangeven dat je ergens verandering in wil zien lijkt me veel effectiever.


Goede Uggs bestaan niet! Zolang jij en anderen ze blijven kopen houd het het in stand. Hoe vaak moet ik dat nog in je oren knopen?


Ik luister niet echt naar je, dus doe vooral geen moeite :nerd: Je kunt naar mijn mening beter je energie steken in een duidelijke protestbrief naar de fabrikant dan hier op een forum lopen zagen tegen anderen. Dit soort reply's zijn voor mij geen toegevoegde waarde.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Jan 2014 20:57

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik snap het punt van Zero, zo laat je natuurlijk de fabrikant weten dat je het dierenleed niet duldt en dat er een einde aan moet komen. Maar ik zou het zelf ook niet kunnen en willen kopen omdat ik weet van het vreselijke dierenleed.

En je bent natuurlijk niet zeker of de fabrikant er iets meedoet en als hij er iets meedoet in hoeverre het dierenleed dan stopt én of het überhaupt stopt natuurlijk. En wordt er op gecontroleerd? Dus eigenlijk ben je gewoon niet zeker. En daarom koop ik het liever gewoon helemaal niet en koop ik gewoon diervriendelijke schoenen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Zero

Bericht 13 Jan 2014 17:38

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Peyton schreef: En wordt er op gecontroleerd? Dus eigenlijk ben je gewoon niet zeker.


Als er niet op gecontroleerd zou worden, dan hadden we nu ook niet geweten waar het vandaan kwam.
Dus het lijkt me dat dit gebeurt. En dan laat ik me op een later moment wel opnieuw inlichten over het materiaal nu ik dit weet, dan dat ik als een blinde kip achter een boycot ga staan zonder verder echt actie te ondernemen.
Ik ga echt mijn schoenen niet weggooien, maar als de fabrikant niet zou luisteren naar het protest van klanten, dan zal ik in de toekomst wellicht overwegen om die schoenen niet te kopen.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jan 2014 10:28

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Peyton schreef:Ik snap het punt van Zero, zo laat je natuurlijk de fabrikant weten dat je het dierenleed niet duldt en dat er een einde aan moet komen. Maar ik zou het zelf ook niet kunnen en willen kopen omdat ik weet van het vreselijke dierenleed.

En je bent natuurlijk niet zeker of de fabrikant er iets meedoet en als hij er iets meedoet in hoeverre het dierenleed dan stopt én of het überhaupt stopt natuurlijk. En wordt er op gecontroleerd? Dus eigenlijk ben je gewoon niet zeker. En daarom koop ik het liever gewoon helemaal niet en koop ik gewoon diervriendelijke schoenen.


Dat is ook de reden dat H&M stopt met angoraproducten kopen omdat ze niet kunnen garanderen of de wol (of is HET) op een goede manier verkregen is.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: SoGood