Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De gruwelijke waarheid achter Uggs!

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 08 Jan 2014 22:07

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Volgens mij zit er geen angorawol in Uggs hoor. Maar hoe de wol van schapen verkregen wordt en wat er daarna met de schapen gedaan wordt is gruwelijk, tenminste alles wat ik ervan gelezen heb.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem12

Bericht 08 Jan 2014 22:09

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ik ben begonnen over angorawol Huppekee omdat daar onlangs die ophef over was. Dat brengt de verwarring denk ik.

In Uggs zit schapenwol wat op dieronvriendelijke wijze verkregen wordt.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 08 Jan 2014 22:18

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

De schapenwol wat verwerkt wordt in Uggs wordt op dieronvriendelijke wijze verkregen maar als de schapen geen wol meer produceren gaan ze naar de slacht. Alleen is dat onder vreselijke omstandigheden. Echt te gruwelijk voor woorden. Voor mensen die zo nodig Uggs (moeten :confused: ) dragen en kopen, lees dit maar eens: http://www.piepvandaag.nl/uggs-en-halal ... e-schapen/

Maar ik vrees alleen dat die mensen dit niet willen weten, dat ze het niks interesseert, ze vinden mode en warme voeten (serieus, zo koud is het hier nooit!) blijkbaar veel belangrijker dan het lot, het lijden van zoveel weerloze en onschuldige dieren. Dan kies ik voor koude voeten, het vreselijke dierenleed achter Uggs wil ik absoluut niet op mijn geweten hebben.
Ik heb net weer stukjes van de tekst (via de link) gelezen en kan zo in huilen uitbarsten.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 08 Jan 2014 22:33

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ja hehe, nou snap ik het weer :P
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Hera

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 25 Nov 2013 15:45

Bericht 09 Jan 2014 08:10

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Rush, je hebt een punt, ik moet niet iedereen over 1 kam scheren. Maar er zijn zoveel mensen die het wel weten en het nog gewoon kopen. Waarom? Dat begrijp ik echt niet. Bite back doet geregeld acties in winkelstraten en als ik de verslagen daarvan lees, valt mijn mond toch soms open. Mensen die bont dragen, weten dat het echt is en dan reageren met 'ja het beest is nu toch al dood?', 'zou jij je niet eens bekommeren over de arme mensen in Afrika?', 'ik heb dat beest toch niet dood gedaan?'. Yep. In deze pijler staat ook een topic over UGGs, waar cbl komt melden dat dat schoenen zijn waarbij dieren gruwelijk behandeld werden, daar wordt amper op ingegaan. Wíllen sommige mensen dat dat gewoon niet weten?
<<

Hera

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 25 Nov 2013 15:45

Bericht 09 Jan 2014 08:22

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Nu we het er toch over hebben, leer wordt niet gemaakt van 'restafval' en deze dieren hebben vaak ook een zeer klote leven gehad voor ze verwerkt werden in een luxe product. Melk is afkomstig van moederkoeien wiens kalveren bij de geboorte worden weggehaald en in kleine hokken worden geplaatst, waarbij er geregeld doden vallen owv de te kleine ruimtes. Enzoverder.

Maar ik de moraalridder niet uithangen. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik vega ben en dus zoveel mogelijk dierenleed probeer te vermijden. Maar ik ben niet heilig, hoor, dat is niemand. Ik maak geen lelijke opmerkingen naar vriendinnen die vlees eten en ik preek amper. Ik probeer wel soms alternatieven aan te bieden, waarvan ik weet dat ze goed zijn. Ik geef heel vaak Lush pakketjes cadeau :)

Als elk gezin al maar 1 keer per week vegetarisch zou eten en er amper nog bont en UGGs verkocht zouden worden, de wereld zou er toch al een heel pak beter uitzien, nee?
<<

Anoniem12

Bericht 09 Jan 2014 09:45

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Hera schreef:Rush, je hebt een punt, ik moet niet iedereen over 1 kam scheren. Maar er zijn zoveel mensen die het wel weten en het nog gewoon kopen. Waarom? Dat begrijp ik echt niet.

Ik weet het ook niet. Ik heb wel eens getwijfeld over Uggs in het verleden, maar nu ik dit weet hoef ik in ieder geval niet meer te twijfelen. Voor mij is het simpel.

Maar ik denk dat het veel mensen gewoon echt niks kan schelen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 11:24

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Nou ik wist het iig nog niet, maar ik ga ook niet mijn schoenen direct weggooien. Alleen kan ik nu even flink nadenken voordat ik weer zo'n paar zou kopen.

Over angorawol, ik kijk niet altijd naar het label, dus ik zou aardig wat vesten en truien moeten nakijken of het daar wel of niet inzit. Maar ik zou het ook zonde vinden om het weg te gooien. Het kwaad is dan toch al geschied en dan doel ik op dat ik het dan al gekocht heb, dus al heb bijgedragen aan de vraag ernaar. Ik heb laatst wel iets niet gekocht, omdat ik er nu beter op let. Maar over een jaar komen we er misschien achter dat elk product van wol vreselijk is...

En als we dan toch lekker het hebben over dierenleed: ik vraag me af of de vega's hier wel leren schoenen/laarzen hebben? Is dat dan niet verkeerd? En waarom eten veel vega's nog wel vis? Is dat dan niet dierenleed?
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 12:42

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Tabbie schreef:Nou ik wist het iig nog niet, maar ik ga ook niet mijn schoenen direct weggooien. Alleen kan ik nu even flink nadenken voordat ik weer zo'n paar zou kopen.

Over angorawol, ik kijk niet altijd naar het label, dus ik zou aardig wat vesten en truien moeten nakijken of het daar wel of niet inzit. Maar ik zou het ook zonde vinden om het weg te gooien. Het kwaad is dan toch al geschied en dan doel ik op dat ik het dan al gekocht heb, dus al heb bijgedragen aan de vraag ernaar. Ik heb laatst wel iets niet gekocht, omdat ik er nu beter op let. Maar over een jaar komen we er misschien achter dat elk product van wol vreselijk is...

En als we dan toch lekker het hebben over dierenleed: ik vraag me af of de vega's hier wel leren schoenen/laarzen hebben? Is dat dan niet verkeerd? En waarom eten veel vega's nog wel vis? Is dat dan niet dierenleed?


Dat je erover na moet denken vind ik al erg, je weet het toch nu. Waarom nog leed kopen en dragen? Ik had ook angoratruien, maar no way dat ik die na dat nieuws nog ga dragen dus heb ze ingeleverd en er nog geld voor gekregen ook.
Een echte vega eet geen vis, want doe je dat wel dat ben je een pescotarier. Zij zijn de grote ergernis van echte vegetariërs zie vegatopia.com.

Het leer komt van dieren die gefokt zijn voor de slacht en niet voor de huid. Je zou leer dus als een afvalproduct kunnen zien. Zie die site ga naar ''vraagbaak'' en kies dan de tekst bij het rode strikje.
Ik vind de opmerking mbt het dragen van leer altijd zo standaard die velen vleeseters stellen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 13:45

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Dan neem jij even aan dat ik een van die velen vleeseters ben? Ik vind dat trouwens echt stom om het dan als afvalproduct te zien. Dan mag je dus ook gewoon frikandellen eten, dat word immers ook gemaakt van afvalproducten. En dan kan ik het ook omdraaien weer. Je kan zo door blijven gaan.

En ja, dan zou ik daarover na moeten denken. Zo van; wacht eens even, wat zou ik dan eigenlijk kopen. Ik zeg toch dat ik het niet wist en nu heb ik het filmpje ook nog niet gezien. Dus echt weten, misschien is het onderhand al verbeterd net als dan er nu ook veel minder make-up en babyvoeding een achtergrond hebben met dierenleed. Dat heeft voor mij onderzoek nodig. Ik denk dat je al blij moet zijn dat er nu mensen gaan nadenken erover. De eerste stap is dan toch gezet. En ik blijf erbij dat leer dragen dan hypocriet is, want die gefokte dieren voor de slacht kennen ook leed hoor! Dus waarom wel dat leed kopen en dragen. Ik bedoel maar, als iedereen dan stopt met vlees eten, dan zouden we ook geen leren schoenen meer hebben? Wat denk je nu zelf? Dan gaan ze dat gewoon fokken voor de huid hoor.

Over dat vis, ik ken heel heel heel veel zogenoemde vega's die wel vis eten. Ik vind dat ook raar en zijn ook mijn grote ergenis (goh en dan nog classificeer je me als een van die velen vleeseters). Ik snap dat gewoon niet. Ik heb trouwens het laatste jaar geen wollen of wat dan ook producten gekocht, en ik denk niet dat ik nog geld terug krijg voor een product van 3 jaar geleden als ik dan al weet uit welke winkel ik het heb. En again, ik weet niet eens of ik uberhaupt iets ervan in mijn kast heb liggen. Ik ga het vanavond checken.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 09 Jan 2014 14:50

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Caribbeanlover, dierenleed is iets verschrikkelijks en daar moeten we zeker bij stil blijven staan.
Sommige mensen weten niet wat er met bepaalde producten gebeurd is of hoe ze tot stand zijn gekomen, het is prima om dit openbaar te maken en bespreekbaar te houden maar het lijkt me overbodig om te zeggen dat je je medeforummers hier niet steeds persoonlijk op aan hoeft te vallen.

Laten we met zijn allen over dit onderwerp na blijven denken maar laat hierbij a.u.b. wel iedereen in zijn/haar waarde.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 15:04

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Peyton schreef:Volgens mij zit er geen angorawol in Uggs hoor. Maar hoe de wol van schapen verkregen wordt en wat er daarna met de schapen gedaan wordt is gruwelijk, tenminste alles wat ik ervan gelezen heb.


Er zit idd geen angorawol in die lelijke Uggs, maar dat zei ik ook niet. Het gaat om beide wat dmv een gruwelijke manier verkregen is.
Wat er daarna met de schapen gedaan wordt? Waarom zeg je dat? Het gaat toch om het begin de manier hoe ze worden vastgebonden en de vacht die wordt losgesneden. Wat er daarna gebeurd is ook erg, maar daar gaat niet specifiek om.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 15:07

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Hera schreef:Rush, je hebt een punt, ik moet niet iedereen over 1 kam scheren. Maar er zijn zoveel mensen die het wel weten en het nog gewoon kopen. Waarom? Dat begrijp ik echt niet. Bite back doet geregeld acties in winkelstraten en als ik de verslagen daarvan lees, valt mijn mond toch soms open. Mensen die bont dragen, weten dat het echt is en dan reageren met 'ja het beest is nu toch al dood?', 'zou jij je niet eens bekommeren over de arme mensen in Afrika?', 'ik heb dat beest toch niet dood gedaan?'. Yep. In deze pijler staat ook een topic over UGGs, waar cbl komt melden dat dat schoenen zijn waarbij dieren gruwelijk behandeld werden, daar wordt amper op ingegaan. Wíllen sommige mensen dat dat gewoon niet weten?


Mensen die het wel weten en het kopen vind ik exact hetzelfde als mensen die ze al hebben en stug blijven dragen dat is pas walgelijk! Net als jouw voorbeeld mbt bont.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 15:11

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Hera schreef:Nu we het er toch over hebben, leer wordt niet gemaakt van 'restafval' en deze dieren hebben vaak ook een zeer klote leven gehad voor ze verwerkt werden in een luxe product. Melk is afkomstig van moederkoeien wiens kalveren bij de geboorte worden weggehaald en in kleine hokken worden geplaatst, waarbij er geregeld doden vallen owv de te kleine ruimtes. Enzoverder.

Maar ik de moraalridder niet uithangen. Ik heb voor mezelf bepaald dat ik vega ben en dus zoveel mogelijk dierenleed probeer te vermijden. Maar ik ben niet heilig, hoor, dat is niemand. Ik maak geen lelijke opmerkingen naar vriendinnen die vlees eten en ik preek amper. Ik probeer wel soms alternatieven aan te bieden, waarvan ik weet dat ze goed zijn. Ik geef heel vaak Lush pakketjes cadeau :)

Als elk gezin al maar 1 keer per week vegetarisch zou eten en er amper nog bont en UGGs verkocht zouden worden, de wereld zou er toch al een heel pak beter uitzien, nee?


Leer is wel een afvalproduct, staat op vegatopia.com die mensen weten echt wel waar ze het over hebben hoor. Ik drink alleen biologische melk.
Ik vind dat ik net als jou vega best mag preken naar anderen. Immers hebben mensen om mij heen het vaak over dat lekkere soort vlees wat ze gegeten hebben en een zogenaamd concept waar de dieren een oh zo goed leven hebben gehad. Als dank krijgen ze de kogel, wat een geweldig leven was dat zeg! Biologisch of niet!

Je hoeft je niet schuldig te voelen, want je had kunnen weten dat alles proefdiervrij is dus Lush kan ook jij nu volop gebruiken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 15:16

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

caribbeanlover schreef:
Leer is wel een afvalproduct, staat op vegatopia.com die mensen weten echt wel waar ze het over hebben hoor. Ik drink alleen biologische melk.
Ik vind dat ik net als jou vega best mag preken naar anderen. Immers hebben mensen om mij heen het vaak over dat lekkere soort vlees wat ze gegeten hebben en een zogenaamd concept waar de dieren een oh zo goed leven hebben gehad. Als dank krijgen ze de kogel, wat een geweldig leven was dat zeg! Biologisch of niet!

Je hoeft je niet schuldig te voelen, want je had kunnen weten dat alles proefdiervrij is dus Lush kan ook jij nu volop gebruiken.


Maar je drinkt dus wel biologische melk?
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 15:16

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Tabbie schreef:Dan neem jij even aan dat ik een van die velen vleeseters ben? Ik vind dat trouwens echt stom om het dan als afvalproduct te zien. Dan mag je dus ook gewoon frikandellen eten, dat word immers ook gemaakt van afvalproducten. En dan kan ik het ook omdraaien weer. Je kan zo door blijven gaan.

En ja, dan zou ik daarover na moeten denken. Zo van; wacht eens even, wat zou ik dan eigenlijk kopen. Ik zeg toch dat ik het niet wist en nu heb ik het filmpje ook nog niet gezien. Dus echt weten, misschien is het onderhand al verbeterd net als dan er nu ook veel minder make-up en babyvoeding een achtergrond hebben met dierenleed. Dat heeft voor mij onderzoek nodig. Ik denk dat je al blij moet zijn dat er nu mensen gaan nadenken erover. De eerste stap is dan toch gezet. En ik blijf erbij dat leer dragen dan hypocriet is, want die gefokte dieren voor de slacht kennen ook leed hoor! Dus waarom wel dat leed kopen en dragen. Ik bedoel maar, als iedereen dan stopt met vlees eten, dan zouden we ook geen leren schoenen meer hebben? Wat denk je nu zelf? Dan gaan ze dat gewoon fokken voor de huid hoor.

Over dat vis, ik ken heel heel heel veel zogenoemde vega's die wel vis eten. Ik vind dat ook raar en zijn ook mijn grote ergenis (goh en dan nog classificeer je me als een van die velen vleeseters). Ik snap dat gewoon niet. Ik heb trouwens het laatste jaar geen wollen of wat dan ook producten gekocht, en ik denk niet dat ik nog geld terug krijg voor een product van 3 jaar geleden als ik dan al weet uit welke winkel ik het heb. En again, ik weet niet eens of ik uberhaupt iets ervan in mijn kast heb liggen. Ik ga het vanavond checken.


Leer is een afvalproduct als in een niet eetbaar product zeg maar. Qua make up hoef je je geen zorgen te maken, alles is hier proefdiervrij, ook shampoo ed. Alles is ooit getest op dieren, zelfs water, maar daar kan ik ook niks aan doen. Ik doe wat ik wil en kan om voor mezelf de wereld een beetje te verbeteren op mijn manier.

Zoals ik al zei,mensen die vega claimen te zijn en wel vis eten heten pescotariers. Of lees je niet wat ik zeg?
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 15:18

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Tabbie schreef:
caribbeanlover schreef:
Leer is wel een afvalproduct, staat op vegatopia.com die mensen weten echt wel waar ze het over hebben hoor. Ik drink alleen biologische melk.
Ik vind dat ik net als jou vega best mag preken naar anderen. Immers hebben mensen om mij heen het vaak over dat lekkere soort vlees wat ze gegeten hebben en een zogenaamd concept waar de dieren een oh zo goed leven hebben gehad. Als dank krijgen ze de kogel, wat een geweldig leven was dat zeg! Biologisch of niet!

Je hoeft je niet schuldig te voelen, want je had kunnen weten dat alles proefdiervrij is dus Lush kan ook jij nu volop gebruiken.


Maar je drinkt dus wel biologische melk?


Ja, dat zei ik toch. Met een zogenaamd leven bedoel ik dieren voor de vleessector dacht dat je dat wel begreep.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 15:21

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ja ik lees wat je zeg. En ik zeg dit dan ook tegen die mensen. Echter begrijp jij mij misschien niet en duid ik aan dat ik mensen ken die zeggen vegatarisch te eten en dan zie ik ze vis eten. Of dan zeggen ze dat ze vegatarisch gekookt hebben, want er komen zoveel vegatarische mensen en dan staat er vis op tafel. Zoals ik al zei, dat is een ergenis van mij die ik niet snap. Ook niet als die dan gaan preken over het vlees eten tegen vleeseters terwijl zij vis aan het eten zijn en dan zeggen dat dit anders is.

Net zo'n beetje als jij nu zegt dat leren producten niet erg zijn, want daar zit volgens jou blijkbaar geen dierenleed achter.


(oh en biologische melk kan ook komen van die biologische koeen die geslacht worden voor dat biologische vlees, dacht ik dan)
<<

Anoniem12

Bericht 09 Jan 2014 15:27

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Hera schreef: Melk is afkomstig van moederkoeien wiens kalveren bij de geboorte worden weggehaald en in kleine hokken worden geplaatst, waarbij er geregeld doden vallen owv de te kleine ruimtes. Enzoverder.

Dit is niet helemaal 100% waar. Kalveren blijven minimaal 2 dagen bij de moederkoe drinken en daarna krijgen ze flesvoeding. De kalveren hebben juist aparte kleinere hokken voor rust en geborgenheid, zodat ze niet allemaal bij elkaar in 1 ruimte hoeven met alle gevolgen van dien. De koe kan dan nog ongeveer 10 maanden melk geven voor de boer. Daarna heeft ze ongeveer 2 maanden rust om te bevallen van een nieuw kalfje.

Tenminste, zo gaat het bij fatsoenlijke melkveehouders. Ik ken er in mijn omgeving een hele hoop, maar er is geen 1 die achteloos met de kalveren om gaat. Er moet immers nog geld mee verdient worden. Je hebt alleen 2 soorten boeren. Boeren die houden van het boerenleven, de dieren en daarmee geld verdienen en boeren die geld wilden verdienen en daarom boer werden. En die laatste, tsja. :silent:

Volgens mij staat Campina en Friesche Vlag sowieso voor 'goede boeren'.
<<

Anoniem287

Bericht 09 Jan 2014 15:35

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

CBL, vanavond gaat het in de Keuringsdienst van Waarde op Nederland 3 over angora.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 15:36

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Ter info trouwens mbt leer. (van de site van Peta, leek mij iets beter dan vegatopia (utopia?))

De leerindustrie is enorm groot en gedijt dankzij de vee-industrie en slachthuizen, waar koeien soms nog volledig bij bewustzijn zijn als ze worden gevild of in het kokendhete water van de haarverwijderingstanks worden geworpen. In Azië worden voor leer zelfs honden- en kattenhuiden gebruikt. Maar dit staat niet op het label, zodat je nooit zeker weet wiens huid je krijgt als je leer koopt.


En ook op Peta incl. filmpje:

De meeste consumenten zijn zich niet bewust van de wreedheden jegens dieren die in de leerindustrie worden gebruikt en de schadelijke effecten die de productie van leer heeft op het milieu. Modeontwerpster Stella McCartney, die een leervrije kledinglijn heeft, legt in deze schokkende video over de leerindustrie uit waarom zij heeft besloten leer te mijden. Stella's video voor PETA laat consumenten de feiten zien, zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen voordat ze van leer gefabriceerde producten kopen.


Een grote hoeveelheid leer komt uit ontwikkelingslanden zoals India en China, waar dierenwelzijnswetten niet bestaan of niet worden uitgevoerd. In India bleek uit een undercoveronderzoek door PETA Amerika dat werknemers de staart van koeien breken en chilipeper en tabak in hun ogen wrijven om hen te dwingen op te staan nadat de dieren onderweg naar het slachthuis door uitputting zijn ingestort. In slachthuizen wordt bij deze dieren vaak routinematig de keel doorgesneden en worden ze gevild en opengesneden terwijl ze nog bij bewustzijn zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Jan 2014 16:04

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Tabbie schreef:Ja ik lees wat je zeg. En ik zeg dit dan ook tegen die mensen. Echter begrijp jij mij misschien niet en duid ik aan dat ik mensen ken die zeggen vegatarisch te eten en dan zie ik ze vis eten. Of dan zeggen ze dat ze vegatarisch gekookt hebben, want er komen zoveel vegatarische mensen en dan staat er vis op tafel. Zoals ik al zei, dat is een ergenis van mij die ik niet snap. Ook niet als die dan gaan preken over het vlees eten tegen vleeseters terwijl zij vis aan het eten zijn en dan zeggen dat dit anders is.

Net zo'n beetje als jij nu zegt dat leren producten niet erg zijn, want daar zit volgens jou blijkbaar geen dierenleed achter.


(oh en biologische melk kan ook komen van die biologische koeen die geslacht worden voor dat biologische vlees, dacht ik dan)


Dat zou kunnen dat die koeien waarvan ik de melk drink uiteindelijk geslacht worden, maar dat kan ik niet checken. Ik probeer wat ik kan en wil eigenlijk minderen met melk en eens kijken of ik soyamelk, amandelmelk ed lekker vind. Ik heb nergens gezegd dat leer niet erg is, maar het is niet onstaan puur om de dieren te fokken voor leer.
Zolang er perse mensen vlees willen eten zal de vleessector blijven bestaan en dan kan je net zo goed het leer ook gebruiken.
Ik weet niet of je op Nederland doelt mbt dieren vaak nog bij bewustzijn worden gevild ed, maar ik weet wel dat ze regelmatig niet in 1x dood zijn. Denk dat het levend gevild worden hier niet voorkomt in reguliere slachthuizen omdat ze controles hier scherp zijn en ze het wel zullen merken als een dier nog leeft.
Ik weet wel dat varkens buiten bewust zijn hun keel wordt doorgesneden en dat ze daar niks van voelen, maar dat vraag ik me af of dat echt zo is. Zeker weten zullen we het nooit.
Die mensen die jij kent die zogenaamd vega zijn vind ik maar rare personen.
Dat van die chilipeper heb ik ook van gehoord en laatst zag ik op FB een bericht waar ze in een land dieren forceren tegen de grond en in hun ogen ed staken en daar op gruwelijke wijze slachten.
Helaas zullen zulke dingen altijd blijven bestaan net als dat ontzettend walgelijke halal ritueel..............bah!
Wat betreft Peta, ze onderzoeken veel, maar staan zelf ook niet echt bekend erom altijd de dieren te helpen.
Waarom zou vegatopia dat beter weten als Peta? Zij verzinnen dat niet zomaar en hebben zo ook hun bronnen. P. claimt dieren te helpen, maar er gaan jaarlijks alleen al in Amerika tig katten en honden de voordeur levend in en ik zakken aan de achterkant er uit! Heb een keer een filmpje gezien waar koeien letterlijk te wachten op hulp in een veld omdat ze in de steek waren gelaten. Wat doet Peta? Die schiet ze zomaar een voor een af, ze zagen elkaar soortgenoten dood gaan wetende dat zij ook aan de beurt kwamen. Zonder even te checken of ze wat hebben zomaar zonder pardon afknallen...................walgelijk! Kijk als ze echt niet meer zijn te redden, dan is het beter om ze in te laten slapen, vind ik nog altijd beter dan afschieten. Als ze niet gered kunnen worden, dan houd het op helaas.
Als ik zie dat onze hond lijd en hij kan niet meer geholpen worden, dan laten wij hem ook niet langer lijden snap je.

Siamsa, ik ga niet kijken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jan 2014 16:16

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

caribbeanlover schreef:Ik heb nergens gezegd dat leer niet erg is, maar het is niet onstaan puur om de dieren te fokken voor leer.
Zolang er perse mensen vlees willen eten zal de vleessector blijven bestaan en dan kan je net zo goed het leer ook gebruiken.

Wat betreft Peta, ze onderzoeken veel, maar staan zelf ook niet echt bekend erom altijd de dieren te helpen.



Haha, sorry ik vind dat dikgedrukte echt vreemd, vooral voor jou. Dus omdat die beesten toch al geslacht zijn, voor iets waar je ook tegenbent, kan je prima leer dragen. Maar bont niet, want daar zit dierenleed achter?

En ik denk niet dat al het leer dat jij thuis hebt uit nederland komt. Ik doel ook niet enkel op Nederland, ik weet dat hier strengere eisen zijn. Ik denk ook niet dat uggs of die gruwelijkheden achter bont in nederland plaatsvindt. Echter ik vind wel dat jij ons erop wilt duiden hoe erg uggs zijn en angora. Als ik dan zeg, kijk ook eens naar lederen producten, hier zit ook dierenleed achter, dan is het ok (of correct gezegd: dan kan je net zo goed het leer ook gebruiken), want die dieren worden niet gefokt voor enkel dat doeleinde :shock: Oh wacht, ik hoop nu dat je die zin hebt gezegd in gedachtegang van de industrie zelf.. en niet vanuit je eigen denken.

Oh en ik heb nooit gezegd dat Peta erom bekend staat de dieren te helpen, maar ze doen wel goed onderzoek vind ik. Ook om het onder de aandacht te brengen. Dus als ik dan beelden zie hoe dat leer voor die mooie mode laarzen verkregen wordt ... dan ga ik ook nadenken jah.
<<

Hera

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 25 Nov 2013 15:45

Bericht 09 Jan 2014 18:07

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Rush schreef:
Hera schreef: Melk is afkomstig van moederkoeien wiens kalveren bij de geboorte worden weggehaald en in kleine hokken worden geplaatst, waarbij er geregeld doden vallen owv de te kleine ruimtes. Enzoverder.

Dit is niet helemaal 100% waar. Kalveren blijven minimaal 2 dagen bij de moederkoe drinken en daarna krijgen ze flesvoeding. De kalveren hebben juist aparte kleinere hokken voor rust en geborgenheid, zodat ze niet allemaal bij elkaar in 1 ruimte hoeven met alle gevolgen van dien. De koe kan dan nog ongeveer 10 maanden melk geven voor de boer. Daarna heeft ze ongeveer 2 maanden rust om te bevallen van een nieuw kalfje.

Tenminste, zo gaat het bij fatsoenlijke melkveehouders. Ik ken er in mijn omgeving een hele hoop, maar er is geen 1 die achteloos met de kalveren om gaat. Er moet immers nog geld mee verdient worden. Je hebt alleen 2 soorten boeren. Boeren die houden van het boerenleven, de dieren en daarmee geld verdienen en boeren die geld wilden verdienen en daarom boer werden. En die laatste, tsja. :silent:

Volgens mij staat Campina en Friesche Vlag sowieso voor 'goede boeren'.


Klopt, helaas is melk een massaproduct en ook soms belachelijk goedkoop. Concurrentie dus, waardoor die menselijke boer steeds minder terrein wint tov de massaproducent die niks om dierenwelzijn geeft. Mijn redenering: als het echt belachelijk goedkoop is, dan is de kans groot dat er iemand onder geleden heeft (mens of dier). Ik drink meestal soya/amandel/rijst melk en als ik echte melk koop, dan zo bio en duur mogelijk. Zelfde met kaas en eieren.

Wat leer betreft, ik draag geen leer. Heb wel cheape nepleren schoenen waar het neppe vanaf straalt, en dat is erg goed voor mijn budget ook :cheering:

Ach, je kan zo ver gaan dat je bijna niks meer eet of draagt. Ik bepaal voor mezelf dat ik zoveel mogelijk rekening houd met dieren en dierenleed maar dat maakt mij moreel niet beter als een ander, hoor. Ik trek wel de grens bij het complete negeren van dierenleed en zelfs je handelen totaal niet in twijfel willen trekken. Zoals ik al zei, op een positieve manier bereik je veel meer dan met vingerwijzen. Dus ik kook vega voor vrienden, geef ze Lush cadeautjes en beantwoord hun vragen als ze mij die stellen. Iemand die wel vis eet maar geen vlees zou ik niet terechtwijzen maar feliciteren met de keuze voor geen vlees. Moraalridderen heb ik vaak geen zin in. En helpt ook totaal niet.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 09 Jan 2014 20:12

Re: De gruwelijke waarheid achter Uggs!

Tabbie, je hebt een punt wat leer betreft. Ik dacht altijd ook dat leer afvalproduct is van de slacht maar heb ook een aantal keer gelezen dat dat helemaal niet zo is. Maar als mensen geen vlees eten maar wel leer dragen vind ik het ook raar. Dat komt ook van een dier, dat dier is net zo goed geslacht.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers