Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een tussenwoning

<<

Anoniem75

Bericht 07 Jan 2014 14:18

Een tussenwoning

Wij gaan morgen naar 2 woningen kijken. Een hoekhuis en een tussenwoning. Het liefst willen we een hoekhuis maar we realiseren ons ook dat het het tussenwoning kan gaan worden ivm het kleine aanbod van woningen in het dorp (en wijken) waar we willen wonen. Mochten we morgen niet de wauw-factor hebben bij een van die 2 woningen gaan we ook voor een tijdje een huurwoning zoeken en wachten tot er een geschikt huis voor ons voorbij komt. Er is natuurlijk minder kans dat er een geschikte hoekwoning vrij komt dan een tussenwoning want die zijn er nu eenmaal veel meer. En tja hoelang wil je daarop wachten? Nu heb ik zelf altijd op een hoek gewoond en nauwelijks tot geen last gehad van buren en je hebt op een hoek wat meer rust en vrijheid lijkt mij.

Voor de meiden die in een tussenwoning wonen. Horen je vaak jullie buren? En hoe ervaar je het zelf om in een tussenwoning te wonen?

Dit topic is eigenlijk ook een beetje voor mijn man :laughcry: Hij denkt namelijk dat hij zich vreselijk 'opgesloten' gaat voelen en altijd links en rechts rekening moet gaan houden met de buren. Ikzelf heb dat gevoel een heel stuk minder.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 07 Jan 2014 14:22

Re: Een tussenwoning

Ik woon in een tussenwoning en heb bijna nooit last van de buren. Aan de ene kan woont een ouder stel, die zijn sowieso erg stil. Aan de andere kant woont een gezin, dus die hoor ik vaker. Maar meer dan even horen is het ook niet. Alleen als ze klussen heb ik er echt last van. Ligt denk ik wel aan de isolatie en de buren natuurlijk hoeveel last je hebt.

Bij een tussenwoning zou ik wel letten op evt een mogelijkheid om achterom te gaan en bergruimte voor fietsen e.d.
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jan 2014 14:30

Re: Een tussenwoning

Wij wonen nu in een hoekwoning en zouden het liefst ook inderdaad een hoekwoning terug willen, met name omdat we graag een oprit willen en die heb je bij een tussenwoning niet.

Wat ik fijn vind aan een hoekwoning is dat je je inderdaad minder opgesloten voelt dan in een tussenwoning, maar het is ook een stuk kouder, je verliest sneller energie in huis. Dit kan een groot voordeel in een tussenwoning zijn. In m'n vorige woning (tussenwoning) hoefde ik zelden de verwarming aan, het was toch wel warm doordat het ingeklemd zat. Dat scheelde echt enorm. Ook kan het juist een veilig gevoel geven, minder ruiten aan de buitenzijde dus misschien minder snel inbraak. Dus het heeft zeker ook wel voordelen. Misschien heb je daar wat aan?
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 07 Jan 2014 14:34

Re: Een tussenwoning

Ik woon al heel mijn leven in tussenwoningen, appartementen, flats en ik heb nog nooit of zelden last gehad van de buren. Tuurlijk je hoort elkaar wel eens, maar ik kan niet spreken van overlast.
Bovendien heb ik altijd in drukke straten in Amsterdam gewoond dus als ik de buren niet hoorde dan hoorde ik de sirenes/trams/fietsers/schreeuwende mensen/ bussen/vrachtwagens wel.
Ik denk altijd dat echte overlast wel een zeldzaamheid is.

Marin, veel tussenhuizen heb ook een oprijlaantje of een carpoort hoor. Hier in de buurt in ieder geval wel! :)
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jan 2014 14:39

Re: Een tussenwoning

Happinaz schreef:
Marin, veel tussenhuizen heb ook een oprijlaantje of een carpoort hoor. Hier in de buurt in ieder geval wel! :)


Het soort tussenwoning dat wij veel vinden helaas niet! Dat zijn meer drie onder één kaps woningen, en dan hebben de buitenste twee wel een oprit maar de middelste niet. Maar dan zit je wel lekker knus ingebouwd, dus ik zie daar ook wel weer voordelen van. Wel zie je dan vaak een achterom, dat is inderdaad wel echt enorm handig!
<<

Anoniem75

Bericht 07 Jan 2014 14:47

Re: Een tussenwoning

Het voordeel van de tussenwoning waar we morgen gaan kijken is wel dat je tegenover een park hebt en je aan beide zijde van de weg kunt parkeren. Qua drukte valt het volgens mij daar ook wel mee (verkeer) dus je woont er opzich wel rustig. Het ligt ook lekker centraal. Er is ook een achterom maar dan moet je wel eerst door de schuur.

De hoekwoning heeft een eigen oprit met garage maar daar is de prijs ook wel na. Ook ligt het iets verder van het centrum, school en supermarkt af. Qua indeling zijn ze wel bijna hetzelfde. Je betaald dus zo'n 50.000 meer voor een oprit, grotere tuin, garage en omdat het op een hoek zit. Ook moet er aan het hoekhuis meer gebeuren.

Moeilijk! Misschien vallen ze beide ook wel af morgen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 07 Jan 2014 14:48

Re: Een tussenwoning

Een tussenwoning is voor mij geen optie. Ik (en m'n vriend trouwens ook) ben opgegroeid in een vrijstaande woning en woon nu in een twee-onder-één kap woning waar het over het algemeen vrij rustig is, maar uiteindelijk willen m'n vriend en ik een vrijstaande woning kopen.
Dus voor mij zijn de argumenten van (luidruchtige) buren en minder privacy redenen om niet voor een tussenwoning te kiezen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jan 2014 14:49

Re: Een tussenwoning

Als ik het op het eerste gezicht zo lees, klinkt de tussenwoning dan toch een stuk leuker, Razz! Ben benieuwd, veel plezier morgen!
<<

Anoniem75

Bericht 07 Jan 2014 14:53

Re: Een tussenwoning

Dankje! Ik heb idd ook meer het gevoel bij de tussenwoning. Puur wat ik zie op de foto's dan he. Ik ben ook erg benieuwd morgen. Het voelt nu toch anders :)
<<

Anoniem119

Bericht 07 Jan 2014 14:56

Re: Een tussenwoning

Ja succes, laat je het weten? Ben overigens ook wel benieuwd naar jouw ervaring met zo'n bezichtiging, daar heb ik net een topic over geopend vandaag, dus misschien kan je me daar morgen meer over vertellen :)
<<

Anoniem253

Bericht 07 Jan 2014 14:59

Re: Een tussenwoning

Ik woon in een tussenwoning en hoor de buren nooit. Ons huis is nog vrij jong en goed geisoleerd, ik heb ook niet het idee 'opgesloten' te zitten.

Veel plezier morgen!
<<

Artemis

Bericht 07 Jan 2014 15:13

Re: Een tussenwoning

Ik woon in een tussenwoning, een rijtje van 4. Wij hebben een voor- en achtertuin, en een eigen carport waar we kunnen parkeren.

Mijn buurman is zelfs muziekleraar aan huis, en die horen we zelden. Hij heeft de boel dan ook heel goed geisoleerd, maar ook als hij buiten zijn muziekkamer oefent horen we hem nauwelijks, en in ieder geval niet storend. De andere buren hebben een pasgeboren baby, als het bij ons in huis helemaal stil is (wat echt zelden gebeurt) en je gaat erop letten, dan kunnen we de baby horen huilen als hij écht zijn dag niet heeft. Verder kan ik het wel horen als ze heel hard de trap op stampen, of als er heel heel hard gelachen wordt met visite, maar zo in het dagelijkse verkeer hoor ik mijn buren zelden tot nooit.
Ze zullen ons ook weleens horen. Maar ik ben opgegroeid in een twee onder één kap, daar hoorden we de buren net zo als hier. En de buren die ik daar had, in een vrijstaande woning, waren de énigen in de straat die altijd klaagden over geluidsoverlast, dus ik denk dat het ook voor een groot deel aan jezelf ligt of je snel last hebt van mensen, en aan je buren. En aan de isolatie van het huis uiteraard.
<<

Artemis

Bericht 07 Jan 2014 15:15

Re: Een tussenwoning

KOL schreef:Een tussenwoning is voor mij geen optie. Ik (en m'n vriend trouwens ook) ben opgegroeid in een vrijstaande woning en woon nu in een twee-onder-één kap woning waar het over het algemeen vrij rustig is, maar uiteindelijk willen m'n vriend en ik een vrijstaande woning kopen.
Dus voor mij zijn de argumenten van (luidruchtige) buren en minder privacy redenen om niet voor een tussenwoning te kiezen.

Dat moet dan ook maar net kunnen hé? Niet iedereen heeft die luxe. Een twee onder één kap in de wijk waar wij nu wonen kost zo 50.000-80.000 meer, en dat was ons echt te duur.

Maar een rijtjeswoning uit de jaren 60 zal gehoriger zijn dan een geschakelde woning uit de jaren 90.
<<

Anoniem75

Bericht 07 Jan 2014 15:26

Re: Een tussenwoning

Marin schreef:Ja succes, laat je het weten? Ben overigens ook wel benieuwd naar jouw ervaring met zo'n bezichtiging, daar heb ik net een topic over geopend vandaag, dus misschien kan je me daar morgen meer over vertellen :)


Ik laat iets weten! Ik weet alleen niet of ik gelijk morgen hier kom reageren want naast 2 bezichtigingen moet ik ook nog 2x naar het ziekenhuis en gaan we 's avonds tekenen met de nieuwe kopers van het appartement. Druk dagje dus!

Dankjewel Champagne!
<<

Anoniem75

Bericht 07 Jan 2014 15:28

Re: Een tussenwoning

Artemis schreef:
KOL schreef:Een tussenwoning is voor mij geen optie. Ik (en m'n vriend trouwens ook) ben opgegroeid in een vrijstaande woning en woon nu in een twee-onder-één kap woning waar het over het algemeen vrij rustig is, maar uiteindelijk willen m'n vriend en ik een vrijstaande woning kopen.
Dus voor mij zijn de argumenten van (luidruchtige) buren en minder privacy redenen om niet voor een tussenwoning te kiezen.

Dat moet dan ook maar net kunnen hé? Niet iedereen heeft die luxe. Een twee onder één kap in de wijk waar wij nu wonen kost zo 50.000-80.000 meer, en dat was ons echt te duur.

Maar een rijtjeswoning uit de jaren 60 zal gehoriger zijn dan een geschakelde woning uit de jaren 90.


Hier is een 2 onder 1 kap ook echt onbetaalbaar voor ons. De woningen waar wij morgen gaan kijken zijn woningen uit de jaren '80
<<

Anoniem12

Bericht 07 Jan 2014 15:34

Re: Een tussenwoning

Artemis schreef:Maar een rijtjeswoning uit de jaren 60 zal gehoriger zijn dan een geschakelde woning uit de jaren 90.


Inderdaad. Het huis waarin ik opgegroeid ben is een tussenwoning uit de jaren 60. Verschrikkelijk. Inmiddels zijn ze wel gerenoveerd en zal het woongenot wel verbeterd zijn, maar als je de buren hoort tijdens normale dagelijkse dingen word je daar niet blij van.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 07 Jan 2014 15:40

Re: Een tussenwoning

Ik woon in een tussenwoning en vind het op zich wel prima. We hebben rustige buren en een goed geïsoleerd huis uit de jaren negentig, heel soms horen we gejuich bij een belangrijke voetbalwedstrijd, maar verder eigenlijk niets. Vrijstaand zegt vaak ook niet zoveel, vaak woon je maar een meter of twee van je buren af. Als ze dan in de tuin zitten kun je er net zo goed last van hebben.

Van een opgesloten gevoel heb ik nooit last en ik heb hiervoor zowel in vrijstaande huizen als appartementen gewoond. In een hoekwoning vind ik het eigenlijk juist minder fijn dat mensen aan nog een extra kant langs je huis lopen zeg maar, voel ik me wat minder beschut. Vaak heb je ook een grotere tuin te onderhouden, en als ik ergens een hekel aan heb is het wel tuinieren.

Wat ik sowieso belangrijk vind, is om te informeren naar wie de buren zijn bij de eerste bezichtiging. En dan na een tweede of derde bezichtiging, in ieder geval voordat je een bod uitbrengt, even aanbellen en kennismaken. Het zegt natuurlijk niets alles, maar je krijgt wel een beetje een indruk van wie er naast je woont.
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 07 Jan 2014 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 43

Bericht 07 Jan 2014 15:53

Re: Een tussenwoning

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 43 op 15 Apr 2014 14:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 07 Jan 2014 15:58

Re: Een tussenwoning

Ik woon in een tussenwoning uit eind jaren 80 en ik hoor de buren zelden. Eigenlijk alleen als ze een feestje hebben. Mijn andere buren hebben 2 herders, die hoor ik blaffen als de postbode bij hun aan de deur komt. Maar dat zou je op een hoek ook kunnen horen als je luidruchtige buren treft. En qua tuin zal het er ook aan liggen hoe de woning ligt (staan er huizen achter je en wat voor soort huizen, hoe diep is je tuin enz).
<<

Anoniem173

Bericht 07 Jan 2014 16:06

Re: Een tussenwoning

Zelfs in een studentenflat met aan alle kanten studeren naast me geen last gehad. Ja af en toe een feestje ofzo, maar geen keiharde overlast. Nu aan 1 kant bergingen en andere kant buren en boven ons. Ook geen last. Terwijl onze vorige bovenbuuf echt keihard muziek draaide waar we dus wel last van hadden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 07 Jan 2014 16:49

Re: Een tussenwoning

Wij wonnen een tussenwoning uit de jaren 80.

Aan de ene kant een oudere man met 2 honden, die hoorde je soms wel eens blaffen. (Nu is het huis tijdelijk leeg omdat hij een paar maand geleden is overleden. Als het goed is gaat zijn zoon er met zijn gezin wonen binnenkort)

Aan de andere kant een gezin met tienerdochter en hond. Daar hoor ik eigenlijk nooit iets van.
Alleen soms de trap als er iemand op loopt als het doodstil is 's nachts

Een tussenwoning scheelt natuurlijk wel weer wat in de stookkosten!
Wij hebben ook een oprit voor de auto trouwens.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 07 Jan 2014 17:40

Re: Een tussenwoning

Ook wij hebben een tussenwoning en ervaar dit niet als onprettig. Ik zou er in ieder geval niet voor naar een hoekwoning verhuizen. Van de buren hebben wij geen last, denk eerder andersom :redface: .

Edit; wil je de huizen niet delen hier waar je gaat kijken? :nerd:
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jan 2014 17:43

Re: Een tussenwoning

Toen ik nog thuis woonde, woonden we in een hoekwoning. We hadden toen meer last van geluidsoverlast als in het huis er voor. Omdat naast ons huis ook een doorgang was, was de muur van ons huis ideaal voor kinderen om tegen te voetballen etc. Dus we hadden behoorlijk wat last van kinderen die liepen te gillen en gebonk van de bal constant tegen de muur. Ik zou nooit meer voor zo'n hoekwoning kiezen. Alleen als er geen doorgang zou zijn.

Nu woon ik in een tussenwoning, en van de ene buren hebben we nooit last, van de anderen wel, maar dat zijn ook gewoon aso's. Dat is echt een kwestie van pech of geluk hebben met je buren.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Jan 2014 17:57

Re: Een tussenwoning

Ik heb mijn hele leven vrijstaand gewoond, en woon nu in een rijtje van 6. We zitten 1 uit de hoek. Ik heb me nog nooit opgesloten gevoel. Geen ruimte gemist, en ook geen last of overlast van buren aan beide kanten gehad!
Ik zit liever in een rijtje in het dorp, dan vrijstaand op de ruimte! Maar ieder zijn voorkeuren he.
Deze huizenmarkt zijn trouwens gebouwd in 1986 en zijn niet gehorig!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 07 Jan 2014 18:17

Re: Een tussenwoning

Wij wonen in een tussenwoning, en hebben heel weinig tot geen 'last' van de buren. Je hoort natuurlijk weleens een deur dicht slaan, of harde muziek met een feestje. Met over dat opgesloten gevoel waar je het over hebt, heb ik echt geen last van. Vind het wel beschermend zelfs! In de zomer hoor je elkaar natuurlijk wel, maar dan leeft iedereen ook meer buiten, en met de deuren open. We hebben gelukkig ook hele fijne buren, dus dat scheelt ook!!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron