Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nam jullie man vrij...

<<

Anoniem16

Bericht 06 Jan 2014 23:14

Nam jullie man vrij...

voor de eerste schooldag?

We hebben hier een klein meningsverschil. Ik vind het eigenlijk fijn/ logisch wanneer man probeert te regelen om wat later te beginnen op zijn werk op de eerste echte schooldag van R.
Man zegt dat dat niet zo makkelijk is ( moet half uur rijden voordat hij op zijn werk is) en dat ik er toch al werk en het dus ook alleen kan doen.

Dat is natuurlijk aan de ene kant zo. Maar wanneer de bel gaat komen ook mijn kleuters binnen en ik wil ook dat R de aandacht krijgt die hij verdiend.

Was jullie man vrij de eerste schooldag?

Ik zie in de klas namelijk erg vaak dat beide ouders hun kind wegbrengen de eerste schooldag en vond het ook logisch dat man dat, op zijn minst, gaat proberen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Jan 2014 23:19

Re: Nam jullie man vrij...

Ja mijn man was vrij en ik vond het heel fijn dat we haar samen weg hebben gebracht toen. Mijn dochter had er veel moeite mee en ik had er daarna daardoor ook veel moeite mee.
In jouw geval zou ik zeker graag hebben dat hij vrij zou nemen, zeker omdat je zelf die 1e schooldag moet werken en er voor je eigen klas moet zijn.
<<

Anoniem18

Bericht 06 Jan 2014 23:22

Re: Nam jullie man vrij...

In jullie situatie zou ik je man verplichten om jullie zoon weg te brengen. Ik zou ook goed overleggen hoe je de rol mama/leerkracht gaat invullen. Hoe noemt R jou op school?
<<

Anoniem16

Bericht 06 Jan 2014 23:22

Re: Nam jullie man vrij...

Precies dat is ook mijn punt. Ik kan wel een blijven maar niet te lang want in mijn klas wachten net zo goed 23 kinderen en ouders.

Het oefenen plan ik wel op de dag dat ik vrij ben en de andere x dat mijn eigen kleuters gym hebben ( wij hebben een vakdocente en ik hoef dan niet bij de gymles te zijn)
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jan 2014 23:23

Re: Nam jullie man vrij...

Nee, maar dat was omdat ik haar bracht. Als ik had moeten werken, zoals in jou geval, had hij wel vrij genomen.
<<

Anoniem16

Bericht 06 Jan 2014 23:23

Re: Nam jullie man vrij...

Darius schreef:In jullie situatie zou ik je man verplichten om jullie zoon weg te brengen. Ik zou ook goed overleggen hoe je de rol mama/leerkracht gaat invullen. Hoe noemt R jou op school?



Ik ben hem al aan het uitleggen dat het op school juf is. Het is nog wat lastiger omdat ik met de klas waarin hij komt erg veel samenwerk waardoor hij soms ook in mijn klas komt te werken. Op school ben ik ook voor hem juf, en ga ik hem hetzelfde (proberen) te behandelen als ieder ander kind.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jan 2014 23:27

Re: Nam jullie man vrij...

Niet de hele dag, maar hij is toen wel wat later gaan werken zodat hij met Ezra op zijn bus kon wachten en ik wat langer de tijd had om haar te brengen. Ik heb normaal namelijk nooit zoveel tijd omdat ik haar pas weg kan brengen als hij is opgehaald en dat is meestal pas rond 8.30.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 06 Jan 2014 23:32

Re: Nam jullie man vrij...

Ja we hebben de oudste toen samen weggebracht. En dat gaan we over 3 maanden bij de jongste ook doen.
Daarbij ben jij er al omdat je werkt dus zou ik van hem verwachten dat hij er is.
En een half uurtje rijden naar zijn werk wat maakt dat nou uit?
Mijn man zit wel 3x zo lang in de auto maar dan komt hij dus later op zijn werk
<<

Anoniem115

Bericht 06 Jan 2014 23:44

Re: Nam jullie man vrij...

Nee, vond ik ook niet nodig.
<<

Anoniem171

Bericht 06 Jan 2014 23:46

Re: Nam jullie man vrij...

Ja mijn man wilde er heel graag bij zijn.
<<

Anoniem121

Bericht 07 Jan 2014 00:13

Re: Nam jullie man vrij...

Randall schreef:Nee, vond ik ook niet nodig.


+1

Nu leven wij in veel ogen anders dan de meeste gezinnen. Mijn man/vriend is veel weg voor het werk/eigen bedrijf en heeft er geen tijd voor. Hij kan vanuit bijvoorbeeld Afrika, België, Duitsland of een locatie waar hij intern zit op 2 uur rijden van huis moeilijk een ochtend vrij nemen om zijn kinderen naar school te brengen. Ik denk niet eens dat hij weet op welke dagen de kinderen nu naar het kdv gaan, dat is iets wat ik altijd zelf heb moeten regelen omdat man altijd weg is. Hij heeft ze 1x opgehaald toen werd ik gebeld door het kdv of ze de kinderen mee mochten geven want ze hadden de vader nog nooit gezien.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Jan 2014 00:17

Re: Nam jullie man vrij...

Bij de oudste niet, bij de jongste wel.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Jan 2014 00:25

Re: Nam jullie man vrij...

Hier heeft man geen vrij genomen. Hij is wel mee geweest naar de intake e.d. Maar op de eerste wendag mocht een van de ouders erbij blijven. Aangezien de keus door de oudste snel gemaakt was (ik mocht erbij blijven van hem) is man gewoon gaan werken omdat hij anders toch maar nutteloos thuis zou zitten.

Ikzelf heb tijdens de 4 oefendagen en de eerste echte schoolweek andere dagen gewerkt zodat ik hem zelf kon brengen en halen. Op 1 dag kreeg ik dit niet geregeld met mijn werk en toen is man vrij geweest.

Edit: in jou geval (dus dat je zelf moet werken) vind ik het wel normaal als je man vrij neemt.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jan 2014 01:26

Re: Nam jullie man vrij...

Hmm, ik zal het denk ik wel gaan verwachten, maar meer omdat ik niet kan, want mijn eerste schooldag begint ook gewoon op 1 september, net zoals die van Louise in het nieuwe schooljaar. Ik kan niet gewoon verlof pakken oid.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 07 Jan 2014 07:49

Re: Nam jullie man vrij...

Mijn man was toevallig al vrij maar anders had hij zijn dienst geruild.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 07 Jan 2014 08:54

Re: Nam jullie man vrij...

Ik zou het in jouw geval wel fijn vinden, zodat er tenminste één van de ouders echt voor hem kan zijn. Hier hebben wij er indertijd bewust voor gekozen om haar niet met z'n tweeën naar school te brengen, om het afscheid voor haar niet al te moeilijk/beladen te maken. We zagen al wel aankomen dat ze daar veel moeite mee zou hebben en ze heeft de eerste weken inderdaad enorm veel gehuild...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem97

Bericht 07 Jan 2014 09:23

Re: Nam jullie man vrij...

Mijn vriend kan tussen 8.30 en 9 beginnen dus dat probleem hebben wij niet, ik denk dat hij graag mee wil de eerste dag.
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jan 2014 10:00

Re: Nam jullie man vrij...

Ik denk niet dat mijn man vrij neemt (maar dat duurt nog 2 jaar) Hij vind dat soort 'eerste' dingen niet interessant/belangrijk om bij te zijn. Aangezien ik thuis ben zal ik hem wegbrengen naar school.

In jouw geval printje is het wel handig dat jouw man hem brengt, jij moet tenslotte ook werken als je daar aan komt.
<<

Artemis

Bericht 07 Jan 2014 10:05

Re: Nam jullie man vrij...

Geen idee, volgens mij niet, maar zo heel relevant is dat toch ook niet? Volgens mij was ik bij de jongste er zelf niet bij op de eerste schooldag, maar dat weet ik niet meer.
Ik zou daar iig niet te moeilijk over doen, jij bent daar toch al dus waarom zou hij vrij moeten nemen?
<<

Anoniem18

Bericht 07 Jan 2014 10:26

Re: Nam jullie man vrij...

Artemis schreef:Geen idee, volgens mij niet, maar zo heel relevant is dat toch ook niet? Volgens mij was ik bij de jongste er zelf niet bij op de eerste schooldag, maar dat weet ik niet meer.
Ik zou daar iig niet te moeilijk over doen, jij bent daar toch al dus waarom zou hij vrij moeten nemen?


Printje werkt ook op school, dus zij kan niet de hele tijd bij R blijven omdat ze zelf naar haar eigen klas moet. Dus dan zou ik wel je man vrij laten nemen (of een half uurtje later beginnen) zodat hij er voor R is en jij straks niet hoeft te kiezen: je eigen klas of je eigen kind.
<<

Anoniem18

Bericht 07 Jan 2014 10:28

Re: Nam jullie man vrij...

Trouwens, mijn man en ik zijn met z'n tweeën geweest. Laurens kwam om 10 uur in de klas tijdens het fruit eten en we mochten er toen in principe de hele morgen bij blijven. Na het fruit eten zijn ze gaan buiten spelen en zijn we na 10 minuutjes weer naar huis gegaan en hebben hem om 12 uur opgehaald.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 10:31

Re: Nam jullie man vrij...

Ze kan helemaal niet bij R blijven, want op het moment dat zijn klas open gaat, gaat haar eigen klas ook open. Dus dan is hij er als allereerste en dan moet ze meteen weer door. Op den duur zal dat wel wennen, maar ik kan me voorstellen dat ze dat niet meteen op de eerste dag zo wil. Yrsa is er ook aan gewend dat ze op het laatste moment pas binnenkomt en dat ik dan ook niet kan blijven omdat de juf gaat beginnen, maar dat wilde ik ook niet op die manier op de eerste dag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Artemis

Bericht 07 Jan 2014 10:33

Re: Nam jullie man vrij...

Nee, dat is waar. Maar dan is het dus geen kwestie van 'nam jullie man vrij voor de eerste schooldag' maar kan ze hem gewoon niet brengen. Dan snap ik niet waarom haar man zo moeilijk doet, het kind moet naar school en zij kan hem niet brengen. Als ze ergens anders had gewerkt en veel eerder had moeten beginnen had hij ook vrij moeten nemen. Daarbij is het toch ook niet vrij nemen maar later beginnen?
<<

Anoniem193

Bericht 07 Jan 2014 10:39

Re: Nam jullie man vrij...

Mijn man ging niet later beginnen op de eerste schooldag, ik zelf trouwens ook niet, ik kon net op tijd op mijn werk zijn.
Verder wisselen wij het altijd af, voor mij is het erg makkelijk om later te beginnen, eerder weg te gaan of tussendoor even naar school te gaan. Maar toch vind ik dat niet eerlijk, mijn man overigens ook niet, dus bij speciale gelegenheden, ziek zijn oid, zorgen wij altijd dat we om en om vrij regelen.

Waarom vind jij dat je man wel later moet beginnen en is het voor jou niet te doen? Wat is het verschil, omdat jij voor een klas staat? Is dat belangrijker dan het werk van je man?
<<

Anoniem75

Bericht 07 Jan 2014 10:42

Re: Nam jullie man vrij...

Waarschjnlijk niet. Zelf heb ik wel express de eerste 2 weken vrij genomen van het werk zodat hij niet gelijk hoeft over te blijven tussen de middag. Waarschijnlijk met dat straks wel zo'n 1-2 per week.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers