Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nam jullie man vrij...

<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 13:40

Re: Nam jullie man vrij...

Ow ik werk trouwens drie dagen maar op woensdag, ook mijn vrije dag, zijn onze kleuters vrij.. dus dat valt af.


Het punt was/ is idd dat man soms wel makkelijk uitgevallen is en mij dit soort dingen laat doen. Maar goed hij wilde zelf dit toch eigenlijk ook niet missen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 13:51

Re: Nam jullie man vrij...

Printje schreef:Sowieso geen pittige maar fijne samenwerking. Hij komt uiteraard niet in mijn klas maar soms en dat gaat in zijn geval om ongeveer 1x per twee weken. Wisselen we een uurtje van kinderen zodat je alleen een groep 1 of 2 hebt waardoor je zeer gericht met ze kunt werken.


Als ik het goed begrijp heb je een groep 1/2 en wissel je dan zo dat een van jullie alleen nog kinderen uit groep 1 heeft en de ander alleen kinderen uit groep 2? Dan kun je het toch sowieso zo regelen dat jij de kinderen uit groep 2 hebt, en volgend jaar die uit groep 1? Of is dat geen optie?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 13:58

Re: Nam jullie man vrij...

Klopt Suzan. Nee we doen km en om. De ene week heb ik een middag alleen groep 1 de week daarop vroep 2. Dit concept is te lleuk en werkt te goed om zo te veranderen. Bovendien gaat het om een uurtje per keer. Wel te overzien.ik bereid hem er uiteraard op voor dat school anders is als thuis ib de zin van de rol die ik daar dus heb.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 15:01

Re: Nam jullie man vrij...

Printje schreef:Sowieso geen pittige maar fijne samenwerking. Hij komt uiteraard niet in mijn klas maar soms en dat gaat in zijn geval om ongeveer 1x per twee weken. Wisselen we een uurtje van kinderen zodat je alleen een groep 1 of 2 hebt waardoor je zeer gericht met ze kunt werken.


Met pittig bedoel ik intensief. Niet als in, dat jullie niet met elkaar kunnen samenwerken.

Ik ben oprecht nieuwsgierig waarom jij vindt dat het prima kan?
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 15:04

Re: Nam jullie man vrij...

Ten eerste omdat het gaat om een uur in de twee weken. Daar zal hij vast niets van krijgen om dan een uur bij mij in de groep t zitten. Ten tweede omdat het dus enorm goed werkt, typ nu via de mob dus ga niet alle voordelen kunnen opnoemen maar het heeft voor ons veel waarde om dit gewoon door te laten gaan. Bovendien wil ik niet dat zoiets voor 1 kind veranderd wordt wanneer het voor zoveel kinderen erg leuk en goed is.
Ik denk dat wanneer je vanaf de start duidelijke afspraken maakt het prima te doen is.



Een vriendje van R komt hier regelmatig spelen en zit bij mij in de klas, dat gaat prima.
<<

Anoniem17

Bericht 07 Jan 2014 15:06

Re: Nam jullie man vrij...

Huh Printje, een vriendje van R. die komt spelen is toch op geen enkele manier te vergelijken met jouw eigen zoon?
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 15:08

Re: Nam jullie man vrij...

Printje schreef:Ten eerste omdat het gaat om een uur in de twee weken. Daar zal hij vast niets van krijgen om dan een uur bij mij in de groep t zitten. Ten tweede omdat het dus enorm goed werkt, typ nu via de mob dus ga niet alle voordelen kunnen opnoemen maar het heeft voor ons veel waarde om dit gewoon door te laten gaan. Bovendien wil ik niet dat zoiets voor 1 kind veranderd wordt wanneer het voor zoveel kinderen erg leuk en goed is.
Ik denk dat wanneer je vanaf de start duidelijke afspraken maakt het prima te doen is.



Een vriendje van R komt hier regelmatig spelen en zit bij mij in de klas, dat gaat prima.


Omdat jij niet zijn moeder bent, wellicht?

We komen er denk ik toch niet uit en ik verwacht verder ook niet dat je dat zou veranderen. Mocht ik erachter komen dat er een dochter of zoon van de juffen van mijn kinderen in de klas zit dan zou ik daar absoluut fikse moeite mee hebben en hier ook kritische vragen over stellen bij het bestuur.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 15:12

Re: Nam jullie man vrij...

Hij zit niet bij mij in de klas. Samenwerken met een andere groep houdt nog niet in dat hij in mijn groep zit. Ik toets, observeer en weet ik het allemaal, hem natuurlijk niet. Hij heeft zijn eigen juf en zit dus niet in mijn klas.

Elliot, ik bedoelde daarmee dat kinderen uit mijn klas, die al eerder vriendjes waren met R, gewoon ook hier komen spelen. Wat misschien ook raar kan zijn, spelen bij de juf.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 15:29

Re: Nam jullie man vrij...

Hoeveel kleuterklassen zijn er dan?
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 15:35

Re: Nam jullie man vrij...

We hebben zes kleuterklassen. Dus genoeg juffen en kinderen
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 15:40

Re: Nam jullie man vrij...

Hoe komt het dan dat jouw zoontje niet is geplaatst in een van de klassen waarbij jij minder bemoeienis hebt?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jan 2014 15:44

Re: Nam jullie man vrij...

Happinaz schreef:Hoe komt het dan dat jouw zoontje niet is geplaatst in een van de klassen waarbij jij minder bemoeienis hebt?


Omdat ik zo maar gok dat iedereen met iedereen wisselt en het daarom ook maar 1x in de twee weken zo is?
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 15:46

Re: Nam jullie man vrij...

Wij hebben ook 6 klassen (en ook jenaplan net als bij Printje volgens mij) en daar hebben ze dat uitwisselsysteem ook van groep 1 en 2 maar daarin werken er 2 kleuterklassen samen.
Dus 3x 2 zeg maar.

Ik vermoed dat, dat bij Printje ook het geval is. Wellicht heb ik het mis!
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 15:51

Re: Nam jullie man vrij...

Happinaz schreef:Hoe komt het dan dat jouw zoontje niet is geplaatst in een van de klassen waarbij jij minder bemoeienis hebt?



Omdat ik hem bij deze juf wilde. De andere klassen doen niet mee aan het wisselen.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 15:53

Re: Nam jullie man vrij...

Oke, tnx voor je antwoord.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 15:56

Re: Nam jullie man vrij...

Heb jij zelf ook een kleuterklas happinaz?
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 16:07

Re: Nam jullie man vrij...

Nee hoor, ik heb wel 2 zoons in de kleuterklas en ben erg betrokken bij school als moeder en ouderraad.
Ik wérk wel in een baan die onderwijs gerelateerd is maar mijn vakkundigheid ligt vooral op het gebied van didactiek, samenwerking, groepsdynamica en communicatie.

Mijn afkeur voor de situatie met jou als moeder/juf komt overigens vooral vanuit mijn kennis als pedagoog. Ik vind het echt onverstandig.
Laatst gewijzigd door Happinaz op 07 Jan 2014 16:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jan 2014 16:08

Re: Nam jullie man vrij...

Ik heb L. in mijn groep gehad op het kinderdagverblijf, en dat ging gewoon níet. Ze hing steeds aan mijn benen, en kon zichzelf helemaal niet ontwikkelen zoals ik dat wilde. Idem dito voor mij, we belemmerden elkaar.

Ik zou het zelf dus niet doen, mijn eigen kind bij mij in de klas (ook al is het maar even). Toen L. bij mij op de groep zat, was ik ook gewoon haar mama, niet haar 'juf'. Ik wil ook niet dat ze me als iets anders ziet dan haar moeder, eigenlijk. Ben heel eerlijk, ik kan en kon het niet.

Persoonlijk denk ik dat het voor R. en jij niet verkeerd zal zijn als jullie niks met elkaar hebben te maken, en jij gewoon zijn moeder kan zijn. Op een gegeven moment moet je je kind loslaten, hem (in mijn geval, haar) zelf zijn fouten laten maken. Ik heb nog nooit zo goed geleerd dan van vallen en opstaan.
<<

Anoniem57

Bericht 07 Jan 2014 16:10

Re: Nam jullie man vrij...

Oh, ik denk trouwens dat mijn vriend het zelf ook wel leuk zal vinden om haar samen naar school te brengen, de eerste keer. Zo niet, dan toch.
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 16:16

Re: Nam jullie man vrij...

Happinaz, oké dan snap ik het. Ik denk echt dat het enorm zal meevallen. Ik ken hem goed genoeg om het wel in te kunnen schatten. Daarnaast wilde ik hem perse op onze school om meerdere redenen. Dat hij dus met mij te maken krijgt binnen school is niet helemaal uit te sluiten omdat op onze school het heel normaal is om groepsoverstijgend te werken. Ik denk dat we het echt wel voor elkaar gaan krijgen.

Ik snap je punt maar hij is niet het eerste kind van een juf dat bij ons op school komt. Vele zijn hem al voor gegaan en altijd prima gegaan.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 16:24

Re: Nam jullie man vrij...

Nog even ter aanvulling en voor de duidelijkheid; je eigen kind op de school waar je werkt vind ik het issue niet. Dat snap ik, ook praktisch gezien met vakanties etc. Prima , echt.

Mijn issue is het lesgeven áán, je eigen kind. Ik ben van mening dat dat moreel gezien niet verantwoord is. Maar goed, ik heb mijn punt nu wel gemaakt en jij hebt er vertrouwen in dus we kunnen de discussie tussen jou en mij nu wel sluiten!
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 16:34

Re: Nam jullie man vrij...

Ik geef hem geen les lieve happinaz. Hij komt idd dus met dat wisselen ook bij mij, heel kort en besgaat vooral un groep 1 uit samenspelen. Ik sta er zelf namelijk ook niet achter wanneer ik hen echt les zou moeten gaan geven. Kan moeilijk zeggen jij mag niet mee met het wisselen.

Ik zag het trouwens niet echt als discussie en snap je punt echt. Maar ik denk dat jij het lesgeven/ wisselen anders voor ogen ziet.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 17:35

Re: Nam jullie man vrij...

Printje schreef:Ik geef hem geen les lieve happinaz. Hij komt idd dus met dat wisselen ook bij mij, heel kort en besgaat vooral un groep 1 uit samenspelen. Ik sta er zelf namelijk ook niet achter wanneer ik hen echt les zou moeten gaan geven. Kan moeilijk zeggen jij mag niet mee met het wisselen.

Ik zag het trouwens niet echt als discussie en snap je punt echt. Maar ik denk dat jij het lesgeven/ wisselen anders voor ogen ziet.


Ik zie het gewoon anders, maar dat geeft niet. :)

Ik vind 'lieve happinaz' overigens een klein beetje denigrerend voelen. Ik heb het nu een paar keer opnieuw open geklikt, maar wilde het toch even zeggen.

Enne...fijn dat je man toch mee gaat! :cheering:
<<

Anoniem16

Bericht 07 Jan 2014 17:43

Re: Nam jullie man vrij...

Zo is het juist totaal niet bedoeld. Gewoon echt van fijn dat je mee denkt en ook jouw visie zegt. Ik bedoel het juist totaal niet denigrerend. Ik zeg juist vaak lieve... en dan bedoel ij ook lief en niet iets anders.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 07 Jan 2014 17:48

Re: Nam jullie man vrij...

Printje schreef:Zo is het juist totaal niet bedoeld. Gewoon echt van fijn dat je mee denkt en ook jouw visie zegt. Ik bedoel het juist totaal niet denigrerend. Ik zeg juist vaak lieve... en dan bedoel ij ook lief en niet iets anders.


Oke! TNX!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers