Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept pastasaus baby

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 20:26

Re: Recept pastasaus baby

Rejoy schreef:Maar gewone tomaat smaakt toch heel anders dan tomatenpuree? Die laatste heeft een veel geconcentreerde smaak. Ik maak de pastasaus altijd door gehakt te rullen, uitje erdoor, stukje knoflook en vaak mik ik er een zak wok,- soep,- of macaronigroente erdoor en op het laatst de tomatenpuree erbij.


Klopt, het heet dan ook 'geconcentreerde tomatenpuree', er zit ook iets van een zuur in als conservering én het is bewerkt, niet het beste van het beste dus, maar wel makkelijk. Ik geef hem dan ook geen pure tomatenpuree maar een schep door het eten heen zodat het samen met de spinazie een lekker sausje wordt.
Maar ik ben vrij 'makkelijk' met het eten hoor, L. eet ook rucola en knoflook, niet veel, maar gewoon een beetje door het eten en de rucola krijgt hij los op zijn tafelblad en eet hij zo op. Ik vind zoutarm wel belangrijk, maar als het ergens van nature in zit (zoals in tomaat, daar zit veel kaliumzout in) ga ik het niet om die reden mijden.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Jan 2014 20:29

Re: Recept pastasaus baby

Rucola mag toch wel? Dat heeft R ook wel op. Ik geef R geen verse tomaat ipv blikje omdat dat minder goed zou zijn, maar omdat we tomaten altijd in huis hebben en blikjes puree niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 20:30

Re: Recept pastasaus baby

Pinkel schreef:Is hij alweer bijna 10 maanden joh! De tijd vliegt ook echt voorbij met een kindje. En echt klein is hij zekers niet meer inderdaad. Zag een tijdje terug een foto van hem, echt een heerlijk jochie is het!
Is het trouwens bladspinazie wat je uit de vriezer haalt? Want daar zit volgens mij geen natrium in omdat dat in zijn originele staat is zeg maar. Net zoals spruiten uit de diepvries. Die deelblokjes en die met een bloepje daar zit het wel in omdat dat bewerkte groenten zijn.
Vind jouw L yoghurt echt lekker? Geef je dat naturel of doe je er iets doorheen van diksap ofzo? L van mij vind yoghurt echt heel vies en spuugt het meteen weer uit, en gaat vervolgens heel dramatisch kokhalzen!Onze kleine komediant! :thumbup:


Ja, echt waar. De tijd vliegt echt verschrikkelijk snel, nog 2,5 maand en hij wordt alweer 1!! Kan ik me gewoon nog nauwelijks iets bij voorstellen.
Wat ik uit de vriezer haal is gehakte spinazie, dus niet a la crème, gewoon zonder toevoegingen voor zo ver ik weet. Verse gehakte spinazie in deelblokjes. Mijn pak is net leeg dus ik kan het niet checken.
L. vind yoghurt echt verrukkelijk, hij wordt helemaal wild als hij het ziet, gaat helemaal zitten wippen en tegenwoordig zet hij het ook op een brullen/krijsen/schreeuwen als het op is. Hij laat zich zelfs voeren, dat lukt me met weinig ander eten. Gaat goed als ik snel genoeg ben met een nieuwe hap, anders trekt hij de lepel uit mijn hand.
Ik geef overigens Griekse yoghurt van de Lidl, dat is wat zachter en vrij dik en daardoor goed te eten. Hij krijgt het naturel.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Jan 2014 20:31

Re: Recept pastasaus baby

Carool schreef:Rucola mag toch wel? Dat heeft R ook wel op. Ik geef R geen verse tomaat ipv blikje omdat dat minder goed zou zijn, maar omdat we tomaten altijd in huis hebben en blikjes puree niet.


Ik heb inderdaad ook meestal wel tomaten in huis, maar ook blikjes puree, gewoon omdat je dan altijd iets kunt fabriceren.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Jan 2014 20:45

Re: Recept pastasaus baby

Pompoen schreef:
Pinkel schreef:Is hij alweer bijna 10 maanden joh! De tijd vliegt ook echt voorbij met een kindje. En echt klein is hij zekers niet meer inderdaad. Zag een tijdje terug een foto van hem, echt een heerlijk jochie is het!
Is het trouwens bladspinazie wat je uit de vriezer haalt? Want daar zit volgens mij geen natrium in omdat dat in zijn originele staat is zeg maar. Net zoals spruiten uit de diepvries. Die deelblokjes en die met een bloepje daar zit het wel in omdat dat bewerkte groenten zijn.
Vind jouw L yoghurt echt lekker? Geef je dat naturel of doe je er iets doorheen van diksap ofzo? L van mij vind yoghurt echt heel vies en spuugt het meteen weer uit, en gaat vervolgens heel dramatisch kokhalzen!Onze kleine komediant! :thumbup:


Ja, echt waar. De tijd vliegt echt verschrikkelijk snel, nog 2,5 maand en hij wordt alweer 1!! Kan ik me gewoon nog nauwelijks iets bij voorstellen.
Wat ik uit de vriezer haal is gehakte spinazie, dus niet a la crème, gewoon zonder toevoegingen voor zo ver ik weet. Verse gehakte spinazie in deelblokjes. Mijn pak is net leeg dus ik kan het niet checken.
L. vind yoghurt echt verrukkelijk, hij wordt helemaal wild als hij het ziet, gaat helemaal zitten wippen en tegenwoordig zet hij het ook op een brullen/krijsen/schreeuwen als het op is. Hij laat zich zelfs voeren, dat lukt me met weinig ander eten. Gaat goed als ik snel genoeg ben met een nieuwe hap, anders trekt hij de lepel uit mijn hand.
Ik geef overigens Griekse yoghurt van de Lidl, dat is wat zachter en vrij dik en daardoor goed te eten. Hij krijgt het naturel.


Echt geweldig om te lezen hoe gek hij is op yoghurt! Afgezien van de yoghurt is mijn L verder een heerlijke eter en lust ze zo goed als alles.
Dat eerste jaar vliegt echt voorbij idd. Wij hebben 2 weken geleden haar eerste verjaardag gevierd, en het lijkt opeens al een hele meid te zijn geworden. Slaat natuurlijk nergens op, maar vind haar opeens steeds sneller wijs worden.
Ik hoop oprecht dat je kan genieten van Lucas zijn eerste verjaardag, ik vond het heel bijzonder om mee te maken. Ik vind het trouwens ook erg knap hoe jij je staande weet te houden, en ja tuurlijk heb je geen keus vanwege je kleine man, maar je doet het mooi wel! :hug:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 15:51

Bericht 10 Jan 2014 21:19

Re: Recept pastasaus baby

Jans schreef:
Rejoy schreef:Maar gewone tomaat smaakt toch heel anders dan tomatenpuree? Die laatste heeft een veel geconcentreerde smaak. Ik maak de pastasaus altijd door gehakt te rullen, uitje erdoor, stukje knoflook en vaak mik ik er een zak wok,- soep,- of macaronigroente erdoor en op het laatst de tomatenpuree erbij.


Jawel, maar ui, knoflook, gehakt en de helft van zo'n zak groente mag mijn zoon nog niet. Dus daarom wil ik iets voor hem maken.


Fijn dat er blikjes zoutloze tomatenpuree bestaan. Dat wist ik niet, daar ga ik naar op zoek! Een gewone tomaat pureren vind ik ook een goed alternatief, alleen dat hebben we niet altijd in huis. Maar ik ga dat zeker eens proberen (als de tomaten wat goedkoper zijn).


Tomatenblokjes op sap dan? Pureren en klaar en dan na smaak aan vullen met diverse kruiden.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 10 Jan 2014 21:22

Re: Recept pastasaus baby

Ik deed er ook wel eens broccoli door,verder courgette aubergine e.d. Maar dat is al genoemd
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron