Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 06 Jan 2014 18:42

Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Iets belangrijks om over na te denken als je kinderen krijgt maar ik zie op dit moment weinig goede opties.

Wie wordt de voogd van jouw kinderen als jij en je partner overlijden? Hoe ben je tot deze beslissing gekomen?
<<

Anoniem106

Bericht 06 Jan 2014 18:48

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Ondanks dat de oudste al 2,5 jaar is, hier nog steeds geen officiële voogd. Ik zie inderdaad ook geen ideale opties. Mijn (schoon)ouders zijn 60+, dus te oud. Al zullen ze het best willen. Dan is mijn zus er nog, maar ik ben het niet eens met de opvoeding van zwager. Verder is er geen directe familie waar ze heen zouden kunnen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2014 18:50

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mijn ouders.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 06 Jan 2014 18:52

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Heel stom misschien, maar laten wij daar nou nog niet over hebben gesproken (schaam)
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2014 18:52

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Oh, en waarom: ze zijn met niemand anders zo vertrouwd, niemand anders is zo betrokken bij de opvoeding en niemand anders weet zo goed wat het inhoudt om een kind met autisme op te voeden. Toen we het voogdijtestament lieten opmaken wisten we overigens nog niet dat dat laatste aan de orde zou komen, maar dat komt er nu nog eens bij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem24

Bericht 06 Jan 2014 18:58

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mijn ouders zijn eerste voogd en als zij het om welke reden dan ook niet zouden kunnen dan zijn goede vrienden van ons de tweede voogd.

Mijn ouders zijn eerste keus omdat ze dezelfde visie op opvoeding hebben als wij, we vertrouwen ze 100% en ze zijn relatief nog jong.
De vrienden die we als tweede keuze hebben liggen ook grotendeels op een lijn wat betreft opvoeding en we weten gewoon zeker dat ze J als hun eigen kind zouden behandelen en heel veel liefde zouden geven.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Jan 2014 19:04

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mijn schoonzus en zwager. Onze ouders vinden we te oud, mijn eigen zus heeft een hersenbeschading en wil geen kinderen. Mijn broer is (nu nog) te jong en woont nog thuis. Toen bleef schoonzus en zwager over en dat leek ons de allerbeste keus.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem28

Bericht 06 Jan 2014 19:06

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Wij hebben het nog niet officieel vast gelegd (gaan we binnenkort nog wel doen), maar we hebben mijn ouders gevraagd. Zij zijn nog relatief jong (49 allebei), wonen onder dezelfde kap en weten denk ik vrij goed wat wij belangrijk vinden in de opvoeding. De kinderen kunnen dan in praktisch hetzelfde huis blijven wonen en op dezelfde basisschool blijven. Mochten zij niet meer kunnen, dan komen mijn schoonouders, maar die wonen in een andere woonplaats, op de tweede plek, daarna mijn zusje op de derde plek en andere broertjes/zusjes zijn nog echt te jong.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Jan 2014 19:09

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Weten wij nog niet.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem57

Bericht 06 Jan 2014 19:31

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Wij hebben nog niks officieel vast laten leggen, maar iedereen weet wel dat ze naar mijn ouders gaat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jan 2014 19:34

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Parel schreef:Wij hebben nog niks officieel vast laten leggen, maar iedereen weet wel dat ze naar mijn ouders gaat.


Je moet dat wel officieel laten vastleggen, als er geen voogdijtestament is gaat de kinderrechter erover beslissen en dat iedereen weet dat ze naar je ouders gaan telt dan niet echt mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 06 Jan 2014 19:36

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Wij hebben mijn broertje en zijn vriendin als voogd gevraagd, maar we moeten dit nog officieel laten vastleggen. Wij hebben ze gevraagd omdat het voor ons fijn en vertrouwd voelt. We hebben een goede band met ze en hebben er alle vertrouwen in dat ze goed voor onze dochter zullen zorgen.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem185

Bericht 06 Jan 2014 19:37

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mijn ouders hebben toentertijd niets vast laten leggen omdat ze het vertrouwen hadden in de beslissing die de rechter in het belang van de kinderen zou nemen. Nu ligt er ook niets vast, maar omdat ik meerderjarig ben ligt het voor de hand dat er in zo'n situatie besloten wordt dat mijn kleine zusje bij mij komt wonen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 06 Jan 2014 19:39

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

De oudste broer van mijn word voogd mocht er wat gebeuren met ons.
En waarom? Hij heeft met zijn vrouw 2 kinderen en hij staat het zelfde in d opvoeding als ons ook weten wij zeker dat onze kinderen met net zo veel liefde word opgevoed als hun eigen kinderen. Daar gaan hun geen onderscheid in maken.

Als tweede voogd is mijn jongste zusje, dit omdat ik wil dat ook iemand van mijn familie een "zeggenschap" heeft over onze kinderen. Wij willen dat de belangrijke keuzes van bijv school, evt operatie word overlegd.

Het staat nog niet geregistreerd maar iedereen weet wie bij ons de voogd word.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jan 2014 19:41

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Geen idee. Hebben we totaal niet over nagedacht/gesproken.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem83

Bericht 06 Jan 2014 19:45

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Wij hadden de broer van mijn man en zijn vrouw, maar die hebben sinds anderhalf jaar ruzie met de hele familie (niet met ons) en willen niks met ze te maken hebben. Dus toen zijn we maar voor de minst slechte optie gegaan en dat zijn mijn ouders, maar als mijn zusje in een stabiele relatie met inkomen zou zitten was zij het geworden. Heel moeilijke keuzes zijn het, in zo'n geval moet je maar gewoon je verstand op nul zetten en gaan voor de minst slechte oplossing en heel nuchter afwegingen maken.
Ik vind het heel belangrijk dat zoiets zwart op wit staat, ook trouwens alles wat betreft de financiën gezien ze gelijk een behoorlijke erfenis zouden erven daar moet ook een gezagvoerder voor aangewezen worden.
<<

Anoniem57

Bericht 06 Jan 2014 19:51

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Susan schreef:
Parel schreef:Wij hebben nog niks officieel vast laten leggen, maar iedereen weet wel dat ze naar mijn ouders gaat.


Je moet dat wel officieel laten vastleggen, als er geen voogdijtestament is gaat de kinderrechter erover beslissen en dat iedereen weet dat ze naar je ouders gaan telt dan niet echt mee.


Ja, klopt. Er zijn sowieso weinig andere opties waar ze naartoe kan, maar we gaan het wel een keer vast laten leggen. Ik denk dat we dat doen als we ooit een 2e kindje hebben.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 06 Jan 2014 19:52

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mijn ouders.
Ik wilde zwart op wit op papier hebben staan dat ze niet naar mijn schoonouders gaan. En daarom voor mijn ouders gekozen. En afgesproken dat zij indien nodig goede vervanging voor hun zoeken.
:heart: :heart: 2011
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 06 Jan 2014 20:03

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mijn ouders, omdat ze daar het meest vertrouwd is én ze zouden kunnen stoppen met werken als dat nodig is (en dus ook de tijd hebben voor een kind in huis). Als ze om welke reden dan ook dat niet kunnen, staat de broer van mijn vriend en zijn vrouw op twee en mijn zus op drie.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jan 2014 20:13

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Wij hebben dit nog niet vastgelegd, maar ik denk mijn zus en haar man.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem162

Bericht 06 Jan 2014 20:15

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Naar mijn ouders of schoonouders, als het ooit zo ver zou komen dan mogen zij beslissen bij wie.
Weet iemand hoe ik dit vast kan leggen?
Kies ik dan bijvoorbeeld mijn moeder en schoonmoeder uit als voogd vastgelegd in testament? of gaat dat anders?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jan 2014 20:18

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Omdat onze ouders van beide kanten geen opties zijn, hebben wij gekozen voor de vrouwen van 2 vriendenstellen van ons. Zodat dat ze ooit uit elkaar gaan dat we niet opnieuw hoeven te kiezen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem85

Bericht 06 Jan 2014 20:18

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Wij weten het gewoon echt niet, nu denk ik mijn ouders maar of die over 10 jaar een 11 jarige kunnen opvoeden weet ik niet. Mijn zus wil ik niet en mijn schoonzus al helemaal niet, ook schoonouders wil ik liever niet. Lastig, maar ik vind het wel belangrijk om het vast te leggen.

Overgings is het volgens mij niet zo dat een rechter geen rekening houdt met keuzes die niet vast staan. Als meerdere mensen kunnen verklaren dat de ouders hadden gewild dat kind naar a gaat, de rechter acht hen geschikt, gaat hij niet b als voogd benoemen. Natuurlijk als alles vast ligt weet je het zeker, en je weet nooit wat andere verklaren, maar het is niet zo dat er niet naar geluisterd zal worden als alle hoofden een kant op staan.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Jan 2014 20:19

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Hoe het bij ons zal gaan lopen weet ik niet, maar vroeger voor mijn zus en mij waren mijn oom (broer van mn moeder) en tante onze voogd. En mijn ouders voor hun dochter, mijn nichtje dus.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 06 Jan 2014 20:19

Re: Wie wordt de voogd als jij en je partner overlijden?

Mirthe schreef:Naar mijn ouders of schoonouders, als het ooit zo ver zou komen dan mogen zij beslissen bij wie.
Weet iemand hoe ik dit vast kan leggen?
Kies ik dan bijvoorbeeld mijn moeder en schoonmoeder uit als voogd vastgelegd in testament? of gaat dat anders?


Je kunt hiervoor naar de notaris gaan, er zijn aparte documenten voor die opgesteld kunnen worden. Wij laten het binnenkort vast leggen icm onze testamenten.
D. 16-8 en J. 27-11
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers