Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedrijfskantine vragen!

<<

Anoniem 48

Bericht 07 Jan 2014 13:38

Re: Bedrijfskantine vragen!

Wij hebben geen kantine, en moet zeggen mis het ook niet echt. Ik heb een koelkast en een waterkoker. Verder zijn er bordjes en bestek dus kan lekker zelf mijn broodjes smeren. Dus het word niet klef en dat is wel heel erg fijn en het scheelt 's ochtends ook nog eens tijd :).

Wat ik in een kantine graag zou zien: is een verse soep en dan niet zo'n chemisch geboden soep maar echt lekker vers. Verder voor niet te veel geld een lekkere fruitsalade. Voor jongeren zou ik er misschien smoothies van maken. Denk dat dat beter verkoopt. En ik denk ook niet dat je veel te hoog moet zitten qua prijs. Het uurloon van een 17 jarige is natuurlijk niet heel erg denderend. En mss maar 1 keer in de maand ofzo een vette hap doen. Dat stimuleert toch tot gezonder eten.
<<

Anoniem173

Bericht 07 Jan 2014 13:51

Re: Bedrijfskantine vragen!

Ik word zelf heel blij van een goed saladebuffet. Bij ons betaal je 1,40 voor een bakje het maakt niet uit als daar een kop op zit. Altijd iets lekkers van mozzarella of feta om erdoorheen te doen en pasta zodat hij wat steviger wordt.

Quiche of hartige taart stukken doen het ook altijd goed bij ons'
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2014 14:13

Re: Bedrijfskantine vragen!

Ik vond de kantine bij de ANWB zo geweldig, daar was zo ontzettend veel keuze en de salades waren zo lekker. Ze hadden naast de gewone kantine ook nog de meeneemkantine, voor als je in de pauze naar buiten wilde en iets mee wilde nemen of achter je bureau wilde eten, dat vond ik helemaal een ideaal concept.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 07 Jan 2014 16:01

Re: Bedrijfskantine vragen!

Bij mijn werk is een maaltijd inbegrepen, dus neem nooit zelf iets mee. Maar het gaat dan ook om warm avondeten. Ik heb een half uur pauze, en dan eten we met al het personeel in dezelfde ruimte waar onze lockers staan. Er staat daar een grote tafel en er is een tv. We proberen gevarieerd te koken, en zo min mogelijks frisdrank voor personeel te bestellen. Water of ranja wordt er gedronken. Ik ben zelf meestal diegene die het personeelseten bereid, en dat is hetzelfde als wat we thuis bv. zouden eten. We gaan proberen om vanaf donderdag (eerste dag weer open in 2014) 3/4 samen te ontbijten. Kijken of we dat iets vinden! Dit is dan wel in eigen tijd, maar ontbijt wordt betaald door de baas.
<<

Anoniem73

Bericht 08 Jan 2014 19:06

Re: Bedrijfskantine vragen!

In het zkh at ik altijd soep en vaak een broodje. Maar soep bijna elke dag wel.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Jan 2014 19:47

Re: Bedrijfskantine vragen!

Wij hebben geen bedrijfskantine, maar wel een keuken waar we gewoon mogen pakken wat we willen. Helaas is er meestal alleen frituur eten (patat, snacks, wedges etc.) wat op voorraad ligt. 'S avonds wordt er wel gekookt voor een deel van de gasten (die eten gratis), daar mag personeel dan van mee eten, mits er genoeg is, alleen dat is ook minstens 1 keer per week frituur (soms vaker). Meestal is dat rijst/pasta met een saus prutje, vaak wel iets simpels iig. Heel af en toe gewoon aardappels/groente/vlees, maar dan zijn de aardappeltjes wel uit de frituur...
Af en toe hebben we buffetten (oktober t/m kerst meestal 2/3 keer per week) waar gasten voor betalen. (Het zijn eigenlijk 2 verschillende bedrijven met 1 keuken, vandaar de ene helft betalend en de andere helft niet) Als daar iets van over is mogen we dat ook opeten. De buffetten zijn alleen wel bijna altijd hetzelfde, dus dat heb ik na 3 jaar ook wel een beetje gezien. (Al blijven de aardappel gratin en de schnitzels wel lekker hoor!) Daarnaast is er chips en snoep en heel af en toe koude hapjes of cake/koek (tegenwoordig wel minder vaak, omdat dat voornamelijk op ging aan personeel...)
Gelukkig zijn er daarnaast ook wel bolletjes (met 3 soorten beleg) en fruit. Ik vind het eigenlijk al super dat we gewoon mogen pakken wat we willen en dat niks kost voor personeel (mits je op dat moment aan het werk bent, als je er in je vrije tijd bent krijg je personeelskorting).
Soms neem ik zelf een toetje of bamisoep mee voor tussendoor. De keuze is niet heel uitgebreid dus af en toe wat anders is wel lekker.

Omdat ik rond etenstijd vaak werk, scheelt het me in ieder geval een hoop geld aan boodschappen!
Als ik kon kiezen zou ik iets meer gezonde opties willen hebben qua eten, dat is eigenlijk wat ik vooral mis op het werk.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 08 Jan 2014 20:26

Re: Bedrijfskantine vragen!

Mijn werk heeft een hele standaard bedrijfskantine, broodjes, beleg, soep, frituur, salade etc en elke dag iets speciaals als een rotirol.

Als ik mocht kiezen zou ik een kantine willen als de exki die ze in België veel hebben,aah ik wil daar alles! Heerlijke quiches, soepen mer croutons en toppings en salades als couscous. En alles biologisch.
Smile, it's free!
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 10 Jan 2014 18:56

Re: Bedrijfskantine vragen!

Wij hebben een kleine bedrijfskantine, met elke dag een ander menu qua soep, (luxe) broodjes etc. Ook hebben ze een vaste dag voor een 'vette' hap (tosti, broodje kroket etc.). Zelf eet ik er nooit omdat ik maar halve dagen werk. Mocht ik ooit eens hele dagen werken dan zal ik er zeker eens eten.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem113

Bericht 10 Jan 2014 20:53

Re: Bedrijfskantine vragen!

Wij hebben een bedrijfsrestaurant. Bij iedereen die indienst is wordt 40 euro per maand van het salaris ingehouden (bij fulltime dienstverband) en dan kan je alles pakken wat je wilt. Toen ik vijf jaar geleden begon had jentwee warme maaltijden, twee soepen, luxe broodjes etc. Maar nu is het wel versoberd. We hebben om de dag een snack. Elke dag twee soepen, brood en bolletjes en beleg. Salades en fruit en yogurt.
<<

Anoniem318

Bericht 10 Jan 2014 21:35

Re: Bedrijfskantine vragen!

Ik vind het bij ons heel goed! Wij hebben 3 soorten warme dagschotels: vegetarisch, met vlees en de derde is met vis. Daar krijg je groenten bij en "carbs"(bijv rijst of aardappeltjes).

Dan is er een gril afdeling, daar kies je zelf welk vlees (kip, lams, rund) wilt laten grillen en of je daar bijv frietjes bij wilt. Een vijfde counter heeft verschillende soorten pasta's met de keuze uit 2 verschillende sauzen (eerste is altijd bolognaise, de tweede wisselt). Zesde is een salade afdeling, self-service. Je schaaltje wordt achteraf gewogen om de prijs te bepalen. Er zijn altijd twee soorten soep en ten slotte een dessert (verschillende soorten yoghurt, vla, gebakjes, chocolade mousse ect) en (vers) fruit afdeling. Er zijn geen broodjes verkrijgbaar, die koop je in de cafetaria (cafetaria en kantine zijn gescheiden).

Je bent wel voor een warme dagschotel ongeveer 4.50 kwijt, een pastagerecht kost 3 euro ofzo. Soep is 90 cent denk ik.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Jan 2014 09:06

Re: Bedrijfskantine vragen!

Wij hebben geen warme maaltijden. Maar de kantine is dan ook alleen geopend tussen 12 en 14 volgens mij. Dat vind ik soms wel jammer.

Maar ze hebben heel erg veel keuze in brood. Sneetjes, bolletjes (hard en zacht) krentenbollen, croissantjes etc. Veel soorten beleg. Kaas, vleeswaren, salades, ei, filet, boirsin, smeerkaas etc. Fruit, voorgesneden geen los stuk fruit, yoghurtjes, verschillend soorten drinken. Sap, melk, frisdrank. Daarnaast twee soepen, warme gehaktbal, frituursnacks en elke dag een verschillende warme snack. Zoals omelet, broodje warm vlees etc. En belegde broodjes zoals broodje zalm, brie etc.

Ik vind het wel prima zo. De prijs is absoluut niet duur en dat is wel fijn. Ik mis het losse fruit, wat meer lekkere salades en de smoothie vind ik ook wel een goed idee. Of een vers sapje.
<<

Anoniem50

Bericht 11 Jan 2014 15:45

Re: Bedrijfskantine vragen!

Bij het bedrijf waar ik werkte hadden ze een uitgebreide bedrijfskantine. Alles was aanwezig. Alleen was het verschrikkelijk duur. De bedrijfskantine werd dan ook niet gerund door eigen personeel, maar door een ingehuurd bedrijf. Ik ging meestal op vrijdag met collega's en dan was ik zo 5 euro kwijt. Dat deed ik dus zeker niet dagelijks.

Bij de overheid hadden ze ook een bedrijfskantine en had je twee boterhammen, beleg, soep en een kroket voor minder dan 2 euro, dat ging je bij het laatste bedrijf echt niet redden.
<<

Anoniem 52

Bericht 11 Jan 2014 16:18

Re: Bedrijfskantine vragen!

Nou, ik heb inmiddels paar dagen gewerkt en ik ben helemaal flabbergasted. Drinken is gratis (melk, jus, appelsap, chocomel en karnemelk) beleg is gratis, bolletjes en sneetjes brood kosten 10 en 20 ct. en vers afgebakken broodjes kosten 40ct. Een vers belegd broodje kost 1,- (broodje gezond bijv.) en ze hebben snacks uit de oven en die kosten ook een euro. Soep (ruime kommen) kosten 50ct, net als salade (zelf scheppen) fruit, stuk of schaaltje gesneden en gemengd kost 50ct net als een mars of luxe koek.

De kantine draait niet voor de winst, maar paar om de werknemers wat lekkers te kunnen bieden en dat mag dus best wat kosten....
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Jan 2014 10:06

Re: Bedrijfskantine vragen!

Lijkt me heerlijk om in zo'n soort omgeving te werken!
<<

Anoniem152

Bericht 12 Jan 2014 12:21

Re: Bedrijfskantine vragen!

Het assortiment in de kantine op mijn werk is niet heel uitgebreid.
Melk is gratis en de rest (o.a soep van de dag, broodje kroket, huzarensalade) betaal je met speciale muntjes. Ik heb geen idee wat alles kost, heb in de 8,5 jaar dat ik hier nu werk nog nooit in de kantine gegeten. Het aanbod spreekt me totaal niet aan.
<<

Esperanza

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:42

Bericht 15 Jan 2014 15:54

Re: Bedrijfskantine vragen!

Dat is wel heel goedkoop Bazinga! Kan dat wel uit?

Ik werk bij een groot bedrijf met:
-2 bedrijfskantines: hier kun je van alles krijgen. Soep, salades, saladebar, kant en klare (verse) broodjes, losse broodjes en heel veel beleg, verschillende soepen, warme maaltijden, snacks, yoghurtjes, ontbijtkoek etc.
-Visrestaurant: Salades, broodjes, warme maaltijd
-Pizzeria: Spreekt voor zich :ja:
-Bakkerij: hier kun je verse kant en klare broodjes kopen

Zelf neem ik vaak wat van de saladebar en ik hou er wel van als er veel keus is. Een schaaltje kost 2,60, vind ik best prijzig. Ik zit weinig in de kantine omdat het zo ontzettend druk is. Dan kom ik niet echt ontspannen van m'n pauze terug. Dus ik haal ook vaak een broodje bij de bakkerij, of ik smeer wat broodjes in de kantine en neem die mee.
<<

Anoniem12

Bericht 15 Jan 2014 15:57

Re: Bedrijfskantine vragen!

Jammer dat ik niet kan gaan lunchen bij jou Bazz.
<<

Anoniem 52

Bericht 15 Jan 2014 17:38

Re: Bedrijfskantine vragen!

Tja, er wordt verlies gedraaid, dat kan gewoon niet anders. Het gaat er zó amateuristisch aan toe, ze doen boodschappen bij de supermarkt, dus ook de bolletjes, bleh. Zalmsalade komt uit bakjes en ze halen AARDBEIEN voor de fruitsalades! In deze tijd! Da's.. 5 euro voor 200gr. friggin' aardbeien... Ik snap er geen jota van, maar krijg gelukkig alle ruimte om dat in de toekomst aan te gaan pakken.

Niet dat ik 't duur ga maken ;) Maar ik ga wel uitbreiden met salades en mss iets van wraps, quiches of hartige cupcakes introduceren. In 't weekend gaan er vooral jongeren komen, dus daar zal ik nog naar moeten kijken, want ik weet niet of binken van 17 jaar geïnteresseerd zijn in een saladebar...
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Jan 2014 02:19

Re: Bedrijfskantine vragen!

Ja we hebben een bedrijfskantine waar ik regelmatig iets haal omdat ik weer eens mijn brood vergeten ben. Ik besteed er tussen de €1,50 en €4,50. Ik haal het alleen even op en ga dan in de personeelskantine eten (de kantine bij ons zit namelijk in de studentenkantine of je moet gaan lunchen in het Grand Café maar dat is mij te prijzig). Meestal haal ik een pistolet brie (€1,80) €, een snack (€1,10), een bakje salade (€1,25), chocolademelk (€1,40), een kopje soep (€1,00) of alleen beleg (€0,30 per plakje). Persoonlijk vind ik het vrij prijzig en dat vinden al mijn collega's ook maar dat komt misschien ook wel omdat ik precies weet hoeveel ze erop verdienen. Als ik naar de prijzen kijk die ik hier voorbij zie komen dan mag ik nog niet klagen.

Helaas maken ze veel te weinig gebruik van de wok die ze in de catering hebben. Ik zou graag eens iets anders zien: een wokgerecht, broodje shoarma, een wrap, eeder maakten ze ook nog wel eens kleine pizza's (ze hebben nu af en toe panini's of tosti's, maar die maken ze dan al ver van te voren klaar en worden onder de warmhoudlamp gelegd waardoor mijn zin al verdwenen is als ik die armoezalige verdroogde tosti's zie liggen ).

Wat betreft de saladebar loopt bij ons de eiersalade, rauwkost, ham/prei salade, rundvlees en pastasalade het beste.

Die kantine die jij beschrijft is wel erg goedkoop!

Die binken van 17 jaar lopen bij ons ook veel rond en zijn (bij ons tenminste) vaak geïnteresseerd in de snack's, warme broodjes (frikandelbroodjes, saucijzenbroodjes en kroketbroodjes en eerder (in de catering waar ik zelf heb gewerkt liepen de minipizza's, broodjes shoarma en bakjes patat) ook altijd erg goed)
Afbeelding
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers